Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond bijt Jack Russell dood
Moderator: moderatorteam
- caira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Re: Hond bijt Jack Russell dood
maar wat ik me echt serieus afvraag; wat is dan jouw drive om zo'n hond te nemen? Want ik neem aan dat je voordat je aan dit ras begon al wist dat veel mensen je scheef aan zouden kijken.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
caira schreef:maar wat ik me echt serieus afvraag; wat is dan jouw drive om zo'n hond te nemen? Want ik neem aan dat je voordat je aan dit ras begon al wist dat veel mensen je scheef aan zouden kijken.
Dat vraag ik me af en toe ook wel eens af, ik heb windhonden, ja ik wist ook vantevoren dat ik daar bakken vol kommentaar op zou krijgen, zeik ik toch ook niet over

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Jemig echt :N: :N: Dat is toch potdorie hetzelfde als een JR doodbijten, wat een levensgevaarlijke mops!niels&reintje schreef:en de mensen met een gewone hondje ? bij ons in de buurt zit een klein mopshondje (gewoon hondje) die altijd los in de achtertuin loopt en vals naar alles blaft en gromt wat maar voorbij loopt

En wat heeft een cursus daar mee te maken? En vind je het nou echt zo knap dat jouw hond niet reageert? Die van mij moeten hun snater ook houden als een andere hond uitvalt, zo moeilijk is dat nou ook weer niet hoor

Linda, Izzie en Bram
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Afschuwelijk, arme JR en baasje 

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Gewoon een verbod op alle honden. Is ook beter voor mijn vrije tijd.
- rose
- Zeer actief
Die van mij moeten ook gewoon doorlopen hoor, en het is idd niet zo moeilijkZoek stok! schreef:Jemig echt :N: :N: Dat is toch potdorie hetzelfde als een JR doodbijten, wat een levensgevaarlijke mops!niels&reintje schreef:en de mensen met een gewone hondje ? bij ons in de buurt zit een klein mopshondje (gewoon hondje) die altijd los in de achtertuin loopt en vals naar alles blaft en gromt wat maar voorbij loopt
En wat heeft een cursus daar mee te maken? En vind je het nou echt zo knap dat jouw hond niet reageert? Die van mij moeten hun snater ook houden als een andere hond uitvalt, zo moeilijk is dat nou ook weer niet hoor

Hoezo moet dit een leugen of onvolledig nieuws zijn? En dat het dus blijkbaar in zelfs 49 van de 50 berichten om een Staff gaat, terwijl dat niet zo was? Nou, toon maar aan dan zou ik zeggen.Valerie schreef:Waar verdedig ik dan? Ik hou gewoon niet van onvolledige nieuws, en ik heb een hekel aan leugens.
En weer dat gewijs naar andere honden en indiduele gevallenniels&reintje schreef:en de mensen met een gewone hondje ? bij ons in de buurt zit een klein mopshondje (gewoon hondje) die altijd los in de achtertuin loopt en vals naar alles blaft en gromt wat maar voorbij loopt , duidelijk nooit op een honden cursus gezeten , gelukkig weet Baco het te negeren en laat zich niet uitdagen.. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ook de mensen met hun gewone hondje niet altijd goed zitten

Laat ik 1 feit roepen dan. Ik ken hier op het forum en in real life weinig (ik geloof géén) GR die altijd aangelijnd en middenin de nacht uitgelaten moeten worden omdat ze soortgenoten niet zo leuk vinden. Van Staffies en aanverwanten ken ik er meerdere.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Zouden hele (hele!) hoge boetes voor de eigenaar in kwestie + een dierenhoud-verbod voor de rest van zijn/of haar leven niet helpen? Ik bedoel als het echt om nalatigheid van de eigenaar gaat?
Niet dat daarmee het Jack Russelltje weer leeft en het verdriet van de eigenaar over is, maar om in de toekomst dit soort incidenten voor te zijn.
Als je het risico loopt zo'n hoge boete te krijgen en nooit meer honden te mogen/kunnen houden, misschien dat dan alleen verantwoordelijke eigenaren kiezen voor de zogenaamde 'gevaarlijke' rassen.
Niet dat daarmee het Jack Russelltje weer leeft en het verdriet van de eigenaar over is, maar om in de toekomst dit soort incidenten voor te zijn.
Als je het risico loopt zo'n hoge boete te krijgen en nooit meer honden te mogen/kunnen houden, misschien dat dan alleen verantwoordelijke eigenaren kiezen voor de zogenaamde 'gevaarlijke' rassen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Valerie schreef:
Waar verdedig ik dan? Ik hou gewoon niet van onvolledige nieuws, en ik heb een hekel aan leugens.
Ik weet trouwens wel erg zeker dat er geen nieuwe wet gaat komen, hoe erg iedereen het hier ook roept.
dáár ben ik dan wel benieuwd naar want het enige voor mij bekende nieuws is dat de afschaffing na 5 jaar geevalueerd zal worden

