Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Re: Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden

Ongelezen bericht door bennie »

SiberischeHuskyinfo schreef:[..]
Je snapt dat deze kennels hun honden zelf trainen tot wereldkampioenen in hun bepaalde klasse? Een trainer moet het ras kennen zeker poolhonden, dat is net wat anders als een shi-tzu of herder met alle respect. Het zijn roedeldieren en dat zijn de meeste rassen niet daarvoor is speciale kennis nodig die bijvoorbeeld die engelsman van national geographic wel heeft waarin dus ook word verteld dat een husky nooit los kan lopen (je kan het proberen met alle risico's van dien) en dat 9 op de 10 altijd zullen trekken aan de riem.
Je zegt dat iets niet kan en ik zeg dat het wel kan en nu kom je hiermee? Ik kan ook wel zeggen "Je snapt dat er kampioenshonden met een slipketting zijn groot gebracht", wellicht begrijp je nu hoe misplaatst je eigen opmerking is?
Iemand die een roedel trekhonden houdt en daar wedstrijden mee doet en wellicht een paar hectare eigen tuin bezit heeft geen behoefte er aan om z'n honden te leren niet te trekken aan de riem, want die gaat echt niet met 20 husky's een wandelingetje in de woonwijk maken... Maar als ik lees dat jouw hond halsbanden aan gort trekt dan heb je echt een probleem! En dan lul jij over wat mensen hun honden met een slipketting aandoen terwijl je niet eens inziet waar je zelf mee bezig bent??
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

SiberischeHuskyinfo schreef:
dogo4ever schreef:
Ik heb genoeg gezien en zie nog steeds genoeg over sledehonden. En wat ik zie en weet is dat de gemiddelde sledehond niet als standaard huishond wordt gehouden dus ook niet nodig is dat de hond leert om niet te trekken aan de lijn. Hier in de buurt wonen er twee en die lopen keurig aan het lijntje. Hoe het komt komt het. Die honden zal zeer waarschijnlijk ook niet mee gewerkt worden (zie er nooit iets wat daar op wijst). Maar als je 20 honden hebt, ga je die niet leren om normaal buiten mee te lopen. Is toch niet nodig? Zijn ze niet voor. Ze moeten goed kunnen trekken en anders heb je er niets aan. Heel simpel. Een hond die zijn werk niet doet, gaat bij de gemiddelde fanatieke kennel ook gewoon weg.
Ik heb het juist over huishuskys ;) Die kennels doen er niet allemaal sport mee hoor sommige wel sommige houden gewoon van het ras en hebben er wat meer als het standaard gezin :D
Als het je huishond is, dan kan je best het een en ander aanleren. Je zal een husky mss nooit leren om strak naast je te lopen maar een minder gespannen lijn moet goed kunnen. Ik kan mijn honden die aangemerkt staan als vechthonden ook zover krijgen dat ze een andere hond aangelijnd negeren (moet ze niet los gooien dus het opzoeken). Ik kan ook denken, ach ze zijn toch gefokt om te knokken en andere honden te haten dus ga maar lekker lawaaipapagaaien op straat, who cares. Tis toch een raseigenschap. Ik kan er ook voor kiezen om dat in de hand proberen te houden en te kijken wat het max haalbare is. Voor mijn honden is dat het negeren van andere honden en niet trekken aan de lijn maar wel voor me lopen dus niet strak naast me. En zo kan je met ieder ras iets. Een husky kan best leren om minder tot niet te trekken aan de lijn. Maar als je er al van uit gaat dat het niet lukt dan lukt het nooit.
bennie
Zeer actief
Border Collie

bennie schreef:

