Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meelopende keurmeester
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Meelopende keurmeester
De trainster bij Trust heeft een zwak punt bij Izzie ontdekt: als ze meeloopt met de wip op korte afstand springt Izzie snel van de wip af mijn kant op van die enge mevrouw weg. We gaan dit natuurlijk opbouwen zodat ze er aan went. Maar hoe dicht loopt een keurmeester eigenlijk over het algemeen naast de hond bij de raakvlakken? Ik heb daar echt nog nooit op gelet namelijk en ben nu toch wel nieuwsgierig.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
Re: Meelopende keurmeester
Ik probeerde er altijd zo dicht mogelijk op tel open zonder de combi te hinderen. We hadden een keer een Zwitserse keurmeester en daar moest je om heen om verder te kunnenZoek stok! schreef:De trainster bij Trust heeft een zwak punt bij Izzie ontdekt: als ze meeloopt met de wip op korte afstand springt Izzie snel van de wip af mijn kant op van die enge mevrouw weg. We gaan dit natuurlijk opbouwen zodat ze er aan went. Maar hoe dicht loopt een keurmeester eigenlijk over het algemeen naast de hond bij de raakvlakken? Ik heb daar echt nog nooit op gelet namelijk en ben nu toch wel nieuwsgierig.
Jan

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat Eva dat in elk geval ook lastig zal vinden. Die kan dan WOEF! zeggen als in "rot eens effe op jij!
" :N: Kan zijn dat ze er niks om geeft maar het zou dus ook kunnen dat ze dat ook moeilijk vindt. Is niet zo goed te zeggen.
Ik wist helemaal niet dat er een keurmeester mee ging rennen :N:

- Zoek stok!
- Zeer actief
Als de keurmeester heel dicht op haar loopt, maar niet aan mijn kant, is hij objectief gezien niet aan het hinderen. Maar ik heb bij wedstrijden met Bram nooit iets gemerkt van de keurmeester.janinca2002 schreef:Ik probeerde er altijd zo dicht mogelijk op tel open zonder de combi te hinderen. We hadden een keer een Zwitserse keurmeester en daar moest je om heen om verder te kunnenZoek stok! schreef:De trainster bij Trust heeft een zwak punt bij Izzie ontdekt: als ze meeloopt met de wip op korte afstand springt Izzie snel van de wip af mijn kant op van die enge mevrouw weg. We gaan dit natuurlijk opbouwen zodat ze er aan went. Maar hoe dicht loopt een keurmeester eigenlijk over het algemeen naast de hond bij de raakvlakken? Ik heb daar echt nog nooit op gelet namelijk en ben nu toch wel nieuwsgierig.

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
De keurmeester moet in het vast parcours natuurlijk drie oplopen en aflopen zien. Dat kan niet vanaf 1 centrale plek. Izzie reageert echt van 'nou dat vind ik niet leuk hoor, zo dichtbij' en ze gaat er daarna gewoon weer overheen met een schuin oog naar de andere kant.MARC_S schreef:Ik denk dat Eva dat in elk geval ook lastig zal vinden. Die kan dan WOEF! zeggen als in "rot eens effe op jij!" :N: Kan zijn dat ze er niks om geeft maar het zou dus ook kunnen dat ze dat ook moeilijk vindt. Is niet zo goed te zeggen.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hahaha, keurmeester? Het is dat ik een keer voor de fluit ben gestart waardoor ik nu bij de start wel bewust naar de keurmeester kijkmarye schreef:Ik heb geen idee, ik zie die hele keurmeester niet als ik loop

Linda, Izzie en Bram
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
gebeurd redelijk vaak dat de keurmeester met nam bij de raakvlakken dicht er bij staat of er naar toe rent.
wij hadden op de club ook een hond die daar erg op reageerde.
Die durfde niet meer van de raakvlakken af. Kroop helemaal in elkaar.
Was erg lastig want het was een super goed hondje alleen haalde hij het naak niet binnen de tijd door bovenstaande.
Gelukkig zijn er maar weinig honden die daar echt op reageren. Ja Izzie dus ook.
Maar Izzie is nog jong en dat is er wel uit te trainen
wij hadden op de club ook een hond die daar erg op reageerde.
Die durfde niet meer van de raakvlakken af. Kroop helemaal in elkaar.
Was erg lastig want het was een super goed hondje alleen haalde hij het naak niet binnen de tijd door bovenstaande.
Gelukkig zijn er maar weinig honden die daar echt op reageren. Ja Izzie dus ook.
Maar Izzie is nog jong en dat is er wel uit te trainen
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ayla gaat helemaal op in het spel en ziet de keurmeester niet, Isis daar integen wel. Ze is hierdoor al een keertje van de kat afgeprongen, laatste wedstrijd zag de keurmeester dat ze bang voor hem was en dat ze omkeek op de kat, hij bleef direct staan om te voorkomen dat ze echt bang werd, dat vond ik echt super 

