Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond valt meisje aan door Nintendogs

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

caira
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Hond valt meisje aan door Nintendogs

Ongelezen bericht door caira »

MANCHESTER - Een hond heeft de bovenlip van een negenjarige meisje afgebeten terwijl het meisje een hondenspel op haar Nintendo DS aan het spelen was.

Megan Walker speelde het spelletje Nintendogs, waarin je een virtuele hond moet opvoeden, op de bank bij de oma van een vriendinnetje, in het Britse Manchester. De oma, Jean Taylor, had een grote bullmastiff als huisdier.

Geschrokken

Toen de hond in het spelletje begon te blaffen, schrok de mastiff, Saracen, van het geluid en sleurde ze Megan aan haar voet van de bank. Taylor, de eigenares van de hond, sprong geschrokken op en probeerde haar hond van het meisje af te trappen.

Een dochter van Taylor belde direct de politie. Toen de agenten het huis in kwamen, zat Megan op de bank met een doek om haar hoofd. Een groot deel van haar bovenlip was afgebeten.

Inslapen

De politie vond de bovenlip en bracht deze, samen met Megan, naar het ziekenhuis. Daar is ze twee uur lang geopereerd en heeft ze vijf dagen moeten blijven. Taylor heeft de hond verplicht moeten laten inslapen.

“Het spel moet een soort waarschuwing hebben, dat je het niet mag spelen in het bijzijn van echte honden”, aldus Jean Taylor tegen The Daily Mail. “Ik geef de schuld aan het spelletje. Als ze dat niet aan het spelen was, dan had de hond haar nooit aangevallen.”

Nintendo wilde niet reageren op het nieuws.

http://www.telegraaf.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
caira
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Hond valt meisje aan door Nintendogs

Ongelezen bericht door caira »

Berre kijkt alleen raar als hij op tv andere honden hoort, maar je moet er toch niet aan denken dat je hond zo reageert!
Karni-Mata
Actief

Ongelezen bericht door Karni-Mata »

Een hond blijft onvoorspelbaar zeggen ze, maar dit is wel heel erg extreem.
Wel handig om te weten in ieder geval, want nintendogs staat ook bij mijn bijna 9-jarige zoon op z'n nintendo.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hmm apart verhaal hoor.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

zielig :ugh:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Of het echt van doen heeft met het spel betwijfel ik maar het zou kunnen. Mijn honden reageren ook op geblaf en gegrom door te luisteren en te kijken, niet door aan te vallen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Dan moet die hond wel echt hondagressief zijn lijkt me? .. Het lijkt me niet dat je zo'n spel de schuld kunt geven.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Karni-Mata schreef:Een hond blijft onvoorspelbaar zeggen ze, maar dit is wel heel erg extreem.
Wel handig om te weten in ieder geval, want nintendogs staat ook bij mijn bijna 9-jarige zoon op z'n nintendo.
Nee, honden zijn niet onvoorspelbaar. In werkelijkheid kun je bijna elke stap die ze gaan zetten van te voren zien. Het probleem ligt bij de mensen, die kunnen honden niet lezen. Het lijkt me niet dat de hond na één blafje gehoord te hebben direct het kind aanviel. Ik denk dat er iets heel anders is gebeurd. Die honden op Nintendogs, ik heb het net even uitgeprobeerd, blaffen zo ongeveer de hele tijd door. Daarbij komt, dat als ik het geluid op 1 meter afstand van Beau heel hard afspeel, hij nog niet eens wakker wordt. Hij is natuurlijk niet de graadmeter, maar zijn oren bewegen niet eens. Waarschijnlijk heeft kindlief hondlief lopen uitdagen en is hondlief er op in gevlogen. Of hondlief moest al de hele middag luisteren naar dom geblaf van dat spel en had al meerdere keren gewaarschuwd. Ik weet het niet, maar het verhaal zoals het hier staat lijkt me vrij sterk.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Hilde schreef:
Karni-Mata schreef:Een hond blijft onvoorspelbaar zeggen ze, maar dit is wel heel erg extreem.
Nee, honden zijn niet onvoorspelbaar. In werkelijkheid kun je bijna elke stap die ze gaan zetten van te voren zien. Het probleem ligt bij de mensen, die kunnen honden niet lezen. Het lijkt me niet dat de hond na één blafje gehoord te hebben direct het kind aanviel. Ik denk dat er iets heel anders is gebeurd. Die honden op Nintendogs, ik heb het net even uitgeprobeerd, blaffen zo ongeveer de hele tijd door. Daarbij komt, dat als ik het geluid op 1 meter afstand van Beau heel hard afspeel, hij nog niet eens wakker wordt. Hij is natuurlijk niet de graadmeter, maar zijn oren bewegen niet eens. Waarschijnlijk heeft kindlief hondlief lopen uitdagen en is hondlief er op in gevlogen. Of hondlief moest al de hele middag luisteren naar dom geblaf van dat spel en had al meerdere keren gewaarschuwd. Ik weet het niet, maar het verhaal zoals het hier staat lijkt me vrij sterk.
dat is het natuurlijk het kind is schuld... :roll: wat een rotkind zeg

Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Die sleur je toch per direct eigenhandig naar de DA?
NOU NEE, niet per definitie meteen een "eeuwige velden prik"
Ik vind dat zo gemakkelijk he om maar te zeggen dat ie dan moet worden afgemaakt :M: . Als ie echt agressief is ......dan wel. Maar niet voordat de waarheid naar boven is gehaald wat er werkelijk gebeurd is.

Ken je het verhaal van een zwarte lab die gebeten had naar een kind, wordt ingeslapen...later bij onderzoek blijkt dat het arme beestje tig nietjes in zijn oor heeft ...door dat schattige, kleine kindje :boos: :boos: . Je zou het kind toch werkelijk wat doen. Hond had zelfs nog nooit gegromd naar iemand.

Nog een klein voorbeeld.....mijn oom had een Ierse Setter waarmee ik kon lezen en schrijven. Toen een vriendje kwam spelen deden we een spelletje wie er het eerst aan het begin van de oprit zou zijn. Boy( de hond) zat achter een hek maar sprong er overheen en pakte het jongetje in zijn bovenbeen. Conclusie van de dierenarts toen mijn oom hem ter inslapen aanbood.......Boy heeft je nichtje alleen maar proberen te beschermen omdat hij wellicht dacht dat ze werd achterna gezeten door het jongetje. Ik denk dat een hond dan geen onderscheid maakt in een kind of volwassene. Hij ziet alleen dat iemand wellicht word gepakt en diegene is em dierbaar en beschermt ie.
Clou van het verhaal: is het terecht dat deze honden werden ingeslapen???.......zeer zeker niet en ik kan er nu nog boos om worden.
Groetjes Belinda
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

senna en odin schreef:Ken je het verhaal van een zwarte lab die gebeten had naar een kind, wordt ingeslapen...later bij onderzoek blijkt dat het arme beestje tig nietjes in zijn oor heeft ...door dat schattige, kleine kindje :boos: :boos: . Je zou het kind toch werkelijk wat doen. Hond had zelfs nog nooit gegromd naar iemand.
Ken je die hond? :wink:
Want ik meen dat dat een broodje aap was.

edit: Klik
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Als je even door-googled komt het verhaal trouwens in allerlei varianten voor. Tot en met afgebroken potloden in het oor :mrgreen:
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

senna en odin schreef:
Die sleur je toch per direct eigenhandig naar de DA?
NOU NEE, niet per definitie meteen een "eeuwige velden prik"
Ik vind dat zo gemakkelijk he om maar te zeggen dat ie dan moet worden afgemaakt :M: . Als ie echt agressief is ......dan wel. Maar niet voordat de waarheid naar boven is gehaald wat er werkelijk gebeurd is.

Ken je het verhaal van een zwarte lab die gebeten had naar een kind, wordt ingeslapen...later bij onderzoek blijkt dat het arme beestje tig nietjes in zijn oor heeft ...door dat schattige, kleine kindje :boos: :boos: . Je zou het kind toch werkelijk wat doen. Hond had zelfs nog nooit gegromd naar iemand.

