Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rottweiler bijt peuter dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

X12207
Vaste gebruiker

Rottweiler bijt peuter dood

Ongelezen bericht door X12207 »

Een Duitse Rottweiler heeft gisteravond een jongetje van slechts drie jaar oud doodgebeten. Dit heeft de politie van Dessau-Roßlau, in de deelstaat Saksen-Anhalt, vandaag bekendgemaakt.

De rothond werd verzorgd door een 76-jarige bewoonster van de plaats en is door de politie doodgeschoten. Een tweede Rottweiler van de vrouw is naar een asiel overgebracht.

Holder Hövelmann, minister van Binnenlandse Zaken van Saksen-Anhalt, is geschokt door de dood van het ventje. Dit incident heeft volgens hem weer eens het gevaar van agressieve honden aangetoond. Hij zei dat de precieze omstandigheden moeten worden onderzocht voordat er conclusies kunnen worden getrokken.

De politie werd gisteravond naar het huis van de vrouw geroepen. De moordlustige hond werd direct afgeschoten, de peuter bleek helaas al te zijn overleden. De politie zal de tragische dood nader onderzoeken.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/404585/1 ... -dood.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het schijnt zo te zijn dat de Rottweiler zo ongeveer de meest onbetrouwbare hond is die er is. Martin Gaus heeft 't zelf gezegd, dus is het zonneklaar.
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Aantal honden: 1

Re: Rottweiler bijt peuter dood

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Damn! Daar gaan je haren van overeind staan.
Ik laat zelfs Lukas nooit alleen met kinderen, ook al issie vreselijk lief.
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

X12207 schreef:

De rothond werd verzorgd door een 76-jarige bewoonster van de plaats en is door de politie doodgeschoten.

Rothond? Mag dat zo subjectief in een krant verschijnen?
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Maxine schreef:

in een geval waarbij een hond een peuter doodbijt? van mij mag je zo'n hond een rothond noemen. maar misschien duid het ook op ROTweiler hond?

afschuwelijk ongeluk zeg. :(
Lucky luke
Zeer actief

Maxine schreef:
X12207 schreef:

De rothond werd verzorgd door een 76-jarige bewoonster van de plaats en is door de politie doodgeschoten.

Is een citaat uit het fokforum, geen krant.
Heb overigens nog geen andere online krantenberichten hierover gevonden.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Maxine schreef:
X12207 schreef:

Krant en objectief? :smile:

Daarbij: hoeveel meer moet een hond nog doen om een rothond te worden. Een kind doodbijten lijkt mij persoonlijk erg genoeg.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

http://www.thelocal.de/national/20100912-29771.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maxine
Zeer actief

miekmiek schreef:
Maxine schreef:

in een geval waarbij een hond een peuter doodbijt? van mij mag je zo'n hond een rothond noemen. maar misschien duid het ook op ROTweiler hond?

Ok, het is inderdaad een rothond, maar ik bedoel dus dat een krant toch steeds objectief moet blijven? (Voor zover ze dat doen, natuurlijk. :wink: ) Dus vandaar dat ik het even aanhaalde.
Een krant mag toch ook niet zeggen "Dat krijsend pokkenkind werd door de moeder door mekaar geschud etc...".

Maar inderdaad, misschien duid het op een ROTweiler. :19:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Maxine schreef:
X12207 schreef:

Fok is geen krant maar een rotforum ;).
Maxine
Zeer actief

bennie schreef:[
Het oorspronkelijk bericht komt uit The Local. Een krant dus. :wink:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

miekmiek schreef:
Maxine schreef:

Als een hond naar een andere hond snaait en peuter besluit om daar eens tussendoor te lopen dan ben je al een heel eind op weg.
Waar er sprake is van kind-hond situaties vind ik ten alle tijde dat het kind rotouders heeft, om het maar even heel bruut te stellen. Zo stelt niemand het echter gezien het enorme leed dat die ouders heeft getroffen. Maar zij waren de enige die er iets aan hadden kunnen doen in mijn ogen.
miekmiek

bennie schreef:
Als een hond naar een andere hond snaait en peuter besluit om daar eens tussendoor te lopen dan ben je al een heel eind op weg.
Waar er sprake is van kind-hond situaties vind ik ten alle tijde dat het kind rotouders heeft, om het maar even heel bruut te stellen. Zo stelt niemand het echter gezien het enorme leed dat die ouders heeft getroffen. Maar zij waren de enige die er iets aan hadden kunnen doen in mijn ogen.[/quote]

allemaal speculaties. voor hetzelfde geld liep het kind op straat te spelen, ontsnapte de hond uit de tuin en greep het kind. je weet niet hoe het gegaan is. voor mij is een hond die een kind doodbijt een rothond, zelfs als zijn agressie op iets anders gericht was. sorry, ik kan daar niets anders van breien.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Maxine schreef:
bennie schreef:[
Het oorspronkelijk bericht komt uit The Local. Een krant dus. :wink:
Citeer daar dan svp even rothond, want dat vind ik in het oorspronkelijke bericht niet terug.
bennie
Zeer actief
Border Collie

miekmiek schreef:[..]

allemaal speculaties. voor hetzelfde geld liep het kind op straat te spelen, ontsnapte de hond uit de tuin en greep het kind. je weet niet hoe het gegaan is. voor mij is een hond die een kind doodbijt een rothond, zelfs als zijn agressie op iets anders gericht was. sorry, ik kan daar niets anders van breien.
Sinds wanneer is spelsnaaien agressief gedrag?
Als een kind in een vuur valt en verbrand, is het dan rotvuur? Als een kind in de tuinvijver verdrinkt is het dan een rotvijver? Of zegt dat iets over de ouders?
X12207
Vaste gebruiker

Maxine schreef:
X12207 schreef:

Ja, dat mag. Tenzij de Rottweiler in kwestie een klacht indient wegens smaad. Maar die rechtsmiddelen liggen hem niet voor.

Wat ik opmerkelijker en zorgelijker vind is dat de politie de hond voor 't gemak maar meteen doodschiet, en vervolgens dat een 'minister' weer meteen als een kip zonder kop begint te gillen. Dat laatste verwacht ik in Nederland, maar van Duitsers had ik iets meer verwacht.

Het zou maar zo kunnen zijn dat de 'lieve peuter van 3' in zijn honger naar kennis een quasi-empirisch experiment uit wilde voeren door moeders kokend hete krultang in het oor van de slapende Rottweiler te proppen. 'Om te zien wat 'ie dan doet'. Ik verzin dit niet, dit is een casus die jaren geleden ook echt eens voorgevallen is en me altijd bij gebleven is.

En dan bent U de heerlijke van konijntjes dromende Rottweiler die opeens zijn kop voelt ontploffen; wat doet u? U gaat een brief op hoge poten naar de eigenaar van de 'lieve peuter' sturen of u doet wat elke normale hond zou doen, schrikken en in een impuls tot lijfsbehoud instinctief reageren? Alleen Chuck Norris is het gegeven om voor de brief te kiezen, vermoed ik zo; alle anderen, zij het mensen of dieren, gaan toch voor de instinctieve reactie.

Ik zeg niet dat bovenstaande hier gebeurd is want de feitelijkheden zijn onbekend, ik zeg wel dat op basis van die ontbrekende feiten een soortgelijke casus als de bovengenoemde ook zeker niet uitgesloten kan worden.
miekmiek

daar heb je een punt Martijn, al vind ik het erg moeilijk om 'begrip' voor de hond op te brengen. Zoals ik het lees was de ROT eigenaar een bejaarde dame, en dan is er vast wel weer iemand die mij gaat vertellen dat je het die ook niet kwalijk kan nemen. Dan was het de zoon of dochter van de eigenaar die verantwoordelijk was. Nou ja, mijn eerste reactie is 'het is ook een rothond!' maar misschien niet helemaal eerlijk.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ongeacht wat maar voor mij een teringleier en rothond.
Nee honden hebben geen ingebouwd gen voor lief zijn voor kinderen.
Maar ook niet het tegenovergestelde daarvan.
Waarom word toch altijd iets goed gelult in het voordeel van de hond.

