Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naturis "vers" (???) vlees

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

kurt007013
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): boxer

Naturis "vers" (???) vlees

Ongelezen bericht door kurt007013 »

hallo ,

bij deze graag volgende opmerking ivm Naturis:

op 24/08 had ik opnieuw enkele dozen Naturis gekocht bij een verdeelpunt hier bij mij in de buurt ( 2 dozen kip compleet / 1 doos kip-rund / 1 doos lam = totaal 86,40€ )
Zoals gewoonlijk kregen mijn show en fokhonden dit vlees , mijn andere honden enkel korrels :oeps:
De volgende dag hadden ALLE 3 de honden die het vlees hadden gegeten diaree :boos: ( en in een erge mate dat ik zelfs NIET met hen op show kon ... Daar ging mijn inschrijvingsgeld van 63€ ook nog eens in de lucht !!! ) :boos: :boos: Het vlees had ook een heel rare 'bedorven' reuk , zowel de kip , de kip-rund als de lam .
De dag erop heb ik Dan eens aan 2 andere honden het vlees gegeven en zoals ik had gedacht .... Deze morgen hadden zij ook diaree !!! :oohja:
Dus ... Mijn conclusie is dat ik 4 dozen bedorven vlees heb gekocht !!
Nu had ik graag een reactie ontvangen van Naturis hoe zij dit gingen oplossen . :lees:

Groot was mijn verbazing dat : 1°) dit een 3-tal dagen duurde vooraleer ik een antwoord kreeg ; als ik bestelde kreeg ik dezelfde dag nog een antwoord !!!
2°) ze doodleuk melden dat ze op reis waren ??? maar bestellen kon men wel ???? :blah: :blah:
3°) ikzelf het initiatief moest nemen om alles terug te sturen naar verkooppunt en ze dan gingen kijken wat er met het vlees aan de hand was ; dan gingen ze "eventueel" kijken om mijn geld terug te geven ( ... en intussen dezelfde worsten nog eens aan iemand anders verkopen mss... dat wilde ik niemand aandoen ! )

Ik verbruikte vaak zo'n 150 à 200kg vlees / anderhalve maand... en dan zo'n "service" !!!
MIJN HONDEN verdienen beter ...

nog mensen met zo'n ervaringen ?
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Aantal honden: 2

Re: Naturis "vers" (???) vlees

Ongelezen bericht door Meike »

Jeetje wat slecht! Zelf heb ik alleen eens een proefpakketje van 1 kg gebruikt en dat beviel prima, behalve dat Daisy het eerst liet staan en dat doet ze nooit bij andere merken. Maar ik heb wel meer verhalen gehoord over slechte hygiëne en dergelijke. Jammer dat het zo'n domper is en belachelijk van de slechte service als het ze niet 'uitkomt'.
kurt007013
geregistreerd lid

hoi ,

heb intussen - en ik spreek nu toch al opnieuw over een 3tal dagen - NIETS meer van Naturis gehoord .... zullen terug op reis zijn zeker :lol1: :lol1:

Ik weet één ding zeker ... deze KVV komt hier zeker NOOIT meer in huis .
En als ik dan de reactie hoor van iemand die de fabriek was gaan bezoeken en klaagde over de reukhinder en de kwaliteit van het daar aanwezige vlees ... waarbij ze bij Naturis opmerken " tzal wel nog goed genoeg zijn voor honden " , nou dan weet ik het wel 100% zeker !!!
Alsof een hond wel afval of bedorven vlees moet eten ..... :boos: :boos:

Heb wel steeds laten thuis bestellen vroeger , behalve de laatste keer toen ik het zelf ben gaan afhalen in een verkooppunt ; maar als ze aan huis leveren gebeurt het hier steeds met een gewone bestelwagen , dus geen KOEL of VRIESWAGEN !!
hoe kan het dan vers blijven heb ik me steeds afgevraagt ... en nu heb ik het resultaat zelf mogen ondervinden !

