Koko's eerste werkdiploma!!!!

Ok, het is een discipline die erg meevalt, het PP1 examen is een heel stuk lichter dan zelfs maar het brevet van Franse Ring maar toch, het is een sport waar ik amper voor getraind heb en het inschrijven was alleen om voor mij en Koko een beetje ervaring op te doen. Het examen bestond uit de volgende onderdelen:
Gehoorzaamheid, totaal 40 punten:
Groepsgewijs (6 honden tegelijk) 2 minuten af liggen, baas op 10 meter afstand
Groepsgewijs 1 minuut zittend blijven
Dan verder alles individueel:
hoogtesprong (90 cm of zo)
volgen aan de riem
Blijven en komen
Dan pakwerk: twee steloefeningen (bewaken van de eigenaar en een vluchtoefening) allebei 25 punten
en dan nog 10 punten voor 'general outlook'.
Resultaat: alle punten (10!) kwijt bij de spong! Terwijl ze op de club 1.12 springt en dan nog een twintig centimeter over houdt, nu weigerde ze 3 keer dus alles kwijt. Jammer dan!
4 punten kwijt bij het volgen aan de riem, en twee punten kwijt wegens langzaam lossen bij steloefening 1.
En dat was het! Ik heb nu minstens 74 punten, de punten voor general outlook weet ik nog niet maar 1 puntje krijg ik vast wel (van de 10), dus dan heb ik er 75 (van de 100) en dat is voldoende (voor de steloefeningen moet je minstens 40 punten hebben, maar daar heb ik er dus 48).
Alles bij elkaar een leuke ervaring. We weten waaraan gewerkt moet worden, we weten ook dat het brevet van Franse ring nog lastig genoeg wordt. Maar het belangrijkste: Koko heeft (beter dan haar baas) bewezen dat ze de stress aan kan

Na de wedstrijd heb ik ter plekke nog even de spong geoefend, en morgen is er weer een kans, hopen dat de spong dan wel lukt, dan eindigen we redelijk bij de beste hondjes (als er verder niets fouter gaat, dus).
Koko ligt nu bekaf op de bank trouwens

Fotos zijn helaas niet gelukt (batterij leeg

Groetjes,
Kees