Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hou je rekening met "wat men denkt" van je ras?
Moderator: moderatorteam
- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
Re: Hou je rekening met "wat men denkt" van je ras?
Alhoewel ik er regelmatig mee geconfronteerd word met wat een ander van mijn ras vind
houd ik daar absoluut geen rekening mee.
houd ik daar absoluut geen rekening mee.

- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Ik heb Bassets omdat je heel veel aandacht met ze trekt........... 
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Neu das niet waarrubyred schreef:Ik heb Bassets omdat je heel veel aandacht met ze trekt...........
Daar moet je Grands Bassets voor hebben............
Hoewel ze in Nederland amper bekeken werden , of hooguit door dames zijn het hier juist de mannen die op mijn honden vallen. Soms stoppen er zelfs auto's om te vragen of ze mogen kijken omdat ze gehoord hebben dat wij bassets hebben !
Sandra

-
Lillith
- Zeer actief
Mij intresseert het geen ene moer wat een ander van mijn honden vindt, zijn mijn honden.
Wel wil ik dat ze zich netjes gedragen en ik heb juist liever niet dat er mensen aan ze komen.
Ze vinden dat prima, hoor, maar ik leer ze vooral doorlopen. Geen koekjes van mensen buiten, lekker lopen.
Van mij mogen ze opspringen is handig voor mij. De een vindt natte harige poten leuk en de ander niet, krijg je dat gezeur.
Bekende is wat anders.
Wel wil ik dat ze zich netjes gedragen en ik heb juist liever niet dat er mensen aan ze komen.
Ze vinden dat prima, hoor, maar ik leer ze vooral doorlopen. Geen koekjes van mensen buiten, lekker lopen.
Van mij mogen ze opspringen is handig voor mij. De een vindt natte harige poten leuk en de ander niet, krijg je dat gezeur.
Bekende is wat anders.
- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Nou ik dus wel. Wegens oa mijn werk aan huis hebben wij bij de aanschaf rekening gehouden met het feit dat een grote hond meer ontzag inboezemd dan een kleine. Vele soorten grote honden hadden we volgens dit criterium aan kunnen schaffen en door andere wensen van ons zijn we uiteindelijk bij de kuvasz gekomen.
Groetjes Ilse

-
Lillith
- Zeer actief
Dat is toch vooral rekening houden met wat jezelf wilt, ik wil ook dat mijn honden waaks zijn met wie hou je dan rekening???Ilse met haar witte schreef:Nou ik dus wel. Wegens oa mijn werk aan huis hebben wij bij de aanschaf rekening gehouden met het feit dat een grote hond meer ontzag inboezemd dan een kleine. Vele soorten grote honden hadden we volgens dit criterium aan kunnen schaffen en door andere wensen van ons zijn we uiteindelijk bij de kuvasz gekomen.
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Contacteer:
Nee, bij de aanschaf hou ik geen rekening met wat anderen van mijn hond(en) zullen vinden.
Op straat hou ik wel rekening met mensen.
Op straat hou ik wel rekening met mensen.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Neuh. Ik kan me nog wel herinneren dat we toen we op zoek gingen naar een een hond voor 'het gezin' vroeger, mijn moeder pertinent het ontzettend leuke bouvierpupje uit het asiel niet wilde omdat ze bang was dat er dan geen mens meer over de vloer durfde te komen. Daar kon ik ergens nog wel inkomen ook. Maar dat kwam ook omdat we bijna geen mensen met honden kenden toen, dus bijna niemand die over de vloer kwam was honden gewend. Voor nu zou het me geen drol uitmaken wat anderen zouden vinden, wat práktisch is is natuurlijk een geheel ander punt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- maxlover
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labrador
nee, ik heb mijn hond gekozen omdat ik hem wou. En wat een ander er van vind moeten ze maar lekker zelf weten, wij zijn er gek mee .
Daar zijn we weer!!!!!!!nieuwe kansen, nieuwe rondes

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Neuh, want dat heeft geen zin. Dat zou alleen zin hebben als alle andere mensen dezelfde mening over elk type hond zouden hebben lijkt me.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
chrico
- Zeer actief
Wij hebben de honden voor ons zelf en niet voor de buurt
De 1 vind ze eng, de ander niet. Lekker belangrijk.