Of je hebt niet gelezen dat deze niet slippen? Of zeer zeer beperkt, ze kosten dan ook wel wat. Ze zijn ook niet te krijgen in de winkel maar alleen via de Belgische dealer, kan je eventueel wel de link geven kan je eens kijken. Maar ik wil wel de leren halsbanden terug dus het is fijn dat Inge mij even op weg heeft geholpen, dit zal dus tijdelijk zijn.
Een halsband hoeft niet te slippen om rugletsel te krijgen. Je begrijpt serieus niet wat ik bedoel geloof ik? Een hond die veel trekt aan een halsband krijgt vergroeiingen in z'n rug, daar hoeft het echt geen slip voor te zijn. Daarom wil je niet dat je hond aan een halsband trekt. Zoek maar eens op artrose/osteofyten in de ruggewervel en scoliose.
Klopt heb daar vanochtend wat over gelezen maar leg mij dan eens uit waarom huskys die standaard trekken zelden artrose hebben/krijgen ook met een halsband. Zijn ze anders gebouwd? Hebben ze iets daar zitten wat dat voorkomt? Ik ben geen dokter maar wel interessant om te weten.
Omdat verantwoorde husky eigenaren hun hond alleen in een tuig laten trekken.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door SiberischeHuskyinfo »

bennie schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef: Je zegt dat iets niet kan en ik zeg dat het wel kan en nu kom je hiermee? Ik kan ook wel zeggen "Je snapt dat er kampioenshonden met een slipketting zijn groot gebracht", wellicht begrijp je nu hoe misplaatst je eigen opmerking is?
Iemand die een roedel trekhonden houdt en daar wedstrijden mee doet en wellicht een paar hectare eigen tuin bezit heeft geen behoefte er aan om z'n honden te leren niet te trekken aan de riem, want die gaat echt niet met 20 husky's een wandelingetje in de woonwijk maken... Maar als ik lees dat jouw hond halsbanden aan gort trekt dan heb je echt een probleem! En dan lul jij over wat mensen hun honden met een slipketting aandoen terwijl je niet eens inziet waar je zelf mee bezig bent??
Zal het nog 1 keer uitleggen voor je en 1 tip lees voordat je reageert. Layka heeft 1 leren halsband kapot getrokken al een tijd terug. Dit kan gebeuren, kan aan haar liggen of aan de dramatische kwaliteit van die band geen idee. Daarbij zeg ik dat een husky nooit los kan lopen en altijd die trekneiging zal hebben heb je argumenten dat dat niet zo is?
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

bennie schreef:
Je snapt dat deze kennels hun honden zelf trainen tot wereldkampioenen in hun bepaalde klasse? Een trainer moet het ras kennen zeker poolhonden, dat is net wat anders als een shi-tzu of herder met alle respect. Het zijn roedeldieren en dat zijn de meeste rassen niet daarvoor is speciale kennis nodig die bijvoorbeeld die engelsman van national geographic wel heeft waarin dus ook word verteld dat een husky nooit los kan lopen (je kan het proberen met alle risico's van dien) en dat 9 op de 10 altijd zullen trekken aan de riem.
Je zegt dat iets niet kan en ik zeg dat het wel kan en nu kom je hiermee? Ik kan ook wel zeggen "Je snapt dat er kampioenshonden met een slipketting zijn groot gebracht", wellicht begrijp je nu hoe misplaatst je eigen opmerking is?

ze heeft zelf gewoon een trainingprobleem met haar hond en gooit dat op het unieke van de husky
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

massam schreef:

ze heeft zelf gewoon een trainingprobleem met haar hond en gooit dat op het unieke van de husky
Hij :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
M@scha
Zeer actief

Inge schreef:
massam schreef:

Hij :wink:

oh wat ben je weer negatief aanwezig in dit topic. net als áltijd! :mep: :smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Martijn schreef:
Cleo (husky kruising)niet, die heeft dat werklustige niet zo in haar aard maar het zou gek moeten lopen voor ik die met allerlei dwang en correctie toch dwing om oefeningen te doen die niet bij haar passen.
Precies. Saar is ook geen 'train-hondje'. Ze kan de standaard basisdingen, en meer hoeft wat haar betreft niet. Ik zie me al Saar een ruk met een prikband geven omdat ze niet in 1 keer "af" gaat, terwijl ze dat heus echt wel weet :pffff: Het idee alleen al :N:

Het is wat anders als mevrouw vreten in de bosjes heeft gevonden en dan rustig doorkaant terwijl ik sta te roepen. Niet dat ik dan ga meppen hoor, maar dan blijf ik ook niet lokken met koekies nee :mrgreen:
Afbeelding
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar

Ongelezen bericht door *Petra* »

bij ons op de kc, hebben meerdere husky's gelopen die ook in de GG meededen. Hun konden gewoon aan de halsband lopen zonder te trekken.
Er staat me zelfs iets van bij dat de eigenaren de honden voor de skelter of soort fiets hadden.
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
bennie schreef:

Ze? Ik ben een hij hoor :) Ik heb verder geen problemen meer met mijn honden, vroeger wel ja maar nu niet meer gelukkig. Ze doen wat ik wil en mogen heel veel en ik denk dat dat hetgeen is waardoor het gehele topic wat warrig is. Ze hoeven van mij niet veel te kunnen, ik heb ze omdat ik heel veel om ze geef en voor het ras geboren ben om het zo maar te zeggen. Verder heb ik veel aan jullie replies hoor want ook ik raak niet uitgeleerd, zoals die site van die halsbanden die ik dus niet kende.
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
bennie
Zeer actief
Border Collie

bennie schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef: Je zegt dat iets niet kan en ik zeg dat het wel kan en nu kom je hiermee? Ik kan ook wel zeggen "Je snapt dat er kampioenshonden met een slipketting zijn groot gebracht", wellicht begrijp je nu hoe misplaatst je eigen opmerking is?
Zal het nog 1 keer uitleggen voor je en 1 tip lees voordat je reageert. Layka heeft 1 leren halsband kapot getrokken al een tijd terug. Dit kan gebeuren, kan aan haar liggen of aan de dramatische kwaliteit van die band geen idee. Daarbij zeg ik dat een husky nooit los kan lopen en altijd die trekneiging zal hebben heb je argumenten dat dat niet zo is?
Tuurlijk, het ligt aan het ras danwel aan de halsband, maar niet aan jou. Ik begrijp het helemaal.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Pongek schreef:bij ons op de kc, hebben meerdere husky's gelopen die ook in de GG meededen. Hun konden gewoon aan de halsband lopen zonder te trekken.
Er staat me zelfs iets van bij dat de eigenaren de honden voor de skelter of soort fiets hadden.
Als ze dat doen dan trekken ze niet inderdaad, alleen de huishusky zal altijd trekken en die bedoelde ik en niet de werkhusky ;) Die is moe dus zal niet trekken lijkt me logisch. Het punt is dat je met een husky zonder stamboom (Layka) niet mag trekken voor een kar aangezien er een wet op trekhonden is zie google. Dus daarom gaan we weleens het bos in en dan trekken ze ook niet hoor alleen zoals je zult begrijpen kan dat niet iedere dag.
*Petra*
Zeer actief

Waarom ken ik dan husky's die gewoon los kunnen lopen, dat is een husky ook aan te leren(het zal wat meer tijd kosten, maar ze kunnen het wel)
Afbeelding

SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:
bennie schreef:
Tuurlijk, het ligt aan het ras danwel aan de halsband, maar niet aan jou. Ik begrijp het helemaal.
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... 5a2f1c0680" onclick="window.open(this.href);return false; lees je eerst in over het ras voordat je roept dat het allemaal niet waar is ;)
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Pongek schreef:
Waarom ken ik dan husky's die gewoon los kunnen lopen, dat is een husky ook aan te leren(het zal wat meer tijd kosten, maar ze kunnen het wel)
Ik ken ze ook! Maar het grote deel zal altijd trekken, hoeveel ken je er? 5-10? Of duizenden? Zet je tv eens op National Geographic komt soms docu over huskys voorbij waarbij het trekken veel aan bod komt.
*Petra*
Zeer actief

Pongek schreef:bij ons op de kc, hebben meerdere husky's gelopen die ook in de GG meededen. Hun konden gewoon aan de halsband lopen zonder te trekken.
Als ze dat doen dan trekken ze niet inderdaad, alleen de huishusky zal altijd trekken en die bedoelde ik en niet de werkhusky ;) Die is moe dus zal niet trekken lijkt me logisch. Het punt is dat je met een husky zonder stamboom (Layka) niet mag trekken voor een kar aangezien er een wet op trekhonden is zie google. Dus daarom gaan we weleens het bos in en dan trekken ze ook niet hoor alleen zoals je zult begrijpen kan dat niet iedere dag.
wat bedoel je met huishusky(de gewone huishond, die toevallig een stamboom heeft van de husky?)
Ook die honden kunnen prima lopen aan de lijn zonder te trekken, dat kunnen alle honden leren. Het gaat alleen niet als de baas er geen reet aan doet.
Afbeelding