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
niels&reintje schreef:
en de mensen met een gewone hondje ? bij ons in de buurt zit een klein mopshondje (gewoon hondje) die altijd los in de achtertuin loopt en vals naar alles blaft en gromt wat maar voorbij loopt , duidelijk nooit op een honden cursus gezeten , gelukkig weet Baco het te negeren en laat zich niet uitdagen.. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ook de mensen met hun gewone hondje niet altijd goed zitten
Wat heeft een cursus daarmee te maken??? Mijn honden hebben nog nooit 1 stap op een hondenschool gezet en die luisteren toch echt prima hoor

- niels&reintje
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford/pittbull
let op !! ik praat niet goed wat er gebeurt is en vind het ook erg voor de JRNanna schreef:Als eigenaar van zo'n hond KIES je er voor om scheef aangekeken te worden. Dat is inherent aan het hebben van dergelijke honden. Als je dat niet zint staat het je vrij om elk ander ras uit te zoeken.niels&reintje schreef: Wat denk je van de eigenaren van staffies&pitjes die wel verantwoord met hun hond omgaan !!
Ook wij worden het enorm zat om telkens weer scheef aangekeken te worden
en de mensen met een gewone hondje ? bij ons in de buurt zit een klein mopshondje (gewoon hondje) die altijd los in de achtertuin loopt en vals naar alles blaft en gromt wat maar voorbij loopt , duidelijk nooit op een honden cursus gezeten , gelukkig weet Baco het te negeren en laat zich niet uitdagen.. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ook de mensen met hun gewone hondje niet altijd goed zitten
Verder word ik niet warm of koud van een onopgevoede Mops![]()
Ik moet de eerste Mops nog tegenkomen die zich vastbijt in één van mijn honden, niet meer loslaat, met breaksticks bewerkt moet worden en er nog in slaagt om er eentje dood te bijten ook.
wat ik met het mopsverhaal probeerde duidelijk te maken :stel je voor dat die onopgevoede Mops ineens over het tuinhekje springt en vals op baco afkomt gerend , wie wordt er dan weer als schuldige aangewezen ???

en ja ik wist van te voren dat ik scheef aangekeken zou worden , dit is meestal zo tot dat je eens een praatje maakt met die mensen , dat scheeld al heel wat scheve blikken

Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is a Mystery
mijn eigen site http://www.dwarfcaiman.webs.com
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
soms is het moeilijker als het lijkt...Zoek stok! schreef:Jemig echt :N: :N: Dat is toch potdorie hetzelfde als een JR doodbijten, wat een levensgevaarlijke mops!niels&reintje schreef:en de mensen met een gewone hondje ? bij ons in de buurt zit een klein mopshondje (gewoon hondje) die altijd los in de achtertuin loopt en vals naar alles blaft en gromt wat maar voorbij loopt
Arme Jackrussel.. ik hoop dat ze de eigenaar vinden...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- caira
- Zeer actief
En toch zou ik graag antwoord willen op mijn vraag, WAAROM zo'n hond?
- M@scha
- Zeer actief
eens nanna....
als je een hond hebt moet je die fysiek aankunnen. zo niet moet je er niet mee gaan lopen (en dus die hond niet kopen of altijd iemand anders het uitlaten laten doen) of hem zo behangen met muilkorf en korte lijn (liefst 2) dat er niks kan gebeuren. al kan een flinke hond dan ook nog op een kleine hond gaan zitten waardoor die stuk gaat...
dus gewoon zorgen dat je je hond fysiek aan kunt.
sam is als honden echt te dichtbij komen een terinlijer, maar wle eentje van 17 kilo die ik dus zo over mijn schouder zwiep waardoor de kans nihil is dat hij schade toebrengt. want daar gaat het om. kan jou het schelen dat je gelijk hebt omdat je je hond aan de lijn hebt, je moet er gewoon voor zorgen dat jouw dieren geen schade toebrengen
als je een hond hebt moet je die fysiek aankunnen. zo niet moet je er niet mee gaan lopen (en dus die hond niet kopen of altijd iemand anders het uitlaten laten doen) of hem zo behangen met muilkorf en korte lijn (liefst 2) dat er niks kan gebeuren. al kan een flinke hond dan ook nog op een kleine hond gaan zitten waardoor die stuk gaat...
dus gewoon zorgen dat je je hond fysiek aan kunt.
sam is als honden echt te dichtbij komen een terinlijer, maar wle eentje van 17 kilo die ik dus zo over mijn schouder zwiep waardoor de kans nihil is dat hij schade toebrengt. want daar gaat het om. kan jou het schelen dat je gelijk hebt omdat je je hond aan de lijn hebt, je moet er gewoon voor zorgen dat jouw dieren geen schade toebrengen

