Ik denk het haast wel. Wat ik mij kan voorstellen is dat als er vanaf de nek getrokken word dit stoten geeft aan de hersenstam en hierdoor op langere termijn de hersens kunnen beschadigen. Ik kan mij er iets bij indenken maar hoe dit precies zit? Ik zal eens rondbellen voor je. Mannetjeshusky gooien we er af en toe in omdat daar op google veel op gezocht werd maand terug ofzo, dus vandaarSandraH schreef:Ik zit net de info op jouw site te lezen vwb die slipketting en zoek op Google dat die info ook in die context op andere sites staat. Wat mij verbaast, is dat slipkettingen hersenvliesontstekingen en zelfs de schildklier kunnen beschadigen. Is daar onderbouwde info van?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden
Moderator: moderatorteam
-
SiberischeHuskyinfo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Siberische Husky
- Contacteer:
Re: Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Er zijn onderzoeken bekend.SandraH schreef:Ik zit net de info op jouw site te lezen vwb die slipketting en zoek op Google dat die info ook in die context op andere sites staat. Wat mij verbaast, is dat slipkettingen hersenvliesontstekingen en zelfs de schildklier kunnen beschadigen. Is daar onderbouwde info van?
http://taylor.uurnet.net/pipermail/clic ... 00122.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan

-
mwillow
Ik zou dit er af gooien...je kan ook in je HTML verwijzen naar 'mannetjeshusky' en dat niet op je site zetten. Dit leest echt voor geen meter. Ik zal dit ook eens voorleggen aan een aantal bekende gedragskundigen. Ik kan legio andere oorzaken bedenken voor het beschadigen van een schildklier, maar door toedoen van een slipketting heb ik nog nooit over gelezen of gehoord.SiberischeHuskyinfo schreef:Ik denk het haast wel. Wat ik mij kan voorstellen is dat als er vanaf de nek getrokken word dit stoten geeft aan de hersenstam en hierdoor op langere termijn de hersens kunnen beschadigen. Ik kan mij er iets bij indenken maar hoe dit precies zit? Ik zal eens rondbellen voor je. Mannetjeshusky gooien we er af en toe in omdat daar op google veel op gezocht werd maand terug ofzo, dus vandaarSandraH schreef:Ik zit net de info op jouw site te lezen vwb die slipketting en zoek op Google dat die info ook in die context op andere sites staat. Wat mij verbaast, is dat slipkettingen hersenvliesontstekingen en zelfs de schildklier kunnen beschadigen. Is daar onderbouwde info van?
-
mwillow
OK, dank je!janinca2002 schreef:Er zijn onderzoeken bekend.SandraH schreef:Ik zit net de info op jouw site te lezen vwb die slipketting en zoek op Google dat die info ook in die context op andere sites staat. Wat mij verbaast, is dat slipkettingen hersenvliesontstekingen en zelfs de schildklier kunnen beschadigen. Is daar onderbouwde info van?
http://taylor.uurnet.net/pipermail/clic ... 00122.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
SiberischeHuskyinfo
- Zeer actief
- Contacteer:
HTML zetten en onzichtbaar maken krijg je ban van google of in ieder geval de kans is aanwezig. Een gedragstherapeut die iets afweet van het lichaam van een hond? Zou je niet beter bij een arts die info kunnen vragen? Hierboven staat trouwens een link naar een onderzoek.
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Van mij mogen ze absoluut verboden worden. Ik zie de meerwaarde er niet van in. Het is een onnodig (hulp)middel dat veel te vaak in onkundige handen terecht komt. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ja maar nog niet het hoe en wat een slipketting dat veroorzaakt, of ik lees zo verkeerd. Ik zie niks onderbouwd? Met mijn kennis over het lichaam, is het gewoon niet mogelijk (en volg een medische studie)

-
SiberischeHuskyinfo
- Zeer actief
- Contacteer:
Op het moment dat eraan getrokken wordgyanty schreef:Ja maar nog niet het hoe en wat een slipketting dat veroorzaakt, of ik lees zo verkeerd. Ik zie niks onderbouwd? Met mijn kennis over het lichaam, is het gewoon niet mogelijk (en volg een medische studie)
- gyanty
- Zeer actief
Ja en wordt gebeurd en dan? En dat is jou conclusie. conclusie komen in de regel na een hele rij observaties.......SiberischeHuskyinfo schreef:Op het moment dat eraan getrokken wordgyanty schreef:Ja maar nog niet het hoe en wat een slipketting dat veroorzaakt, of ik lees zo verkeerd. Ik zie niks onderbouwd? Met mijn kennis over het lichaam, is het gewoon niet mogelijk (en volg een medische studie)Logica ten top
Maar misschien is het handig het er toch bij te zetten inderdaad.
Laatst gewijzigd door gyanty op 30 aug 2010 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