M@scha
Zeer actief

yeah yeah yeah.

een husky zal vast lastiger te trainen zijn dan een herder ofzo.

maar als hij op afstand links en rechtsaf kan op commando kun je ook leren naast te lopen. punt. daar moet je wel tijd insteken natuurlijk..
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

bennie schreef:
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... 5a2f1c0680" onclick="window.open(this.href);return false; lees je eerst in over het ras voordat je roept dat het allemaal niet waar is ;)
Het zou een mooie janboel worden als niemand verder kijkt dan het rasbeschreven karakter van z'n hond :lol: .
Maar laat maar, gezien je post hierboven met het verschil huishond / werkhond lig ik driedubbel van het lachen en het duurt vast een week voordat ik daarvan ben bijgekomen. Ik hoop echter wel dat je serieus gaat onderzoeken hoeveel letsel honden oplopen (ook husky's) als ze voortdurend trekken in een halsband en daarmee aan de slag gaat. (in de sport worden de husky's overigens ingezet als stuurhonden omdat ze beter trainbaar zijn dan de trekhonden die achter de husky's lopen, malamutes)
Laatst gewijzigd door bennie op 30 aug 2010 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Deze site verwoord het prima;

Puller Born to run and pull, regardless your tennisarm.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Onze honden worden niet "mishandeld". Ze worden "opgevoed" met de clicker methode of een andere positieve methode tot de beheersings fase. Een hond kan niet alleen opgevoed worden zonder plicht. hoe positief je alles ook benadert er volgt altijd een moment van pure plicht. gewoon doen wat de baas van je verlangt. het heeft niets te maken met het feit dat de hond je probeert te sarren maar uitproberen zullen ze altijd doen als er geen enkele plicht op staat. Juist door al dat positieve op de hondenscholen, van je mag je hond niet straffen, je mag geen ketiing gebruiken, probeer m maar af te leiden met een brokje, ontstaan de grootste ongelukken in de maatschappij. Waarom denken jullie dat de het vak gedrag therapeut zo rijk bloeit in nederland.
Ik ben de geleider en de hond moet gewoon doen wat m opgelgd is. Wel te verstaan een hond die het kunstje kent.

en nee, onze honden leven niet alleen in kennels. ook deze honden gaan lekker mee wandelen, naar het strand en ga maar door. Nee, deze honden trekken niet aan de ketting, band of wat dan ook omdat ze geleerd is met een ander commando rustig naast je mee te lopen. op een positieve manier. stil staan en achteruit lopen en ga maar door.

Wij hebben de honden niet alleen voor het plezier en als maatje maar ook als trainings maatje. Als trainings maatje worden er andere eisen gesteld dan als huishond. onze honden weten drommels goed het verschil tussen de thuis situatie waar ze gewoon huishond zijn en het trainings terrein.
Laatst gewijzigd door Dianavdberkt op 30 aug 2010 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

:pop:

ik vind het trouwens best leuk om te lezen.. hoe hij zich weer overal uitprobeerd te lullen...

in tussen nog geen bewijzen..
en er zou geloof ik ook nog een citaat komen naar een bericht van inge of zo..
in een ander topic.. die heb ik ook nog niet gezien...

of ik heb er overheen gelezen.. :19:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
M@scha
Zeer actief

SiberischeHuskyinfo schreef:Deze site verwoord het prima;

ja. mijn hond is born to fight.

in jouw filosofie is dat onmogelijk op te lossen en moet ik het dus toelaten.

zullen we wandelen dan van de week? :engel:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

massam schreef:

:smile: :smile:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Voor de mensen die denken dat een husky ten alle tijden naast kan lopen etc neem eens contact op met shkn.nl de klub die in principe alles over het ras weet.

