Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stamboek vraag

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

stamboek vraag

Ongelezen bericht door Podenji »

In Nederland moet een hond een 3 generatie stamboom hebben om ingeschreven te worden in het NHSB.
Maar in diverse buitenlanden hoeft dat niet, daar kan je dus ook honden laten aankeuren en dan krijgen ze een registratienummer, ze mogen daar dus ook op shows komen.

Nu is mijn vraag, mogen deze honden dan ook op een nederlandse show ingeschreven worden en komen ze dan ook in aanmerking voor het CAC?
Als het mag zou ik dat nogal krom vinden omdat wij als Nederlanders dat dus niet mogen, maar goed kromme regels zijn er wel meer.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: stamboek vraag

Ongelezen bericht door sirene »

Je mag ze gewoon inschrijven voor de show.
G0 kan geen NL kamp worden dus krijgt ook geen officiele CAC. Maar dat is een formaliteit.
Op de show verdien je dus gewoon je CAC, je kan er alleen niets mee.

edit, volgens mij mag je iedere aangekeurde/bijlage hond uit een FCI land gewoon inschrijven in het NHSB en dus ook zelf uitbrengen op shows. Tenminste, ik heb maar 1 hond met een volledig stamboom.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

dat geldt toch alleen bij bepaalde rassen zoals inderdaad jouw ras?
waarom eist de raad anders standaard een 3 generatie stamboom als je wilt fokken?
en waarom kan je hier dan geen honden laten aankeuren?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Podenji schreef:dat geldt toch alleen bij bepaalde rassen zoals inderdaad jouw ras?
Volgens mij is de RvB verplicht de stamboom of reg. van elk ander FCI land te accepteren.
waarom eist de raad anders standaard een 3 generatie stamboom als je wilt fokken?
Geen idee. Er staat ook op de dekaangifte Bij het gebruik van een buitenlandse dekreu dient een kopie van de FCI erkende stamboom te worden meegezonden met een volledige drie generatie afstamming (= dekreu + ouders + grootouders). Indien deze afstamming op de FCI erkende stamboom ontbreekt (er staat een kruisje, leeg vak, de tekst “niet geverifieerd”, etc.) kunt u toch een dekaangifte insturen.
Ik heb dat nooit begrepen, maar ik ga dat ook niet navragen. Je moet het niet moeilijker maken dan het is;)
en waarom kan je hier dan geen honden laten aankeuren?
Dat kan wel in bepaalde gevallen maar niemand weet in welke gevallen :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

sirene schreef: Dat kan wel in bepaalde gevallen maar niemand weet in welke gevallen :mrgreen:
Dat klinkt 100% als de Raad :W:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

nou daar schiet ik dus weer eens niets mee op :ugh: :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Show”