Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
SiberischeHuskyinfo schreef:
Doe voor de grap eens een slipketting om je arm en trek eens aan de riem, zoiets kan nooit nut hebben. Je hond word er sowieso angstig van en het lijkt mij niet bepaald handig voor je relatie met je hond, hij gaat je zien als baas waarvoor hij bang word. Er zijn toch zat andere manieren om je hond te corrigeren?
Andere manieren? Waarom op een andere manier?
Het blijft een correctie.
Ik weet trouwens prima hoe een slipketting voelt. Lekker is anders maar het is dan ook als correctie bedoeld.
Mensen die kloterig met hun hond omgaan stoppen daar niet ineens mee omdat een bepaald artikel niet te krijgen is.
Raap een stok op en je kunt hem alsnog alle kanten op meppen.
Het gaat om hoe je als baas met je hond om wil gaan, niet om de spullen.
Er zijn genoeg lieden die niet eens weten hoe je een slip omdoet, laat staan waar een slip voor dient!
Je leert je hond gehoorzaamheid aan, en niet je "dwingt" je hond te luisteren.
Ik heb echt mijn best gedaan, ik geef het op, ik weet gewoon echt serieus niet meer hoe ik meneer info iets duidelijk moet maken.
Alsof de 9 erkende fokkers (waarvan er 2 niet meer fokken bij mijn weten) de enige goede fokkers zijn in de wereld
Precies! En ga jij je even inlezen over het ras zelf. Mijn broek zakt van jou uitspraken ook af aangezien er nog steeds geen enkel feit is tegengesproken met goede argumenten, dingen als mijn honden doen dat niet zijn geen feiten maar eigen ervaringen. Als het niet zo is graag links naar artikelen etcetera
Jij bent wel een erg drammerig figuur zeg. Ben je het niet met je eens dan zal je de woede op je hals halen van jou. Als ik zeg dat een boom oranje is terwijl hij groen is en jij bent het er niet mee eens zal ik je huisarts eens gaan bellen of je psychisch wel helemaal in orde bent incl je werk en welk sociaal netwerk je ook om je heen heb.
Zie je hoe belachelijk dit klinkt dat doe jij dus ook.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen maar ik heb nog nooit een kat zo debiel zien springen terwijl er niets aan de hand is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
SiberischeHuskyinfo schreef:@Sandra de husky die sport is naar mijn idee net iets anders als een huishusky Layka is trouwens helemaal niet dominant of iets hoor Django wel.
Een 'huishusky' kan prima hondensport bedrijven, zonder dat het uit pure werklijnen komt. Een werklijn husky zal van een behoorlijk ander kaliber zijn, zoals dat ook bij de werkgoldens het geval is. Naar mijn mening bestaan er geen 'huishuskies', of je moet tegemoet kunnen komen aan de eigenschappen van dit type hond door veel te ondernemen zonder 'sport' te bedrijven. Net zoals je dat moet doen met een gemiddeld type showgolden, dat zijn in beginsel geen vloerkleedjes en al zeker geen 'huishondjes'.
de werklijn husky's die momenteel gefokt worden lijken niet eens meer op husky's
ze moeten harder, harder en nog harder lopen waardoor ze eng mager zijn, hele lange lijven hebben en heel hoog op hun poten staan ohw en vacht hebben ze ook amper meer
Het is heel triest maar er worden 3 soorten husky's gecreerd momenteel
Precies! En ga jij je even inlezen over het ras zelf. Mijn broek zakt van jou uitspraken ook af aangezien er nog steeds geen enkel feit is tegengesproken met goede argumenten, dingen als mijn honden doen dat niet zijn geen feiten maar eigen ervaringen. Als het niet zo is graag links naar artikelen etcetera
Jij bent wel een erg drammerig figuur zeg. Ben je het niet met je eens dan zal je de woede op je hals halen van jou. Als ik zeg dat een boom oranje is terwijl hij groen is en jij bent het er niet mee eens zal ik je huisarts eens gaan bellen of je psychisch wel helemaal in orde bent incl je werk en welk sociaal netwerk je ook om je heen heb.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen maar ik heb nog nooit een kat zo debiel zien springen terwijl er niets aan de hand is.
