Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond bijt Jack Russell dood
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hond bijt Jack Russell dood
Agressieve hond bijt Jack Russel dood
SURHUISTERVEEN - Een Amerikaanse Stafford Redstar heeft zondagmiddag in het Friese Surhuisterveen een Jack Russel doodgebeten. De Redstar was niet aangelijnd en is in beslag genomen, meldde de politie Friesland maandag.
Een 48-jarige vrouw liet haar hondje uit, toen plotseling twee grote honden op haar afkwamen. Een van de honden beet het kleine beestje, die daardoor zwaargewond raakte. De Jack Russel overleed bij de dierenarts aan zijn verwondingen.
Het Openbaar Ministerie beslist nog of de agressieve hond wordt afgemaakt. „Eerst moet de eigenaar nog worden gehoord”, aldus een politiewoordvoerder. De man is verantwoordelijk voor de daden van zijn honden. Hij had de beesten volgens de politie moeten aanlijnen.
Weet u meer, weet u misschien wie de eigenaar is van de hond? Laat ons dat dan weten
Bron: http://www.teletekst.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
SURHUISTERVEEN - Een Amerikaanse Stafford Redstar heeft zondagmiddag in het Friese Surhuisterveen een Jack Russel doodgebeten. De Redstar was niet aangelijnd en is in beslag genomen, meldde de politie Friesland maandag.
Een 48-jarige vrouw liet haar hondje uit, toen plotseling twee grote honden op haar afkwamen. Een van de honden beet het kleine beestje, die daardoor zwaargewond raakte. De Jack Russel overleed bij de dierenarts aan zijn verwondingen.
Het Openbaar Ministerie beslist nog of de agressieve hond wordt afgemaakt. „Eerst moet de eigenaar nog worden gehoord”, aldus een politiewoordvoerder. De man is verantwoordelijk voor de daden van zijn honden. Hij had de beesten volgens de politie moeten aanlijnen.
Weet u meer, weet u misschien wie de eigenaar is van de hond? Laat ons dat dan weten
Bron: http://www.teletekst.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Re: Hond bijt Jack Russell dood
Wat ik me afvraag, wat is een Redstar? Is dat een variant van de Stafford?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- dagmar88
- Zeer actief

- anne_lies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
- Contacteer:
Wat verschrikkelijk zeg het zal je gebeuren
. Geen idee wat een redstar is
ik vind het ook heel raar dat ze de eigenaar nog moeten zoeken. Dan was die er dus niet bij raar hoor.

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Dit is wel een heel bijzonder, als je hoort dat bij de aanval van de pitbull op Rein de politie zegt niets te kunnen doen.moosje schreef:Het Openbaar Ministerie beslist nog of de agressieve hond wordt afgemaakt. „Eerst moet de eigenaar nog worden gehoord”, aldus een politiewoordvoerder. De man is verantwoordelijk voor de daden van zijn honden. Hij had de beesten volgens de politie moeten aanlijnen.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Er staat dat de eigenaar nog gehoord moet worden;hij of zij is dus waarschijnlijk wel bekend bij de politie.anne_lies schreef:Wat verschrikkelijk zeg het zal je gebeuren. Geen idee wat een redstar is
ik vind het ook heel raar dat ze de eigenaar nog moeten zoeken. Dan was die er dus niet bij raar hoor.
Enfin,een aantal Staffordeigenaren is dus weer goed op weg om een definitief verbod voor elkaar te krijgen.
Laatst gewijzigd door marian* op 20 sep 2010 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- anne_lies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
- Contacteer:
Oke zo ja ik raakte een beetje in de war omdat in het onderste stukje staat van :Weet u meer, weet u misschien wie de eigenaar is van de hond? Laat ons dat dan weten. Ik dacht dan moeten ze hem nog zoeken. Maar misschien willen ze wel gewoon meer informatiemarian* schreef:Er staat dat de eigenaar nog gehoord moet worden;hij of zij is dus waarschijnlijk wel bekend bij de politie.anne_lies schreef:Wat verschrikkelijk zeg het zal je gebeuren. Geen idee wat een redstar is
Enfin,een aantal pittbulleigenaren is dus weer goed op weg om een definitief verbod voor elkaar te krijgen.

- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Het zal je hondje maar wezen 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Als het een labrador was of een ander ras dan was het nooit zoveel in het nieuws geweest. Het staat overal. AD, teletekst, Telegraaf, blikopweg, Leeuwarder..
Zwaar balen dat er dus weer slecht wordt geschreven over de stafford..
Edit: Voorzover ik weet is een redstar geen type stafford, misschien doelde ze op kleur? Of een rednose pitje? Agh de telegraaf zet er ook een plaatje van een Staffordshire bull terrier bij terwijl het over de American staffordshire terrier gaat.

Edit: Voorzover ik weet is een redstar geen type stafford, misschien doelde ze op kleur? Of een rednose pitje? Agh de telegraaf zet er ook een plaatje van een Staffordshire bull terrier bij terwijl het over de American staffordshire terrier gaat.
Laatst gewijzigd door KimberleyZero op 20 sep 2010 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ja kut he, arme stafford....KimberleyZero schreef:Weet je wat ik niet begrijp. Als het een labrador was of een ander ras dan was het nooit zoveel in het nieuws geweest. Het staat overal. AD, teletekst, Telegraaf, blikopweg, Leeuwarder..
JR meer of minder, is ook niet zo erg ...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Als die staff een andere staff had gegrepen hoorde je er niets over.yamie schreef: ja kut he, arme stafford....
Maar als een JR wordt gegrepen moet het in elke krant en op elke site.
Ik zeg niet dat het niet erg is dat hij is gegrepen.
Ik baal er gewoon van dat een aantal eigenaren het zó verpesten voor de rest van de eigenaren.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Verwond of dood vind ik nog wel een groot verschil hoorjosefientje schreef:Dit is wel een heel bijzonder, als je hoort dat bij de aanval van de pitbull op Rein de politie zegt niets te kunnen doen.moosje schreef:Het Openbaar Ministerie beslist nog of de agressieve hond wordt afgemaakt. „Eerst moet de eigenaar nog worden gehoord”, aldus een politiewoordvoerder. De man is verantwoordelijk voor de daden van zijn honden. Hij had de beesten volgens de politie moeten aanlijnen.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
er staat toch Amerikaanse Staffordmarian* schreef:Er staat dat de eigenaar nog gehoord moet worden;hij of zij is dus waarschijnlijk wel bekend bij de politie.anne_lies schreef:Wat verschrikkelijk zeg het zal je gebeuren. Geen idee wat een redstar is
Enfin,een aantal pittbulleigenaren is dus weer goed op weg om een definitief verbod voor elkaar te krijgen.

- Valerie
- Zeer actief
Ja en morgen komen ze daar weer op terug want dan blijkt het een pekinees te zijn oid.Hutsje schreef:er staat toch Amerikaanse Staffordmarian* schreef:Er staat dat de eigenaar nog gehoord moet worden;hij of zij is dus waarschijnlijk wel bekend bij de politie.anne_lies schreef:Wat verschrikkelijk zeg het zal je gebeuren. Geen idee wat een redstar is
Die kans lijkt me inderdaad erg groot ja.Valerie schreef:Ja en morgen komen ze daar weer op terug want dan blijkt het een pekinees te zijn oid.
En ik denk júist als het een Pekinees of een teckel ofzo was geweest, dat het heel veel meer uitgemeten was in het nieuws. Dat heeft namelijk een hogere nieuwswaarde

- Valerie
- Zeer actief
Een pekinees is wat overdreven ja, maar een ander ras of type hond zal het deze keer ook wel zijn want dat gebeurd elke keerMarion. schreef:Die kans lijkt me inderdaad erg groot ja.Valerie schreef:Ja en morgen komen ze daar weer op terug want dan blijkt het een pekinees te zijn oid.
En ik denk júist als het een Pekinees of een teckel ofzo was geweest, dat het heel veel meer uitgemeten was in het nieuws. Dat heeft namelijk een hogere nieuwswaarde

