Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond los in natuurgebied

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Re: Hond los in natuurgebied

Ongelezen bericht door bennie »

Miranda schreef:
bennie schreef:Ja leg mij maar eens serieus uit dat wanneer de dreiging is dat dat beest de snelweg op vlucht, waarom dan de hond geschoten moet worden.
Ten eerste is de hond de aanstichter. (of eigenlijk de baas, maar ja, DIE is er niet bij).
Ten tweede worden alleen hondenliefhebbers boos als je de hond vermoord. Als je Bambi vermoord (die al tegen d'r zin werd opgejaagd door een hond) krijg je de gehele publieke opinie tegen je. Ik denk niet onterecht in bovenhavig geval.

(denk aan de volkomen natuurlijke sterfte in natuurgebieden waar het heel hard wintert waar half Nederland over roept: dierenmishandeling!) :denken:

Maar wat ik me persoonlijk dus afvraag is: waarom schieten met een kogel. Dus.
Waarom niet met een sedatielading?
IK vat 'm even niet. :U:
Bambi wordt in het jachtseizoen sowieso vermoord, oh wacht daarbuiten ook.
Een sedatielading werkt pas na enige tijd, is mij ooit verteld.
bennie
Zeer actief
Border Collie

chrico schreef:
bennie schreef:
chrico schreef:[..]
Voor het hert is de dreiging al hoog genoeg. Dat lijkt mij prio nr 1. Daarbij als ik je uit moet gaan leggen dat als een hond achter een hert aangaat en opjaagd richting snelweg en de dreiging weggehaald word de kans groot is dat het hert een andere richting uitgaat, terug naar het groepje soortgenoten waar hij vandaan komt. Autos kunnen veilig de weg vervolgen zonder een hert door het vooruit, mensen die er in zitten kunnen lekker in bed kruipen 's avonds en het baasje van de hond kan zich hopelijk tussen het janken en piepen door eens gaan afvragen waarom hij zo nodig zijn hond los moest gooien daar waar het niet mag.
Als ik mijn hond in het kanaal laat zwemmen en hij word overvaren stel ik toch ook rijkswaterstaat niet verantwoordelijk :denken:
Als ik een boer zou zijn waarvan de stier op hol slaat en dreigt een meute mensen in te rennen dan weet hij dat er ingegrepen gaat worden door een schot.

Waar is je eigen verantwoording????? Daar ben ik echt benieuwd naar
Je mist een aantal dingen. A) Het gaat hier over een ree. B) het gaat hier over een hypothetische situatie, dus wat heeft mijn verantwoording er mee te maken? C) Stel die stier slaat op hol omdat ie schrikt van een omstander, schiet je dan die omstander overhoop? Of die boer? Of die stier?
Dan pas ik mijn bericht toch aan met het woord ree, wat jij wil. Ik mis jouw verantwoording vanaf het begin al, je schopt tegen alles en iedereen maar waar is jouw stukje inbreng in het geheel. Het stukje wat het meest simpele is, hond vast houden.
Een vraag met een wedervraag beantwoorden is niet netjes en daarbij ben je nu aan het pogen te discussiëren om het discussiëren.
Nogmaals, welke verantwoording moet ik afleggen? Ik schiet helemaal niets overhoop. Je komt zelf met een boerenvoorbeeld aanzetten dat je eigen mening ontkracht, maar dat passeer je ook maar even voor het gemak en roept mij ter verantwoording. Har-Har.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

bennie schreef:Nogmaals, welke verantwoording moet ik afleggen? Ik schiet helemaal niets overhoop. Je komt zelf met een boerenvoorbeeld aanzetten dat je eigen mening ontkracht, maar dat passeer je ook maar even voor het gemak en roept mij ter verantwoording. Har-Har.
Je hoeft geen verantwoording af te leggen, je hoort je verantwoording te nemen. Doe je dat niet dan weet je dat er risico's aan vast zitten en als het risico de hond af schieten is ligt het aan jou als baas of je dat risico wil nemen. Neem je dat risico dan moet je niet piepen dat degene die de hond afschiet verantwoordelijk is daarvoor. Dat ben je namelijk zelf.
Ik ontkracht niets met de boer. Welke boer gaat er met een stier in een menigte lopen?? Doet die boer dat wel dan weet hij dat als het fout gaat de stier de pineut is. Je bent wel erg simpel in je zoeken hoor om vooral geen verantwoording te nemen en het een ander in de schoenen te schuiven :U:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