Daar heb je een punt wat ik niet kan ontkennen maar je zult begrijpen dat het voor mij lastig is fatsoenlijk te blijven reageren als sommige de draak met je steken. Leden die graag wat extra postjes willen hebben die wat langer lid zijn enzo. Dan lijkt het alsof ze je niet serieus nemen en dat is jammer.
flamme schreef:Waar wil je ook al weer precies feiten over?
Of huskys wel/niet los kunnen lopen over het algemeen gezien, of ze compleet kunnen stoppen met trekken aan de lijn enzovoorts.
Het feit dat je zo'n uitspraak op een compleet ras betrekt zegt mij genoeg.
Als je hond zegt in plaats van husky begrijp je misschien hoe zinloos je vraag is.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
SiberischeHuskyinfo schreef:@Sandra de husky die sport is naar mijn idee net iets anders als een huishusky Layka is trouwens helemaal niet dominant of iets hoor Django wel.
Een 'huishusky' kan prima hondensport bedrijven, zonder dat het uit pure werklijnen komt. Een werklijn husky zal van een behoorlijk ander kaliber zijn, zoals dat ook bij de werkgoldens het geval is. Naar mijn mening bestaan er geen 'huishuskies', of je moet tegemoet kunnen komen aan de eigenschappen van dit type hond door veel te ondernemen zonder 'sport' te bedrijven. Net zoals je dat moet doen met een gemiddeld type showgolden, dat zijn in beginsel geen vloerkleedjes en al zeker geen 'huishondjes'.
de werklijn husky's die momenteel gefokt worden lijken niet eens meer op husky's
ze moeten harder, harder en nog harder lopen waardoor ze eng mager zijn, hele lange lijven hebben en heel hoog op hun poten staan ohw en vacht hebben ze ook amper meer
flamme schreef:Waar wil je ook al weer precies feiten over?
Of huskys wel/niet los kunnen lopen over het algemeen gezien, of ze compleet kunnen stoppen met trekken aan de lijn enzovoorts.
Het feit dat je zo'n uitspraak op een compleet ras betrekt zegt mij genoeg.
Als je hond zegt in plaats van husky begrijp je misschien hoe zinloos je vraag is.
Het gaat hier toch ook over een husky? Hond of husky je snapt toch wel dat het over een husky ging dus wat maakt het nu uit? Ik zal voortaan hond zeggen
@SiberischeHuskyinfo : Je hebt gelijk (dat is toch wat je horen wilt?)
Volgens mij ben jij de enige met zoveel husky kennis en daar kan iemand met 5 husky's en jaren ervaring echt niet tegen op. Gewoon stom van ons dat we je proberen tegen te praten want we kunnen toch niet tegen zo'n intelect op
Het gaat hier toch ook over een husky? Hond of husky je snapt toch wel dat het over een husky ging dus wat maakt het nu uit? Ik zal voortaan hond zeggen
Volgens mij ben jij net degene die steeds zit te zeggen dat je een husky niet kan vergelijken met enig ander ras.
corason del perro schreef:@SiberischeHuskyinfo : Je hebt gelijk (dat is toch wat je horen wilt?)
Volgens mij ben jij de enige met zoveel husky kennis en daar kan iemand met 5 husky's en jaren ervaring echt niet tegen op. Gewoon stom van ons dat we je proberen tegen te praten want we kunnen toch niet tegen zo'n intelect op
Gaat niet om mijn ervaring gaat erom dat het overal staat typ eens voor de grap in op google husky trekt of trekkende husky/pulling husky. Maar laten we dit afsluiten zodat we binnenkort weer een nieuwe kunnen openen over iets anders
mijn persoonlijke mening uiteraard
Amen! Zie je we kunnen het wel eens zijn
Ah dat vind ik fijn maaaaaaaar !!!
Je hebt het zo hoog op over de ERKENDE fokkers van de shkn, de eerste de beste fokker die je aanklikt op hun site, wat voor honden fokt die ????