Ik moest wel lachen om de tijd met Scar en Milk. Milk die geen vlieg kwaad deed vonden veel mensen eng en Scar zo een leuke lieve hond terwijl die aardig kon etteren. Dat heb ik nooit zo goed begrepen eigenlijk
Ik moest wel lachen om de tijd met Scar en Milk. Milk die geen vlieg kwaad deed vonden veel mensen eng en Scar zo een leuke lieve hond terwijl die aardig kon etteren. Dat heb ik nooit zo goed begrepen eigenlijk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nee absoluut niet. Ik houd sowieso rekening met het feit dat mensen bang kunnen zijn voor honden. De honden mogen dus niet zomaar mensen gaan begroeten en aangelijnde honden ook niet, hoewel dat nogal een struikelblok is voor Nilo. Maar een Stafford bijvoorbeeld had ik precies dezelfde regels voor gehad.
Soms zou ik juist willen dat ik een wat grotere, imposantere hond liep. Ik kan me er weer behoorlijk aan ergeren dat iedereen ongevraagt de honden komen aaien
Soms zou ik juist willen dat ik een wat grotere, imposantere hond liep. Ik kan me er weer behoorlijk aan ergeren dat iedereen ongevraagt de honden komen aaien
- Liesbeth
- Zeer actief
Daar heb ik nog geen seconde bij stil gestaan. Wij zijn op zoek gegaan naar een ras/hond die bij ons past en daar heeft een ander totaal geen invloed op gehad en zou nog steeds niet hebben.Moos schreef:Beetje n.a.v het topic hoe anderen je hond zien. Hou je rekening met hoe het ras/type hond wat je aanschaft over het algemeen gezien wordt door buitenstaanders?
Ik woon bijvoorbeeld in een druk bevolkt gebied, met druk bewandelde parkjes (en hiervoor in zwaar toeristisch gebied, dus ook vaak erg druk), en ik zou het eerlijk gezegd best lastig vinden als ik bijvoorbeeld een flinke DH reu zou hebben waar mensen bij voorbaat vaak toch al wat 'terughoudend/tikkeltje angstig' op reageren. Ik vind het wel prettig dat ik met honden loop die toch een algemeen beeld geven van "ohh, die zijn altijd aaibaar en makkelijk". Dat mensen dus te pas en te onpas aan mijn honden zitten, en opspringen afleren heel lastig is omdat 8 van de 10 mensen het wel gezellig vinden, neem ik er dan maar bij. Dat vind ik veel minder ehm, erg?
Maar ik kan me voorstellen dat als je vrij afgelegen woont dat het wel weer prettig is juist als mensen wat terughoudend op je hond reageren i.p.v dat ze denken dat alles maar kan.
En eerlijk gezegd, ik zou er best moeite mee hebben als mensen bij voorbaat mijn hond al 'eng' ofzo gaan vinden terwijl dat nergens voor nodig isMaar ik kan me ook voorstellen dat mensen het heel irritant vinden dat je hond wordt gezien als een page puppy die door kinderen aan de oren getrokken kan worden. Terwijl ik dat dus niet heel vervelend vind eigenlijk.
Anderzijds heb ik wel (voor)oordelen bij bepaalde rassen, maar dat heeft niks te maken met wat anderen daarvan vinden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Niemand buiten het hf kent de kaukaas
, dus geen vooroordelen, wel vinden de meeste mensen hem heeeel groot en mooi, maar dat is alles eigenlijk.
Verder heeft niemand last van ons, dus ze kunnen er ook niets van vinden.
Verder heeft niemand last van ons, dus ze kunnen er ook niets van vinden.