grtz kurt :wink:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik heb best lang Naturis gevoerd en nooit problemen mee gehad. Denk dat er iets fout is gegaan bij de verdeler,,
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Ik meer klachten gelezen over Naturis. Wij hebben het hier ook een tijdje gevoerd, maar de honden produceerden meer ontlasting doordat er steeds meer pens in de samenstelling zat. Kwaliteit vond ik ook niet meer geweldig. Ik ben toen overgestapt op Barfmenu en daar ben ik nu nog tevreden over. Ik zag ook meteen verschil in kleur en geur tussen Naturis en Barfmenu. Naturis was groen en grijs regelmatig en Barfmenu is gewoon mooi rood en ruikt naar vers vlees. (behalve de makreel variant...die ruikt naar vis :F: )
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

kurt007013 schreef:
Heb wel steeds laten thuis bestellen vroeger , behalve de laatste keer toen ik het zelf ben gaan afhalen in een verkooppunt ; maar als ze aan huis leveren gebeurt het hier steeds met een gewone bestelwagen , dus geen KOEL of VRIESWAGEN !!
hoe kan het dan vers blijven heb ik me steeds afgevraagt ... en nu heb ik het resultaat zelf mogen ondervinden !

grtz kurt :wink:
dat doet AHV ook en daar nog nooit problemen mee gehad... als het zo diep gevroren is blijft het heeeeeeel lang diepgevroren hoor... ze kwamen uit Breda en ik woonde destijds in Apeldoorn en was de laatste ongeveer van de rit... en het vlees dat ik had was nog keihard bevroren als ik het kreeg.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kristina schreef:Ik meer klachten gelezen over Naturis. Wij hebben het hier ook een tijdje gevoerd, maar de honden produceerden meer ontlasting doordat er steeds meer pens in de samenstelling zat. Kwaliteit vond ik ook niet meer geweldig. Ik ben toen overgestapt op Barfmenu en daar ben ik nu nog tevreden over. Ik zag ook meteen verschil in kleur en geur tussen Naturis en Barfmenu. Naturis was groen en grijs regelmatig en Barfmenu is gewoon mooi rood en ruikt naar vers vlees. (behalve de makreel variant...die ruikt naar vis :F: )
dat groen-grijze is pens....
dat is bij smuldier ook, ik heb de vlees/pens compleet en de vlees compleet; de vlees/pens compleet is groen/grijs over het algemeen en de vlees is rood...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kristina
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Kristina schreef:Ik meer klachten gelezen over Naturis. Wij hebben het hier ook een tijdje gevoerd, maar de honden produceerden meer ontlasting doordat er steeds meer pens in de samenstelling zat. Kwaliteit vond ik ook niet meer geweldig. Ik ben toen overgestapt op Barfmenu en daar ben ik nu nog tevreden over. Ik zag ook meteen verschil in kleur en geur tussen Naturis en Barfmenu. Naturis was groen en grijs regelmatig en Barfmenu is gewoon mooi rood en ruikt naar vers vlees. (behalve de makreel variant...die ruikt naar vis :F: )
dat groen-grijze is pens....
dat is bij smuldier ook, ik heb de vlees/pens compleet en de vlees compleet; de vlees/pens compleet is groen/grijs over het algemeen en de vlees is rood...
Ja precies, vandaar die kleur. Dat bedoelde ik.
Maar toen ik net begon met Naturis was het een stuk roder.

Afbeelding
kurt007013
geregistreerd lid

he , ik moet Kristina toch gelijk geven hoor wat die grijs/groene verkleuring betreft .
Dit was vroeger wel niet zo ...

Als ik Kip , rund of lam compleet vraag , en deze wordt bij ontdooien grijs / groen dan heb ik toch wel eventjes mijn twijfels hoor ... en dan die bijkomende stank .... echt de geur van rot vlees ... sorry hoor , maar dit geef ik niet aan mijn honden !!
Kristina
Zeer actief
Contacteer:

kurt007013 schreef:he , ik moet Kristina toch gelijk geven hoor wat die grijs/groene verkleuring betreft .