En Roderick en ik kunnen prima door 1 deur hoor dus daar gaat het niet om voor het geval ik dat via via voor mijn voeten krijg
Sterker nog ik heb een maand geleden een hond in laten slapen die daar weg kwam, alleen was dit een hond van het oude type en niet zoals hij ze nu fokt.
mijn persoonlijke mening uiteraard
Ik vind de showlijnen met meer bone en gedrongen ruggen ook veel mooier. Dat het effect heeft op het uiterlijk om beter te presteren, is ook bij de werkgoldens zo. Het ging mij meer om de definitie van 'de husky die sport' of 'de hond die sport'. Het hoeven niet enkel werklijnen te zijn die 'sporten'.
Mickie schreef:Ik zweer het je... Pak-de-Bal in Huskyvariant
Die ga je never-nooit-niet overtuigen.
Mag ik de boel even samenvatten? Volgens mij heeft SiberischeHuskymisinfo last van het bekende self-fulfilling prophecy-syndroom: als je ergens vanuit gaat, zorg je er zelf voor dat het uitkomt. In de boeken staat dat een Husky van nature een wegloper en een trekker is, dat neemt hij aan als feit en steekt dus geen enkele energie in de opvoeding op dat gebied, dat is immers zinloos. Gevolg is dat zijn honden inderdaad trekken als gekken en er vandoor gaan zodra ze de kans krijgen omdat ze snakken naar even lekker los rennen en snuffelen en ze daar anders de kans niet voor krijgen. Ze zullen wel gek zijn om terug te komen omdat A) ze dat nooit geleerd is, en B) ze weten dat het einde van de veel te korte pret is.
Ieder ander (nou ja, BIJNA ieder ander) ziet de tekst in de boeken dat een Husky van nature trekt en wegloopt als een waarschuwing dat je dus veel energie in de training daarop moet stoppen om dat onder controle te krijgen. Méér energie dan bij een gemiddeld ander ras. Het kán best, maar je moet dus wel bereid zijn er wat voor te doen.
SiberischeHuskymiskoop is vast ook zo'n type dat je wijs kunt maken dat er een anti-olifanten-werking uitgaat van stoeptegels: er lopen nooit olifanten op stoeptegels, DUS is het zo
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Mickie schreef:Ik zweer het je... Pak-de-Bal in Huskyvariant
Die ga je never-nooit-niet overtuigen.
Mag ik de boel even samenvatten? Volgens mij heeft SiberischeHuskymisinfo last van het bekende self-fulfilling prophecy-syndroom: als je ergens vanuit gaat, zorg je er zelf voor dat het uitkomt. In de boeken staat dat een Husky van nature een wegloper en een trekker is, dat neemt hij aan als feit en steekt dus geen enkele energie in de opvoeding op dat gebied, dat is immers zinloos. Gevolg is dat zijn honden inderdaad trekken als gekken en er vandoor gaan zodra ze de kans krijgen omdat ze snakken naar even lekker los rennen en snuffelen en ze daar anders de kans niet voor krijgen. Ze zullen wel gek zijn om terug te komen omdat A) ze dat nooit geleerd is, en B) ze weten dat het einde van de veel te korte pret is.
Ieder ander (nou ja, BIJNA ieder ander) ziet de tekst in de boeken dat een Husky van nature trekt en wegloopt als een waarschuwing dat je dus veel energie in de training daarop moet stoppen om dat onder controle te krijgen. Méér energie dan bij een gemiddeld ander ras. Het kán best, maar je moet dus wel bereid zijn er wat voor te doen.
SiberischeHuskymiskoop is vast ook zo'n type dat je wijs kunt maken dat er een anti-olifanten-werking uitgaat van stoeptegels: er lopen nooit olifanten op stoeptegels, DUS is het zo
Zo'n ellendelang topic in een paar zinnen samen gevat.
Daar heb je een punt wat ik niet kan ontkennen maar je zult begrijpen dat het voor mij lastig is fatsoenlijk te blijven reageren als sommige de draak met je steken. Leden die graag wat extra postjes willen hebben die wat langer lid zijn enzo. Dan lijkt het alsof ze je niet serieus nemen en dat is jammer.