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Het parcourontwerp zit meestal zo in elkaar dat de keurmeester niet al te veel hoeft te rennen om de raakvlakken te controleren. Als je te dicht op een raakvlak staat dan kun je het mi overigens moeilijker zien dan wanneer je er een paar meter vanaf staat. Er zijn keurmeesters die vreselijk in de weg lopen, maar dat is me tijdens de afgelopen competitie iig niet opgevallen (tijdens de wintercompetitie wel heel veel overigens).
Je kunt op de foto's overigens wel goed zien dat de keurmeesters doorgaans een paar meter van de raakvlakken staan
.
Je kunt op de foto's overigens wel goed zien dat de keurmeesters doorgaans een paar meter van de raakvlakken staan

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik ga inderdaad eens naar foto's en filmpjes kijken mbt de positie van keurmeesters. Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat ze echt strak naast de hond gaan lopen. En zolang ze niet in de 'persoonlijke zone' van Izzie komen, is er niks aan de hand. Dan ziet ze die persoon niet eens.bennie schreef:Je kunt op de foto's overigens wel goed zien dat de keurmeesters doorgaans een paar meter van de raakvlakken staan.

Linda, Izzie en Bram
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Dicht op de raakvlakken lopen valt wel mee, zeker bij de wip zijn ze vaak niet echt dicht in de buurt.
De kattenloop soms nog weleens.
Zie eigenlijk nooit de keurmeester, zie ik hem wel dan loopt hij meestal ook in de weg.
Zo schrok Benny Willemse ooit eens omdat ik heel ergens anders liep dan de andere handlers, ik schrok toen ook, had het totaal niet verwacht hem daar tegen te komen.
Zie eigenlijk nooit de keurmeester, zie ik hem wel dan loopt hij meestal ook in de weg.
Zo schrok Benny Willemse ooit eens omdat ik heel ergens anders liep dan de andere handlers, ik schrok toen ook, had het totaal niet verwacht hem daar tegen te komen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik heb zo'n voorgevoel dat ze er met name bij de wip last van heeft. Maar kattenloop en schutting zal ik ook gaan oefenen met iemand er naast. Nooit aan gedacht om dat te doen.May Linn schreef:Dicht op de raakvlakken lopen valt wel mee, zeker bij de wip zijn ze vaak niet echt dicht in de buurt.

Linda, Izzie en Bram
- AussiesRule
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherds
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat het enorm scheelt per keurmeester.
Ik heb er gehad die je inderdaad ongeveer aan de kant moest duwen en er zijn er bij die je bijna niet door hebt dat ze mee lopen.
Jones kon ook altijd, vooral op de schutting, bijna wachten tot de keurmeester er was om dan heel duidelijk nog met 1 poot in het raakvlak te staan en er dan af te springen. Die zag je dan echt opzij kijken, van is 'ie er al?
Djai zal het een biet zijn wat de keurmeester doet. Die is alleen maar met mij en de toestellen bezig.
McKenzie wil als nu de trainster mee rent om dit te oefenen vooral haar gedag gaan zeggen... Weer het andere uiterste, maar ook duidelijk iets om nog aan te werken...
Ik heb er gehad die je inderdaad ongeveer aan de kant moest duwen en er zijn er bij die je bijna niet door hebt dat ze mee lopen.
Jones kon ook altijd, vooral op de schutting, bijna wachten tot de keurmeester er was om dan heel duidelijk nog met 1 poot in het raakvlak te staan en er dan af te springen. Die zag je dan echt opzij kijken, van is 'ie er al?
Djai zal het een biet zijn wat de keurmeester doet. Die is alleen maar met mij en de toestellen bezig.
McKenzie wil als nu de trainster mee rent om dit te oefenen vooral haar gedag gaan zeggen... Weer het andere uiterste, maar ook duidelijk iets om nog aan te werken...
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja haha, het zijn wel andere typesAussiesRule schreef:Mijn ervaring is dat het enorm scheelt per keurmeester.