chrico schreef:
bennie schreef:Nogmaals, welke verantwoording moet ik afleggen? Ik schiet helemaal niets overhoop. Je komt zelf met een boerenvoorbeeld aanzetten dat je eigen mening ontkracht, maar dat passeer je ook maar even voor het gemak en roept mij ter verantwoording. Har-Har.
Je hoeft geen verantwoording af te leggen, je hoort je verantwoording te nemen. Doe je dat niet dan weet je dat er risico's aan vast zitten en als het risico de hond af schieten is ligt het aan jou als baas of je dat risico wil nemen. Neem je dat risico dan moet je niet piepen dat degene die de hond afschiet verantwoordelijk is daarvoor. Dat ben je namelijk zelf.
Ik ontkracht niets met de boer. Welke boer gaat er met een stier in een menigte lopen?? Doet die boer dat wel dan weet hij dat als het fout gaat de stier de pineut is. Je bent wel erg simpel in je zoeken hoor om vooral geen verantwoording te nemen en het een ander in de schoenen te schuiven :U:
Laat gaan joh, lost case... als ie zijn gelijk niet heeft gaat ie op zijn voorhoofd wijzen en met 1 hand verder tikken dat je niet goed snik bent :19: dat volk hou je toch. Zonde van je tijd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
bennie
Zeer actief
Border Collie

chrico schreef:
Sjongejonge, waaruit maak jij in hemelsnaam op dat ik mijn verantwoording niet neem? Probeer nu eens gewoon met goede argumenten te komen.

Je voorbeeld met die stier heb je overigens zelf verzonnen, daar heb ik geen deel in.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Bons schreef:
chrico schreef:
Laat gaan joh, lost case... als ie zijn gelijk niet heeft gaat ie op zijn voorhoofd wijzen en met 1 hand verder tikken dat je niet goed snik bent :19: dat volk hou je toch. Zonde van je tijd.
Het heeft inderdaad geen zin. Jullie zijn dusdanig gewend om op de persoon te spelen, dat jullie je geen raad weten met een hypothetische situatie en dus gewoon toch maar op de persoon gaan spelen.

Enfin. Har-Har.
Sandor

Ongelezen bericht door Sandor »

Ik laat Itoewa overal los en ze jaagt wat af.
Vermits honden normaal veel te traag zijn om gezonde hazen, konijnen reen of zelfs eekhoorns te vangen, maakt het me weinig uit.
Fazanten zijn wel vaak te traag, maar vallen anders toch ten prooi aan een jager of aan gif dat op akkers wordt gestrooid.

Omdat honden enkel snel genoeg zijn om zieke, oude of genetisch zwakke dieren te vangen, is het in zekere zin net positief om je jachthond z'n gangen te laten gaan.
Ze vervangen de taak van afwezige roofdieren.

En ja, ik laat mn hond niet los als ik weet dat er jagers kunnen zijn in een gebied. Alleen al omdat sommige jagers m'n hond voor een grote vos kunnen aanzien.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Sandor schreef:Ik laat Itoewa overl los en ze jaagt wat af.
Vermits honden normaal veel te traag zijn om gezonde hazen, konijnen reen of zelfs eekhoorns te vangen, maakt het me weinig uit.
Fazanten zijn wel vaak te traag, maar vallen anders toch ten prooi aan een jager of aan gif dat op akkers wordt gestrooid.

Omdat honden enkel snel genoeg zijn om zieke, oude of genetisch zwakke dieren te vangen, is het in zekere zin net positief om je jachthond z'n gangen te laten gaan.
Als je dit serieus meent kan ik me hier giftig om maken.. mijn ene hond jaagt niet en kan dus los mee de duinen in.. de ander had de intentie wel en daar ben ik mee aan de slag gegaan, in schemer zal ik haar nog steeds niet loslaten in duin.
Mensen die honden met de intententie te jagen, of die jachtdrift niet onder controle krijgen bij de hond en willens en wetens zo'n hond los gooien in natuurgebied, al dan niet losloop gedoogd op paden of niet.. die verpesten het voor de mensen die wel werken aan het niet najagen van ander wild.
Ik weet dat er jachthonden zijn, konijnenjagers reeen jagers en wat al nog niet. Als ik weet dat mijn hond achter reeen of vossen of konijnen aangaat en ik hem of haar daar niet van terug kan roepen dan blijven ze aan de lijn. Lange lijn.. dat wel.. maar wederom let ik op de hond of die de intentie krijgt of iets in de lucht of in de oren wat allertheid veroorzaakt of potentieel jaag gedrag.
Mensen die op een gegeven moment schouders op gaan halen en zeggen, dat konijn of die ree was toch al slecht anders had mijn hond hem niet kunnen pakken.. prima.. maar die zorgen er wel voor dat vele natuurgebieden niet meer toegankelijk zijn voor mensen met honden. Al dan niet aan de lijn.
Sandor

