Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Happening/jonge hondendag NVBH

Moderator: moderatorteam

stefanie
Zeer actief

Happening/jonge hondendag NVBH

Ongelezen bericht door stefanie »

Zat gisteren een beetje te surfen en kwam op de site van de NVBH een aankondiging tegen voor de Happening. Dat is een jonge hondendag voor honden tussen de 3 en 18 maanden.
Ik ben normaal niet zo van het showen maar dacht "doe eens gek" en heb me ingeschreven. :O: :mrgreen:
Het is al heel snel, volgende week zondag.
Ik heb nog nooit meegedaan aan een show dus dat wordt een spannende ervaring. Gelukkig krijg je aanwijzingen en tips dus dat komt vast wel goed. :D
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Happening/jonge hondendag NVBH

Ongelezen bericht door laeken »

Dat zijn echt hele relaxte shows. Ze kennen het karakter van de rassen en ze houden heel erg rekening met de leeftijd. Daarom is het een jonge hondendag. Wij zijn er ook geweest met Eva en dat ging prima. Hartstikke leuk dus. Heel veel plezier en succes :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Het is niet volgende week zondag al hoor, maar op 3 oktober dus een week later.
Leuk dat je hebt ingeschreven, mijn ervaring met de Happening is heel positief, ik ben er bijna jaarlijks om mensen die bij mij een pup hebben gekocht bij te staan en van tips te voorzien en ook gewoon voor de gezelligheid.
Dit jaar ben ik er ook, Tapas is ingeschreven (maar die is dan net geplukt en dus absoluut niet in showconditie) en in ieder geval 1 broer van haar komt ook. Er is ook een veteranendefilé, waar ik Sjefke voor heb aangemeld. Als ik er toch ben... :wink:

Jij heel veel succes en bovenal heel veel plezier!
stefanie
Zeer actief

MARC_S schreef:Dat zijn echt hele relaxte shows. Ze kennen het karakter van de rassen en ze houden heel erg rekening met de leeftijd. Daarom is het een jonge hondendag. Wij zijn er ook geweest met Eva en dat ging prima. Hartstikke leuk dus. Heel veel plezier en succes :ok:
Ja, de manier waarop het allemaal zal gaan spreekt me ook erg aan. Gewoon relaxed een beetje ervaring opdoen voor eventuele andere shows.
Misschien wordt Fenna wel laatste maar dan hebben we het wel samen een keer gedaan. :mrgreen:
LongFields schreef:Het is niet volgende week zondag al hoor, maar op 3 oktober dus een week later.

Ja, had even verkeerd gedacht. Ik had dit weekend vergeten mee te rekenen. :oeps:
Leuk dat je hebt ingeschreven, mijn ervaring met de Happening is heel positief, ik ben er bijna jaarlijks om mensen die bij mij een pup hebben gekocht bij te staan en van tips te voorzien en ook gewoon voor de gezelligheid.
Dit jaar ben ik er ook, Tapas is ingeschreven (maar die is dan net geplukt en dus absoluut niet in showconditie) en in ieder geval 1 broer van haar komt ook. Er is ook een veteranendefilé, waar ik Sjefke voor heb aangemeld. Als ik er toch ben... :wink:

Jij heel veel succes en bovenal heel veel plezier!
Leuk dat je ook komt! Tapas heb ik afgelopen jaar bij de Winner al gezien dus wie weet kan ik Sjefke nu ook live bewonderen.
Jij ook heel veel succes en wie weet spreken we elkaar daar nog.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Stefanie, je moet wel even een update geven hoor. :mrgreen:
Ik denk dat het forum wel wil weten hoe jij het er vandaag hebt afgebracht. Ik weet het al, maar zeg lekker niks! :mrgreen:
stefanie
Zeer actief

LongFields schreef:Stefanie, je moet wel even een update geven hoor. :mrgreen:
Ik denk dat het forum wel wil weten hoe jij het er vandaag hebt afgebracht. Ik weet het al, maar zeg lekker niks! :mrgreen:
:mrgreen:
Was gisteren doodop toen ik thuiskwam dus had even geen puf meer.
Ik vond het een hele leuke ervaring. Het was dus de eerste keer voor mij maar ik heb veel hulp en goede tips van de keurmeesters gehad. Ze namen echt de tijd voor me en daar was ik erg blij mee. Toen ik de keurmeester voor het eerst zag, dacht ik dat het een echte kenau was maar ze was echt aardig.
Het lijkt allemaal zo simpel en dat is het waarschijnlijk een volgende keer ook wel maar het was echt even aanpoten. Zeker met het rondje rennen. :oeps: Ik liep de benen uit mijn lijf en dan nog liep ik niet hard genoeg. :mrgreen: Fenna had namelijk de neiging om in telgang te gaan lopen. Uiteindelijk had ik het onder de knie en kreeg ik complimentjes omdat ik zo goed luisterde en dingen oppakte.

De keurmeester was erg te spreken over Fenna. Dit was haar keurrapport:
Keurrapport:
Goed type teef. Mooie maat. Vierkant. Goed hoofd en goed geplaatste stop. Goed gevuld onder de ogen. Krachtige snuit. Compleet schaargebit. Middenbruin passende oogkleur. Goed geplaatst tikje groot oor. Prima masker en lippigment. Goede toplijn. Goede ribkorf en borstdiepte. Goede voorborst. Goed gehoekt voor en achter. Goed bone. Goede vacht en staart. Mooie vachtkleur. Goede paswijdte, nog iets los voor. Prima gedrag.

