Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KNJV-proef Lieuwe

Moderator: moderatorteam

Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

KNJV-proef Lieuwe

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Vandaag was het mijn beurt om met Lieuwe in Zwiep een KNJV-proef te lopen. Onze tweede proef heeft een C-diploma opgeleverd. Waar ik tevreden mee ben! :pffff:
We begonnen met een apport over water en daar ging het mis: Links van de brug was "Over water"en rechts van de brug "Uit water"
Toen Lieuwe overzwom werd er rechts van de brug geschoten. Toen Lieuwe op de andere oever klom besloot hij daarom naar rechts, naar het schot te gaan en hij ging zelfs over de brug weer het water in..... :idea:
Zoiets levert een 0 op...
Daarna was het apport uit water aan de beurt en dat ging vlot, behalve dat hij te snel weg ging. Ik kon hem wel stoppen,maar omdat hij vervolgens de eend te snel losliet kregen we een 7.
Het Markeerapport leverde een 6 op. Niet helemaal goed genoeg gemarkeerd, maar hij hield de lijn wel aan. En bij het terugkomen moest ik een extra commando geven.
Het verloren apport te land kreeg een 8.
Het aangelijnd en los volgen leverde een 6 op omdat hij aan de lijn echt slecht liep en los prima. Vooruitsturen en terugkomen was ook een 6, want ik moest drie keer roepen :zwaai
Het houden van de aangewezen plaats leverde een 8 op, want hij ging zitten en kwam daarbij een beetje van zijn plek. (En dat ben ik niet van hem gewend)
Het kort apport was ook een 8.

Het weer was lekker, een enkel buitje gehad en ik ben nu bekaf. Om 5 uur 's ochtends opstaan ik niet mijn ding, dat is mij wel duidelijk.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: KNJV-proef Lieuwe

Ongelezen bericht door samantha! »

Gefeliciteerd hoor :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

We begonnen met een apport over water en daar ging het mis: Links van de brug was "Over water"en rechts van de brug "Uit water"
Toen Lieuwe overzwom werd er rechts van de brug geschoten. Toen Lieuwe op de andere oever klom besloot hij daarom naar rechts, naar het schot te gaan en hij ging zelfs over de brug weer het water in.....
:mrgreen:
Sorry, moet hier toch even om grinnikken, echt iets voor hem.
Dat is toch een kwestie van wennen denk ik :wink:
Mee doen aan dit soort proeven is toch ook een gewoonte die je moet gaan vormen als je er aan mee wilt doen.
Bovendien zitten uit en over water zelden zo dicht bij elkaar.

Op één 0 na een B
Dat gaat volgende keer dus gewoon lukken :ok:
Prima gedaan verder.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ja, dat apport over water is heel erg Lieuwe :engel:
Het was inderdaad bijna een B-diploma(atje) geweest. Ik heb er inderdaad wel vertrouwen in dat het volgend jaar wel lukt
:smile1:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”