chrico schreef:Liek, jij heb gewoon neppers
ben ik me toch besodemieterd zeg
Moderator: moderatorteam
chrico schreef:Liek, jij heb gewoon neppers
Dank je Nanna!Nanna schreef:Laten we zeggen dat de baas met de grootste leuter de sterkste hond heeftInge schreef:Waarom niet?SiberischeHuskyinfo schreef: Laat ik duidelijk stellen dat een herder het nooit wint van een husky
http://www.zsivanys.nl/shack/straighthardpeni.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
***link gemaakt door moderator***
TARAK
Wil je mij geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb?! Ik zeg alleen dat jij deze pup nooit had willen hebben, en als het de mensen die al ruim 40 jaar in de sport zitten ook zeggen dat het geen makkelijk hondje wordt waarschijnlijk is dat dus gewoon ook zo. Ik heb nooit gezeg dat ik moeilijke heftige oerhonden nog, sterker nog ik heb altijd gezegd dat ik heel blij ben dat ik zo'n MAKKELIJK hondje als Xena als 1e hond had...Zoek stok! schreef: Ja dat dacht ik wel. Malinois heeft moeilijke heftige oer honden en Linda heeft suffe lieve huishondjes en kan niet met echte honden omgaan. Je bent wel voorspelbaar![]()
Allereerst heb je lijnen en lijnen... Op dit moment zou ik nog maar bij 2 fokkers een hond willen halen in NL, zo dramatisch is het inmiddels.Ik heb niet veel met Mechelaars, maar ken er een aantal in de GG en obedience. Ja, uit africhtingslijnen. Doen het keurig zonder hardhandig gedoe.
Ik hoef niet te trainen op kalmte, mijn honden zijn prima in de hand met pakwerk en dat is een voorwaarde.Ja ja ja, de uitvluchten mbt pakwerk ken ik nu echt wel. Nog even en je moet een week van tevoren al een TT omknopen omdat de hond al weet dat hij dan gaat bijten. Toch vreemd dat ik politiehonden gewoon kalm door een drukke stationshal zie lopen en het volgende moment in actie zie komen. Misschien moet je nog even doortrainen op kalmte![]()
dat zeg jij dus zal het zo zijn. Ik kan ook naast een veld staan waar pakwerk gedaan wordt, zal lastig worden als je dat niet kan met 3 verenigingen naast elkaar... Dan is er altijd wel eentje met pakwerk bezig als jij je appelletje wil lopen.Ik kan trouwens met Izzie gewoon agility trainen naast een veld schapen, zou ze dan echt zoveel slimmer zijn dan Mechelaars. Naaaa zal niet he, daar is ze te suf voor.
Nee dat maak jij er graag van.. maar ja jij hebt ook al zoveel van mij gezien en vooral van mijn honden en ik samen met mijn honden... daar kun je ook echt iets over vertellen. Had je vorig jaar erbij moeten komen staan dan had je misschien iets kunnen zeggen, nu niet.Jij bent voor mij het schoolvoorbeeld van een vastgeroeste africhter. Discussie heeft geen enkel nut, je blijft als een soort langspeelplaat hangen over je heftige honden en heftig werk.
Pardon??? Mijn reu heeft een teef gedekt die niet-africhtingssport doet, ik heb dus een pup uit een teef die niet-africhtingssport doet... zij doet nl. combisport en agility. (jammer he!Compleet met denigrerende uitlatingen over niet-africhtingshonden en niet-africhtingssporten. Superieure honden in een superieure sport.
Ik reageer wanneer ik dat nodig vindIk reageerde op Corason omdat ik haar mening wel interessant vind. Ik hoop niet dat jij dat aangrijpt om op elke zin die ik schrijf weer tig antwoorden te tikken.

