Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden bij defensie
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
honden bij defensie
Ik stel even voorop dat ik geen verstand heb van dit soort werken met de hond.
Ik heb een verhaal gehoord en daar vragen over gesteld maar omdat ik weet dat hier mensen zitten met verstand van zaken vraag ik het hier ook maar (al is het misschien niet helemaal de goede plaats?)
Iemand heeft een hond gehad die, zacht gezegd, een behoorlijke kronkel in de kop had. Betrof geen werkhond ofzo. Dit hondje hebben ze in laten slapen met duidelijke redenen. Maaaaar, ook onder andere met als motivatie dat ze verstand van zaken hadden omdat het baasje in kwestie bij defensie ruim 30 jaar met zeer moeilijke honden gewerkt heeft. Ik wil de discussie over het wel of niet met goede reden inslapen van de hond niet beginnen, maar ik vroeg me dus wel af hoe dat dan zit met die honden bij defensie. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de honden die bij defensie gebruikt worden niet zo ontzettend moeilijk zijn. Mogelijk wel ongeschikt als huishond, maar ik neem aan dat ze gewoon goed te trainen zijn toch? Of worden er bij defensie moeilijke, niet plaatsbare honden opgeleid ofzo? Dat zou voor mij een verklring kunnen zijn.
Wat maakt de honden bij defensie anders zo moeilijk?
Ik heb een verhaal gehoord en daar vragen over gesteld maar omdat ik weet dat hier mensen zitten met verstand van zaken vraag ik het hier ook maar (al is het misschien niet helemaal de goede plaats?)
Iemand heeft een hond gehad die, zacht gezegd, een behoorlijke kronkel in de kop had. Betrof geen werkhond ofzo. Dit hondje hebben ze in laten slapen met duidelijke redenen. Maaaaar, ook onder andere met als motivatie dat ze verstand van zaken hadden omdat het baasje in kwestie bij defensie ruim 30 jaar met zeer moeilijke honden gewerkt heeft. Ik wil de discussie over het wel of niet met goede reden inslapen van de hond niet beginnen, maar ik vroeg me dus wel af hoe dat dan zit met die honden bij defensie. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de honden die bij defensie gebruikt worden niet zo ontzettend moeilijk zijn. Mogelijk wel ongeschikt als huishond, maar ik neem aan dat ze gewoon goed te trainen zijn toch? Of worden er bij defensie moeilijke, niet plaatsbare honden opgeleid ofzo? Dat zou voor mij een verklring kunnen zijn.
Wat maakt de honden bij defensie anders zo moeilijk?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: honden bij defensie
Volgens mij worden daar met name honden aangekocht die PH1 getraind (en gecertificeerd?) zijn.
Dat kunnen ook moeilijk af te richten honden zijn, met een lastig karakter. Ze moeten natuurlijk ook wel belastbaar zijn als ze uitgezonden worden denk ik.
Dat kunnen ook moeilijk af te richten honden zijn, met een lastig karakter. Ze moeten natuurlijk ook wel belastbaar zijn als ze uitgezonden worden denk ik.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Klopt helemaalInge schreef:Volgens mij worden daar met name honden aangekocht die PH1 getraind (en gecertificeerd?) zijn.

Voor zover ik weet moeten ze het certificaat wel hebben.
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Ahm, ja voor zover ik het dan begrijp hebben ze dus een bepaalde "vooropleiding". Maar het is dus niet zo dat de honden daar per defenitie "moeilijk" zijn. Ongeschikt voor huishond, doordat ze een bepaalde manier van aanpakken nodig hebben misschein? Maar als je daar werkt dan zou je dat toch niet als moeilijk moeten ervaren?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Geen idee wat iemand als moeilijk ervaart. De ene vindt een hond die in verzet durft te komen moeilijk, een ander draait daar zijn hand niet van om en vindt een andere hond juist moeilijk.flamme schreef:Ahm, ja voor zover ik het dan begrijp hebben ze dus een bepaalde "vooropleiding". Maar het is dus niet zo dat de honden daar per defenitie "moeilijk" zijn. Ongeschikt voor huishond, doordat ze een bepaalde manier van aanpakken nodig hebben misschein? Maar als je daar werkt dan zou je dat toch niet als moeilijk moeten ervaren?
Groetjes Inge

- els1
- Actief
- Mijn ras(sen): 3 Friese Stabij`s (zonder stamboom), 1 kruising mechelaar reu en 1 volle mechelaar teefje.
Inge schreef:Geen idee wat iemand als moeilijk ervaart. De ene vindt een hond die in verzet durft te komen moeilijk, een ander draait daar zijn hand niet van om en vindt een andere hond juist moeilijk.flamme schreef:Ahm, ja voor zover ik het dan begrijp hebben ze dus een bepaalde "vooropleiding". Maar het is dus niet zo dat de honden daar per defenitie "moeilijk" zijn. Ongeschikt voor huishond, doordat ze een bepaalde manier van aanpakken nodig hebben misschein? Maar als je daar werkt dan zou je dat toch niet als moeilijk moeten ervaren?
Helemaal mee eens!
En honden die bij de defensie zitten hebben een bepaalde "drive" dat kan soms een hele heftige zijn!!!!
Maar daardoor doen ze hun werk met enorme drive en dus gewoon goed!
Als huishond zijn ze best heftig, maar ook dat is wat er aangeleerd wordt!
Ze leren er veel verschillende dingen.
De 1 traint en leert om Narcotica op te sporen, de ander als explosieve hond, maar ook zijn er dus beveiligings honden en politiehonden aan t werk!
Daar waar de "drive" ligt van de hond, worden ze over t algemeen voor getraind en ingezet

Dus tjah, een flinke "drive" kan voor de 1 heel erg mooi zijn en voor de ander 2 much

gr.Els

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Misschien geeft dit filmpje een beetje een beeld van de "drive" die een hond moet hebben
http://www.youtube.com/watch?v=EgieTN7NwA0
http://www.youtube.com/watch?v=EgieTN7NwA0
- els1
- Actief
- Mijn ras(sen): 3 Friese Stabij`s (zonder stamboom), 1 kruising mechelaar reu en 1 volle mechelaar teefje.
Mooi filmpje!
Had niet meteen gezien dat de hond gemuilkorft was!
Schrok me wild
dacht van...... die kerel is gek zeg
gr.Els
Had niet meteen gezien dat de hond gemuilkorft was!
Schrok me wild

gr.Els

-
- Zeer actief
Ierse Setter
Oke, wordt me duidelijker nu. maar goed, als je met dit soort honden werkt dan neem ik aan dat dit niet als moeilijk, maar juist als wenselijk gedrag gezien wordt.
Niks voor mij dus, geef mij maar een suffe saarloos
, maar prachtig om te zien 
Niks voor mij dus, geef mij maar een suffe saarloos

-
- Zeer actief
Honden bij defensie zitten er met verschillende taken, dus alleen daarom al kun je niet alles op een hoop gooien, een explosievenhond of een beveiligingshond kan noagl een vershcil zijn. Verder is het aankoopbeleid ook niet overal hetzelfde. Ik weet dat voor de bewaking er niet altijd overal al gecertificeerde honden aangekocht worden. Ik heb wel eens bij een toetsing gekeken en de honden onderling verschillen ook nogal, net zoals de geleiders behoorlijk verschillen, dus je kunt er geen algemene uitspraken over doen. De ene hond kan door elke geleider uit de kennel gehaald worden en gaat zo voor je werken, de andere durft niemand eruit te halen behalve een enkeling...