Helaas was Fenna de enige MH in haar leeftijdsklasse. Ze was dus BOB en we stonden dan ook in de ere-ring. :F: Daar wonnen we niet maar een Groenendaler reu ging met de eerste prijs naar huis.
Vond het natuurlijk leuk om een prijs te winnen maar het was toch leuker geweest als we wat competitie hadden gehad.

Jammer dat je de BOB niet won met Tapas, dat had ze natuurlijk wel helemaal verdiend. :pffff: De reu die won, wilde daar alleen maar weg en sleepte zijn ouwe baasje de hele hal door.
Nog een vraagje trouwens. Ik kreeg bij de eerste keuring twee rozetten voor de eerste prijs. Weet jij hoe dat zit? Arline dacht dat de tweede rozet was omdat ze dan ook had gewonnen als BOB maar die ronde kwam pas daarna.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

stefanie schreef: Jammer dat je de BOB niet won met Tapas, dat had ze natuurlijk wel helemaal verdiend. :pffff: De reu die won, wilde daar alleen maar weg en sleepte zijn ouwe baasje de hele hal door.
Ik vond het zo ook wel goed hoor. Ben hartstikke tevreden met het resultaat, en de winnende reu is een kleinzoon van Sjefke dus dat is dan toch een beetje "familie". :wink:
stefanie schreef:Nog een vraagje trouwens. Ik kreeg bij de eerste keuring twee rozetten voor de eerste prijs. Weet jij hoe dat zit? Arline dacht dat de tweede rozet was omdat ze dan ook had gewonnen als BOB maar die ronde kwam pas daarna.
Volgens mij was de ene rozet voor het behalen van de eerste plaats/beste teefje in jouw leeftijdscategorie. De tweede was voor het feit dat ze óók beste teefje was van de jonge honden (van de 2 leeftijdscategorieën samen).
Ik heb er voor Tapas ook 2 gehad, een gele en een paarse.

Jij nog gefeliciteerd met de BOB, het mogen lopen in de erering en je supergoede eerste show-ervaring. :ok:
Bij het kiezen van de BIS bij de jonge honden hoorde ik langs de kant nog een aantal mensen zeggen dat zij de Mechelaar de mooiste van de 4 variëteiten vonden. Die kun je in je zak steken dus! :wink:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Gefeliciteerd! Leuk dat het zo'n geslaagde kennismaking was :ok:
stefanie
Zeer actief

Zit net bij de uitslagen te kijken op de site van de NVBH maar nu snap ik het niet helemaal meer. :scratch:
Tapas was toch geen BOB geworden? Dat staat er nu wel. En Fenna is ineens geen BOB maar dat is de teef van 6-9 maanden en de reu van 6-9 maanden is BOB BIS.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik weet niet waar jij dat gelezen hebt, als ik op de site van de Belgische Herder kijk: http://www.de-belgische-herder.nl/index ... temid=1046 dan klopt het volgens mij gewoon hoor.

Het is natuurlijk wel zo, dat er zowel 's ochtends bij de honden van 3 tot 9 maanden als 's middags bij de honden van 9 tot 18 maanden één BOB is gekozen per variëteit. Misschien dat daardoor de verwarring is ontstaan?
stefanie
Zeer actief

LongFields schreef:Ik weet niet waar jij dat gelezen hebt, als ik op de site van de Belgische Herder kijk: http://www.de-belgische-herder.nl/index ... temid=1046 dan klopt het volgens mij gewoon hoor.

Het is natuurlijk wel zo, dat er zowel 's ochtends bij de honden van 3 tot 9 maanden als 's middags bij de honden van 9 tot 18 maanden één BOB is gekozen per variëteit. Misschien dat daardoor de verwarring is ontstaan?
Ik heb gekeken op de site van de NVBH:

Laekense Herder

Beste reu 12-18 maanden
Aoike Joli de Feja
(Kamp. Shepherds Dogmate Zoraxson Cisse x Kamp. LongFields Fenna forte dei Marmi)
Eig.: A. van der Aa

Beste teef 12-18 maanden
BOB LongFields Genesis
(Kamp. Trouble Ofinka x pE.Ned.Kamp. LongFields Nueva Esperanza Nozem)
Eig.: S.de Lange - van de Velde

Beste Teef 12-18 maanden
Stormvogels ‘Funky Zoy
(Diesel van Amelisweerd x Stormvogel's Zoy Joy)
Eig.: S. Schreuder

Beste teef 6-9 maanden
BOB Hanako de la Belle Pitou
(Chico de la Belle Pitou x Shirocky's Embla)
Eig.: M. Hendriks
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik had nog niet gezien dat de uitslagen ook op de NVBH-site stonden, normaal wordt dat altijd aangegeven bij "nieuws".
Zal even een mailtje sturen aan iemand van de evenementencommissie dat er wat de Laekense betreft een foutje staat.
Volgens mij is de uitslag zoals vermeld op de site van de BHCN en op de Belgische Herder, wél goed.
stefanie
Zeer actief

Uitslagen stonden er vandaag ook pas op. Ik ga straks ook maar eens een mailtje sturen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

De mijne is verstuurd.
stefanie
Zeer actief

Ik zit me suf te zoeken naar een mail-adres. :oeps:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Als je op NVBH klikt in het menu, en dan op commissies, dan zie je bij omlaag scrollen het e-mail adres van de secretaris van de vereniging, die ook de evenementencommissie leidt.
stefanie
Zeer actief

LongFields schreef:Als je op NVBH klikt in het menu, en dan op commissies, dan zie je bij omlaag scrollen het e-mail adres van de secretaris van de vereniging, die ook de evenementencommissie leidt.
Thanx! Had me al suf lopen zoeken. :mrgreen:
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Succes en veel plezier!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”