Nog een klein voorbeeld.....mijn oom had een Ierse Setter waarmee ik kon lezen en schrijven. Toen een vriendje kwam spelen deden we een spelletje wie er het eerst aan het begin van de oprit zou zijn. Boy( de hond) zat achter een hek maar sprong er overheen en pakte het jongetje in zijn bovenbeen. Conclusie van de dierenarts toen mijn oom hem ter inslapen aanbood.......Boy heeft je nichtje alleen maar proberen te beschermen omdat hij wellicht dacht dat ze werd achterna gezeten door het jongetje. Ik denk dat een hond dan geen onderscheid maakt in een kind of volwassene. Hij ziet alleen dat iemand wellicht word gepakt en diegene is em dierbaar en beschermt ie.
Clou van het verhaal: is het terecht dat deze honden werden ingeslapen???.......zeer zeker niet en ik kan er nu nog boos om worden.
Ik had het zelf neergezet kunnen hebben!Onze dochter heeft dit spelletje ook, ik heb drie honden die reageren standaard op hondengeblaf, maar met dat spelletje? Neen. Nooit ook maar iets van verandering in gedrag gezien van de honden.
Het valt me sowieso altijd op dat vrij snel wordt gezegd dat een hond vals is. Maar goed, ik hou mijn mond, want ik voel het weer opkomen :Q:
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Jaap* schreef:
senna en odin schreef:Ken je het verhaal van een zwarte lab die gebeten had naar een kind, wordt ingeslapen...later bij onderzoek blijkt dat het arme beestje tig nietjes in zijn oor heeft ...door dat schattige, kleine kindje :boos: :boos: . Je zou het kind toch werkelijk wat doen. Hond had zelfs nog nooit gegromd naar iemand.
Ken je die hond? :wink:
Want ik meen dat dat een broodje aap was.

edit: Klik
inderdaad... een hele dikke aap
ik ken datzelfde verhaal alleen dan met een malthesertje...

kom op zeg dat kind word verminkt en dan ook nog denken dat het kind hem wel zou hebben uitgelokt... :roll:

zo kan ik ook makkelijk van storms reu agressie afkomen... want als hij een hond aanvalt dan hebben ze hem tenslotte
uitgedaagd...of probeert ie roxy te besechermen... nee hoor hij is niet aggressief.. u hond lokte het uit.. :pffff:

kom op zeg

Afbeelding
amber81

Jaap* schreef:Als je even door-googled komt het verhaal trouwens in allerlei varianten voor. Tot en met afgebroken potloden in het oor :mrgreen:
Het komt ook gewoon voor in alle varianten. Dat is net zoiets dat een kennis van mij haar stafford laat straffen door haar kind van vier. En dan als in behoorlijk! Dan scoor je in mijn ogen echt niet. Een neefje van mij knipte eens in het oor van de hond die ze toen hadden. Das geen broodje aap hoor.
Jaap*
Zeer actief

senna en odin schreef:Nog een klein voorbeeld.....mijn oom had een Ierse Setter waarmee ik kon lezen en schrijven. Toen een vriendje kwam spelen deden we een spelletje wie er het eerst aan het begin van de oprit zou zijn. Boy( de hond) zat achter een hek maar sprong er overheen en pakte het jongetje in zijn bovenbeen. Conclusie van de dierenarts toen mijn oom hem ter inslapen aanbood.......Boy heeft je nichtje alleen maar proberen te beschermen omdat hij wellicht dacht dat ze werd achterna gezeten door het jongetje. Ik denk dat een hond dan geen onderscheid maakt in een kind of volwassene. Hij ziet alleen dat iemand wellicht word gepakt en diegene is em dierbaar en beschermt ie.
Ik ben met je eens dat honden niet na elk bijtincident standaard hoeven te worden gedood hoor :wink:
Maar in bovenstaande voorbeeld zie ik eerder een geval van controledwang dan 'bescherming'. Ik geloof niet zo heel erg in het beschermen. Ik denk dat het vaker zo is dat een hond de rust wil herstellen, of zoals in jouw voorbeeld geprikkeld wordt door rennende mensen :wink:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Hilde schreef:
Ehm :scratch: Niet om het een of ander. Maar het kind was niet thuis in eigen huis. Het was niet hun eigen hond. Het was de hond van de oma van een vriendinnetje van het meisje. Kan me inderdaad wel voorstellen dat een hond ineens kan schrikken als er een "vreemd" kind op de bank zit die ineens als een "hond" begint te keffen.