@Massam waarom geloof je dat niet wat ik daar schrijf? Kan je zo nog 50 sites geven waar hetzelfde op staat daarbij komt het regelmatig op tv etc etc etc
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

SiberischeHuskyinfo schreef:...... maar leg mij dan eens uit waarom huskys die standaard trekken zelden artrose hebben/krijgen ook met een halsband. Zijn ze anders gebouwd? Hebben ze iets daar zitten wat dat voorkomt? Ik ben geen dokter maar wel interessant om te weten.
Misschien omdat de meesten gebruikt worden voor de sport en daar op geselecteerd worden.Het lijkt mij dat je dan alleen met sterke gezonde honden fokt. Daarbij trekken ze normaal in een speciaal tuig, dus dan wordt de druk al meer verdeeld. En een goedgetrainde husky heeft de juiste bespiering waardoor de rug en benen niet zo snel overbelast worden. Maar ga je niet optimaal getrainde hond voor een zware slee of kar spannen, zal je echt wel snel slijtage en dus ook artrose krijgen denk ik. :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
M@scha
Zeer actief

StormenRoxy schreef:
massam schreef:

:smile: :smile:

ja, maar zo triest is het wel! omdat het bij mij dan niet rennen en trekken is is het misschien ernstiger maar nog steeds zijn het beiden raseigenschappen :U:

en ja, een raseigenschap is lastig te controleren (onderdrukken is te zwaar, afleren bestaat niet, het is in de hand houden ofzo) dus zul je harder moeten werken dan op de zit, maar zou mooi zijn als ik sam alle honden liet mollen en dan zeg, ja maar zo is hij "born" :U: :mann:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Martijn schreef:
Zoek stok! schreef:
Martijn schreef:
Nee hoor. Ik vind de manier waarop je de manier waarop je de werkwijze met je honden beschrijft oprecht lelijk overkomen. Veel dwang en een wantrouwende houding naar de beweegredenen van de hond.

Waarom zou een hond een goed aangeleerde oefening weigeren uit te voeren?

Ik heb verder geen oordeel over jou en hoe je honden leven. Maar wat je hier schrijft vind ik niet prettig klinken.
Omdat er een diep geworteld wantrouwen tegen de hond heerst bij een bepaalde groep hondensporters en het verkeerd uitvoeren van een oefening dus altijd op die manier geinterpreteerd zal worden. Het staat volledig haaks op wat ik ervaar met een werklustige hond. Gaat er iets fout in een oefening, dan ligt het altijd (ik herhaal: altijd!) aan mij.
Hier ook zo.
Eva doet alles. Als ze maar weet wat de bedoeling is.
Met duidelijkheid en een beetje geduld zal ze alles exact zo doen als je het haar leert. Op het irritante af.
Inclusief nutteloos zijstapje op een raakvlak of gesmokkel bij het starten. Alles wat ik niet duidelijk aangeef of waar ik tegenstrijdige instructies geef laat ze zien. Dat is mijn falen dus waarom zou ik haar gaan corrigeren terwijl ze haar uiterste best doet iets van mijn onzinnige gebrabbel te maken?

Cleo (husky kruising)niet, die heeft dat werklustige niet zo in haar aard maar het zou gek moeten lopen voor ik die met allerlei dwang en correctie toch dwing om oefeningen te doen die niet bij haar passen.

Ik ben niet tegen correctie maar wel bij aanleren en onderhouden.
Dat je van de paardestront af moet blijven is weer wel heel duidelijk via correctie opgelegd. Stelt trouwens ook weinig voor hoor. Een grondig "Nou zeg!" is genoeg.
Bram is anders. Die kun je iets leren, concluderen dat hij het kan en bij uitvoering van de oefening besluit hij ineens dat het plasplekje van een bepaalde teef toch even interessanter is. Dan weet ik dat ik te veel gevraagd heb. Bram moet je korte oefeningen laten doen, zodat het overzichtelijk is wanneer hij z'n beloning krijgt. Zo'n hond ga je toch geen prikband/TT om doen zodat hij wel het volledige programma uitvoert? Ja, je wordt wel eens teleurgesteld, maar de hond is zoals hij is. Accepteer dat.

