Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ontwormen pups
Moderator: moderatorteam
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ontwormen pups
Wat is nu voldoende qua ontworming... ik wil niet tegen hartworm, niet tegen lintworm en al helemaal niet tegen andere exoten ontwormen. Ben ik raar als ik er vanuit ga dat mijn pups hooguit spoelworm hebben? áls ze dat al hebben......
Waar ontwormen jullie mee en waarom?
Het woord ontwormen impliceert al dat ze die hebben dus de term 'preventief ontwormen' staat me al helemaal tegen.
Bestaat piperon nog?
Waar ontwormen jullie mee en waarom?
Het woord ontwormen impliceert al dat ze die hebben dus de term 'preventief ontwormen' staat me al helemaal tegen.
Bestaat piperon nog?
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Ontwormen pups
ik ontworm met 2-4-6 en 8 weken met drontal pup en vooral met de 4 weken ontworming zie ik echt duidelijk wormen in de ontlasting een paar uur na de ontworming. En soms met de 6 en 8 weken nog een keer, dus ik ben van mening dat het bij puppies absoluut nodig is. Mijn volwassen honden ontworm ik niet, alleen de moeders 2x mee met de puppies.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Drontal Pup is een rondwormmiddel met als werkzame bestanddelen het tetrahydropyrimidinederivaat pyrantel (als embonaatzout) en het probenzimidazole febantel. In deze vastgelegde combinatie van werkzame stoffen vertonen het pyrantelembonaat en het febantel een synergistisch effect tegen alle relevante rondwormsoorten (spoelwormen, haakwormen en zweepwormen) bij pups en jonge honden. Het werkingsspectrum omvat in het bijzonder Toxocara canis, Toxascaris leonina, Uncinaria stenocephala, Ancylostoma caninum en Trichuris vulpis. Pyrantel oefent als cholinerge agonist een nicotinerge werking uit. Door een depolariserende neuromusculaire blokkade leidt het tot spastische paralyse van de nematoden. De anthelmintische werkzaamheid van febantel berust op de remming van de polymerisatie van tubuline tot microtubuli. De hierdoor veroorzaakte structurele en functionele verstoringen van de stofwisseling van de parasiet leiden tot de uitputting van de energiereserve en hierdoor tot het afsterven van de parasiet na 2 tot 3 dagen.
http://www.diergeneesmiddelen.com/drontal_pup" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.diergeneesmiddelen.com/drontal_pup" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat weet ik, niet nieuws voor mij.... Het zijn voornamelijk spoelwormen die ze uitpoepen....Rosita Compagner schreef:Drontal Pup is een rondwormmiddel met als werkzame bestanddelen het tetrahydropyrimidinederivaat pyrantel (als embonaatzout) en het probenzimidazole febantel. In deze vastgelegde combinatie van werkzame stoffen vertonen het pyrantelembonaat en het febantel een synergistisch effect tegen alle relevante rondwormsoorten (spoelwormen, haakwormen en zweepwormen) bij pups en jonge honden. Het werkingsspectrum omvat in het bijzonder Toxocara canis, Toxascaris leonina, Uncinaria stenocephala, Ancylostoma caninum en Trichuris vulpis. Pyrantel oefent als cholinerge agonist een nicotinerge werking uit. Door een depolariserende neuromusculaire blokkade leidt het tot spastische paralyse van de nematoden. De anthelmintische werkzaamheid van febantel berust op de remming van de polymerisatie van tubuline tot microtubuli. De hierdoor veroorzaakte structurele en functionele verstoringen van de stofwisseling van de parasiet leiden tot de uitputting van de energiereserve en hierdoor tot het afsterven van de parasiet na 2 tot 3 dagen.
Danielle Boshouwers
-
Inc
Met HeartGuard http://www.1800petmeds.com/Heartgard+Pl ... 0002.html
Molly ontworm ik alleen als ik een vermoeden van wormen heb..Dan krijgt ze dus eerst een wasbeurt met vlooienshampoo (er zijn hier zoveel vlooien dat je er gewoon niet helemaal vanaf komt), twee dagen daarna een pipetje en een twee tot drie dagen daarna een ontworm pil. Zie ik veel wormen dan krijgt ze na twee weken nog eentje en dan is het meestal wel over.
Diesel was niet ontwormd toen we hem kregen dus direct gestart daarmee. Hij had er vreselijk veel, hij is nu drie keer ontwormd. Met 5, 7 en 9 weken.
Molly ontworm ik alleen als ik een vermoeden van wormen heb..Dan krijgt ze dus eerst een wasbeurt met vlooienshampoo (er zijn hier zoveel vlooien dat je er gewoon niet helemaal vanaf komt), twee dagen daarna een pipetje en een twee tot drie dagen daarna een ontworm pil. Zie ik veel wormen dan krijgt ze na twee weken nog eentje en dan is het meestal wel over.
Diesel was niet ontwormd toen we hem kregen dus direct gestart daarmee. Hij had er vreselijk veel, hij is nu drie keer ontwormd. Met 5, 7 en 9 weken.
- Chris*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders
Pups ontworm ik op 2,4,6weken en dag van vertrek.
Ik wissel van merken af, eerste is meestal Drontal, daarna Flubenol en meestal Panacur om te eindigen.
Volwassen honden ontworm ik 4X per jaar.
Ik wissel van merken af, eerste is meestal Drontal, daarna Flubenol en meestal Panacur om te eindigen.