- rose
- Zeer actief
In mijn beleving de hond die niet aangelijnd is, maar het beroerde aan stafford (achtigen) is dat ze super mensvriendelijk zijn maar vaak het tegenovergestelde met andere honden en dit uiten door erin te klappen en daarbij vaak ernstige schade aanrichten.niels&reintje schreef:let op !! ik praat niet goed wat er gebeurt is en vind het ook erg voor de JRNanna schreef:Als eigenaar van zo'n hond KIES je er voor om scheef aangekeken te worden. Dat is inherent aan het hebben van dergelijke honden. Als je dat niet zint staat het je vrij om elk ander ras uit te zoeken.niels&reintje schreef: Wat denk je van de eigenaren van staffies&pitjes die wel verantwoord met hun hond omgaan !!
Ook wij worden het enorm zat om telkens weer scheef aangekeken te worden
Verder word ik niet warm of koud van een onopgevoede Mops![]()
Ik moet de eerste Mops nog tegenkomen die zich vastbijt in één van mijn honden, niet meer loslaat, met breaksticks bewerkt moet worden en er nog in slaagt om er eentje dood te bijten ook.
wat ik met het mopsverhaal probeerde duidelijk te maken :stel je voor dat die onopgevoede Mops ineens over het tuinhekje springt en vals op baco afkomt gerend , wie wordt er dan weer als schuldige aangewezen ???![]()
Eigenlijk vind ik dat in dit land waar veel honden leven, niet hond/mensvriendelijke honden gemuilkorfd en aangelijnd moeten worden buiten.
Ongeacht welk soort hond het is.
Dan kun je al een hoop ellende voorkomen

- M@scha
- Zeer actief
caira schreef:En toch zou ik graag antwoord willen op mijn vraag, WAAROM zo'n hond?
omdat naast de hondagressie ALLES aan een engelse stafford voor mij is hoe ik een hond hebben wil. super naar mensen toe. aanhankelijk, trainbaar, enthousiast, sportief, speels, knuffelig. gewoon helemaal van goud. op die hondagressie na.
voor mij dus ook waarschijnlijk geen staff meer omdat ik nu eens lekker in het bos wil kunnen lopen met de handjes in de zakken. maar het ras zit zo diep bij mij dat ik niet uitsluit dat er ooit weer eens eentje komt.

- caira
- Zeer actief
maar waarom dan fokken met zulke honden?
Een fijn leven heeft het dier toch niet als hij altijd gemuilkorf moeten worden en continue opgefokt wordt als hij andere honden ziet.

Ik ken er inderdaad ook minstens 2 die aan al die eisen voldoen. Toevallig nog beiden hetzelfde ras ook.Nanna schreef:Er zijn zoveel rassen die dat hebbenmassam schreef:super naar mensen toe. aanhankelijk, trainbaar, enthousiast, sportief, speels, knuffelig. gewoon helemaal van goud.. Alsof dat alleen aan een Stafford voorbehouden is.
- M@scha
- Zeer actief
ik ben het helemaal met je eens nanna en dat weet je
een fokstop zou ik zonde vinden omdat het zulke geweldige werkhondjes zijn, maar ik zou graag zien dat maar een handjevol mensen ze zouden mogen hebben. helaas is dat niet mogelijk te checken...

een fokstop zou ik zonde vinden omdat het zulke geweldige werkhondjes zijn, maar ik zou graag zien dat maar een handjevol mensen ze zouden mogen hebben. helaas is dat niet mogelijk te checken...