Izzie wil alles graag uitvoeren wat je haar leert. Als je het tenminste goed opbouwt en in de juiste frequentie beloont. Ga je een fase verder in het aanleren, dan gaat het uiteraard wel eens mis. Zo sprong ze zaterdag over het raakvlak van de kattenloop omdat ik achter een tunnel stond en ze het idee had dat ze naar me toe moest komen. TT correctie er maar op dan, want we hebben potdorie zo getraind dat ze blijft staan :boos: Nee hoor, gewoon de oefening over en net even wat makkelijker gaan staan. En zo opbouwen naar de situatie die ze moeilijk vindt. En ja hoor, ze staat ook dan als een huis op het raakvlak, gelukt.

Ik weet dat er in de agility ook gecorrigeerd wordt voor raakvlakfouten. Je krijgt dan meestal honden die op het eind heel langzaam naar het raakvlak lopen/kruipen. Doe ik het zo goed baas, ben je niet boos :roos: Meestal vooraf gegaan aan een enorme brul van de baas. Nee, dan is het raakvlak bepaald geen leuke plek om te verblijven.

Als herders TT's en prikbanden nodig hebben om een oefening goed uit te voeren, mogen ze wel eens op baasgerichtheid en drive gaan fokken :pffff: :mrgreen: Ik denk dat ik juist door Bram weet wat ik in handen heb met Izzie op trainingsgebied. Waarmee ik overigens niet zeg dat trainen met Bram niet leuk is. Als het lukt en hij met een blij bekkie staat te trainen, ben ik zo trots.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief

SiberischeHuskyinfo schreef:Voor de mensen die denken dat een husky ten alle tijden naast kan lopen etc neem eens contact op met shkn.nl de klub die in principe alles over het ras weet.

@Massam waarom geloof je dat niet wat ik daar schrijf? Kan je zo nog 50 sites geven waar hetzelfde op staat daarbij komt het regelmatig op tv etc etc etc

het eerste wat je schrijft zegt niemand.

maar jij zegt dat het gewoon niet kan en dat is bullshit. het kan natuurlijk wel. maar dan moet jij daar harder aan werken, zoals ik bij sam niet hard hoef te werken aan volgen maar wel aan negeren en niet mollen van hondjes
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dianavdberkt schreef:Onze honden worden niet "mishandeld". Ze worden opgevoed met de clicker methode of een andere positieve methode. Een hond kan niet opgevoed worden zonder plicht. hoe positief je alles ook benadert er volgt altijd een moment van pure plicht. gewoon doen wat de baas van je verlangt. het heeft niets te maken met het feit dat de hond je probeert te sarren maar uitproberen zullen ze altijd doen als er geen enkele plicht op staat. Juist door al dat positieve op de hondenscholen, van je mag je hond niet straffen, je mag geen ketiing gebruiken, probeer m maar af te leiden met een brokje, ontstaan de grootste ongelukken in de maatschappij.
Ik ben de geleider en de hond moet gewoon doen wat m opgelgd is. Wel te verstaan een hond die het kunstje kent.
En die plicht snappen ze alleen als je er pijnprikkels tussendoor gooit?

En zoals ik al eerder zei, ik vind straffen tijdens de opvoeding, of straffen vanwege het aanleren van een kunstje, iets anders. :wink:
Afbeelding
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:Voor de mensen die denken dat een husky ten alle tijden naast kan lopen etc neem eens contact op met shkn.nl de klub die in principe alles over het ras weet.

het eerste wat je schrijft zegt niemand.

maar jij zegt dat het gewoon niet kan en dat is bullshit. het kan natuurlijk wel. maar dan moet jij daar harder aan werken, zoals ik bij sam niet hard hoef te werken aan volgen maar wel aan negeren en niet mollen van hondjes
Jawel dat zei die mevrouw boven je ergens. Het kan wel maar bij het overgrote deel van het ras NIET en dat zei ik net ook al dacht ik. Huskys zijn einzelgangers en hebben ons de mens niet nodig, ook de gefokte Nederlandse huskys hebben dat nog steeds in zich. Het roedelinstinct is bij de huishusky net zo sterk aanwezig als bij een ''sporthusky'' om het beestje maar een naam te geven.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”