Ach, het lukt vast wel om het er in te trainen, alleen jammer dat ik het niet eerder bedacht heb.

Linda, Izzie en Bram
- Maartje
- Zeer actief
Imke is daar ook gevoelig voor, maar de keurmeester op de wedstrijden die ik gelopen heb, hielden wel genoeg afstand. Veel erger was het ringpersoneel dat vanaf de zijlijn op een stoeltje zat mee te loeren van onder een petje
Dat was een reden tot aanblaffen en zelfs als ze klaar was en buiten de ring liep bleef ze die verdachte personen in de gaten houden 

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.youtube.com/user/joostvdw1#p ... NGfCq28h0A" onclick="window.open(this.href);return false;
ook nooit aan gedacht om het te trainen want Qhilla is ook niet zo gevoelig. Maar dat was dus wel nodig.
Dit was haar eerste wedstrijd. Ze schrok zich de blubbers bij de katteloop en bij de paaltjes bleef ze nog steeds heel verontwaardigd naar de km kijken.
ook nooit aan gedacht om het te trainen want Qhilla is ook niet zo gevoelig. Maar dat was dus wel nodig.
Dit was haar eerste wedstrijd. Ze schrok zich de blubbers bij de katteloop en bij de paaltjes bleef ze nog steeds heel verontwaardigd naar de km kijken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
Misschien denk ik wel te psychisch of te simpel...als jij er aandacht aan gaat geven dan gaat Izzie er ook aandacht aan geven. Izzie is een gevoelig meisje die sterk op jou reageert en haarfijn aanvoelt als er in jouw ogen er iets aan de hand is. Een blik onder je oogharen door naar de keurmeester van jou kan voor haar al voldoende zijn dat er iets wellicht iets niet klopt.
Probeer zelf vooral niet te kijken of te reageren...een keurmeester is lucht...bestaat niet ...hoort er gewoon bij.
Groetjes
Nanda
Probeer zelf vooral niet te kijken of te reageren...een keurmeester is lucht...bestaat niet ...hoort er gewoon bij.
Groetjes
Nanda

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
Ik zou mij ook doodschrikken als Piet Plasman bij mij in de buurt zou komensirene schreef:http://www.youtube.com/user/joostvdw1#p ... NGfCq28h0A

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
ik zou er nooit van herstellenSepp schreef:Ik zou mij ook doodschrikken als Piet Plasman bij mij in de buurt zou komensirene schreef:http://www.youtube.com/user/joostvdw1#p ... NGfCq28h0A
Dit was haar eerste wedstrijd. Ze schrok zich de blubbers bij de katteloop en bij de paaltjes bleef ze nog steeds heel verontwaardigd naar de km kijken.![]()
![]()

Jan

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik denk dat Izzie daar wel doorheen loopt behalve als die mensen echt iets heel vreemds doen :N:Maartje schreef:Imke is daar ook gevoelig voor, maar de keurmeester op de wedstrijden die ik gelopen heb, hielden wel genoeg afstand. Veel erger was het ringpersoneel dat vanaf de zijlijn op een stoeltje zat mee te loeren van onder een petjeDat was een reden tot aanblaffen en zelfs als ze klaar was en buiten de ring liep bleef ze die verdachte personen in de gaten houden

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Oei oei, dat vind ik dichtbij hoor!sirene schreef:http://www.youtube.com/user/joostvdw1#p ... NGfCq28h0A

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nou daar ben ik wel goed in, want ik zie nooit iets van de keurmeester. Daar heb ik helemaal geen tijd voor. Zenuwen, parcours onthouden, positie kiezen.....Sepp schreef:Misschien denk ik wel te psychisch of te simpel...als jij er aandacht aan gaat geven dan gaat Izzie er ook aandacht aan geven. Izzie is een gevoelig meisje die sterk op jou reageert en haarfijn aanvoelt als er in jouw ogen er iets aan de hand is. Een blik onder je oogharen door naar de keurmeester van jou kan voor haar al voldoende zijn dat er iets wellicht iets niet klopt.
Groetjes
Nanda