Dit heeft dus totaal niets te maken met een hond kunnen lezen of wat dan ook. En dat jouw beautje hier niet van opschrikt of op reageerd wil niet zeggen dat andere honden dat ook neit hebben.

Dan nog zeggen dat kindlief hondlief heeft lopen uitdagen :piew: Zeggen dat de hond al de hele dag heeft moeten luisteren naar "dom" geblaf en meerdere keren had "gewaarschuwd" :piew: Dan nog. Zal lekker zijn dat een hond om een dergelijke "reden" een kind/mens "mag" aanvallen zeg :roll:

Als Demi of Zoë op de nintendo bezig waren en de hondje begonnen te keffen reageerde Nell ook af en toe daarop door op te staan, haar oren te spitsen, schuin te kijken waar dat "gekef" vandaan kwam :19: Ze zou nooit bijten, maar geloof me dat er meer dan genoeg honden zijn die wel op die spelletjes reageren en dat er ongetwijfeld zo ook hier honden zullen zijn die daar dusdanig op reageren zoals hier het geval is.

Zou zoiets hier gebeuren denk ik toch echt wel dat Nell een rose spuit zou krijgen. Dan heb je het gewoon over een onbetrouwbare klote hond. Want als een hond een "kind" aanvalt die "blaft-keft" is er naar mijn mening echt iets niet goed met de hond dat hij daar geen onderscheid in "ziet. :N:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
amber81

Jaap* schreef:
senna en odin schreef:Nog een klein voorbeeld.....mijn oom had een Ierse Setter waarmee ik kon lezen en schrijven. Toen een vriendje kwam spelen deden we een spelletje wie er het eerst aan het begin van de oprit zou zijn. Boy( de hond) zat achter een hek maar sprong er overheen en pakte het jongetje in zijn bovenbeen. Conclusie van de dierenarts toen mijn oom hem ter inslapen aanbood.......Boy heeft je nichtje alleen maar proberen te beschermen omdat hij wellicht dacht dat ze werd achterna gezeten door het jongetje. Ik denk dat een hond dan geen onderscheid maakt in een kind of volwassene. Hij ziet alleen dat iemand wellicht word gepakt en diegene is em dierbaar en beschermt ie.
Ik ben met je eens dat honden niet na elk bijtincident standaard hoeven te worden gedood hoor :wink:
Maar in bovenstaande voorbeeld zie ik eerder een geval van controledwang dan 'bescherming'. Ik geloof niet zo heel erg in het beschermen. Ik denk dat het vaker zo is dat een hond de rust wil herstellen, of zoals in jouw voorbeeld geprikkeld wordt door rennende mensen :wink:
dat ben ik niet met je eens. Een van onze teven reageert namelijk alleen maar op rennende mensen, bijvoorbeeld, als mijn dochter erbij is. Oo als ze het idee heeft dat iemand haar pijn doet,reageert ze. En echt als in beschermend. Waarom geloof je eigenlijk niet in bescherming? Serieus gevraagd hoor, trouwens.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als de hond niet tegen het geluid van die honden kon had hij de tv aangevallen waar het geluid uit kwam en niet het kind.
En het lijkt mij stug dat een normale hond in ene de aanval inzet op een kind wat hij al langer kent.
Of zijn er allang signalen geweest van te voren dat dat beest niet te vertrouwen is.
In beide gevallen klopt het niet en ja van mij mag daar de spuit in.

Dat gezeik altijd om te zeggen dat het kind het wel zal hebben uitgelokt . :L:
Ja en dat verhaal van die nietjes is ieder ras en bastaard al overkomen. :denken:
Net als baby bebloed vinden /hond afmaken en later een rat in het wiegje vinden. :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jaap*
Zeer actief

amber81 schreef:dat ben ik niet met je eens. Een van onze teven reageert namelijk alleen maar op rennende mensen, bijvoorbeeld, als mijn dochter erbij is. Oo als ze het idee heeft dat iemand haar pijn doet,reageert ze. En echt als in beschermend. Waarom geloof je eigenlijk niet in bescherming? Serieus gevraagd hoor, trouwens.
Ik geloof gewoon méér in honden die niet tegen onrust in het roedel kunnen. Of vinden dat ze in moeten grijpen bij teveel drukte.
Ik geloof best wel dat bepaalde honden nogal waaks zijn, en ook actie ondernemen. Maar daar zit ook (en misschien wel vooral) een egocentrisch motief achter. Eigenbelang :wink:
Een hond die erg territoriaal is laat misschien niemand in zijn of jouw buurt toe. Dat kun je beschermend noemen, maar je zou het ook controlerend kunnen noemen. En in de meeste gevallen neig ik erg naar het laatse :wink:
amber81