maar die zorgen er wel voor dat vele natuurgebieden niet meer toegankelijk zijn voor mensen met honden. Al dan niet aan de lijn.
theoretisch is dat misschien het geval, ik heb echter nog nooit gehoord dat honden ergens worden verboden on dergelijke reden.

Behalve natuurgebieden aan de kust, maar daar vind ik het vrij normaal dat honden verboden zijn.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Sandor schreef:
maar die zorgen er wel voor dat vele natuurgebieden niet meer toegankelijk zijn voor mensen met honden. Al dan niet aan de lijn.
theoretisch is dat misschien het geval, ik heb echter nog nooit gehoord dat honden ergens worden verboden on dergelijke reden.

Behalve natuurgebieden aan de kust, maar daar vind ik het vrij normaal dat honden verboden zijn.
Dan heb je duidelijk het topic niet gelezen ;)
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Veenmug »

Sandor schreef:

Ja hoor. Drenthe ligt in Nederland aan de kust en ik begrijp uit andere reacties dat in Belgie de honden nergens los mogen dus...

Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Sandor schreef:Ik laat Itoewa overal los en ze jaagt wat af.

En ja, ik laat mn hond niet los als ik weet dat er jagers kunnen zijn in een gebied. Alleen al omdat sommige jagers m'n hond voor een grote vos kunnen aanzien.
Wat een belachelijk en volslagen asociaal standpunt. Als iedereen er zo over zou denken zou het een mooie boel zijn. Honden die gewoon los worden gegooid en (massa)slachtingen kunnen/mogen aanrichten. Lijkt me ook fijn voor een gemiddeld gezin die eens lekker met de kinders gaat wandelen en overal verscheurde kadavers vinden :kotz: .
Een hond is een huisdier, geen wilde wolf die zijn eigen kostje bij elkaar moet scharrelen en het is dan ook totaal overbodig dat jouw hond zelfstandig op jacht gaat, jij behoort hem zelf te voederen.
Ik ben het eens met @blondie, mensen zoals jij zorgen ervoor dat er steeds meer weerstand komt tegen loslopende honden. Niet alleen bij staatsbosbeheer maar ook bij het publiek. En daaruit volgende maatregelen om honden niet alleen verplicht aan te lijnen maar zelfs helemaal te weren uit natuurgebieden.
Bah!
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Kijk, individuen als jij zijn er de oorzaak van dat ik al met een scheef oog aangekeken wordt als ik een willekeurig bos inga met mijn aangelijnde honden...Ik vind het echt asociaal hoe jij erover denkt, heb je ooit een ree een foetus zien aborteren uit blinde paniek omdat ze opgejaagd werd door honden? Ik wel en ik zorg ervoor dat mijn honden dit niet doen, een hond heeft namelijk helemaal geen taak als vervanging voor een " missende" link in de voedselketen, een gemiddelde huishond relt, jaagt op, dood misschien, maar vreet zeker een prooi niet op en jij als eigenaar laat dit ook gewoon liggen.
Kit
Erelid

Martijn schreef:
kitty2 schreef:

Kijk, individuen als jij zijn er de oorzaak van dat ik al met een scheef oog aangekeken wordt als ik een willekeurig bos inga met mijn aangelijnde honden...Ik vind het echt asociaal hoe jij erover denkt, heb je ooit een ree een foetus zien aborteren uit blinde paniek omdat ze opgejaagd werd door honden? Ik wel en ik zorg ervoor dat mijn honden dit niet doen, een hond heeft namelijk helemaal geen taak als vervanging voor een " missende" link in de voedselketen, een gemiddelde huishond relt, jaagt op, dood misschien, maar vreet zeker een prooi niet op en jij als eigenaar laat dit ook gewoon liggen.
Denk je niet dat het meer zoden aan de dijk zet om dat imbeciele vuurwerk een keer te gaan verbieden?
Weet je hoveel vogels er jaarlijks sneuvelen door dat stomme gedoe?

Abortus vind ik eigenlijk helemaal niet zo gek als je nakomelingen standaard afgeschoten worden.