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Als je liever als een hersenloze luie zombie de media achterna huppelt ipv gewoon jezelf goed informeert kan ik ook niets aan doen. Alleen al gewoon door het forum te lezen zie je dat ik gelijk heb.Marion. schreef:Hoezo moet dit een leugen of onvolledig nieuws zijn? En dat het dus blijkbaar in zelfs 49 van de 50 berichten om een Staff gaat, terwijl dat niet zo was? Nou, toon maar aan dan zou ik zeggen.Valerie schreef:Waar verdedig ik dan? Ik hou gewoon niet van onvolledige nieuws, en ik heb een hekel aan leugens.
Een "leuk" voorbeeld kwam vorig jaar toen er precies dezelfde discussie was kwam ineens dit topic
http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... %20pitbull" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerst waren het bloeddorstige pitbulls en toen ineens een dogo argentino en wat zwerfhonden. En maar allemaal als geïndoctrineerde idioten achter de media aanhuppelen. Is wel zo makkelijk he, niet zelf nadenken.
- caira
- Zeer actief
Dat is gewoon onmogelijk, maar is het dan eerlijk tegenover de honden zelf? Kijk als ze niet meer geboren zouden worden zouden ze er ook niets van merken.massam schreef:ik ben het helemaal met je eens nanna en dat weet je![]()
Er zijn zoveel rassen die aan de bovenstaande omschrijving voldoen zonder de bijbehorende agressie.
- Valerie
- Zeer actief
Ja als een beetje opvoeden al teveel moeite is kun je beter helemaal geen hond nemen.caira schreef:maar waarom dan fokken met zulke honden?Een fijn leven heeft het dier toch niet als hij altijd gemuilkorf moeten worden en continue opgefokt wordt als hij andere honden ziet.
- niels&reintje
- Actief
dus elke stafford/pitt eigenaar is een lamstraal ?? , makkelijke uitspraak door vooroordelen te combineren met een vleugje discriminatie .. jij komt er welIk vind het in een dichtbevolkt land als NL gewoon écht niet kunnen dat dat soort honden hier rondparadeert. En niet vanwege die honden, maar vanwege de lamstralen aan de andere kant van die riem...

- caira
- Zeer actief
Maar is het wel iets dat met opvoeding te voorkomen is? dat vraag ik me dus serieus af?
- Valerie
- Zeer actief
Betrouwbare bronnenmassam schreef:Valerie schreef:
Waar verdedig ik dan? Ik hou gewoon niet van onvolledige nieuws, en ik heb een hekel aan leugens.
Ik weet trouwens wel erg zeker dat er geen nieuwe wet gaat komen, hoe erg iedereen het hier ook roept.
dáár ben ik dan wel benieuwd naar want het enige voor mij bekende nieuws is dat de afschaffing na 5 jaar geevalueerd zal worden

Ach jemig. Moest je helemaal terug tot vorig jaar om er een voorbeeld van te vinden?Valerie schreef:Als je liever als een hersenloze luie zombie de media achterna huppelt ipv gewoon jezelf goed informeert kan ik ook niets aan doen. Alleen al gewoon door het forum te lezen zie je dat ik gelijk heb.
Een "leuk" voorbeeld kwam vorig jaar toen er precies dezelfde discussie was kwam ineens dit topic
http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... %20pitbull" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerst waren het bloeddorstige pitbulls en toen ineens een dogo argentino en wat zwerfhonden. En maar allemaal als geïndoctrineerde idioten achter de media aanhuppelen. Is wel zo makkelijk he, niet zelf nadenken.
Groetjes van een hersenloze luie zombie alias geïndoctrineerde idioot die achter de media aanhuppelt.
Mijn hemel, als je al gelijk weer met dit soort uitspraken moet komen dan bevestig je me alleen maar in mijn denkbeelden over de baasjes van dit soort honden.
- niels&reintje
- Actief
Vanavond is deze Lamstraal aan het werk 

- Valerie
- Zeer actief
Ach jij bevestigd de mijne ook van die van goldens hoorMarion. schreef:Ach jemig. Moest je helemaal terug tot vorig jaar om er een voorbeeld van te vinden?Valerie schreef:Als je liever als een hersenloze luie zombie de media achterna huppelt ipv gewoon jezelf goed informeert kan ik ook niets aan doen. Alleen al gewoon door het forum te lezen zie je dat ik gelijk heb.
Groetjes van een hersenloze luie zombie alias geïndoctrineerde idioot die achter de media aanhuppelt.
Mijn hemel, als je al gelijk weer met dit soort uitspraken moet komen dan bevestig je me alleen maar in mijn denkbeelden over de baasjes van dit soort honden.