@Chrico dat zijn geen feiten
Je kan rustig fatsoenlijk blijven reageren mits je inziet dat dat wat je schrijft nergens op gebasseerd is. Mijn ras kan niet met sexegenoten. Daar zit een waarheid in m,aar wil niet zeggen dat ze alles opeten wat ze tegen komen. Het beste vriendje is een volle reu. Mijn ervaring (en daar praat men hier over), is dat ook husky's los kunnen lopen of keurig aan de lijn zonder hulpmiddelen. Dan kan jij wel heel hard roepen dat dat niet zo is maar ik zie meer dan 1 husky los lopen, elke dag weer. Wat is dan wetenschap, dat jij het blijft ontkennen op basis wat je leest en zeggen dat het onmogelijk is of er van uit gaan dat een hond in eerste instantie een hond is. Regelmatig kom ik een groep hussen tegen, los wel te verstaan. Wij leven nog, honden wonen nog steeds bij de eigenaar en als zij mij zien word de groep geroepen en komen zij netjes terug om aangelijnd te worden en mij keurig als groep langs te laten gaan zonder dat er in de riem gehangen word.
af en toe heb ik een hus in de opvang en om nu te zeggen dat het een wereld van verschil maakt met andere honden, kan ik maar 1 ding zeggen en dat is nee. Hier zijn ze gewoon hond en hebben zich in eerste instantie aan mijn regels aan te passen. Daar hoort geen ruk en trekwerk bij ondanks dat ze gewoon aan een halsband lopen of aan een tuig en mogen los over het strand rennen zonder dat ik er ooit 1 kwijt ben geraakt. De helft van wat er op het internet te vinden is is slap gelul, mensen willen graag belangrijk doen. Als jij die info aanneemt als waarheid moet je niet vreemd staan te kijken dat het gros van de hondenmensen het niet met je eens is
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Het feit blijft dat het een feit is dat husky's honden zijn (of is dat een mening) en honden kun je wat aanleren.
Met het simpele feit dat het zoogdieren zijn en die kunnen bepaald gedrag leren dmv van de verschillende trainingsmethodes.
Dus ook een hond als de husky is trainbaar om niet te trekken aan de lijn.
Sterker nog geen enkele hond wordt geboren met een lijn en halsband om, als die nooit om doet zal de hond hier nooit aan leren trekken.
Conclusie trekken aan de lijn is een aangeleerd gedrag, wat voorkomt als honden leven bij mensen die hun hond aan de lijn en halsband laten lopen.
Oftewel, je hond zal nooit leren trekken omdat hij niet weet wat een lijn is.
Of je hond heb je leren trekken aan de lijn en dat zou je kunnen afleren.
Ongeacht de hond.
Het enige verschil wat erin zit is dat het afleren (is dus ooit aangeleerd), bij sommige hondenindividuen moeilijker kunnen zijn of makkelijker.
99% kans dat een hond als de husky trekt is er dus niet.
het is een aangeleerd iets, niet een instinct.
Mickie schreef:
corason del perro schreef:@SiberischeHuskyinfo : Je hebt gelijk (dat is toch wat je horen wilt?)
Gaat niet om mijn ervaring gaat erom dat het overal staat typ eens voor de grap in op google husky trekt of trekkende husky/pulling husky. Maar laten we dit afsluiten zodat we binnenkort weer een nieuwe kunnen openen over iets anders
Ow dus jij gelooft alles wat je leest dan hoop ik niet dat je ooit een hond uitzoekt op wat er als standaard tekst in een hondenenceclopedie staat want dan is iederehond de perfecte gezinshond. Kom nou over het algemeen staat er in boekjes maar heel weinig over het gedrag en de opvoeding van een hond en wat er vaak al staat zijn van die enorme algemeenheden.
Verder denk ik dat iets als niet laten trekken en loslaten niet persee hond maar eerder baas afhankelijk is als je het niet erg vind dat je hond trekt prima maar gooi het niet op een ras tuurlijk is het moeilijker om een hus niet te laten trekken dan om een bordercollie dat te leren dat zegt ook niemand. Maar het is wel te doen je moet er alleen heel veel geduld en creativiteit voor hebben lijkt me zo. En dat is het is een husky die trekken in mijn ogen gewoon een slap excuus zelfde met loslopen. Alhoewel ik heus toe wil geven dat er vast meer husky's zijn die echt niet(nooit) loskunnen als herders zelfde met bepaalde jachthonden die hebben nu eenmaal andere instincten maar dat maakt het niet van te voren een onmogelijke taak voor iedere hond van dat ras!