Als ik Kip , rund of lam compleet vraag , en deze wordt bij ontdooien grijs / groen dan heb ik toch wel eventjes mijn twijfels hoor ... en dan die bijkomende stank .... echt de geur van rot vlees ... sorry hoor , maar dit geef ik niet aan mijn honden !!
Moet wel zeggen dat ik pens vaak vind ruiken als rot vlees :wink:

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kurt007013 schreef:he , ik moet Kristina toch gelijk geven hoor wat die grijs/groene verkleuring betreft .

dan zit er waarschijnlijk pens doorheen anders krijgt ie die kleur niet...
pens stinkt ook behoorlijk als die dooit dus dat zou ook de geur verklaren..

Overigens hebben ze hier weleens pens/vlees gehad wat iets te lang in de zon had gestaan om te dooien... er is er nog nooit 1 ziek van geworden hoor...
Ik geef overigens geen Naturis, alleen Smuldier.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Even "mijn" verdeelpunt gecontacteerd, waren overigens niet het bewuste verdeelpunt, en je mag met hun contact opnemen (gegevens via pb) en ze hebben zich hier nu aangemeld om te kunnen reageren.
T grijze en stinkende wat beschreven wordt herken ik overigens totaal niet, voer hier de HÈ sport, kip compleet, kip enkelvoudig (roofdieren) rund-kip, rund en een enkele keer de lam.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Bij mij wordt t overigens altijd met een koel bestel wagen geleverd. Is die er niet (1x meegemaakt) dan komen ze met een gehuurde koel aanhanger.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Miiscchien heb je hier wat aan...

Voor de mensen die Naturis voeren aan hun hond(en):
NATURIS ROEPT EEN LOT VOEDER “DIEPVRIES” VOOR GEZELSCHAPSDIEREN TERUG

Naturis roept een lot “rauw en diepgevroren” voeder voor gezelschapsdieren terug .
Het product wordt verkocht onder de naam : “Naturis Rund/Kip Compleet”.
Het gaat enkel om producten met minimale houdbaarheidsdatum: 04-08-2011 en Keurmerk : PET100581

Tijdens een routinecontrole werd Salmonella aangetroffen. Naturis vraagt de klanten die deze producten in hun bezit hebben hetzij ze voldoende te verwarmen vooraleer ze aan hun dieren te geven, hetzij ze terug te brengen naar het verkooppunt.

Salmonella kan bij honden en katten maagdarmontsteking veroorzaken gepaard gaande met diarree. Deze dieren kunnen drager en uitscheider worden van Salmonella en op hun beurt een risico inhouden voor de omgeving (verzorger, kinderen,…) van de dieren. Ook het manipuleren van vlees besmet met Salmonella kan een risico inhouden.

Als gevolg van dit voorval zal Naturis starten met eigen controles op de aanwezigheid van Salmonella, teneinde de kwaliteit en veiligheid van de geleverde producten te garanderen.

Meer info via mail info@naturis.be of via telefoon 0499/176739.

Naturis BVBA
Begijnenstraat 14, 2480 Dessel, België
3 september 2010 Bron: http://www.favv.be/home-nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

dat zou het kunnen verklaren
Afbeelding
kurt007013
geregistreerd lid

ja , maar dan nog kunnen ze toch minstens de moeite doen om te reageren !

en in de kip & lam compleet ZIT GEEN PENS ( dit toch volgens hun productbeschrijving ) ... dus kan het NIET stinken naar pens of verkleuren !
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kurt007013 schreef:ja , maar dan nog kunnen ze toch minstens de moeite doen om te reageren !

en in de kip & lam compleet ZIT GEEN PENS ( dit toch volgens hun productbeschrijving ) ... dus kan het NIET stinken naar pens of verkleuren !
heb je alle ingredienten bekeken (weet het niet hoor voer het niet) maar las hier laatst van iemand anders die iets van vis had gekocht (ander merk ook geloof ik) maar daar zat dus ook vrolijk vlees doorheen... ze merkte het aan haar hond omdat die daar allergisch voor is daarom had ze dus de visversie gekocht, maar blijkbaar wil dat niet altijd zeggen dat er alleen maar vis in zit...

Maar het kan ook maar zo de eerder genoemde teruggevraagde lading betreffen...
Zou er ook niet vrolijk van worden hoor. :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Vraag me af wie er niet reageerde: Naturis zelf of de verdeler?

