Net wat commotie achter het huis met blaffende honden. Loop naar achteren, komt Ean aan met een krielkip in zijn bek! De buren van twee huizen verder hebben de nare gewoonte alles (inclusief hond en konijnen) los te laten lopen (of in elk geval niet goed genoeg te omheinen) en zodoende was er al eerder een kip bij ons op het terrein gekomen. Daar is toen door Ean en Aisha op gejaagd (ik dacht dat ze aan het spelen waren, was binnen) en die heeft het niet overleefd. Ean liep er toen al keurig mee in de bek en het diertje leefde nog toen ik hem aanpakte. Maar was een minuutje later dood.
Ik dacht dus dat deze kip ook al het loodje had gelegd. Ik ging dus rustig naar een stuk achter het hek zodat ik het van Ean kon aanpakken zonder dat Aisha zich ermee zou bemoeien. Ean gaat keurig zitten, ik pak het dier aan. En ze knipperde nog!!! Geen bloed of wondjes te zien. De buurman (niet van de kippen) liep toevallig buiten en die heeft de kip aangepakt. Ze maakte alweer wat geluid. En 2 minuten later liep ze hard weg

Ik hoop dat ze ook inwendig helemaal ok is en het overleefd... Van Ean kan ik nu twee dingen zeggen. 1. hij is niet hard in de bek. 2. Warm en aangeschoten wild is waarschijnlijk geen probleem

(nu hopen dat de buurvrouw de kippen bij zich houdt. Is natuurlijk niet de bedoeling dat die diertjes zich elke keer het lamlazurus schrikken en Ean er een gewoonte van gaat maken om kippen te apporteren)