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Voor de wet niet hoor, er is schade toegebracht aan een goed, honden zijn voor de wet nog altijd goederen en geen levende wezens. Dus ik blijf het bijzonder vinden.Valerie schreef:Verwond of dood vind ik nog wel een groot verschil hoorjosefientje schreef:Dit is wel een heel bijzonder, als je hoort dat bij de aanval van de pitbull op Rein de politie zegt niets te kunnen doen.moosje schreef:Het Openbaar Ministerie beslist nog of de agressieve hond wordt afgemaakt. „Eerst moet de eigenaar nog worden gehoord”, aldus een politiewoordvoerder. De man is verantwoordelijk voor de daden van zijn honden. Hij had de beesten volgens de politie moeten aanlijnen.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Waarom gaan eigenaren van dit ras direct zo verschrikkelijk in de verdediging? Feit is gewoon dat de staff en dergelijke rassen gewoon erge brokken kunnen maken als ze in de handen vallen van mafketels en domoren. In ieder geval veel ergere brokken dan een valse pekinees kan veroorzaken.Valerie schreef:Ja en morgen komen ze daar weer op terug want dan blijkt het een pekinees te zijn oid.
Het zal je hondje maar zijn die op deze trieste manier zijn einde vindt. En je zal de eigenaar maar zijn die zijn/haar hondje voor eigen ogen verscheurd zien worden.
Het even trieste resultaat zal zijn dat er weer een nieuwe RAD-regeling zal komen. Alleen uitgebreid met nóg meer hondenrassen. Alleen maar omdat er ellendelingen zijn die zo'n hond 'stoer' vinden.
(Over de verantwoordelijke eigenaren heb ik het niet, hè

- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Het was een (Amerikaanse) Stafford, en deze en aanverwante soorten zijn helaas maar al te vaak negatief betrokken bij serieuze incidenten waarbij een andere hond het loodje legt.
Wat mij betreft een algeheel verbod op de fok en handel in dit soort honden.
Wat mij betreft een algeheel verbod op de fok en handel in dit soort honden.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik was vóór de afschaffing van de RAD maar neig n.a.v. Rein en meer incidenten waaronder dat wat nu weer gebeurd is naar wederom instellen van een verbod.
Klaarblijkelijk zijn er weer een hoop mensen die de verantwoording voor dit type hond niet aan kunnen met gebeurtenissen als bovenstaand als gevolg.
Klaarblijkelijk zijn er weer een hoop mensen die de verantwoording voor dit type hond niet aan kunnen met gebeurtenissen als bovenstaand als gevolg.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Even een selectie uit de reactie's op het lokale sufferdje 'waldnet':
hoe zo vechthonden is de gereinste onzin alle honden zijn van nature lief is net hoe de baas de hond opvoed zelf heb ik ook een stafford en dat beestje doet niemand kwaad hij is de grootste liefeling van de buurt en mijn kinderen kunnen ook alles met die hond doen . Lees de boeken maar eens na de hond die het vaakste bijt zijn toch de jackrussels
echt wel belachelijk dat er gelijk weer gezegd wordt dat het vechthonden zijn. je kunt niet een vechthond fokken die voed je zo op!
vaak ligt de fout bij de mens en niet bij het dier! het is maar net hoe de baas hem opvoed. ik heb verschillende honden gehad en vaak mishandelde honden.
dat deze hond die jack russel heeft doodgebeten is natuurlijk heel erg maar dr is in principe niets onnatuurlijks aan! in de natuur is het nu eenmaal zo dat de sterke overwint!
heeft de jack de stafford niet uitgedaagd? ik ken zat jack's en die zijn allemaal super fel en bijten graag ook kinderen. en ja als een stafford bijt zal dat meer schade aanrichten dan als een jack bijt maar dat maakt een stafford geen slechte hond, maar dat heb je ook met een rotwieler, golden retriever (ook agressief, bouvvier, herder en ga zo maar door.
Het zijn geen moordmachines als je ze goed opvoed en doe niet net alsof jack russels zulke lieve honden zijn ik denk niet dat je fellere honden vind dan dat soort
Er wordt geen hond agressief geboren. Het ligt 'm inderdaad aan de opvoeding. Koop je een hond, liefst bij een erkende fokker, en je gaat er goed mee aan de slag, zoals naar een cursus, dan is er niks aan de hand.
het mag natuurlijk niet, maar niemand weet hoe het gebeurt is
ws heeft de jr de rednose op een of andere manier uitgelokt.
En dít, dames en heren, is het probleem. Jan met de pet.
Ohja, ook nog:
ik heb een nestje jonge jackrussels
de eienaar van de jackrussel mag
bij mij een jackrusel uitzoeken
prijs 100 euro normaal vraag ik 225
je moet wel aan kunnen tonen dat je de echte eigenaar bent
hoe zo vechthonden is de gereinste onzin alle honden zijn van nature lief is net hoe de baas de hond opvoed zelf heb ik ook een stafford en dat beestje doet niemand kwaad hij is de grootste liefeling van de buurt en mijn kinderen kunnen ook alles met die hond doen . Lees de boeken maar eens na de hond die het vaakste bijt zijn toch de jackrussels
echt wel belachelijk dat er gelijk weer gezegd wordt dat het vechthonden zijn. je kunt niet een vechthond fokken die voed je zo op!
vaak ligt de fout bij de mens en niet bij het dier! het is maar net hoe de baas hem opvoed. ik heb verschillende honden gehad en vaak mishandelde honden.
dat deze hond die jack russel heeft doodgebeten is natuurlijk heel erg maar dr is in principe niets onnatuurlijks aan! in de natuur is het nu eenmaal zo dat de sterke overwint!
heeft de jack de stafford niet uitgedaagd? ik ken zat jack's en die zijn allemaal super fel en bijten graag ook kinderen. en ja als een stafford bijt zal dat meer schade aanrichten dan als een jack bijt maar dat maakt een stafford geen slechte hond, maar dat heb je ook met een rotwieler, golden retriever (ook agressief, bouvvier, herder en ga zo maar door.
Het zijn geen moordmachines als je ze goed opvoed en doe niet net alsof jack russels zulke lieve honden zijn ik denk niet dat je fellere honden vind dan dat soort
Er wordt geen hond agressief geboren. Het ligt 'm inderdaad aan de opvoeding. Koop je een hond, liefst bij een erkende fokker, en je gaat er goed mee aan de slag, zoals naar een cursus, dan is er niks aan de hand.
het mag natuurlijk niet, maar niemand weet hoe het gebeurt is
ws heeft de jr de rednose op een of andere manier uitgelokt.
En dít, dames en heren, is het probleem. Jan met de pet.
Ohja, ook nog:
ik heb een nestje jonge jackrussels
de eienaar van de jackrussel mag
bij mij een jackrusel uitzoeken
prijs 100 euro normaal vraag ik 225
je moet wel aan kunnen tonen dat je de echte eigenaar bent