Als het de verdeler is die niet/slecht reageert zou ik erover klagen bij Naturis zelf.

Het kan overigens best komen door dat salmonella verhaal?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik heb toch dezelfde ervaringen als de TS hoor.

altijd tevreden geweest van naturis (en de verdeler is gewoon een topverdeler, prachtige service altijd gehad) maar ineens bij het ontdooien van de rollen kwam me er daar toch een smurrie uit :eek:
bij het aanprikken van de rollen, ontploften ze gewoon :N: grijze stinkende zure brol... echt jak :ugh: (vergeleken met dat heeft pens een parfumgeurtje :engel: )

De kleur was ook absoluut niet afkomstig van pens, maar echt van rotte toestanden.

geen idee wat er fout gegaan was (wel problemen gehad bij het toen laten leveren, er bleek niets voorradig te zijn, koelingen waren kapot... vage toestanden allemaal) maar dat het hier niet meer binnenkomt is wel een vaststaand feit.

Het betrof overigens een levering van in januari, niets te maken met die terugroep actie van nu dus. (en zat geen rund/kip bij)
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

kurt007013 schreef:hallo ,

op 24/08 had ik opnieuw enkele dozen Naturis gekocht bij een verdeelpunt hier bij mij in de buurt ( 2 dozen kip compleet / 1 doos kip-rund / 1 doos lam = totaal 86,40€ )
Zoals gewoonlijk kregen mijn show en fokhonden dit vlees , mijn andere honden enkel korrels :oeps:
De volgende dag hadden ALLE 3 de honden die het vlees hadden gegeten diaree :boos: ( en in een erge mate dat ik zelfs NIET met hen op show kon ... Daar ging mijn inschrijvingsgeld van 63€ ook nog eens in de lucht !!! ) :boos: :boos: Het vlees had ook een heel rare 'bedorven' reuk , zowel de kip , de kip-rund als de lam .
De dag erop heb ik Dan eens aan 2 andere honden het vlees gegeven en zoals ik had gedacht .... Deze morgen hadden zij ook diaree !!! :oohja:
Nu had ik graag een reactie ontvangen van Naturis hoe zij dit gingen oplossen . :lees:

Groot was mijn verbazing dat : 1°) dit een 3-tal dagen duurde vooraleer ik een antwoord kreeg ; als ik bestelde kreeg ik dezelfde dag nog een antwoord !!!
2°) ze doodleuk melden dat ze op reis waren ??? maar bestellen kon men wel ???? :blah: :blah:
3°) ikzelf het initiatief moest nemen om alles terug te sturen naar verkooppunt en ze dan gingen kijken wat er met het vlees aan de hand was ; dan gingen ze "eventueel" kijken om mijn geld terug te geven ( ... en intussen dezelfde worsten nog eens aan iemand anders verkopen mss... dat wilde ik niemand aandoen ! )

Ik verbruikte vaak zo'n 150 à 200kg vlees / anderhalve maand... en dan zo'n "service" !!!

Vanwaar dit onderscheid? :denken:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

wendy71 schreef:

Dat viel mij ook als eerste op.
kurt007013
geregistreerd lid

stefanie schreef:
wendy71 schreef:

Dat viel mij ook als eerste op.
aan Wendy71 & Stefanie :
-------------------------
ik geef al zo'n 4jaar KVV & barf en heb al een hele periode honden
Ik denk dat ik toch nog altijd het beste weet welke hond van mij het beste doet op welke voeding !
Een showhond en/of werkhond ga je namelijk toch niet dezelfde voeding en/of hoeveelheid geven als een "bejaarde" niet actieve familiehond
een senior hond heeft niet meer dezelfde behoefte als een jonge werk/showhond
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Rustig maar hoor, het was maar een vraag.. :roll:
Tsja, de reden die jij aangeeft vind ik weer nergens op slaan.
Mijn honden krijgen hetzelfde(NRV) of ze nou wel of niet showen/werken, gelukkig maak ik daar géén onderscheid in.
Op mij kwam het over alsof jouw showhonden meer waard zijn en daarom vlees krijgen, de gewone huishond mag het met een bak brokken doen.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kurt007013 schreef:
aan Wendy71 & Stefanie :
-------------------------
ik geef al zo'n 4jaar KVV & barf en heb al een hele periode honden
Ik denk dat ik toch nog altijd het beste weet welke hond van mij het beste doet op welke voeding !
Een showhond en/of werkhond ga je namelijk toch niet dezelfde voeding en/of hoeveelheid geven als een "bejaarde" niet actieve familiehond
een senior hond heeft niet meer dezelfde behoefte als een jonge werk/showhond
Maar mijn werk/sporthonden kunnen ook gewoon op brok sporten hoor... :19:
Hebben ze jaren gedaan, ze krijgen nu KVV en brok maar ze hebben jaren op brok gewerkt.
Afbeelding
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

