Gisteren weer training gehad met Nilo en dat ging niet zo best

Zn chemische castratie raakt uitgewerkt en terwijl hij voor die tijd nooit zo hormonaalgedreven was, en best kon trainen met loopse teefjes op het veld, is het nu vele malen erger. Daar komt bij dat we nu het veld delen met de beginnersgroep, waarvan ik denk dat er een hondje bij zat die loops was of moest worden. De eerste tijd ging het dus goed, tot Nilo haar had geroken. Tijdens het parcour rende hij weg, richting de beginnersgroep. Ik heb hem nog geroepen maar werd gewoon genegeerd dus vervolgens heb ik op een strenge manier 'Nee!' geroepen. En hoewel hij wel stopte en terug kwam, was dat ook niet echt een oplossing. Het is zo'n gevoelig hondje dat hij compleet dicht klapte. Hij wou dus ook niet meer werken, ik kreeg hem maar met moeite over de hoogtesprongen en hij wandelde door het parcour, hij was echt geschrokken denk ik :N:
Nu is dit wel een rottijd hoor, ik merk dat heel veel honden loops zijn en dat hij daar best last van heeft. Maar toch, ik kan het niet gaan toestaan dat hij uitbreekt om teefjes op te gaan zoeken. Maar hoe kan ik dit een volgende keer voorkomen zonder dat hij dus dichtklapt? Want commando's op normale toon wil/kan hij op zo'n moment dus niet horen.