Bovendien zijn het honden die dat doen, niet vossen.Nanna schreef:Jaap* schreef:http://www.parool.nl/parool/nl/21/FILM/ ... tvos.dhtml
Zondagavond op tv geloof ik.Wat een hypocriet gedoe. Een nest jonge vosjes doodmaken vanwege zo'n stomme kutknager die nooit iemand ziet.Als Jaap Mulder uiteindelijk een leger jonge vossen moet ruimen, dan breekt ons hart.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond los in natuurgebied
Moderator: moderatorteam
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Re: Hond los in natuurgebied
-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
- Aantal honden: 1
Misschien zinnig om eerst de film te kijken voor er over te oordelen.
Mvg Veenmug
Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- iones
- Zeer actief
De vos moet WEL wijken voor die korenwolf. En een vos is OOK deel van de natuur. Daar ging het mij om.Jaap* schreef:Volgens mij heeft Nanna het over de korenwolf als zijnde die gore kutknager, wel even lezen iones
![]()
Ik ken die hele film niet, maar ik heb de indruk dat die film juist gaat over de onmogelijkheid van niet gecultiveerde natuur in nederland. Het lijkt mij een kritische film.
Nee, het zijn de katten die het doe. Die lopen los in de natuur. En er komen elk jaar weer bij.bennie schreef: Bovendien zijn het honden die dat doen, niet vossen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- bennie
- Zeer actief
Damn stel ik mijn mening bij, klopt het nog steeds nietiones schreef:De vos moet WEL wijken voor die korenwolf. En een vos is OOK deel van de natuur. Daar ging het mij om.Jaap* schreef:Volgens mij heeft Nanna het over de korenwolf als zijnde die gore kutknager, wel even lezen iones
![]()
Ik ken die hele film niet, maar ik heb de indruk dat die film juist gaat over de onmogelijkheid van niet gecultiveerde natuur in nederland. Het lijkt mij een kritische film.
Nee, het zijn de katten die het doe. Die lopen los in de natuur. En er komen elk jaar weer bij.bennie schreef: Bovendien zijn het honden die dat doen, niet vossen.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Neem me even niet kwalijk hoor,Nanna schreef:Hier loopt ook een WS Laika in de buurtWil de hond schreef:Als het inderdaad zo erg is met dit ras en jij een goed voorbeeld bent van de doorsnee Laika-eigenaar lijkt een Laika-verbod me niet misplaatst in een mini-landje als Nederland.Jaagt wel wát maar niet dramatisch (meer type ouwe snuffelaar).
Een verbod lijkt me dus niet angemessen
Maar met dames die de Korenwolf "één of andere stinkrat" noemen ga ik verder niet in discussie.
Want het is mij zonder meer duidelijk dat zukke dames geen flauw idee hebben van wat De Natuur eigenlijk wel niet voor prachtigs is.
- bennie
- Zeer actief
Het is inderdaad geen stinkrat, meer een kuthamster.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Begrijpend lezen is ook al niet één van je sterkste punten zie ik.Wil de hond schreef:Maar met dames die de Korenwolf "één of andere stinkrat" noemen ga ik verder niet in discussie.
- bennie
- Zeer actief
Ik ben geen dameWil de hond schreef:Begrijpend lezen is ook al niet één van je sterkste punten zie ik.Wil de hond schreef:Maar met dames die de Korenwolf "één of andere stinkrat" noemen ga ik verder niet in discussie.
- bennie
- Zeer actief
Nah, met een rat weet mijn kat geen raad, met een hamster wel.Nanna schreef:één pot nat.bennie schreef:Het is inderdaad geen stinkrat, meer een kuthamster.
- iones
- Zeer actief
Ja, daar vind ik het dus ook op neer komen. En zo ervaar ik het ook. Regels kunnen wel nodig zijn maar ze leggen ook een ontzettend grote beperking op de vrijheid van mensen en dieren. Vooral honden zijn de dupe.Nanna schreef:En omdat de natuur de natuur niet gelaten kan worden worden hondenbezitters naar de uiterste marge verdrongen.Jaap* schreef: ik heb de indruk dat die film juist gaat over de onmogelijkheid van niet gecultiveerde natuur in nederland.
Optiefen met je kuthond want WIJ VAN NATUURBEHEER wensen één of andere stinkknager te beschermen en ook het dubbelgeelgerande kikkersoepblaadje. Dus grote hekken eromheen, wachttorens met mannen met Uzi's, prikkeldraad en jij mag er alleen maar naar kijken. Met één oog, over een hoge muur.
Komt je hond God verhoede tóch binnen de hekken dan kan ie een kogel tussen zijn trouwe ogen krijgen. Van Jachthond.
Die hond schijt maar in je eigen tuin. En als ie dan zo nodig mee op straat moet dan moet ie gemuilkorfd zijn en aan een dikke leren lijn van 20 cm lopen. En alle tanden dienen preventief getrokken te zijn.
