Vanmorgen begon de dag al vroeg, om 7.30 eerst naar de keuring van de dierenarts, wild ophalen en daarna kon de dag beginnen.
Onze eerste proef was verloren apport te land.
Het was een zwaar terrein helemaal vol met brandnetels en kuilen.
Er was een soort van kleine ingang tussen 2 brandnetelbosjes in maar Macho dacht: ach waarom, ik ren gewoon dwars door de bosjes heen, waarna hij dus in een enorm dichte begroeing kwam.
Hij bleef wat lang uit zicht, volgens mij zocht hij in eerste instante veel te diep maar vond de eend en gaf netjes af, een 6
Daarna markeerapport te land.
Macho bleef keurig zitten en ging gelijk op mijn commando recht op het apport af, het laatste stukje moest hij even goed kijken maar hij had de eend en kwam keurig terug om netjes af te geven, een 8
Hierna apport uit diep water.
Macho ging snel te water en bracht de eend keurig netjes terug, een 9
Hierna was het aangelijnd en los volgen, het was een veld vol met distels maar hij trok zich er niks van aan, het ging geweldig, een 10
Daarna moest ik hem uitsturen en laten komen op bevel, met 1 commando vertrok hij gelijk razendsnel en hij kwam ook met 1 commando weer razendsnel terug, super dus, en wederom een 10
Hierna 2 minuten aanhouden van de aangewezen plaats uit zicht.
Macho moest samen met een andere hond aan de andere kant van een dijkje liggen.
Het regende pijpenstelen en het was een hard stoppelveld, maar hij deed het super en bleef perfect liggen, een 10
Daarna was het apport te land.
Het konijn werd gegooid en Macho apporteerde het keurig, wederom een 10
Als laatste apport over diep water.
Macho ging vlot met 1 commando over en ging vlug zoeken, hij vond de eend en kwam keurig terug gezwommen.
Hij kwam vlot het water uit en gaf hem netjes af, een 8
We hebben werkelijk geen enkele proef droog gehad, het regende soms echt flink door, pas aan het eind van de dag toen alles klaar was werd het droog.
Maar dat kon de pret zeker niet drukken, wij hebben een mooi B diploma!
Ik ben zo enorm trots op mijn ventje