Voordat ik Ushi kreeg, wist ik dat ik een Weim wilde om mee te gaan jagen. Ushi heeft de basis al redelijk geleerd bij de fokker, maar ik heb er totaal geen kaas van gegeten en heb dus zelf niet door kunnen oefenen. Ik ben wel gelijk vanaf de 1e dag op zoek gegaan naar jachtcursussen, maar! 1) Ik mocht niet komen omdat Ushi geen 8 weken mee is. 2) Ik mocht niet komen, omdat ik geen ervaring had in de jacht. 3) ik mocht niet komen, omdat dit mijn eerste jachthond is. 4) Ik mocht niet komen, omdat Ushi geen retriever is. 5) Ik was welkom, alleen martelen ze de honden daar, dus wilde ik niet. en 6) Het zat al vol.
Gisteren dus een mail naar de fokker gestuurd, en die vond het wel een leuk idee om samen te gaan trainen. Zij geeft ook jachtcursussen (en daar had ik eventueel ook nog naar toe kunnen gaan), maar nu dus gewoon lekker met z'n tweeen! Vind het wel luxe, eigenlijk is het gewoon privé les

We hebben er zin in

Dan heeft Ushi nu even twee trainingen in de week, straks even een weekje drie, maar dan is een week later de ringtraining afgelopen en dan zijn het er weer twee. Over een paar weekjes gaan we ook de beginnerscursus gehoorzaamheid doen.