En dat ben ik dus met je eens zoals ik al aangaf het verschil tussen werk en hobby.Moos schreef:Ik vind dat persoonlijk wel een heel groot verschil. Dat je als er veel belangen bij komen kijken overgaat tot fikse correcties, die gedachtengang kan ik nog wel inkomen. Of ik het er mee eens ben, ben ik nog niet over uit met mezelfBudkes schreef: Blijft natuurlijk dat het werk is wat ik doe. Geen hobby en geen sport. Met Perry sport ik, weinig belangen, dus weinig haast. We proberen zover mogelijk te komen bij alles wat we gaan doen, maar daar komt weinig tot geen correctie aan te pas.Ik denk namelijk eigenlijk ook wel dat als je een hond echt alleen maar onder controle kan houden met stroom e.d, als dat ECHT zo is, dat je ze dan niet meer zo moet fokken.
Maar goed, dat is weer een andere discussie natuurlijk![]()
Maar je hond pijn doen, en/of heel fors corrigeren voor jouw eigen persoonlijke hobby. Dat vind ik belachelijk.

Ow nee hoor helemaal niet. Ik vind het jammer dat Nuyvi alleen reageert op hetgeen wat jullie willen horen, maar ik had gevraagd omt e reageren op de vraag of een husky bijvoorbeeld over het algemeen los kan lopen en geschikt is om naast te lopen. Hierop krijg ik een antwoord wat slaat op zijn honden en dat antwoord zocht ik dus niet. Kreeg ook een mailtje van een huskykennel die het volgende zeggen;Pongek schreef:Toch lullig voor SiberischeHuskyinfo dat zelfs door een huskyeigenaar Nuyvilaq wordt gezegt dat de husky ook een gewone hond is. Die weldegelijk wat te leren is, zij het misschien met wat meer moeite en doorzettingsvermogen.
Ben ik toch geneigd om te zeggen dat de meerderheid hier op het forum meer "verstand" heeft van husky's dan SiberischeHuskyinfo.
Waar dit hele topic nu overging, is volgens mij dat wij zijn site moesten gaan bekijken naar de geweldige info die hij daarop heeft staan, hij begon met de slipketting en haalde ook de broodfokkers daarbij, wat ik gelezen heb op die site vind ik niet volledig het zijn korte verhaaltjes en niet meer of minder waar je echt wijzer van wordt.(dat is mijn mening)
Jemig zeg.. mijn herders horen te draven... dat is hun natuurlijke gang.. ik ga toch echt niet continue in hun uptempo meedraven met ze hoor.. dan moeten ze zich ook toch af en toe even aan mijn tempo aanpassen, en die ligt al hoog dankzij hun trouwens..SiberischeHuskyinfo schreef:Ow nee hoor helemaal niet. Ik vind het jammer dat Nuyvi alleen reageert op hetgeen wat jullie willen horen, maar ik had gevraagd omt e reageren op de vraag of een husky bijvoorbeeld over het algemeen los kan lopen en geschikt is om naast te lopen. Hierop krijg ik een antwoord wat slaat op zijn honden en dat antwoord zocht ik dus niet. Kreeg ook een mailtje van een huskykennel die het volgende zeggen;Pongek schreef:Toch lullig voor SiberischeHuskyinfo dat zelfs door een huskyeigenaar Nuyvilaq wordt gezegt dat de husky ook een gewone hond is. Die weldegelijk wat te leren is, zij het misschien met wat meer moeite en doorzettingsvermogen.
Ben ik toch geneigd om te zeggen dat de meerderheid hier op het forum meer "verstand" heeft van husky's dan SiberischeHuskyinfo.
Waar dit hele topic nu overging, is volgens mij dat wij zijn site moesten gaan bekijken naar de geweldige info die hij daarop heeft staan, hij begon met de slipketting en haalde ook de broodfokkers daarbij, wat ik gelezen heb op die site vind ik niet volledig het zijn korte verhaaltjes en niet meer of minder waar je echt wijzer van wordt.(dat is mijn mening)
De rest van onze
honden kunnen ook aan de lijn lopen, veelal met trekken. Ze kunnen
gecorrigeerd worden.. en dan lopen ze ook wel eventjes netjes mee (niet
lang) maar we doen daar zelf niet veel aan want ze behoren bij ons ook te
trekken. Het zijn bij ons geen trottoirhondjes die meelopen aan het lijntje!
Ik blijf bij mijn standpunt: het gros van de husky's trekt, simpelweg omdat
trekken in hun natuur zit.
De zweep mocht ze houden. Die gebruik ze toch alleen maar als targetstickBudkes schreef: Blijft natuurlijk dat het werk is wat ik doe. Geen hobby en geen sport. Met Perry sport ik, weinig belangen, dus weinig haast. We proberen zover mogelijk te komen bij alles wat we gaan doen, maar daar komt
En dat ben ik dus met je eens zoals ik al aangaf het verschil tussen werk en hobby.
Jan(inca) heeft vanavond hoogstpersoonlijk de TT, prikband en slipketting van Perry afgehaald op de training. Was wel even wennen alleen zo'n tuigje, maar hij liep wel direct een stuk rechterop.