-
SiberischeHuskyinfo
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan ontstaan die lichamelijke ongemakken, sommige na enkele jaren, sommige wat eerder. Daar is geen touw aan vast te knopen of het moet ergens precies zo vermeld staan, maar dat ben ik nog niet tegengekomen.gyanty schreef:Ja en wordt gebeurd en dan?SiberischeHuskyinfo schreef:Op het moment dat eraan getrokken wordgyanty schreef:Ja maar nog niet het hoe en wat een slipketting dat veroorzaakt, of ik lees zo verkeerd. Ik zie niks onderbouwd? Met mijn kennis over het lichaam, is het gewoon niet mogelijk (en volg een medische studie)Logica ten top
Maar misschien is het handig het er toch bij te zetten inderdaad.
-
mwillow
In Frontpage in HTML een verwijzing zetten, kan prima, hoor. Zonder ban, want het is een terugzoeker voor Googlegebruikers.SiberischeHuskyinfo schreef:HTML zetten en onzichtbaar maken krijg je ban van google of in ieder geval de kans is aanwezig. Een gedragstherapeut die iets afweet van het lichaam van een hond? Zou je niet beter bij een arts die info kunnen vragen? Hierboven staat trouwens een link naar een onderzoek.
Degene die ik bedoel weet ook meer dan voldoende over het lichaam en het gehele functioneren van een hond...
- gyanty
- Zeer actief
Lees je eens in wat hersenvliesontsteking is......SiberischeHuskyinfo schreef:
Dan ontstaan die lichamelijke ongemakken, sommige na enkele jaren, sommige wat eerder. Daar is geen touw aan vast te knopen of het moet ergens precies zo vermeld staan, maar dat ben ik nog niet tegengekomen.

-
SiberischeHuskyinfo
- Zeer actief
- Contacteer:
Gebruik trouwens Wordpress dus gaat allemaal wat lastigerSandraH schreef:In Frontpage in HTML een verwijzing zetten, kan prima, hoor. Zonder ban, want het is een terugzoeker voor Googlegebruikers.SiberischeHuskyinfo schreef:HTML zetten en onzichtbaar maken krijg je ban van google of in ieder geval de kans is aanwezig. Een gedragstherapeut die iets afweet van het lichaam van een hond? Zou je niet beter bij een arts die info kunnen vragen? Hierboven staat trouwens een link naar een onderzoek.
Degene die ik bedoel weet ook meer dan voldoende over het lichaam en het gehele functioneren van een hond...
-
SiberischeHuskyinfo
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom? Dat kan toch ook na x-jaar zomaar optreden? Of miszeg ik hier iets?gyanty schreef:Lees je eens in wat hersenvliesontsteking is......SiberischeHuskyinfo schreef:
Dan ontstaan die lichamelijke ongemakken, sommige na enkele jaren, sommige wat eerder. Daar is geen touw aan vast te knopen of het moet ergens precies zo vermeld staan, maar dat ben ik nog niet tegengekomen.
-
mwillow
Geen ze...ik vind die studie niet echt onderbouwd, eerlijk gezegd. Ondanks dat dit van een dr. af komt. Uitgebreide feiten zou ik willen lezen. Mocht iemand dat beschikbaar hebben, dan heel graag.SiberischeHuskyinfo schreef:Gebruik trouwens Wordpress dus gaat allemaal wat lastigerSandraH schreef:In Frontpage in HTML een verwijzing zetten, kan prima, hoor. Zonder ban, want het is een terugzoeker voor Googlegebruikers.SiberischeHuskyinfo schreef:HTML zetten en onzichtbaar maken krijg je ban van google of in ieder geval de kans is aanwezig. Een gedragstherapeut die iets afweet van het lichaam van een hond? Zou je niet beter bij een arts die info kunnen vragen? Hierboven staat trouwens een link naar een onderzoek.
Degene die ik bedoel weet ook meer dan voldoende over het lichaam en het gehele functioneren van een hond...Meer dan genoeg zal ze er zeker van weten maar dat maakt die persoon nog geen arts maar vragen kan altijd natuurlijk
- gyanty
- Zeer actief
Zucht...... hoe wordt hersenvliesontsteking veroorzaakt???? PPffhhh ik wordt wel moe van het alles precies moeten voorkauwen, uitkauwen en nog een keer uitbrakenSiberischeHuskyinfo schreef:Waarom? Dat kan toch ook na x-jaar zomaar optreden? Of miszeg ik hier iets?gyanty schreef:Lees je eens in wat hersenvliesontsteking is......SiberischeHuskyinfo schreef:

-
SiberischeHuskyinfo
- Zeer actief
- Contacteer:
Aha op zon manier. Ik lees dat het bij honden tussen 1-2 jaar voorkomt maar ik lees ook verhalen van mensen waar de DA's geen raad mee weten, aparte gevallen dus. Ik zou hier graag wat extra's over willen weten, zal eens een DA mailen hierover misschien dat hij beter kan uitleggen hoe en wat. Volgens mij zie ik wel 4-5 varianten van hersenvliesontstekingen.gyanty schreef:
Zucht...... hoe wordt hersenvliesontsteking veroorzaakt???? PPffhhh ik wordt wel moe van het alles precies moeten voorkauwen, uitkauwen en nog een keer uitbraken
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Shoot me, maar ik heb de 16 blz. niet doorgeworsteld, maar op je stelling; Slipkettingen moeten verboden worden.......
Is mijn antwoord Nee. Ze zijn verrekte handig om snel om te hangen als je meerdere honden hebt, die van mij lopen voor de helft toch altijd los, met slipketting. Ze worden niet drijfnat na zwemmen. Ze zijn sterk, gaan jaren mee en in de 30 jaar dat ik ze gebruik heb ik nog nooit een gewonde of bange hond gehad.
En ze zijn nog goedkoop ook.
Dus waarom moet ik leiden onder een nitwit die ze niet weet te gebruiken. Gasten die op een verkeerde manier met hun hond om willen gaan redden zich ook wel zonder slipketting.
Is mijn antwoord Nee. Ze zijn verrekte handig om snel om te hangen als je meerdere honden hebt, die van mij lopen voor de helft toch altijd los, met slipketting. Ze worden niet drijfnat na zwemmen. Ze zijn sterk, gaan jaren mee en in de 30 jaar dat ik ze gebruik heb ik nog nooit een gewonde of bange hond gehad.
En ze zijn nog goedkoop ook.
Dus waarom moet ik leiden onder een nitwit die ze niet weet te gebruiken. Gasten die op een verkeerde manier met hun hond om willen gaan redden zich ook wel zonder slipketting.
Laatst gewijzigd door Budkes op 30 aug 2010 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