Linda, Izzie en Bram
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vond Qhilla denk ik ook. Ze heeft het daarna niet meer gehad. Ik vond dat deze km bij sommige lopers wel erg nadrukkelijk dichtbij kwam.Zoek stok! schreef:Oei oei, dat vind ik dichtbij hoor!sirene schreef:http://www.youtube.com/user/joostvdw1#p ... NGfCq28h0A
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik ga even opletten bij welke keurmeester ik inschrijf. Ga wel wat filmpjes bekijken voordat ik besluit mee te doensirene schreef:Dat vond Qhilla denk ik ook. Ze heeft het daarna niet meer gehad. Ik vond dat deze km bij sommige lopers wel erg nadrukkelijk dichtbij kwam.Zoek stok! schreef:Oei oei, dat vind ik dichtbij hoor!sirene schreef:http://www.youtube.com/user/joostvdw1#p ... NGfCq28h0A

Vandaag ook even gevraagd hoe dicht de keurmeester in de buurt loopt bij obedience. Dat gaat geen probleem worden, die is ver genoeg weg. Je moet wel recht op publiek of tafel oid aflopen, maar het gaat om die meelopende mensen die ze niet gewend is.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik denk dat het allemaal reuze mee gaat vallen. Vandaag heeft trainster Nanna een aantal keer op Izzie's neus gezeten bij de raakvlaktoestellen, op mijn verzoek uiteraard. De eerste keer bij de afloop kattenloop zag je Izzie tijdens de twee op twee af met een schuin oog naar Nanna kijken. Daarna vond ze het normaal.

Linda, Izzie en Bram
- SimoneA
- Zeer actief
Ik zou idd je trainer en ook evt andere mensen/ trainers een paar keer vragen mee te lopen dan steeds dichterbij en echt mee laten rennen naast Izzie.
Dan gaat het vanzelf echt normaal worden en zal ze er niet meer van opkijken.
AJ reageert helemaal nergens op. Als de km in de weg zou staan zou hij er dwars doorheen racen denk ik. In het veld is er maar 1 knop, de aan/uit knop.
Dan gaat het vanzelf echt normaal worden en zal ze er niet meer van opkijken.
AJ reageert helemaal nergens op. Als de km in de weg zou staan zou hij er dwars doorheen racen denk ik. In het veld is er maar 1 knop, de aan/uit knop.

- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het hangt erg af van het parcours en de keurmeester. De ene wil er gewoon graag dichtbij zijn (en rent dan ook nog eens gezellig mee, dubbel druk) en de ander is wat "luier" van aard en tekent parcoursen waarbij hij het van een afstandje kan overzien. Je moet er zeker aandacht aan besteden, zodat je hond er inderdaad niet van schrikt. Niet alleen bij raakvlakken trouwens, maar bij bijna alles. Het zal je maar eens gebeuren dat een keurmeester verkeerd staat en je er bij wijze van spreken dwars doorheen moet. Gebeurd mij nogal eens bij een gambling. Dan weten die gasten natuurlijk ook niet waar je heen zal gaan, dus dat is ook lastig keuren. Wel handig als je hond dan mensen in het parcours heeft leren negeren.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Update: probleem lijkt al opgelost. Trainster Nanna heeft flink meegerend en Izzie is er aan gewend. Afgelopen week ging Izzie wat onverwachts voor mij over de schutting en daar stond Daniëlle tegenaan te leunen. Izzie keek wel even, maar maakte het toestel keurig af. Nu alleen nog eens een mannelijke cursist/trainer zoeken die mee wil rennen voor de ultieme test 

Linda, Izzie en Bram
- Teuntje56
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes - Aantal honden: 2
Ik denk inderdaad dat e ook vreemden even in moet zetten om mee te lopen, ze went er dan aan dat er ook anderen in de buurt zijn en mee bewegen.Zoek stok! schreef:Update: probleem lijkt al opgelost. Trainster Nanna heeft flink meegerend en Izzie is er aan gewend. Afgelopen week ging Izzie wat onverwachts voor mij over de schutting en daar stond Daniëlle tegenaan te leunen. Izzie keek wel even, maar maakte het toestel keurig af. Nu alleen nog eens een mannelijke cursist/trainer zoeken die mee wil rennen voor de ultieme test