SiberischeHuskyinfo schreef:
Ow nee hoor helemaal niet. Ik vind het jammer dat Nuyvi alleen reageert op hetgeen wat jullie willen horen, maar ik had gevraagd omt e reageren op de vraag of een husky bijvoorbeeld over het algemeen los kan lopen en geschikt is om naast te lopen. Hierop krijg ik een antwoord wat slaat op zijn honden en dat antwoord zocht ik dus niet. Kreeg ook een mailtje van een huskykennel die het volgende zeggen;
Ik zie net zoveel trekkende husky's als trekkende labradors. Maar ik geniet steeds weer van de 6 husky's die ik geregeld allemaal aangelijnd tegenkom. Alle riemen in één hand en er trekt er geeneen.SiberischeHuskyinfo schreef: Kreeg ook een mailtje van een huskykennel die het volgende zeggen;
De rest van onze
honden kunnen ook aan de lijn lopen, veelal met trekken. Ze kunnen
gecorrigeerd worden.. en dan lopen ze ook wel eventjes netjes mee (niet
lang) maar we doen daar zelf niet veel aan want ze behoren bij ons ook te
trekken. Het zijn bij ons geen trottoirhondjes die meelopen aan het lijntje!
Ik blijf bij mijn standpunt: het gros van de husky's trekt, simpelweg omdat
trekken in hun natuur zit.

Nou zeg wat denk je wel. Husky's zijn zo verschrikkelijk slim dat ze dat van nature kennenblondie schreef: neem aan dat husky's die een slee voortrekken ook te sturen zijn... lijkt me wat lullig als ze recht op een ravijn afrennen...![]()
En ze zijn op een gegeven moment ook te stoppen lijkt me, dat wordt toch ook allemaal aangeleerd.
Hier nog 1 die Husky's ken die braaf naast lopen, los op het strand rennen of in het bos. Gewoon net als andere honden is dat afhankelijk van de baas en ik denk wel de lijn waarmee gefokt is of dit makkelijk aan te leren is of moeilijker. Husky's hebben bepaalde eigenschappen die aantrekken voor de liefhebber (of dat nu sport is of hobby, prive noem het maar op) maar het maakt ze geen godjes. Net als bij elk ras kan je tot een hoogte rekening houden met karaktereigenschappen maar je moet ze geen eigenschappen toedichten die afhankelijk zijn van het falende baasjeNuyvilaq schreef:SiberischeHuskyinfo schreef:
Ow nee hoor helemaal niet. Ik vind het jammer dat Nuyvi alleen reageert op hetgeen wat jullie willen horen, maar ik had gevraagd omt e reageren op de vraag of een husky bijvoorbeeld over het algemeen los kan lopen en geschikt is om naast te lopen. Hierop krijg ik een antwoord wat slaat op zijn honden en dat antwoord zocht ik dus niet. Kreeg ook een mailtje van een huskykennel die het volgende zeggen;
Nuyvilaq.
Ik reageer vanuit mijn eigen ervaring ja, lijkt me logisch ? dat dat niet is wat jij wil horen kan ik niet helpen.
Maar ik heb ook gezegd dat ik er na 15 jaar inmiddels zat ken een een deel van die honden lopen keurig naast en een nog groter deel loopt ook gewoon los.
Voor zover ik weet heb ik alles beantwoord, zo niet hoor ik dat graag en zal ik het alsnog beantwoorden.
Ohw en Nuyvilaq heet Angelique en is een meisje
Dat je dat aandurfde zegjaninca2002 schreef:De zweep mocht ze houden. Die gebruik ze toch alleen maar als targetstickBudkes schreef: Blijft natuurlijk dat het werk is wat ik doe. Geen hobby en geen sport. Met Perry sport ik, weinig belangen, dus weinig haast. We proberen zover mogelijk te komen bij alles wat we gaan doen, maar daar komt
En dat ben ik dus met je eens zoals ik al aangaf het verschil tussen werk en hobby.
Jan(inca) heeft vanavond hoogstpersoonlijk de TT, prikband en slipketting van Perry afgehaald op de training. Was wel even wennen alleen zo'n tuigje, maar hij liep wel direct een stuk rechterop.De volgende keer niet je clicker vergeten
Marie-Josée schreef: Misschien is het wel moeilijker voor de baas om je hond zowel trekken als volgen aan te leren, dan lijkt me waarschijnlijker dan dat een husky altijd trekt.
Jaap* schreef:Wederom begrijp ik die fixatie op een rasnaam niet.
Er zijn zoveel mensen die het niets kan schelen dat hun hond trekt. Nou, prima toch![]()
Maar wentel dat nu niet steeds af op de rasnaam, een hond is een hond. En die kan zich heel goed aanpassen aan onze wensen als je dat graag wilt.
Als het je niks kan schelen is het ook goed, maar leg dat niet steeds bij de hond neer.