Laten we ophouden met doen alsof beheerd wild het zo geweldig zou hebben als er geen honden waren. Ze staan nota bene met honderden tegelijk te verhongeren achter een hek.
En waar geen hek is is een jaarlijkse razzia.
Niet alleen vogels helaas, van mij mogen ze het verbieden, ik zie er ook het nut niet van, alleen een hele hoop ergernis, het huidige wildbeheer slaat ook kant noch wal. Maar waar het mij om gaat is dat individuen als voorgaande het verpesten met hun asociale gedrag voor de genen die het wel "goed" doen, zich wel bewust zijn van hun omgeving, zich wel bewust zijn van het feit dat een rellende hond schade aan kan richten
Kit
Erelid

Tara schreef:Ik heb op een ander forum verschillende posts gezien van Sandor, en als er iemand asociaal met zijn hond door de natuur wandelt, dan is hij het wel.
We zijn het er allemaal wel over eens dat we op een verantwoordelijke manier met onze hond van de natuur kunnen, en mogen genieten.
Maar Sandor heeft schijt aan wat daar rondloopt, houdt er idiote ideeën op na, en vindt het volgens mij wel kickuh dat zijn hond wild kan pakken.
Hij geeft zelf al aan dat zijn hond heel wat afjaagt, en hij vindt het allemaal ook wel best.
Dat heeft niks te maken met liefde voor de natuur, en al helemaal niks met liefde voor je hond.
Honden zoals die van Sandor, dát zijn de honden die uiteindelijk afgeschoten worden!
Sandor, ik vind je een walgelijke en asociale hondenbezitter!
Bah!!!
:kotz: :kotz: :kotz: :kotz: :kotz:

En dan niet alleen die van Sandor, ook de mijne en de jouwe als ze rennend gezien worden
Kit
Erelid

Martijn schreef:
kitty2 schreef:
En dan niet alleen die van Sandor, ook de mijne en de jouwe als ze rennend gezien worden
En dat is dan niet Sandor zijn schuld maar van de knalgrage groene smurf.

Ja en dat wordt dan weer getriggert door tiepjes als Sandor :mrgreen: :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

kitty2 schreef:Niet alleen vogels helaas, van mij mogen ze het verbieden, ik zie er ook het nut niet van, alleen een hele hoop ergernis, het huidige wildbeheer slaat ook kant noch wal. Maar waar het mij om gaat is dat individuen als voorgaande het verpesten met hun asociale gedrag voor de genen die het wel "goed" doen, zich wel bewust zijn van hun omgeving, zich wel bewust zijn van het feit dat een rellende hond schade aan kan richten
En dat is waar het een beetje om gaat denk ik. Actie's zoals aanplicht instellen e.d. komen zelden voort uit feitelijkheden denk ik. De grootste reden is, denk ik, dat de beheerders wel eens genoeg hebben van de klachten over honden en vinden dat ze iets moeten doen. Vergeet niet dat veel natuurgebied in eigendom is van organisatie's die verantwoording af moeten leggen tegenover hun leden op ledenvergaderingen. En wie denk je dat er vooral klagen? :wink:
Het gaat niet zozeer over feiten, het gaat over het heersende beeld van hondeneigenaren. En daarmee is het nu eenmaal triest gesteld. Als je dat wilt veranderen zul je heel hard je best moeten doen om te laten zien dat het wel anders kán.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

In Spanje heb je natuurgebieden met wolven, gemzen, lynxen en godweetwat voor prachtigs.
Terwijl er daar een zwerfhondenprobleem van hier tot Tokio is. Hoe verklaar je dat dan?
Spanje is wat groter dan Nederland, evenals de Spaanse natuurgebieden groter zijn dan de Nederlandse, en in Spaanse natuurgebieden worden honden eenvoudigweg afgeknald?
Sandor

Honden zoals die van Sandor, dát zijn de honden die uiteindelijk afgeschoten worden!
Bah!!!
mn hond loopt veel meer risico afgeschoten te worden doordat hij op een vos lijkt, ik ga dan ook niet in n gebiçed als ik weet dat ze er op dat moment mogen jagen
Sandor laat het allemaal maar gewoon gebeuren, die boeit het geen flikker wat zijn hond allemaal uitvreet.
Jagen is enorm zelfbelonend gedrag, en als je dat elke keer maar toestaat, dan wordt zo'n hond daar vanzelf wel een keer goed in.
als je een laika hebt, moet je hem laten jagen, daar zijn ze voor gemaakt, meer dan andere honden...
laika-achtige honden zijn gevonden bij jager-verzamelaars in de oertijd,...er is letterlijk geen enkele andere hondensoort bij wie het jachtinstinct zo zit ingebakken.