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Valerie
- Zeer actief
Waar verdedig ik dan? Ik hou gewoon niet van onvolledige nieuws, en ik heb een hekel aan leugens.lieke schreef:Waarom gaan eigenaren van dit ras direct zo verschrikkelijk in de verdediging? Feit is gewoon dat de staff en dergelijke rassen gewoon erge brokken kunnen maken als ze in de handen vallen van mafketels en domoren. In ieder geval veel ergere brokken dan een valse pekinees kan veroorzaken.Valerie schreef:Ja en morgen komen ze daar weer op terug want dan blijkt het een pekinees te zijn oid.
Het zal je hondje maar zijn die op deze trieste manier zijn einde vindt. En je zal de eigenaar maar zijn die zijn/haar hondje voor eigen ogen verscheurd zien worden.
Het even trieste resultaat zal zijn dat er weer een nieuwe RAD-regeling zal komen. Alleen uitgebreid met nóg meer hondenrassen. Alleen maar omdat er ellendelingen zijn die zo'n hond 'stoer' vinden.
(Over de verantwoordelijke eigenaren heb ik het niet, hè.)
Ik weet trouwens wel erg zeker dat er geen nieuwe wet gaat komen, hoe erg iedereen het hier ook roept.
- dagmar88
- Zeer actief
Nou, ja, in principe is het dus wel een arm beest dat ie bij zo'n idioot van een baasje terecht is gekomen; dat wens je geen enkele hond toe, van welk ras dan ook...yamie schreef:ja kut he, arme stafford....KimberleyZero schreef:Weet je wat ik niet begrijp. Als het een labrador was of een ander ras dan was het nooit zoveel in het nieuws geweest. Het staat overal. AD, teletekst, Telegraaf, blikopweg, Leeuwarder..
En aan de hoeveelheid 'pitbulls', staffords zonder papieren of allerlei belachelijke kruisingen van grote, 'stoere' honden te zien, die onderhand nu allemaal rond de anderhalf jaar zijn en via marktplaats een nieuw baasje zoeken zullen er nog wel heel veel van dit soort berichtjes in de kranten komen te staan :M:
- niels&reintje
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford/pittbull
Duidelijk de fout van de eigenaar van de stafford (dont blame the dog)
wij laten Baco alleen los als we op een afgezet terrein zijn , ook al kan Baco erg goed met andere honden opschieten oa de jack russel van mijn zwager

