Ze vonden het heerlijk het is bijna al weer op

Moderator: moderatorteam
Ik neem aan dat ze niet echt zijn, in de aanbieding bij de Makro voor 4,40 per kilo als ik het me goed herinner.sirene schreef:Krabstaafjes ? Van die surimi dingen maar dan echt bedoel je ?
Als er staat "krab" zal het toch wel echt zijn ? Nou ja, maakt niet uit.bennie schreef:Ik neem aan dat ze niet echt zijn, in de aanbieding bij de Makro voor 4,40 per kilo als ik het me goed herinner.sirene schreef:Krabstaafjes ? Van die surimi dingen maar dan echt bedoel je ?
Ik zie dat Carnibest ze vissticks noemt, dus er zal wel geen krab inzitten, maar het eindresultaat ziet er iig hetzelfde uit:sirene schreef:Als er staat "krab" zal het toch wel echt zijn ? Nou ja, maakt niet uit.bennie schreef:Ik neem aan dat ze niet echt zijn, in de aanbieding bij de Makro voor 4,40 per kilo als ik het me goed herinner.sirene schreef:Krabstaafjes ? Van die surimi dingen maar dan echt bedoel je ?
Het klinkt toch wel decadent hoor
Ik zag ze overigens bij de Jumbo liggen per 2 ons verpakt, omgerekend naar een kilo volgens mij nog voordeliger dan bij de Makro (die helemaal niet zo voordelig is als die lijkt volgens mij...)sirene schreef:Oh, die zijn wel leuk zeg om te doen
Met de nekjes veranderd de structuur wel maar het gaat niet splinteren ofzo. Het is voornamelijk kraakbeen en het blijft elastisch. Ik heb me ook afgevraagd hoe dat met andere botten zit. Maar ik heb geen "bewijs" kunnen vinden.Sil schreef:Wat een super idee! Ik heb er gelijk 1 besteld. Ik kon het al die tijd al niet uit staan dat ik m'n hond het beste voer probeer te geven en dan train met flut spul omdat je nou eenmaal niet met verse kledders vlees in je zak gaat lopen (ik niet tenminste). Maar nu nog even een vraagje. Hoe zit het met kippen nekjes? Veranderd de struktuur van bot niet als je het droogt waardoor het zou kunnen gaan splinteren ofzo? Enne, wat is dat nou met geen geduld hebben voor zo'n masjien. Je hoeft er toch niet naast te gaan zitten wachten tot het droog is?
![]()
En nu maar wachten op de post
Geen doormasjien zonder snoeischaar. Met die laatste maak je prima beloningssnoepjes van een kippennekMarjoleine schreef:Ik geef kippennekken als snack, niet als beloning. Daar zijn ze toch te groot voor.
Geen idee wat het doet met het bot
Kraakbeen, geen bot. Ik heb nog niks gemerkt in elk geval
Wat mij erg goed bevalt als beloning is vis.
Gewoon van die blokken witvis kopen, paar uurtjes laten liggen, dan is het goed snijdbaar, en dan in reepjes snijden en in de machine.
Ze doen er een moord voor en het is erg goed te breken!
Ik gooi het 's avonds in de masjien en dan gaan we 's ochtends met z'n allen naar de schuur om te kijken
Ik voer vers.bennie schreef: Geen doormasjien zonder snoeischaar. Met die laatste maak je prima beloningssnoepjes van een kippennek.
Ik denk dat die wel achteruit gaat,en daarom gebruik ik het gedroogde spul puur als snack.Marjoleine schreef:
Wat ik me wel afvraag is wat drogen met de voedingswaarde doet.
Weet iemand dat?
Op barfplaats zegt men: niks.Marjoleine schreef:Ik voer vers.bennie schreef: Geen doormasjien zonder snoeischaar. Met die laatste maak je prima beloningssnoepjes van een kippennek.
Dus heb ik diverse scharen
Maar ik houd van ieniemienie stukjes voor belonen. Anders is bv Fien straks tonrond (die is maar 5 kilo).
Vis kun je heel erg fijn frutselen, én ze vinden het geweldig (vanwege de lucht?).
Wat ik me wel afvraag is wat drogen met de voedingswaarde doet.
Weet iemand dat?
Niks? Nou ja, dat zal dan wel?Madelief schreef:Op barfplaats zegt men: niks.
Je moet ze in de week zetten.Eigenlijk wil ik voor mezelf appeltjes maken, maar ik vind het idee dat er op die roosters pens en andere troep heeft gelegen zo heel erg vies.... Zag nu al dat met gewoon afwassen her en der nog kleine stukjes vet geplakt zitten...YAK
Marjoleine schreef:Niks? Nou ja, dat zal dan wel?Madelief schreef:Op barfplaats zegt men: niks.
Het verbaast me wel, moet ik zeggen.
Je moet ze in de week zetten.Madelief schreef: Eigenlijk wil ik voor mezelf appeltjes maken, maar ik vind het idee dat er op die roosters pens en andere troep heeft gelegen zo heel erg vies.... Zag nu al dat met gewoon afwassen her en der nog kleine stukjes vet geplakt zitten...YAK
sirene schreef:
Het schijnt dat drogen alleen ten koste gaat van vit. A en C. C hebben honden toch niet nodig omdat ze dit zelf aanmaken en A zit in lever en zuivelproducten. Als je de honden zuivelproducten geeft en af en toe verse lever moet dat dus geen problemen geven.
Ai, geen idee hoe warm het wordt.Madelief schreef:Ja, geen idee. Het idee is wel dat je dan op 50 graden droogt.
Ja, dat doe ik, gewoon afwassop.Madelief schreef: Gewoon in een afwassopje, dat weken? Ik zat al te denken aan een biotexbadje ofzo, haha. Lijkt me wel heerlijk...appeltjes!
En ik heb een hele zak liggen.
Aangezien ik "niks" opvatte als: "het doet niks met de voedingswaarde, met andere woorden, die blijft gelijk", ging ik dus van het tegenovergestelde uit.marian* schreef:Klinkt misschien gek,maar ik denk maar aan Indianen die in de winter o.a. overleefden op in de zomer gedroogd voedsel;het zal dus niet veel aan voedingswaarde maar wel iets.
Had het net gekoekeld (http://www.hyfoma.com/nl/content/voedin ... atie-krab/" onclick="window.open(this.href);return false;) en kwam tot ongeveer dezelfde conclusie...Sil schreef:Hier staat wat er in die surimi sticks zit: http://en.wikipedia.org/wiki/Surimi" onclick="window.open(this.href);return false;
Die zou ik geloof ik maar laten varen of gewoon frolic zooi ofzoiets kopen![]()
Zonde van je droog inspanning.