Nanna schreef:
Jaap* schreef:
Een hond die erg territoriaal is laat misschien niemand in zijn of jouw buurt toe. Dat kun je beschermend noemen, maar je zou het ook controlerend kunnen noemen. En in de meeste gevallen neig ik erg naar het laatse :wink:
Ik ook. Maar het staat natuurlijk romantischer als je kunt zeggen "tsja, hij beschermt mij" ;-) :pffff:
Bovendien is dat voor veel mensen een vrijbrief om agressief gedrag toe te laten; het streelt hun ego. Je bent het toch maar mooi waard om beschermd te worden :piew:
nou, ik vind het anders helemaal niet oké als mijn hond dat doet hoor. Er is namelijk niets aan de hand dus geen reden om uit de slof te schieten. Agressief gedrag laat ik dus echt niet toe.
Maar toegegeven, je zou het inderdaad ook als controlerend kunnen zien. Daar ga ik is over nadenken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:
Dat gezeik altijd om te zeggen dat het kind het wel zal hebben uitgelokt . :L:
Ja en dat verhaal van die nietjes is ieder ras en bastaard al overkomen. :denken:
Mijn dieren wel... Laat je dochter van twee alleen met de hond en een papieren zak en kijk maar eens wat er gebeurd.
Na een tijdje met die zak over z'n kop te hebben gelopen heeft onze hond mij toen een waarschuwing gegeven. Niks echt ernstigs, gaatje naast m'n oog.
Daarna nog een keer op dezelfde leeftijd iets soortgelijks met een schaartje en het oor van de poes.
Geloof niet dat ik besefte dat een dier pijn kan hebben en was enorm verbaasd en geschrokken toen het bloed tegen de muur op spoot :wink:

Je wil de mensen die onverantwoordelijk met hun kinderen en huisdieren omgaan de kost niet geven.
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Mijn punt is( broodje aap verhalen of niet) dat in wat voor geval dan ook de hond altijd de "underdog"is. En naar de regenboogbrug word gestuurd met zo'n mooie roze spuit. Het gaat mij niet om te vergoelijken dat een hond agressief is of dat een kind heeft lopen treiteren.
Die beslissing wordt voor mijn gevoel veel te snel genomen.

Als je als ouder ervoor kiest om én honden én kinderen te hebben dan moet je ook de verantwoordelijkheid hebben/nemen om die twee goed in de gaten te houden.Het is NIET vanzelfsprekend dat ze mekaar mogen...of dat het zeker goed gaat want ik ken mijn hond zoooo goed.

En oma die een collie heeft en weet dat de hond geen kinderen gewend is en ze ook niet duld......kind word gebeten en zwaar gebeten!!!!....dan vind ik oma net zo'n trut dat ze die twee niet gescheiden heeft....ook maar een spuitje?????
Groetjes Belinda
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik vind het ook van de gekke dat mensen die klein/kinderen hebben honden hebben lopen die niet echt lekker zijn met kinderen.
Als ik dat hier af en toe hoor dat de hond nog meer in bescherming word genomen dan hun eigen kind.

Die oma hoeft geen spuitje maar mag wel even komen vertellen waarom en hoe het kwam dat zij zo nalatig is geweest en met de daaraan hangende straf.