En andersom mijn 'bejaarde' doet het veel beter op vers dan op brok.
Op brok leek ze zeker 2 jaar ouder.
Enige verschil wat ik weleens maak is dat de jonge sporthonden wat meer vet krijgen en de hoeveelheid voer ligt wat hoger.
Ik snap het onderscheid ook niet.

Maargoed het ging over naturis en daar heb ik geen ervaring mee.
Ik ben niet zo van de kvv omdat ik niet weet wat ze precies instoppen en ik niet kan bijsturen per hond.
Dat maakt dat er dus ook dingen mis kunnen gaan waar jij geen invloed op hebt.
Als ik vlees binnen krijg zie en ruik ik dat het vers is, ik zou het zelf in de pan gooien, al zal het mijn smaak niet zijn :mrgreen:
Die kwaliteit verwacht ik van hondenvoer.
Joke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih-Tzu

Ongelezen bericht door Joke »

HOe gaat het nu met de kwaliteit van Naturis??
malinois
Zeer actief
Contacteer:

May Linn schreef: Ik ben niet zo van de kvv omdat ik niet weet wat ze precies instoppen en ik niet kan bijsturen per hond.
Dat maakt dat er dus ook dingen mis kunnen gaan waar jij geen invloed op hebt.
Als ik vlees binnen krijg zie en ruik ik dat het vers is, ik zou het zelf in de pan gooien, al zal het mijn smaak niet zijn :mrgreen:
Die kwaliteit verwacht ik van hondenvoer.
Kun je dat wel bij brok dan? Ik kan meer zien/ruiken aan kvv dan aan brok :19:
enne pens zou ik niet in een pan gooien... dan ruikt je huis nog maanden naar pens :oeps:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Joke schreef:HOe gaat het nu met de kwaliteit van Naturis??
zelf niet meer geprobeerd, vriendin van me heeft een tijdje terug paar rollen KVV ervan genomen, was prima in orde.
maart
Zeer actief

Inge O schreef:hier een ander naturis incident :oeps: : kort voor dit topic werd ik door de verdeler attent gemaakt op dit voer en gezien de samenstelling van de brok me (van wat ik op hun site kon lezen) echt prima leek heb ik een paar weken terug een bestelling laten komen.

bleek er op de verpakking een totaal andere samenstelling te staan, heel wat minder van kwaliteit.....

ben meteen in de mail geklommen (naar de producent dan) want ik was behoorlijk :devil: - volgens hun zeggen zou het bedrijf die de zakken drukt een fout hebben gemaakt en was er om die reden ook een proces tegen hen hangende :oeps: .

ik vond en vind het allemaal een beetje vaag : waar zou die zakkendrukker dan plots die info vandaan moeten gehaald hebben? en hoe kan het dan dat álle samenstellingen van álle voersoorten (er staat over al hun broksoorten info op de zak) helemaal verkeerd zou weergegeven zijn :denken: ?

raarrrrrr........

hmm, der scheelt toch duidelijk iets aan dat bedrijf hoor :ugh:
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Meestal klopt het spreekwoord wel 'waar rook is, is vuur' en ik blijf dan ook ver weg van de Naturis producten. Ik heb tijdje geleden wel eens de makreel variant gevoerd, maar na alle berichtgevingen die ik erover lees geef ik dat al een tijdje niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”