Wacht maar. Nog een paar jaar.
En ze verzinnen allerlei kutsmoesjes die gelden voor honden, maar katten en mensen zijn storende elementen met een veel grotere impact. Weidevogels worden enorm bedreigd maar ik weet wel waarom. Want ik woon op het platteland. En met angst en beven zien we altijd de boeren die maaien tegemoet. Mijn vriend had ook van de zomer een perceel om te maaien. Hij was gewaarschuwd voor 2 jonge reeen. Hij heeft gestaan op de tractor en voortdurend voor zich uitgekeken. De reeen heeft hij gezien en hij zag ze de veiligheid opzoeken. Maar hij zag ook jonge fazanten. Die gingen iedere keer terug naar het midden. Daarom heeft hij besloten het middelste stuk niet te maaien, want daar gingen ze in zitten. Anders had hij alles doodgemaaid. Maar goed, HONDEN mogen nergens los want die hebben het gedaan.
Ik vind vossen geweldig. Ik heb er 2x een in het wild gezien en vond het prachtig dat ik dat mocht beleven.Wil de hond schreef:
Want het is mij zonder meer duidelijk dat zukke dames geen flauw idee hebben van wat De Natuur eigenlijk wel niet voor prachtigs is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik heb ook een laika gehad en natuurlijk wilde die jagen, net zo graag als mijn heidewachtel en mijn langhaar maar alleen met meer kracht en snelheid.Hier werd en wordt níet gestroopt, dat vind ik niet kunnen en dat is ook niet nodig om je hond blij en tevreden te houden.Toch mochten onze honden heel vaak los en er is heus wel eens een konijn een hol in gejaagd maar daar hoorde het wat mij betreft bij te blijven. Snuffelen ( wildsporen uitwerken) mogen ze van mij dan wel weer eindeloos.Wil de hond schreef:Als het inderdaad zo erg is met dit ras en jij een goed voorbeeld bent van de doorsnee Laika-eigenaar lijkt een Laika-verbod me niet misplaatst in een mini-landje als Nederland.als je een laika hebt, moet je hem laten jagen, daar zijn ze voor gemaakt, meer dan andere honden...
laika-achtige honden zijn gevonden bij jager-verzamelaars in de oertijd,...er is letterlijk geen enkele andere hondensoort bij wie het jachtinstinct zo zit ingebakken.
- Marie-Josée
- Erelid
IK begrijp nu waarom de korenwolf in Limburg nog wel voorkomt, hier wordt aan een groot aantal voorwaarden voldaan.
- bennie
- Zeer actief
De Korenwolf is in Limburg bewust ingezet om bouwprojecten tegen te houden. Daar zullen ze hem destijds wel voor geimporteerd hebben.Marie-Josée schreef:IK begrijp nu waarom de korenwolf in Limburg nog wel voorkomt, hier wordt aan een groot aantal voorwaarden voldaan.
- iones
- Zeer actief
He! De subtiliteit druipt er weer van af!Nanna schreef: Waarom zetten we al die stinkratten niet gewoon in de Appie Heyn
- bennie
- Zeer actief
Laat ze eens een nest kittens verdrinken om de korenwolf preventief te sparen, dan vindt meer dan half Nederland het vieze stinkratten.
- iones
- Zeer actief
Och, dan komen er weer van die figuren op de proppen die dat een zachte dood noemen en die zeggen "ergens anders gebeurt dat ook".bennie schreef:Laat ze eens een nest kittens verdrinken om de korenwolf preventief te sparen, dan vindt meer dan half Nederland het vieze stinkratten.
- Marie-Josée
- Erelid
Hij kan in Limburg in elk geval prima overleven dus daarom zeg ik dat er aan een aantal voorwaarden voldaan wordt.Tara schreef:Dat is niet waar,bennie schreef:De Korenwolf is in Limburg bewust ingezet om bouwprojecten tegen te houden. Daar zullen ze hem destijds wel voor geimporteerd hebben.Marie-Josée schreef:IK begrijp nu waarom de korenwolf in Limburg nog wel voorkomt, hier wordt aan een groot aantal voorwaarden voldaan.hoewel hij voornamelijk in Oost-Europa voorkomt vind je ook kleine populaties in Duitsland, België en Nederland.
Als hij er speciaal uitgezet zou zijn, dan zouden ze hem niet beschermen.
Of het diertje bestaansrecht heeft kun je je afvragen, Nederland is nou eenmaal niet de meest optimale locatie om te gaan zitten hamsteren...
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoezo ? Dat doen ze toch met de bever ook ? Die is ook uitgezet en wordt ook beschermd.Tara schreef:Dat is niet waar,bennie schreef:De Korenwolf is in Limburg bewust ingezet om bouwprojecten tegen te houden. Daar zullen ze hem destijds wel voor geimporteerd hebben.Marie-Josée schreef:IK begrijp nu waarom de korenwolf in Limburg nog wel voorkomt, hier wordt aan een groot aantal voorwaarden voldaan.hoewel hij voornamelijk in Oost-Europa voorkomt vind je ook kleine populaties in Duitsland, België en Nederland.
Als hij er speciaal uitgezet zou zijn, dan zouden ze hem niet beschermen.
:
De korenwolf is wel uitgezet trouwens. Ik weet niet of die eersten uitgezet zijn maar er zijn ook Korenwolven uit Diergaarde Blijdorp in Limburg uitgezet.
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
- Aantal honden: 2
Martijn schreef: knip.....
Daar houden ze ook niet van.
- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Wat eigenlijk grappig (of juist heel triest is) is dat sommigen willen alle begrip voor het fenomaan hond, je moet overal maar los kunnen lopen, iedereen moet begrijpen dat een hond jaagt omdat het een hond is, die en die ras moet juist achter wild aan, oh het is zo erg als een gebied wordt afgesloten voor honden...
Ik heb zelf honden maar kan dat afsluiten van gebieden en aanlijnverbod heel goed voorstellen. Sommige honden veroorzaken wel overlast. Dat is helaas gewoon een feit.
Dus willen we meer gebieden houden waar de hond wel mag komen, dan zou een ieder de hond of moeten opvoeden of aan de lijn (een lange lijn kan ook, dan heeft de hond net zo veel mogelijkheden om rond te snuffelen als vrij) houden.
Waarom is dat zo moeilijk? Lijkt wel alsof het eerste levensbehoefte van een hond is dat die overal vrij mag rennen.
Wij wonen nu in Duitsland, hier mag de hond dus nergens los, ik doe het alleen op het fietspad hier in dorp en alleen met de honden die niet op katten etc jagen.
Voor een los in het bos-wandeling gaan we de grens over, naar een losloopgebied. Zelfs daar mogen ze niet jagen, niet op herten en niet op konijnen. Op hun bal wel.
Het compleet respectloze omgang met de rest van de wereld, met alle kuthamsters en rothonden en schijtvogels zorgt ook niet voor meer sympathie voor de hondeneigenaren...
en getuigd bij bepaalde personen naast gebrek aan respect t.o de rest van de wereld ook van andere minder prettige karaktereigenschappen. Beetje een niet-opgevoede pitbull in menselijke gedaante... 
Ik heb zelf honden maar kan dat afsluiten van gebieden en aanlijnverbod heel goed voorstellen. Sommige honden veroorzaken wel overlast. Dat is helaas gewoon een feit.
Dus willen we meer gebieden houden waar de hond wel mag komen, dan zou een ieder de hond of moeten opvoeden of aan de lijn (een lange lijn kan ook, dan heeft de hond net zo veel mogelijkheden om rond te snuffelen als vrij) houden.
Waarom is dat zo moeilijk? Lijkt wel alsof het eerste levensbehoefte van een hond is dat die overal vrij mag rennen.
Wij wonen nu in Duitsland, hier mag de hond dus nergens los, ik doe het alleen op het fietspad hier in dorp en alleen met de honden die niet op katten etc jagen.
Voor een los in het bos-wandeling gaan we de grens over, naar een losloopgebied. Zelfs daar mogen ze niet jagen, niet op herten en niet op konijnen. Op hun bal wel.
Het compleet respectloze omgang met de rest van de wereld, met alle kuthamsters en rothonden en schijtvogels zorgt ook niet voor meer sympathie voor de hondeneigenaren...
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Behalve Sandor heb ik niemand gelezen die zo denkt hoor. Jij wel ?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik denk dat jij dan toch een ander topic leest dan ik.Minna schreef:Wat eigenlijk grappig (of juist heel triest is) is dat sommigen willen alle begrip voor het fenomaan hond, je moet overal maar los kunnen lopen, iedereen moet begrijpen dat een hond jaagt omdat het een hond is, die en die ras moet juist achter wild aan, oh het is zo erg als een gebied wordt afgesloten voor honden...
Voor een los in het bos-wandeling gaan we de grens over, naar een losloopgebied. Zelfs daar mogen ze niet jagen, niet op herten en niet op konijnen. Op hun bal wel.![]()
Het compleet respectloze omgang met de rest van de wereld, met alle kuthamsters en rothonden en schijtvogels zorgt ook niet voor meer sympathie voor de hondeneigenaren...en getuigd bij bepaalde personen naast gebrek aan respect t.o de rest van de wereld ook van andere minder prettige karaktereigenschappen. Beetje een niet-opgevoede pitbull in menselijke gedaante...

