Toen ik Luna net had (zo'n 4 maanden geleden), ben ik met haar op cursus geweest bij Dogs4ever in Heerlen. Zij noemden het de vervolgcursus, was de cursus na de puppycursus dus er zaten allemaal puberhonden in. Luna is al een stukje ouder (ongeveer 3 of 4 jaar), maar aangezien ik haar uit het asiel heb gehaald en ze gevonden was, leek hen dit de beste cursus om eens te kijken wat ze allemaal kon. Leek mij ook een goed plan voor mezelf aangezien ze mijn eerste hond is en ik zo kon kijken hoe dit soort oefeningen aangeleerd worden. Luna bleek het heel goed te doen, maar eigenlijk was de cursus wat makkelijk voor haar. Ze kon al zitten, af, blijven, plaats, volgen enz. Dus de meeste oefeningen waren niet zo moeilijk voor haar en soms waren we ons dan ook een beetje aan het vervelen. Ook vond ik de cursus een beetje vrijblijvend... Er was geen echt examen, iedereen kreeg achteraf een certificaat (ook de honden die echt nog heel veel moeite hadden met een bepaalde oefening of hem gewoon helemaal niet konden) en de boodschap vooral door te gaan naar de volgende cursus. Vond ik zelf een beetje vreemd, want als bij de hond de basis er nog niet helemaal in zit, ga je toch niet verder naar de volgende cursus, waar ze nog moeilijkere dingen moeten leren? Dan zorg je toch eerst dat die basis erin komt?
Maar goed, aangezien ik wel door wil gaan met cursussen (wil straks ook eens kijken wat Luna leuk vind naast gehoorzaamheid) ben ik eens op zoek gegaan naar een andere hondenclub. Kwam uit bij KC Limburg en ga vanavond dus beginnen! Hopen dat ze het daar net zo goed doet...

Zijn er hier mensen die hier ook trainen?