LongFields schreef:Stefanie, je moet wel even een update geven hoor.
Ik denk dat het forum wel wil weten hoe jij het er vandaag hebt afgebracht. Ik weet het al, maar zeg lekker niks!

Was gisteren doodop toen ik thuiskwam dus had even geen puf meer.
Ik vond het een hele leuke ervaring. Het was dus de eerste keer voor mij maar ik heb veel hulp en goede tips van de keurmeesters gehad. Ze namen echt de tijd voor me en daar was ik erg blij mee. Toen ik de keurmeester voor het eerst zag, dacht ik dat het een echte kenau was maar ze was echt aardig.
Het lijkt allemaal zo simpel en dat is het waarschijnlijk een volgende keer ook wel maar het was echt even aanpoten. Zeker met het rondje rennen.

Ik liep de benen uit mijn lijf en dan nog liep ik niet hard genoeg.

Fenna had namelijk de neiging om in telgang te gaan lopen. Uiteindelijk had ik het onder de knie en kreeg ik complimentjes omdat ik zo goed luisterde en dingen oppakte.
De keurmeester was erg te spreken over Fenna. Dit was haar keurrapport:
Keurrapport:
Goed type teef. Mooie maat. Vierkant. Goed hoofd en goed geplaatste stop. Goed gevuld onder de ogen. Krachtige snuit. Compleet schaargebit. Middenbruin passende oogkleur. Goed geplaatst tikje groot oor. Prima masker en lippigment. Goede toplijn. Goede ribkorf en borstdiepte. Goede voorborst. Goed gehoekt voor en achter. Goed bone. Goede vacht en staart. Mooie vachtkleur. Goede paswijdte, nog iets los voor. Prima gedrag.
Helaas was Fenna de enige MH in haar leeftijdsklasse. Ze was dus BOB en we stonden dan ook in de ere-ring.

Daar wonnen we niet maar een Groenendaler reu ging met de eerste prijs naar huis.
Vond het natuurlijk leuk om een prijs te winnen maar het was toch leuker geweest als we wat competitie hadden gehad.
Jammer dat je de BOB niet won met Tapas, dat had ze natuurlijk wel helemaal verdiend.

De reu die won, wilde daar alleen maar weg en sleepte zijn ouwe baasje de hele hal door.
Nog een vraagje trouwens. Ik kreeg bij de eerste keuring twee rozetten voor de eerste prijs. Weet jij hoe dat zit? Arline dacht dat de tweede rozet was omdat ze dan ook had gewonnen als BOB maar die ronde kwam pas daarna.