Iek die heeft een sliplijn achter zijn oortjes!Nanna schreef:Ach wat, natuurlijk kunnen Husky's best netjes meelopen. het zijn toch geen debielen.Maxine schreef:En hoe zit het dan met al die show husky's? Die lopen toch ook netjes mee aan de lijn?
Of zijn dat dan geen 'echte' husky's? Want ja, hier leer ik dat een 'echte' husky van nature aan de lijn trekt... Of dat ze maar voor héél eventjes gewoon naast je kunnen lopen.
Ik wandelde vroeger heel veel met de husky's van mijn vriend. Die liepen uitstekend mee aan de riem, al kwamen ze van een sledehondenfokker weg (v. Leeuwen, voor de intimi). Ze konden zelfs om de beurt loslopen.![]()
Ziehier een netjes meelopende showhusky. Weliswaar met een boom van een wijfmaar toch.
Nanna schreef:Ach wat, natuurlijk kunnen Husky's best netjes meelopen. het zijn toch geen debielen.Maxine schreef:En hoe zit het dan met al die show husky's? Die lopen toch ook netjes mee aan de lijn?
Of zijn dat dan geen 'echte' husky's? Want ja, hier leer ik dat een 'echte' husky van nature aan de lijn trekt... Of dat ze maar voor héél eventjes gewoon naast je kunnen lopen.
Ik wandelde vroeger heel veel met de husky's van mijn vriend. Die liepen uitstekend mee aan de riem, al kwamen ze van een sledehondenfokker weg (v. Leeuwen, voor de intimi). Ze konden zelfs om de beurt loslopen.![]()
Ziehier een netjes meelopende showhusky. Weliswaar met een boom van een wijfmaar toch.
Jeetje! DIe lijkt op Agatha Trunchbull van 'Matilda'.Nanna schreef:Ach wat, natuurlijk kunnen Husky's best netjes meelopen. het zijn toch geen debielen.Maxine schreef:En hoe zit het dan met al die show husky's? Die lopen toch ook netjes mee aan de lijn?

Maxine schreef:Jeetje! DIe lijkt op Agatha Trunchbull van 'Matilda'.Nanna schreef:Ach wat, natuurlijk kunnen Husky's best netjes meelopen. het zijn toch geen debielen.Maxine schreef:En hoe zit het dan met al die show husky's? Die lopen toch ook netjes mee aan de lijn?

Kan ook een showlijn zijn en een showlijn hoeft niet altijd slip te zijnbennie schreef: Iek die heeft een sliplijn achter zijn oortjes!
Maxine schreef:Jeetje! DIe lijkt op Agatha Trunchbull van 'Matilda'.
:N: :N:Nanna schreef:Ik zou hem zó kunnen spelenJaap* schreef:Maxine schreef:Jeetje! DIe lijkt op Agatha Trunchbull van 'Matilda'.Ja echt
![]()
Wat een prachtige rol is dat héDe schoenmaat heb ik al
Onwijs leuk filmpje dit! Bevestigt dus ook wat ik hier geregeld zie van twee Husky eigenaren.Nuyvilaq schreef: