Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KNPV - slaan met stok

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Raevin
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): xHH/MH

Re: KNPV - slaan met stok

Ongelezen bericht door Raevin »

crutz schreef:Als je de tijd niet wilt investeren hou t dan maar bij de bond idd, maar ook voor dat programma moet je oefenen;)
veel KNPV clubs staan trouwens sowieso niet te springen om beveiligers omdat die vaak t sport element/de sport motivatie missen.....
Tijd investeren is het probleem helemaal niet, dat er veel tijd in gaat snap ik zelf ook wel je stopt ook niet als je je diploma behaald hebt :)
Zoals ik alleen zei lijkt 3 jaar voor een examen redelijk lang omdat de meeste honden met een jaar of 7 met pensioen gaan.
Verder wil ik ook met meerder honden gaan trainen in de toekomst, dus een hobby en tijd word dus geïnvesteerd.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Okay..... dus het "slaan" is niet bedoeld om de hond letsel toe te brengen, maar om zijn standvastigheid te testen? Wordt er wel echt geslagen of meer gedreigd en naast de hond geslagen?

Gaat het hier om een sport die met de honden wordt gedaan of gaat het om honden die echt als politiehond worden ingezet?

Suzanne
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

3 jaar is niet lang, 3 jaar is reëel, 7 jaar met pensioen, weet niet hoe je aan die wijsheid komt, maar (zeker beveiligingshonden) dat ligt wel wat hoger, tot 10 jr mag je de KNPV toetsing doen en geloof dat de bond geen max leeftijd heeft....

Maar goed, ja honden worden wel eens zwaar gestraft, op sommige clubs ook onnodig, dat gebeurd......
En de klap bij de KNPV is idd met gedroogd wilgenhout waarmee de hond geraakt moet worden VOOR de aanbeet, in de IPO met de softstick wordt er cross over de hond geslagen na de aanbeet. In beide gevallen wordt de hond dus idd daadwerkelijk geslagen.
IPO is volledig sport, uit de KNPV verdwijnen er nog wel honden de praktijk in....
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

snel een andere club bezoeken zou ik zeggen!
(Wij trainen hier beiden KNPV, ik het zoek/speurhond programma mijn vriend ph1)
Woeff
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Een hele lieve halve Galgo Espanol

Ongelezen bericht door Woeff »

Hier een beetje uitleg over IPO met beelden.. (er is een aantal jaren geleden een filmpje gemaakt bij ons op de club.. met wat uitleg erbij van de voorzitter... misschien interessant om te zien wat er zoal gedaan wordt in de IPO..)

http://www.bollenstreek.tv/index.php/ho ... legom.html" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]

Leuk filmpje!!
Dyenga
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dyenga »

Raevin schreef:Dat het 3 jaar duurt heb ik inderdaad eerder gehoord wat mij persoonlijk heel erg lang lijkt aangezien de meeste honden
die ik ken met een jaar of 7 met pensioen gaan. Gelukkig is het ook mogelijk om een BvdD diploma te behalen als je maar
ingeschreven staat als KNPV lid.....
Volgens mij heb je het mis. De NbvdD stelt duidelijke eisen. Ik kan nergens opmaken dat je louter als KNPV-lid toegelaten wordt. En zoals Crutz terecht opmerkt, de diensthonden gaan niet zo snel met "pensioen".

Begin dit jaar zijn de africhtingsdoelstellingen van de NBvdD bijgesteld en afgestemd op de praktijk en wetgeving. Gelukkig heeft het hoofdbestuur van de KNPV de reglementen van Objectbewakingshond niet "gedowngrade" en blijft het programma uitgebreid zoals het was!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Raevin schreef:
crutz schreef:Als je de tijd niet wilt investeren hou t dan maar bij de bond idd, maar ook voor dat programma moet je oefenen;)
veel KNPV clubs staan trouwens sowieso niet te springen om beveiligers omdat die vaak t sport element/de sport motivatie missen.....
Tijd investeren is het probleem helemaal niet, dat er veel tijd in gaat snap ik zelf ook wel je stopt ook niet als je je diploma behaald hebt :)
Zoals ik alleen zei lijkt 3 jaar voor een examen redelijk lang omdat de meeste honden met een jaar of 7 met pensioen gaan.
Verder wil ik ook met meerder honden gaan trainen in de toekomst, dus een hobby en tijd word dus geïnvesteerd.
Dapper!
Je hebt nog nooit getraind, hebt geen idee hoe het allemaal reilt en zeilt maar je weet nu al dat je in de toekomst met meerdere honden gaat trainen?
Zou je het niet gewoon eerst eens met een proberen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:
Raevin schreef:
Dapper!
Je hebt nog nooit getraind, hebt geen idee hoe het allemaal reilt en zeilt maar je weet nu al dat je in de toekomst met meerdere honden gaat trainen?
Ik wel in de IPO en ik kan je vertellen dat het slopend is en ik trainde toen al heel wat jaartjes...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