-
Angelique.
SiberischeHuskyinfo schreef:Uhm als je kwalitatieve goede kennelhalsbanden koopt blijven ze nooit hangen hoor :s Heb er hier 4 liggen en de slip op een nylonband is heeeel anders als met een ijzeren slipketting, als je hier ervaring mee heeft zie je dit verschil ook wel mag ik hopen. Het is niet voor niets dat ze bij sledehonden en poolhonden nooit ijzeren kettingen gebruiken om maar een voorbeeld te geven.massam schreef:ja dat is inderdaad fijner zo'n nylon slip, want die blijven lekker hangen op slipstand![]()
als je zo fel doet op slipkettingen moet je helemaal wegblijven van dingen die slippen want het is allemaal op hetzelfde gestoeld.
een pijn/schrik correctie is hoe je het ook noemt of wat je er ook voor gebruikt altijd hetzelfde qua doel.
Niet ???????
Je zal ze de kost moeten geven !
-
blondie
- Zeer actief
Die twee van mij hebben beiden een slip om hun nek hangen.. niet eens met de gedachte om tijdens wandelingen daarmee te corrigeren of te pijnigen... ik vind ze makkelijk, heb er nooit over nagedacht dat sommige mensen blijkbaar met afschuw kijken naar de slipketting om de nek van mijn honden..Carma schreef:Van mij mogen ze absoluut verboden worden. Ik zie de meerwaarde er niet van in. Het is een onnodig (hulp)middel dat veel te vaak in onkundige handen terecht komt. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
-
SiberischeHuskyinfo
- Zeer actief
- Contacteer:
Gebruik jij je honden voor sport of gewoon als gezelschapsdier in huis?Nuyvilaq schreef:SiberischeHuskyinfo schreef:Uhm als je kwalitatieve goede kennelhalsbanden koopt blijven ze nooit hangen hoor :s Heb er hier 4 liggen en de slip op een nylonband is heeeel anders als met een ijzeren slipketting, als je hier ervaring mee heeft zie je dit verschil ook wel mag ik hopen. Het is niet voor niets dat ze bij sledehonden en poolhonden nooit ijzeren kettingen gebruiken om maar een voorbeeld te geven.massam schreef:ja dat is inderdaad fijner zo'n nylon slip, want die blijven lekker hangen op slipstand![]()
als je zo fel doet op slipkettingen moet je helemaal wegblijven van dingen die slippen want het is allemaal op hetzelfde gestoeld.
een pijn/schrik correctie is hoe je het ook noemt of wat je er ook voor gebruikt altijd hetzelfde qua doel.
Niet ???????
- Maxine
- Zeer actief
Vind je dat een uitgehongerde husky? Dat vind ik net een hond die (voor zover dat te zien was op de foto) een erg mooie grootte/gewicht verhouding heeft.SiberischeHuskyinfo schreef:Wat is dat voor uitgehongerde Husky?

- gyanty
- Zeer actief
Zucht 2.SiberischeHuskyinfo schreef:Aha op zon manier. Ik lees dat het bij honden tussen 1-2 jaar voorkomt maar ik lees ook verhalen van mensen waar de DA's geen raad mee weten, aparte gevallen dus. Ik zou hier graag wat extra's over willen weten, zal eens een DA mailen hierover misschien dat hij beter kan uitleggen hoe en wat. Volgens mij zie ik wel 4-5 varianten van hersenvliesontstekingen.gyanty schreef:
Zucht...... hoe wordt hersenvliesontsteking veroorzaakt???? PPffhhh ik wordt wel moe van het alles precies moeten voorkauwen, uitkauwen en nog een keer uitbraken
Je hoeft echt niet voor alles met je dierenarts te bellen hoor. Een beetje google en je weet wat veroorzakers van hersenvliesonsteking is. Wees gerust, ik heb het opgezocht. Maar ik kan niks vinden wat ik kan linken met hoe een slipketting dat te weeg kan brengen.

-
SiberischeHuskyinfo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ligt er een beetje aan of het een jongen of meisje is. Jongens zijn vaak een stuk forser als meiden wat dat betreft. Als het een jongen is vind ik hem zeer magertjes of hij moet nog een pup zijn van enkele maanden tot 1 jaar dan zou het nog kunnen.Maxine schreef:Vind je dat een uitgehongerde husky? Dat vind ik net een hond die (voor zover dat te zien was op de foto) een erg mooie grootte/gewicht verhouding heeft.SiberischeHuskyinfo schreef:Wat is dat voor uitgehongerde Husky?
-
Angelique.
SiberischeHuskyinfo schreef:Een Nylon band geeft geen nare gevolgen dit kunnen denk ik alle husky kennels wel bevestigen die beide getest hebben. Een nylon band (als je hem op de juiste maat koopt) slipt maar een klein beetje en zal nadat je eraan getrokken hebt terugvallen in zijn oude formaat. Een ijzeren ketting snijd en de gevolgen ja die heb ik al verteld. Een nylon band is diervriendelijk en snijd niet. Let wel dat de band groot en dik zat is anders loop je nog de kans dat het gaat snijden.
Dan ga ik je even tegen spreken....
Bij mij hebben ze NEVER NOOIT niet een band om in huis, zeker niet als ik er niet bij ben, ik heb ook de zogenaamde kennelbanden.
Omdat het al 2 keer is gebeurt dat tijdens het spelen de kaak van een hond klem bleef zitten tussen de kennelband !
Doordat ik er bij was kon ik handelen, ik wil niet weten wat er gebeurt zou zijn als ik niet thuis was :N:
En ik geloof dat jij nu verschillende banden door elkaar haalt, een kennelband slipt niet, nooit !
Zou ook een beetje gemeen zijn he ? honden in spannen met een band die slipt, ze moeten trekken maar worden ondertussen wel gecorrigeerd
- gyanty
- Zeer actief
Ik snap niet waarom daar zo strenge scheiding in is. Alsof sporthonden geen huishonden kunnen zijn en andersom.....SiberischeHuskyinfo schreef:Gebruik jij je honden voor sport of gewoon als gezelschapsdier in huis?Nuyvilaq schreef: Niet ???????