Vraag het even aan de ouders van dat kind .??
Goed dat hij de kogel gekregen heeft en nu moet het baasje ook nog een flinke straf krijgen als ze daar nalatig/schuldig in is geweest.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bennie
Zeer actief
Border Collie

Ik lul niks goed voor de hond, maar ik vind het wangedrag van de ouders in deze zwaar onderbelicht.
Verder ben ik het ook met Martijn eens. Een rottweiler met bejaarde vind ik een typische mismatch.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Bah, dit geeft me echt een deja vu gevoel, 3 jaar geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt met twee herders en een 5 jarig jongetje, herders zijn ingeslapen op last van de eigenaar, jongetje lag zwaargewond in het ziekenhuis. Achteraf vertelde oma dat de herders van haar zoon waren en zij erop paste, honden waren nest broer en zus, opgegroeid op een binnenplaatsje en kenden niks, zelfs geen kinderen, oma liet haar kleinzoon met een voetbal in de tuin spelen....MET de herders, zonder toezicht....
bouvierpoedel
Zeer actief

bennie schreef:Ik lul niks goed voor de hond, maar ik vind het wangedrag van de ouders in deze zwaar onderbelicht.
Verder ben ik het ook met Martijn eens. Een rottweiler met bejaarde vind ik een typische mismatch.
Soms dan kan ook iets helemaal buiten alles omgaan zoals ouders en dergelijk.
En ik ken zat krasse oudjes die beter een hond kunnen handelen dan menig jongere.
Maar dat zegt ook niet dat alle jongeren geen hond aan kunnen.
bennie
Zeer actief
Border Collie

bouvierpoedel schreef:
bennie schreef:Ik lul niks goed voor de hond, maar ik vind het wangedrag van de ouders in deze zwaar onderbelicht.
En ik ken zat krasse oudjes die beter een hond kunnen handelen dan menig jongere.
Het kindje en de hond zijn dood, beide hadden dit niet kunnen voorkomen. De ouders en het baasje wel. En zolang er mensen zijn die dit anders zien, blijven we dit soort berichten lezen in de krant, helaas.
bouvierpoedel
Zeer actief

bennie schreef:
bouvierpoedel schreef:
Het kindje en de hond zijn dood, beide hadden dit niet kunnen voorkomen. De ouders en het baasje wel. En zolang er mensen zijn die dit anders zien, blijven we dit soort berichten lezen in de krant, helaas.
Dus jij hebt je hele omgeving onder controle.??
Zodat er niets kan gebeuren en ook niets is gebeurt wat niet de bedoeling is.
Knappe kerel hoor. :ok:
bennie
Zeer actief
Border Collie

bouvierpoedel schreef:
bennie schreef:
bouvierpoedel schreef:[..]
Dus jij hebt je hele omgeving onder controle.??
Zodat er niets kan gebeuren en ook niets is gebeurt wat niet de bedoeling is.
Knappe kerel hoor. :ok:
Je beaamt mijn stelling dat zolang er mensen anders over denken dit soort ongelukken zullen blijven gebeuren. Al jouw honden zijn potentiele moordenaars in de juiste setting met een peuter. Denk daar maar eens over na en geef ze svp niet allemaal een spuitje zodra het kwartje is gevallen.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

X12207 schreef:
Wat ik opmerkelijker en zorgelijker vind is dat de politie de hond voor 't gemak maar meteen doodschiet, en vervolgens dat een 'minister' weer meteen als een kip zonder kop begint te gillen. Dat laatste verwacht ik in Nederland, maar van Duitsers had ik iets meer verwacht.

Het zou maar zo kunnen zijn dat de 'lieve peuter van 3' in zijn honger naar kennis een quasi-empirisch experiment uit wilde voeren door moeders kokend hete krultang in het oor van de slapende Rottweiler te proppen. 'Om te zien wat 'ie dan doet'. Ik verzin dit niet, dit is een casus die jaren geleden ook echt eens voorgevallen is en me altijd bij gebleven is.