renee-uk schreef:
Raevin schreef:
Dapper!
:ok: Renee je haalt de woorden uit mijn mond.
Reavin zou jij niet eerst eens je beveiliger 2 gaan halen, vervolgens een tijdje meelopen als beambte, en je dan eens gaan concentreren op een hond en het trainen daarvan. En daarna, wanneer je voldoende kennis hebt, een paar jaar meelopen als hondengeleider.

Wat ik wel graag wil weten is wat de reden is dat jij als HG aan het werk wilt. Wat denk jij dat het verschil is met het werk als beambte?
Je hebt het nu wel over personen die de honden dmv een stok "corrigeren" hoe reageer jij als je straks wel als HG aan het werk kan en je staat op een evenement om te voorkomen dat er personen over een hek komen en jou hond gaan schoppen?

Ik ben benieuwd :d
Si vis pacem, para bellum
Rob Chaams hoen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): stamboom mechelaars, knpv en IPO
www.hondentrainingkruisland.nl

Ongelezen bericht door Rob Chaams hoen »

ja jongens en meisjes...als het allemaal zo makkelijk was :ugh: dan hadden we allemaal een kampioen, zonder er veel voor te doen :roll:
en met de stok...tja er zijn altijd uitschieters!een ferme correctie en mishandeling zit natuurlijk vlak bij elkaar!MAAR als een hond na de leerfase(istie ook lekker zelfstandig en opstandig...)gecorrigeerd moet worden aan de start kan het niet zachtjes gaan.als de hond gaat bij de eerste vordering ben je op de keuring je punten kwijt, simpel.
ik zeg bewust NA de LEERFASE!iedere africhter weet wat hiermee bedoeld wordt.als er een correctie moet zijn , dan voor 110 % en niet 40%, daar leert de hond nix van.
in dit verhaal gaat het helemaal op(na de leerfase) :zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Kelly heeft ph1 en bvdh. Zij wordt september 11 en gaat nu pas met pensioen.
Toetsing om ermee te mogen werken is de laatste keer diensthond geweest.
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Dyenga schreef: Begin dit jaar zijn de africhtingsdoelstellingen van de NBvdD bijgesteld en afgestemd op de praktijk en wetgeving.!
Heb ik iets gemist ?? Of ben ik gewoon vergeten dat er iets veranderd is ???

Verder vind ik het jammer dat Reavin geen antwoorden kan geven op de vragen die ik haar/hem vroeg. Ik neem aan als je als HG aan het werk wilt gaan, nadat je de benodigde diploma's hebt voor beveiliging en dan nog met meerdere honden wilt gaan trainen als groene onervaren geleider, je er wel goed over na gedacht hebt hoe je dat wilt gaan doen waar de meeste na 10 jaar nog moeite mee hebben. Geen hond is het zelfde en te schakelen van 1 naar het andere karakter doe je niet even (Dat wilt zeggen als je het goed wilt doen)

Ik wacht nog steeds op antwoorden :oohja:
Si vis pacem, para bellum
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Kyra- schreef: Ik wacht nog steeds op antwoorden :oohja:

Ik hen zo'n idee dat je ook geen antwoorden meer gaat krijgen.

Een tijdje terug is een topic op het DH forum geopend http://www.forum.duitseherders.com/foru ... =2&t=36217 ook van iemand die de beveiliging in wilde en ook later met meerdere honden.

Een klein stemmetje in mij zegt dat dit dezelfde is ?
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”