Maar zo'n hond heeft een grens overschreden en kun je niet opsluiten in het gevang zoals oma.
Dus van mij mag daar de spuit erin.
Lopen al zat honden rond die niet sporen of aso zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jaap*
Zeer actief

senna en odin schreef:....ook maar een spuitje?????
Ik vind niet dat iemand zomaar kan roepen 'die hond moet dood' of 'de hond is uitgelokt dus het is logisch dat hij beet'.
Het is namelijk zelden zo zwart/wit.
En zo moet je zo'n discussie ook niet aangaan, je moet zo'n discussie ook niet aangaan met emotionele onderbuik-voorbeelden die achteraf berusten op een fantastieverhaal. Tenminste, niet door zo'n verhaal zomaar als waarheid aan te nemen :wink:
Als puntje bij paaltje komt, komt het er altijd op neer of het vertrouwd is om een hond, die agressief kan worden, in die gezinssamenstelling te laten blijven.
Als de eigenaren er blijk van hebben gegeven dat ze er niet genoeg rekening mee houden moet die hond weg. Het kan best de schuld van die mensen zijn, maar dat maakt niets uit in het feit dat die situatie niet kan blijven bestaan. En die mensen gaan niet weg, dus moet de hond weg. Meer smaken zijn er niet.
En vervolgens kun je dan eens goed naar zo'n hond gaan kijken om te beslissen of deze hond terug kan de maatschappij in.
Zo hoort het te gaan in mijn beleving.
Jaap*
Zeer actief

amber81 schreef:
Nanna schreef:
Jaap* schreef:Een hond die erg territoriaal is laat misschien niemand in zijn of jouw buurt toe. Dat kun je beschermend noemen, maar je zou het ook controlerend kunnen noemen. En in de meeste gevallen neig ik erg naar het laatse :wink:
Ik ook. Maar het staat natuurlijk romantischer als je kunt zeggen "tsja, hij beschermt mij" ;-) :pffff:
Bovendien is dat voor veel mensen een vrijbrief om agressief gedrag toe te laten; het streelt hun ego. Je bent het toch maar mooi waard om beschermd te worden :piew:
nou, ik vind het anders helemaal niet oké als mijn hond dat doet hoor. Er is namelijk niets aan de hand dus geen reden om uit de slof te schieten. Agressief gedrag laat ik dus echt niet toe.
Maar toegegeven, je zou het inderdaad ook als controlerend kunnen zien. Daar ga ik is over nadenken.
Goedzo :wink:
Als iemand zegt "mijn hond beschermt me" is dat misschien waar. Maar voor hetzelfde geld claimt hij je, of verdedigd hij het balletje wat je in je zak hebt. Als een hond zich ermee gaat bemoeien is het altijd verstandig om daar gewoon ojectief over na te gaan denken :ok:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Afschuwelijk verhaal. Maar ik denk ook dat het er helemaal niet toe doet of het komt door dat gameboy-spelletje. Overigens, mijn zoon speelt dit spelletje al jaren en zelfs half debiele Cody laat zich niet van de wijs brengen door geluidjes uit dat ding. Dus dat is m.i. ook geen excuus.

Verder erger ik me ook wezenloos aan de beschuldiging dat 'het meisje het vást zelf heeft uitgelokt'. Wat een totale onzin, zeg. Kind zat op de bank te spelen en hond sleurt de stakker aan de voet van de bank af en bijt haar gericht in het gezicht.
Als het mijn hond was geweest had ik 10 minuten later óók bij de da gezeten.
Wat de reden ook is, dergelijke honden passen helaas niet in een overvolle menselijke samenleving. De kans op (erge) ongelukken is gewoon te groot.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Misschien moeten mensen geen hond nemen die hun kleinkind kan aanvallen zonder dat ze daar zelf iets aan kunnen veranderen. Want zoals ik het lees is de hond lekker zijn gang gegaan en stonden de omstanders er voor spek en bonen bij. :U: Lijkt mij dus wel handig om een hond te kopen die je kan mannen als je kinderen over de vloer krijgt. :kotz:
Afbeelding
Karni-Mata
Actief

Ongelezen bericht door Karni-Mata »

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... do-DS.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Er staat ook een foto van het gehavende meisje bij.
Dit verhaal is een stuk uitgebreider.
En ik begrijp dat het meisje niet bij haar oma was maar bij een vriendin.
Laatst gewijzigd door Karni-Mata op 30 sep 2010 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Ik vind het ook niet meer dan normaal dat de spuit in die hond gaat.
Die hond spoort niet.
Wat betreft die oma die had die hond al in zijn flikker moeten grijpen zodra die aan dat kind haar been zat :piew:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”