-
SiberischeHuskyinfo
- Zeer actief
- Contacteer:
In huis hebben ze hier ook geen banden meer om, in het hele begin wel trouwens toen ze 1-2 maanden waren. Heb je een plaatje van de banden die jij hebt? Kan best hoor dat ik 2 dingen door elkaar haal. Wat vind jij van de mensen die zeggen dat een husky ook naast kan lopen, net zo makkelijk als een ander ras?Nuyvilaq schreef:SiberischeHuskyinfo schreef:Een Nylon band geeft geen nare gevolgen dit kunnen denk ik alle husky kennels wel bevestigen die beide getest hebben. Een nylon band (als je hem op de juiste maat koopt) slipt maar een klein beetje en zal nadat je eraan getrokken hebt terugvallen in zijn oude formaat. Een ijzeren ketting snijd en de gevolgen ja die heb ik al verteld. Een nylon band is diervriendelijk en snijd niet. Let wel dat de band groot en dik zat is anders loop je nog de kans dat het gaat snijden.
Dan ga ik je even tegen spreken....
Bij mij hebben ze NEVER NOOIT niet een band om in huis, zeker niet als ik er niet bij ben, ik heb ook de zogenaamde kennelbanden.
Omdat het al 2 keer is gebeurt dat tijdens het spelen de kaak van een hond klem bleef zitten tussen de kennelband !
Doordat ik er bij was kon ik handelen, ik wil niet weten wat er gebeurt zou zijn als ik niet thuis was :N:
En ik geloof dat jij nu verschillende banden door elkaar haalt, een kennelband slipt niet, nooit !
Zou ook een beetje gemeen zijn he ? honden in spannen met een band die slipt, ze moeten trekken maar worden ondertussen wel gecorrigeerd
-
Marion.
Laat hem maar eens naar de prachtige filmpjes van Nuyvilaq kijken. En dan ook even naar de foto waar het hele roedel in kalmte in de kamer ligt rond de dode roedelgenote.gyanty schreef:Ik snap niet waarom daar zo strenge scheiding in is. Alsof sporthonden geen huishonden kunnen zijn en andersom.....SiberischeHuskyinfo schreef:Gebruik jij je honden voor sport of gewoon als gezelschapsdier in huis?Nuyvilaq schreef: Niet ???????
- gyanty
- Zeer actief
Ik heb het niet gezegd, maar niemand heeft dat ook gezegd. In ieder geval niet zo makkelijk als elk ras. Maar wel dat je als eigenaar weet wat je voor ras hebt en als je neit wilt dat ze trekken daar ook zeer zeker mogelijkheden zijn.SiberischeHuskyinfo schreef:
In huis hebben ze hier ook geen banden meer om, in het hele begin wel trouwens toen ze 1-2 maanden waren. Heb je een plaatje van de banden die jij hebt? Kan best hoor dat ik 2 dingen door elkaar haal. Wat vind jij van de mensen die zeggen dat een husky ook naast kan lopen, net zo makkelijk als een ander ras?

-
SiberischeHuskyinfo
- Zeer actief
- Contacteer:
Is wel gezegd paar pagina's terug lees maar eens.gyanty schreef:Ik heb het niet gezegd, maar niemand heeft dat ook gezegd. In ieder geval niet zo makkelijk als elk ras. Maar wel dat je als eigenaar weet wat je voor ras hebt en als je neit wilt dat ze trekken daar ook zeer zeker mogelijkheden zijn.SiberischeHuskyinfo schreef:
In huis hebben ze hier ook geen banden meer om, in het hele begin wel trouwens toen ze 1-2 maanden waren. Heb je een plaatje van de banden die jij hebt? Kan best hoor dat ik 2 dingen door elkaar haal. Wat vind jij van de mensen die zeggen dat een husky ook naast kan lopen, net zo makkelijk als een ander ras?