Ik denk dat de gemiddelde honden baas gewoon te lui is om uiteindelijk al die tijd en moeite te nemen om uit te zoeken wat zijn/haar hond nu motiveert. De ene neemt dan maar een slipketting want dat werkt sneller en de andere zegt Tja husky's trekken nu eenmaal dat is niet af te leren
Er gaat hier een wereld voor me open.... ik ben er achter dat Cody geen collie is maar een husky. Tenslotte trekt hij ook, loopt ook weg én hij bijt.
Ik had niet moeten proberen het eruit te trainen, maar gewoon moeten accepteren als raseigenschap. Stom, stom, stom van me. Ik heb hem geknakt in zijn natuurlijke ontwikkeling .
Doe voor de grap eens een slipketting om je arm en trek eens aan de riem, zoiets kan nooit nut hebben. Je hond word er sowieso angstig van en het lijkt mij niet bepaald handig voor je relatie met je hond, hij gaat je zien als baas waarvoor hij bang word. Er zijn toch zat andere manieren om je hond te corrigeren?
Andere manieren? Waarom op een andere manier?
Het blijft een correctie.
Ik weet trouwens prima hoe een slipketting voelt. Lekker is anders maar het is dan ook als correctie bedoeld.
Mensen die kloterig met hun hond omgaan stoppen daar niet ineens mee omdat een bepaald artikel niet te krijgen is.
Raap een stok op en je kunt hem alsnog alle kanten op meppen.
Het gaat om hoe je als baas met je hond om wil gaan, niet om de spullen.
Er zijn genoeg lieden die niet eens weten hoe je een slip omdoet, laat staan waar een slip voor dient!
Je leert je hond gehoorzaamheid aan, en niet je "dwingt" je hond te luisteren.
aanleren doe je idd. met beloning, maar als de hond iets al wel kent mag en kan hij gerust gecorrigeerd worden als hij dit niet (goed) uitvoert.
SandraH schreef:
Ik vind de showlijnen met meer bone en gedrongen ruggen ook veel mooier. Dat het effect heeft op het uiterlijk om beter te presteren, is ook bij de werkgoldens zo. Het ging mij meer om de definitie van 'de husky die sport' of 'de hond die sport'. Het hoeven niet enkel werklijnen te zijn die 'sporten'.
Je bent het er niet mee eens maar koopt wel honden die door hun worden erkend/goedgekeurd vreemde zaak
Ten eerste heb ik geen 1 hond meer die weg komt bij 1 van hun erkende fokkers dus in zoverre gaat je bewering al mank en ten tweede heeft het 1 niks met het ander te maken.
Ik weet ook echt serieus niet meer hoe ik jou iets duidelijk moet maken, ik geef het op
Dus dan zijn je huskys ook geen 100% husky? Aangezien ze niet erkend zijn door shkn? Een stamboom kan iedereen maken dat doen ze in polen heel goed
Ik ga nu iets heel raars zeggen waarschijnlijk, maar ik heb hus reu met boom en hus teef met boom... die laat ik gezellige dingen doen en daar komen pupseltjes uit... die pupseltjes krijgen bij mijn weten toch gewoon een boom of ze nu wel of niet door de rv erkent zijn....
Dus dan zijn je huskys ook geen 100% husky? Aangezien ze niet erkend zijn door shkn? Een stamboom kan iedereen maken dat doen ze in polen heel goed
Ik ga nu iets heel raars zeggen waarschijnlijk, maar ik heb hus reu met boom en hus teef met boom... die laat ik gezellige dingen doen en daar komen pupseltjes uit... die pupseltjes krijgen bij mijn weten toch gewoon een boom of ze nu wel of niet door de rv erkent zijn....
Ik was nog steeds aan het zoeken naar woorden, maar dat dus idd