Bijna alle hondenbezitters die ik al ben tegengekomen zijn zoals mij, maar die vinden het vrij frustrerend om op dit forum te komen...dus ze doen het niet. De meningen zijn hier nogal bekrompen en onwetend.

Nog n klein feitje: Door de afwezigheid van roofdieren worden natuurgebieden kaalgevreten door herten en reeen (en konijnen en hazen), wat desastreus is voor de habitat van kleinere diersoorten.
Yellowstone is hier een prachtig voorbeeld van.
Hetzelfde gebeurt in de oceanen, door het masaal slachten van haaien.
chrico
Zeer actief

Sandor schreef:
Bah!!!
mn hond loopt veel meer risico afgeschoten te worden doordat hij op een vos lijkt, ik ga dan ook niet in n gebiçed als ik weet dat ze er op dat moment mogen jagen
Sandor laat het allemaal maar gewoon gebeuren, die boeit het geen flikker wat zijn hond allemaal uitvreet.
Jagen is enorm zelfbelonend gedrag, en als je dat elke keer maar toestaat, dan wordt zo'n hond daar vanzelf wel een keer goed in.
als je een laika hebt, moet je hem laten jagen, daar zijn ze voor gemaakt, meer dan andere honden...
laika-achtige honden zijn gevonden bij jager-verzamelaars in de oertijd,...er is letterlijk geen enkele andere hondensoort bij wie het jachtinstinct zo zit ingebakken.

Bijna alle hondenbezitters die ik al ben tegengekomen zijn zoals mij, maar die vinden het vrij frustrerend om op dit forum te komen...dus ze doen het niet. De meningen zijn hier nogal bekrompen en onwetend.

Nog n klein feitje: Door de afwezigheid van roofdieren worden natuurgebieden kaalgevreten door herten en reeen (en konijnen en hazen), wat desastreus is voor de habitat van kleinere diersoorten.
Yellowstone is hier een prachtig voorbeeld van.
Hetzelfde gebeurt in de oceanen, door het masaal slachten van haaien.
:smile: :smile: nu snap ik ook waarom labradors zielig zijn als zij niet bij water wonen, herders verdrietig zijn als zij niet mogen bijten en een malthezer woedend als hij niet op schoot mag.
Mijn god zeg, met deze instelling hoop ik toch echt dat er maar weinig mee gezegend zijn. Het is gewoon te triest voor woorden. Mijn hond jaagt ook, heel graag zelfs. Hebben wij helemaal niets voor hoeven doen. Ik denk dat ik hem maar eens achter jouw laika aan moet laten jagen want die heeft ook geen natuurlijke vijand :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Jaap*
Zeer actief

http://www.parool.nl/parool/nl/21/FILM/ ... tvos.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Zondagavond op tv geloof ik.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Sandor schreef:als je een laika hebt, moet je hem laten jagen, daar zijn ze voor gemaakt, meer dan andere honden...
Wat jammer dat het je niet lukt aan de behoefte van je hond te voldoen zonder daarbij andere dieren te schaden. Misschien had je een maatje minder hond moeten nemen.
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Sandor schreef: als je een laika hebt, moet je hem laten jagen, daar zijn ze voor gemaakt, meer dan andere honden...
:piew: als je hem niet gewoon kan handelen had je een ander soort hond moeten kiezen en nu niet het probleem bij het ras neerleggen. Dan moet je hem maar aan de lijn houden en zoals hier gezecht is op een andere (creatievere) manier zorgen dat je hond aan zijn behoeftes komt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Natuurbeheer wordt in Nederland met wetenschappelijke precisie bedreven en Rotvos bevat schitterende opnamen van nachtcamera's die registeren hoe vossen met hun witte blinkende ogen nesten plunderen.

Het is inderdaad een schitterend beest, die vos, en in de loop van de film komen we ook steeds meer aan zijn kant te staan. Als Jaap Mulder uiteindelijk een leger jonge vossen moet ruimen, dan breekt ons hart.
Nou Nanna, ik denk dat je die tekst dan wel helemaal weer moet geven.
Dan is het minder hypocriet.
Het gaat namelijk over de beleving van de film. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Kit
Erelid

Sandor schreef: als je een laika hebt, moet je hem laten jagen, daar zijn ze voor gemaakt, meer dan andere honden...