- pammetje
- Zeer actief
jaaaaaa heb er heel lang over gedacht
wilde leuke lieve aaibare hondjes
nou dat is gelukt he
met mijn 2 staffies en 1 bullmastiff
de ene helft wil ook aaien, de andere helft komt niet in de buurt
wilde leuke lieve aaibare hondjes
nou dat is gelukt he
met mijn 2 staffies en 1 bullmastiff
de ene helft wil ook aaien, de andere helft komt niet in de buurt

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Hier hetzelfde. Vreemde mensen die bij ons huis stoppen om foto's te maken van onze Bassets als ze buiten zijn. Verder worden ze hier bekeken door iedereen, vrouwen, mannen het maakt niet uit. Verder zorgen Bassets er voor dat iedereen een lach op zijn gezicht krijgt, wat dat toch is? Grand Bassets zie je hier helemaal niet, 'k zal eens kijken of er fokkers zijn.empyree schreef:Neu das niet waarrubyred schreef:Ik heb Bassets omdat je heel veel aandacht met ze trekt...........
Daar moet je Grands Bassets voor hebben............
Hoewel ze in Nederland amper bekeken werden , of hooguit door dames zijn het hier juist de mannen die op mijn honden vallen. Soms stoppen er zelfs auto's om te vragen of ze mogen kijken omdat ze gehoord hebben dat wij bassets hebben !
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Haha, daar zeg je zoiets. Ik heb wel een grotere hond, maar imposant is hij blijkbaar niet. Gisteren sprong er opeens een meisje van een jaar of 10 plots van achter een struik vandaan, begon op haar benen te klappen en Hades te roepenMaeve schreef: Soms zou ik juist willen dat ik een wat grotere, imposantere hond liep. Ik kan me er weer behoorlijk aan ergeren dat iedereen ongevraagt de honden komen aaien
Alhoewel, misschien kan ik Hades voor z'n ochtendronde ook wel behangen met zo'n spietsfestijn
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee, ik heb de honden voor mezelf en wat een ander daarvan vindt zal me worst wezen.
Ik hou rekening met mensen, loop even naar de overkant van de straat oid als ik mensen moet passeren maar bij de aanschaf gaat het om mij en niet om de omgeving.
Ik hou rekening met mensen, loop even naar de overkant van de straat oid als ik mensen moet passeren maar bij de aanschaf gaat het om mij en niet om de omgeving.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- herejede
- Zeer actief
nee geen rekening mee gehouden, en niemand heeft er last van
in de wijk loop ik nooit met ze
in de wijk loop ik nooit met ze
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ik ga echt geen rekening houden met anderen wat honden betreft, ik heb ze omdat ik ze helemaal geweldig vind, wat een ander van ze vindt boeit me heel eerlijk geen hol
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Nee, ik houd daar geen rekening mee.
Ik had een hond waar men al snel de straat voor over stak en nu heb ik een hondje dat juist heel erg aaibaar toont en is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer moeite heb met de hoge aaibaarheidsfactor van Lynn (met de daaruit vloeiende gedragingen: naar iedereen toe willen om geknuffeld te worden, tegen iedereen op springen) dan de vooroordelen die men had over Luka. Ik vond het makkelijker om Luka te leren dat ook vreemde mensen leuk kunnen zijn dan dat ik Lynn nu wil leren dat ze niet naar iedereen toe hoeft om vrienden te maken.
Desondanks zal ik er bij een volgende hond wederom geen rekening mee houden
Ik had een hond waar men al snel de straat voor over stak en nu heb ik een hondje dat juist heel erg aaibaar toont en is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer moeite heb met de hoge aaibaarheidsfactor van Lynn (met de daaruit vloeiende gedragingen: naar iedereen toe willen om geknuffeld te worden, tegen iedereen op springen) dan de vooroordelen die men had over Luka. Ik vond het makkelijker om Luka te leren dat ook vreemde mensen leuk kunnen zijn dan dat ik Lynn nu wil leren dat ze niet naar iedereen toe hoeft om vrienden te maken.