Volwassen honden ontworm ik 4X per jaar.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik ontworm de 1e keer ( met 2 wk.) wel met drontal, ivm het vloeibaar zijn, daarna met milbemax.
maar daar heb je dus niet zoveel aan, aangezien het voor praktisch alles is
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, misschien heeft iemand anders er wat aan, maar het is idd niet wat ik wilyamie schreef:ik ontworm de 1e keer ( met 2 wk.) wel met drontal, ivm het vloeibaar zijn, daarna met milbemax.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Banminth
https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... Dgod1DKEIw" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... Dgod1DKEIw" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Juist, jij weet wat mijn merk isValerie schreef:Banminth![]()
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij doen bijna hetzelfde, maar ik doe de laatste 2x ook al mijn volwassen honden mee. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ons vorig nestje 1,5 jaar geleden was, dus de volwassen honden waren ook weer eens aan de beurt. Ik doe bewust de laatste 2x omdat we hier een stel van die hele vieze honden hebben die denken dat ze te weinig te eten krijgenDanielle schreef:ik ontworm met 2-4-6 en 8 weken met drontal pup en vooral met de 4 weken ontworming zie ik echt duidelijk wormen in de ontlasting een paar uur na de ontworming. En soms met de 6 en 8 weken nog een keer, dus ik ben van mening dat het bij puppies absoluut nodig is. Mijn volwassen honden ontworm ik niet, alleen de moeders 2x mee met de puppies.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ontworm met flubenol pup, op 3, 5 en 7 weken
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Margo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik ontworm met Milbemax, op 2, 5 en 8 weken. De moederhond ontworm ik op de eerse dag van haar loopsheid (als ik een nest plan), en met de eerste en laatste pupontworming mee.
Groetjes van Margo

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Banminth en Vitaminthe gebruik ik niet meer, het werkt niet goed.
Ik gebruikte altijd Drontal, maar iemand adviseerde Dolpac van Vétoquinol.
Iemand daar bekend/ervaring mee?
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik ontworm mijn teef bij het begin van de loopsheid van Drontal en tijdens de zwangerschap een keer met stronghold. De pups ontworm ik dan pas met drie of 4 weken want ze hebben veel minder last van wormen. Ik gebruik drontal tot volle tevredenheid.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Op drontal hebben wij bijna een nest verloren. God wat waren die pups ziek.Marjoleine schreef:Banminth en Vitaminthe gebruik ik niet meer, het werkt niet goed.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar ik vroeg naar Dolpac 
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
da's ook een breedspectrum middel. Waarom gif toedienen voor dingen die ze niet hebben?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat adviseer jij dan? Iets dat wel werkt graag 
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Ben ook wel benieuwdMarjoleine schreef:Wat adviseer jij dan? Iets dat wel werkt graag
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Hallo.......... dit is míjn topic en ik stel hier de vragen
Ik ga voor banminth
denk ik....
Ik ga voor banminth
denk ik....
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, nou, de laatste keer dat ik dat gebruikte werkte het dus niet.
Idem met Vitaminthe trouwens.
Idem met Vitaminthe trouwens.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat ze bleven kokken en kuchen en ik wat anders heb gegeven (want kokkende en kuchende pups kunnen zo niet weg) en er met een ander middel spaghetti uitkwam.Rosita Compagner schreef:Ja duh, hoe weet je nu of het werkt.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
tja waarom, banminth en Vitaminth ben ik niet weg van, drontal ook niet, alleen gebruik ik dat dus wel voor de eerste keer, omdat ik er dan geen pilletje in wil stoppen, vorig jaar gebruikte ik dus nog wel alle keren drontal en toen waren ze 7 weken en begon een pup wormen te spugen, toen advies her en der ingewonnen er achter gekomen dat drontal gewoon veroudert is in zijn samenstelling, toen de pups milbemax gegeven en er kwamen behoorlijk wat wormen af, de eerdere ontwormingen hebben dus niks geholpen ( en ik maar denken dat er gewoon geen worm in zatRosita Compagner schreef:Ja, misschien heeft iemand anders er wat aan, maar het is idd niet wat ik wilyamie schreef:ik ontworm de 1e keer ( met 2 wk.) wel met drontal, ivm het vloeibaar zijn, daarna met milbemax.
maar daar heb je dus niet zoveel aan, aangezien het voor praktisch alles isWaarom kies je voor milbemax? Ik moet zeggen, mijn twee lokale DA's hebben niet eens drontal pup? Nu is medpet daar natuurlijk goed voor, maar wel raar?
nou ja, zo dus...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar waarom niet dan?yamie schreef: tja waarom, banminth en Vitaminth ben ik niet weg van
En wat is het verschil dan tussen Milbemax en Drontal?
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik kan niet zo goed met die pastaMarjoleine schreef:Maar waarom niet dan?yamie schreef: tja waarom, banminth en Vitaminth ben ik niet weg van
En wat is het verschil dan tussen Milbemax en Drontal?
drontal is iig één van de minder werkzame, pyrantel (werkzame stof) is erg oud en al lang minder goed werkend. in milbemax zijn de werkzame stof(fen) : Milbemycine oxime en Praziquantel.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Praziquantel is tegen lintworm toch? Die hebben ze niet bij mij.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
het was ook niet voor jou bedoeld, het was een antwoord op MarjoleineRosita Compagner schreef:Praziquantel is tegen lintworm toch? Die hebben ze niet bij mij.