Wat een bullshit zeg, ik heb ook oerjagers, die mogen rennen wat ze willen, maar jagen is een grote nogo
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Als het inderdaad zo erg is met dit ras en jij een goed voorbeeld bent van de doorsnee Laika-eigenaar lijkt een Laika-verbod me niet misplaatst in een mini-landje als Nederland. :wink:
chrico
Zeer actief

Lothian schreef:
Sandor schreef:als je een laika hebt, moet je hem laten jagen, daar zijn ze voor gemaakt, meer dan andere honden...
Wat jammer dat het je niet lukt aan de behoefte van je hond te voldoen zonder daarbij andere dieren te schaden. Misschien had je een maatje minder hond moeten nemen.
Heel duidelijk een hond teveel deze laika.
Er word namelijk duidelijk verteld dat dit type hond niet geschikt is als je iemand bent die graag de hond laat loslopen vanwege de jachtdrang en dominantie naar andere honden (uitzonderingen daargelaten)
Gewoon een gevalletje pikverlenging dus in dit geval :S:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wil de hond schreef:Als het inderdaad zo erg is met dit ras en jij een goed voorbeeld bent van de doorsnee Laika-eigenaar lijkt een Laika-verbod me niet misplaatst in een mini-landje als Nederland. :wink:
Ik weet ook een eigenaar met twee Laiki.
Zij heeft die honden gewoon onder controle.
Nou ja, gewoon ............ daar heeft ze hard voor getraind :wink:

Sandor woont in België trouwens.
Dus hij valt niet onder de groep Nederlandse laika eigenaren. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Jaap* schreef:
kitty2 schreef:Niet alleen vogels helaas, van mij mogen ze het verbieden, ik zie er ook het nut niet van, alleen een hele hoop ergernis, het huidige wildbeheer slaat ook kant noch wal. Maar waar het mij om gaat is dat individuen als voorgaande het verpesten met hun asociale gedrag voor de genen die het wel "goed" doen, zich wel bewust zijn van hun omgeving, zich wel bewust zijn van het feit dat een rellende hond schade aan kan richten
En dat is waar het een beetje om gaat denk ik. Actie's zoals aanplicht instellen e.d. komen zelden voort uit feitelijkheden denk ik. De grootste reden is, denk ik, dat de beheerders wel eens genoeg hebben van de klachten over honden en vinden dat ze iets moeten doen. Vergeet niet dat veel natuurgebied in eigendom is van organisatie's die verantwoording af moeten leggen tegenover hun leden op ledenvergaderingen. En wie denk je dat er vooral klagen? :wink:
Het gaat niet zozeer over feiten, het gaat over het heersende beeld van hondeneigenaren. En daarmee is het nu eenmaal triest gesteld. Als je dat wilt veranderen zul je heel hard je best moeten doen om te laten zien dat het wel anders kán.
En toch verzint natuurbeheer vaak "ongefundeerde" maatregels.

Bijvoorbeeld: ruiters mogen niet bepaalde gebieden in met hun paarden "omdat zij de rust zouden verstoren". Dit is klinkklare kul, want dan zou je de hele mensheid moeten weren. Het zijn namelijk vooral mensen die de rust verstoren.
Alleen is het wild veel minder goed in staat om mensen op een paard afzonderlijk als mens te verkennen. Daardoor kun je juist te paard wild veel beter benaderen. Paarden worden namelijk niet als bedreigend ervaren en wild slaat er niet door op de vlucht. Het raakt dus kant nog wal.
Nanna schreef:
Jaap* schreef:http://www.parool.nl/parool/nl/21/FILM/ ... tvos.dhtml
Zondagavond op tv geloof ik.
Als Jaap Mulder uiteindelijk een leger jonge vossen moet ruimen, dan breekt ons hart.
Wat een hypocriet gedoe. Een nest jonge vosjes doodmaken vanwege zo'n stomme kutknager die nooit iemand ziet. :roll:
Yep, helemaal mee eens! En een vos is OOK deel van de natuur! Maar wat is dan nog natuur als die er niet mogen zijn???????
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jaap*
Zeer actief

Volgens mij heeft Nanna het over de korenwolf als zijnde die gore kutknager :mrgreen: , wel even lezen iones :wink:
Ik ken die hele film niet, maar ik heb de indruk dat die film juist gaat over de onmogelijkheid van niet gecultiveerde natuur in nederland. Het lijkt mij een kritische film.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”