Desondanks zal ik er bij een volgende hond wederom geen rekening mee houden

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
nee, het kan me echt niks schelen. Al rennen kinderen achter haar aan, als ik ergens heen moet dan ga ik dat ook. Als mensen mijn hond eng of groot vinden ga ik ook gewoon langs ze heen, ja sorry maar het is niet mijn angst, en ik ga wel aan de kant maar ik ga niet omlopen of zo. Verder vinden mensen haar meestal mooi en lief en heb ik geen last van mensen.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Geen seconde, ik vind het absoluut niet interessant wat andere mensen vinden over mijn hond en ik ga echt geen rekening houden en een type hond aanschaffen wat de buurt leuk vindt 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
KimberleyZero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Nee hoor. ik neem een hond voor mezelf en ga daarbij geen rekening houden met gedachtes van andere mensen.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ik vind dat dat in Groningen nogal tegenvalt, ik vind niet dat Rhodin er heel aandoenlijk uit ziet, maar het overkomt me regelmatig dat iemand hem plots staat te aaien of zegt "Kijk wat een lieve lobbes". Als ik dan zeg dat dat wel mee valt en liever niet wil dat ze hem aaien geloven sommigen me niet eens.Frederiek schreef:Haha, daar zeg je zoiets. Ik heb wel een grotere hond, maar imposant is hij blijkbaar niet. Gisteren sprong er opeens een meisje van een jaar of 10 plots van achter een struik vandaan, begon op haar benen te klappen en Hades te roepenMaeve schreef: Soms zou ik juist willen dat ik een wat grotere, imposantere hond liep. Ik kan me er weer behoorlijk aan ergeren dat iedereen ongevraagt de honden komen aaien. Gelukkig vindt híj dat enig, maar 7 uur 's ochtends is voor mij niet direct 't meest geslaagde tijdstip om geanimeerde gesprekken met vreemde kinderen te houden
. Met een gecoupeerde dobermann o.i.d. met een beste spikesband zie ik dat toch minder snel gebeuren
.
Alhoewel, misschien kan ik Hades voor z'n ochtendronde ook wel behangen met zo'n spietsfestijn!
Toen we hem aanschaften heb ik daar geen rekening mee gehouden, we namen een hond voor onszelf. Nu wens ik wel eens dat hij bruine ogen had gehad, zodat niet iedereen er iets over moet zeggen en hem eens even diep in de ogen moet turen. Rhodin heeft namelijk een gigantische hekel aan dat gestaar, maar door die ogen en aparte kleur gebeurt het gewoon.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Nou hier zijn mensen zonder hond niet bang voor de herders. Sommigen wel maar ik gok dat die mensen gewoon niks van honden willen weten, dus ook niet van een leuke golden.
De meeste mensen die ik tegenkom met wandelen (en ik loop vaak ook rondjes door de wijk) doen niet raar of willen juist even aaien of iets leuks zeggen over de honden.
Mensen die zelf een hond hebben reageren wel wat terughoudend ja.
Met Hera vind ik dat totaaaaaal niet erg. Met Cash is het niet altijd leuk. Hij wil zo graag spelen en snuffelen maar de meeste mensen trekken snel hun hond door. Totdat ik zeg dat hij nog een halve pup is en geen kwaad in de zin heeft.
Nu zit ik op zich niet zoveel op die contacten te wachten hoor maar het is toch leuk als hij afentoe eens lekker kan spelen met een wild vreemde hond.
Maar moeite heb ik er verder niet mee.
Met Kimba had ik dat gek genoeg wel. Misschien gewoon omdat het zo'n enorme schat was. Een hond die geen vlieg kwaad deed. Waar wild vreemde poezen bij haar konden snuffelen bewijs van spreken. Dat was zo'n vreselijk lieve hond dat het mij weleens pijn deed als mensen met hond met een boog om haar heen liepen.
Ook omdat Kimba juist zo kon genieten van hond contacten.
De meeste mensen die ik tegenkom met wandelen (en ik loop vaak ook rondjes door de wijk) doen niet raar of willen juist even aaien of iets leuks zeggen over de honden.
Mensen die zelf een hond hebben reageren wel wat terughoudend ja.
Met Hera vind ik dat totaaaaaal niet erg. Met Cash is het niet altijd leuk. Hij wil zo graag spelen en snuffelen maar de meeste mensen trekken snel hun hond door. Totdat ik zeg dat hij nog een halve pup is en geen kwaad in de zin heeft.