Als we Baco uitlaten gaat die altijd aan de lijn , dit om bovenstaande gebeurtenissen te voorkomen
vind dit wel een erg toepasselijk filmpje , omdat er meteen weer een hoop mensen aankomen met de RAD-regeling
http://www.youtube.com/watch?v=t5pAA48q6MI
wij laten Baco alleen los als we op een afgezet terrein zijn , ook al kan Baco erg goed met andere honden opschieten oa de jack russel van mijn zwager

Als we Baco uitlaten gaat die altijd aan de lijn , dit om bovenstaande gebeurtenissen te voorkomen
vind dit wel een erg toepasselijk filmpje , omdat er meteen weer een hoop mensen aankomen met de RAD-regeling
http://www.youtube.com/watch?v=t5pAA48q6MI

Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is a Mystery
mijn eigen site http://www.dwarfcaiman.webs.com
- dagmar88
- Zeer actief

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Triest weer dit. En dan zijn er hier mensen die het vreemd vinden wanneer ik opmerk dat als ze niet willen dat hun hond een rotschop van mij krijgt, ze hem uit mijn buurt moeten houden.
- caira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
jups, idd gewoon een fokverbod instellen zou ook mijn idee zijn. Dan sterven ze vanzelf uit, zijn niet de huidige honden de dupe en weet iedereen waar hij aan toe is. Met alle respect, de mensen die ik tegen kom met zo'n hond zijn vaak niet de types waar ik goede vrienden mee zou worden. Niets ten nadele natuurlijk van de mensen hier op het forum met zo'n hond
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Ben ik het niet mee eens, daarmee duw je het in de illegaliteit en verlies je alle controle. Het vorige RAD verbod heeft er juist voor gezorgd dat er zonder kwaliteit met die honden is gefokt. Gewoon eisen stellen aan de fok heeft een veel beter resultaat, bijvoorbeeld honden waarmee gefokt mag worden zijn minimaal 3 jaar oud, test, indien niet geschikt dan verplichte sterilisatie. Stamboomloze honden zijn dan uiteraard niet toegestaan.
- caira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Onderwerp: Hond bijt Jack Russell dood

Ik denk niet dat de fok het probleem is, de eigenaren zijn het probleem, kan daar geen fokverbod voor komen?bennie schreef:Ben ik het niet mee eens, daarmee duw je het in de illegaliteit en verlies je alle controle. Het vorige RAD verbod heeft er juist voor gezorgd dat er zonder kwaliteit met die honden is gefokt. Gewoon eisen stellen aan de fok heeft een veel beter resultaat, bijvoorbeeld honden waarmee gefokt mag worden zijn minimaal 3 jaar oud, test, indien niet geschikt dan verplichte sterilisatie. Stamboomloze honden zijn dan uiteraard niet toegestaan.

- niels&reintje
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford/pittbull
Wat denk je van de eigenaren van staffies&pitjes die wel verantwoord met hun hond omgaan !!Nanna schreef:Wie betaalt daarvoor de rekening?niels&reintje schreef:Duidelijk de fout van de eigenaar van de stafford (dont blame the dog)
Juist, de mensen met hun gewone hondje.
Ik heb daar eerlijk gezegd onderhand meer dan verschrikkelijk de balen van.
Ook wij worden het enorm zat om telkens weer scheef aangekeken te worden
en de mensen met een gewone hondje ? bij ons in de buurt zit een klein mopshondje (gewoon hondje) die altijd los in de achtertuin loopt en vals naar alles blaft en gromt wat maar voorbij loopt , duidelijk nooit op een honden cursus gezeten , gelukkig weet Baco het te negeren en laat zich niet uitdagen.. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ook de mensen met hun gewone hondje niet altijd goed zitten

Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is a Mystery
mijn eigen site http://www.dwarfcaiman.webs.com