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- iones
- Zeer actief
Wat ik nu juist triest vind, is het totale onbegrip voor het fenomeen hond. Dat een hond geen hond mag zijn. Dat hij nergens los mag, effe vrij mag zijn en rennen. Verbaast me vooral als ik dit signaleer bij hondeneigenaren.Minna schreef:Wat eigenlijk grappig (of juist heel triest is) is dat sommigen willen alle begrip voor het fenomaan hond, je moet overal maar los kunnen lopen, iedereen moet begrijpen dat een hond jaagt omdat het een hond is, die en die ras moet juist achter wild aan, oh het is zo erg als een gebied wordt afgesloten voor honden...
Voor een los in het bos-wandeling gaan we de grens over, naar een losloopgebied. Zelfs daar mogen ze niet jagen, niet op herten en niet op konijnen. Op hun bal wel.![]()
Het compleet respectloze omgang met de rest van de wereld, met alle kuthamsters en rothonden en schijtvogels zorgt ook niet voor meer sympathie voor de hondeneigenaren...en getuigd bij bepaalde personen naast gebrek aan respect t.o de rest van de wereld ook van andere minder prettige karaktereigenschappen. Beetje een niet-opgevoede pitbull in menselijke gedaante...
En wat betreft gebrek aan respect voor de buitenwereld, dat is gewoon een reactie op het gebrek aan respect van de buitenwereld.
- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ik het idee krijg bij aantal reacties dat het hond zijn meteen een excuus is om los achter wild aan te lopen en lastig te zijn.Wat ik nu juist triest vind, is het totale onbegrip voor het fenomeen hond. Dat een hond geen hond mag zijn. Dat hij nergens los mag, effe vrij mag zijn en rennen. Verbaast me vooral als ik dit signaleer bij hondeneigenaren.
Een hond kan ook prima een hond zijn zonder dat hij/zij er bij overlast verorzaakt. En dat er niet stil bij wordt gestaan aan het feit waarom er veel losloopgebieden op slot gaan.
Door eigenaren die de hond achter de grazers, achter ree-en, achter konijnen en overal achteraan laten gaan, zelfs achter fietsers en wandelaars in het bos. Mijn punt is dus dat het anti-hond beleid grotendeels te danken is aan hondeneigenaren.
En hier in dit regio aan een aantal incidenten met uitlaatservices die met veel honden lopen die niet onder appél staan.
Ik blijf bij de mening dat een hond kan ook prima een hond zijn zonder op een natuurgebied te gaan jagen.
Los lopen vind ik prima, op plaatsen waar het geen overlast veroorzaakt en de hond is onder appél.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Hier lag ik ook echt om in een deukantheman schreef:Martijn schreef: knip.....
![]()

- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
- Aantal honden: 3
En ik....Lothian schreef:Hier lag ik ook echt om in een deukantheman schreef:Martijn schreef: knip.....
![]()
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Het had zomaar een aflevering van draadstaal kunnen zijnJaap* schreef: http://www.parool.nl/parool/nl/21/FILM/ ... tvos.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Zondagavond op tv geloof ik.
Ik vond het een mooi beeld van de ridicule manier waarop er met de 'natuur' wordt omgegaan in nl.
Als het niet zo triest zou zijn was het hilarisch. Mooie duitse staande zag ik trouwens.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Nou, inderdaad. De natuur wikt maar de mens beschikt...Jaap* schreef:Het had zomaar een aflevering van draadstaal kunnen zijnJaap* schreef: http://www.parool.nl/parool/nl/21/FILM/ ... tvos.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Zondagavond op tv geloof ik.![]()
Ik vond het een mooi beeld van de ridicule manier waarop er met de 'natuur' wordt omgegaan in nl.
Als het niet zo triest zou zijn was het hilarisch. Mooie duitse staande zag ik trouwens.
Overigens: Rotvos is echt meer dan het bekijken waard. Linkje:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 5cfa07001a" onclick="window.open(this.href);return false;
- bennie
- Zeer actief
Bedankt voor het linkje! Ik zat gisteravond uiteraard te denken 'er was iets' en nu weet ik wat er wasRami schreef:Nou, inderdaad. De natuur wikt maar de mens beschikt...Jaap* schreef:Het had zomaar een aflevering van draadstaal kunnen zijnJaap* schreef: http://www.parool.nl/parool/nl/21/FILM/ ... tvos.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Zondagavond op tv geloof ik.![]()
Als het niet zo triest zou zijn was het hilarisch. Mooie duitse staande zag ik trouwens.![]()
Overigens: Rotvos is echt meer dan het bekijken waard. Linkje:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 5cfa07001a" onclick="window.open(this.href);return false;
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik had bij "rotvos" graag nog een voice-over gehad met wat meer uitleg
Op zich was het de moeite waard om te kijken.
Er zaken een paar interessante dingen in.
Op zich was het de moeite waard om te kijken.
Er zaken een paar interessante dingen in.