Nu zit ik op zich niet zoveel op die contacten te wachten hoor maar het is toch leuk als hij afentoe eens lekker kan spelen met een wild vreemde hond.
Maar moeite heb ik er verder niet mee.
Met Kimba had ik dat gek genoeg wel. Misschien gewoon omdat het zo'n enorme schat was. Een hond die geen vlieg kwaad deed. Waar wild vreemde poezen bij haar konden snuffelen bewijs van spreken. Dat was zo'n vreselijk lieve hond dat het mij weleens pijn deed als mensen met hond met een boog om haar heen liepen.
Ook omdat Kimba juist zo kon genieten van hond contacten.

Cash v Heiligental en Flow.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ja. Mensen zijn vaak bang voor Dobermanns en daar probeer ik rekening mee te houden tijdens het wandelen.Moos schreef:Hou je rekening met hoe het ras/type hond wat je aanschaft over het algemeen gezien wordt door buitenstaanders?
Ik zou het ook niet leuk vinden als iemand zijn vogelspin aan een lange lijn langs mij laat lopen :N: :N:
-
Marion.
Maar dat is heel wat anders vind ik. Je houdt rekening met de mensen die je tegenkomt, dat doe ik ook. Er zijn zat mensen die totaal niets van honden willen weten. Maar geen moment heb ik in mijn raskeuze rekening gehouden met wat de buurt van dat ras of type hond vindDanoontje powerrr schreef:Ja. Mensen zijn vaak bang voor Dobermanns en daar probeer ik rekening mee te houden tijdens het wandelen.Moos schreef:Hou je rekening met hoe het ras/type hond wat je aanschaft over het algemeen gezien wordt door buitenstaanders?
Ik zou het ook niet leuk vinden als iemand zijn vogelspin aan een lange lijn langs mij laat lopen :N: :N:
-
Gos
- Zeer actief
Hou je rekening met "wat men denkt" van je ras? Nee, eigenlijk niet. "Men" denkt zoveel. Ik hou wel rekening met anderen wat betreft mijn honden, niemand hoeft er last van te hebben. Verder kom ik zowel mensen tegen die herders eng vinden of die zeggen dat hun hond herders eng vindt, als volwassenen en kinderen die ze leuk vinden en kennis willen maken. Ook met m'n onherleidbare kleine hondje Max kwam ik heel zelden wel eens iemand tegen die panisch was voor honden.
-
Ήυs
Bij de aanschaf houd ik er geen rekening mee met wat andere mensen vinden
Maar ik wil niet dat fodor naar jan en alleman gaat, dus hou hem wel bij me. Zijn ook vaak mensen in het park, waar veel honden lopen, die gewoon even lekker op het bankje willen zitten, Ookal loopt Fodor los, dan mag hij daar zeker niet heen.
Veel mensen denken van een afstand ook dat Fodor een golden is (ja moos
dat is ie niet
). Dus ik zeg er wel wat van als iedereen hem wil aanhalen, hoeft van mij niet, en van Fodor ook niet trouwens.
En heb tot nu toe, zeer kort geleden nog maar 1 vrouw gehad, ouder vrouwtje die echt heel bang voor hem was, en dat vond ik ook echt wel heel vervelend.
En ik houd ook wel rekening met wat voor andere honden ik tegen kom qua grootte zeg maar. Ik weet dat sommige eigenaren met een klein hondje het niet leuk vinden dat mijn Kuvasz erop af komt denderen, dus dan hou ik hem ook bij.
Veel mensen denken van een afstand ook dat Fodor een golden is (ja moos
En heb tot nu toe, zeer kort geleden nog maar 1 vrouw gehad, ouder vrouwtje die echt heel bang voor hem was, en dat vond ik ook echt wel heel vervelend.
En ik houd ook wel rekening met wat voor andere honden ik tegen kom qua grootte zeg maar. Ik weet dat sommige eigenaren met een klein hondje het niet leuk vinden dat mijn Kuvasz erop af komt denderen, dus dan hou ik hem ook bij.