En dan bent U de heerlijke van konijntjes dromende Rottweiler die opeens zijn kop voelt ontploffen; wat doet u? U gaat een brief op hoge poten naar de eigenaar van de 'lieve peuter' sturen of u doet wat elke normale hond zou doen, schrikken en in een impuls tot lijfsbehoud instinctief reageren? Alleen Chuck Norris is het gegeven om voor de brief te kiezen, vermoed ik zo; alle anderen, zij het mensen of dieren, gaan toch voor de instinctieve reactie.

Ik zeg niet dat bovenstaande hier gebeurd is want de feitelijkheden zijn onbekend, ik zeg wel dat op basis van die ontbrekende feiten een soortgelijke casus als de bovengenoemde ook zeker niet uitgesloten kan worden.
in het artikel van de krant staat dat de politie de hond moest doodschieten om bij het kind te komen.. dat zegt dan ook al genoeg over de agressie van de hond denk ik..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zal er echt niets van zeggen als een hond een kind bijt wanneer het kind de hond zit te jennen of pijn doet.
Maar dan maak ik nog altijd verschil tussen bijten en bijten. Een enkele hap is voldoende maar doorgaan met bijten en zelfs verscheuren... dat is ziek gedrag.
Ik zie het toch als een storing in het karakter en in de fokkerij moet daar goed op gelet worden.
NOG een reden om broodfokkerij dus aan banden te leggen....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat ook de reden is geweest, het resultaat is afschuwelijk. Een kindje van 3 dat is doodgebeten én de bijtende hond doodgeschoten.
Een nachtmerrie voor alle betrokkenen. Want of de ouders/grootmoeder nou 'schuldig' is aan het incident, ik kan me niet voorstellen dat deze mensen nou gnuivend op de bank zitten. Die zitten, behalve met een immens en ondraaglijk verdriet, ook nog met een immens en ondraaglijk schuldgevoel.
Want hun (klein)kindje is dood.
Wat heeft vingertjes wijzen nou nog voor zin bij dit vreselijke leed.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

lieke schreef:Wat ook de reden is geweest, het resultaat is afschuwelijk. Een kindje van 3 dat is doodgebeten én de bijtende hond doodgeschoten.
Een nachtmerrie voor alle betrokkenen. Want of de ouders/grootmoeder nou 'schuldig' is aan het incident, ik kan me niet voorstellen dat deze mensen nou gnuivend op de bank zitten. Die zitten, behalve met een immens en ondraaglijk verdriet, ook nog met een immens en ondraaglijk schuldgevoel.
Want hun (klein)kindje is dood.
Wat heeft vingertjes wijzen nou nog voor zin bij dit vreselijke leed.
Dat heeft wel degelijk zin, namelijk het pogen te voorkomen van herhalingen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik weet alleen niet of het zo'n goede poging is.

Ze kunnen immers weer een hond aanschaffen en er weer net zo fout mee om gaan. En omdat niet erkend wordt waar de fout WERKELIJK zat, zal niemand die het bericht leest er niet de juiste lering uit trekken en mogelijk dezelfde fout begaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
X12207
Vaste gebruiker

StormenRoxy schreef:
X12207 schreef:

in het artikel van de krant staat dat de politie de hond moest doodschieten om bij het kind te komen.. dat zegt dan ook al genoeg over de agressie van de hond denk ik..
Kent u het onderscheid tussen een journalist en de waarheid? Of tussen een politieagent die zijn pistool gebruikt en dat moet verantwoorden in zijn proces-verbaal en de objectieve feitelijke waarheid?

Aanraders, beiden.
Lucky luke
Zeer actief

Bottomline moet zijn dat je als ouder en/of hondenbezitter je kleine koter(s) nooit alleen moet laten bij honden, punt! Die kleine doerak die je rechts op mn knie ziet zitten valt tijdens wilde ren en balspelletjes in de tuin ook weleens half boven op die andere kleine, met een verschikte piep of grom tot gevolg, gelukkig nooit een beet.
Je moet er daarom bij blijven, en evt wat al teveel enthousiasme (van beide) in de kiem smoren.
Dat is behoorlijk vermoeiend bij een enthousiast manneke van drie, en ditto hondje.
Niet elke ouder heeft dat er voor over en denkt al snel 'het zal wel goed gaan'. :roll:

Totdat..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”