Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
13-11 geboren Truffle & pups (P)update 04-01
Moderator: moderatorteam
Re: Tante's gezocht.... Truffle gedekt
Eigenlijk is het wat vroeg ja ... maar wat is normaal??
Dit is wellicht wel leuk ;
http://www.goldenretrieverfokkers.nl/verloopdracht.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goldenretrieverfokkers.nl/verloopdracht.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- chocolat
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel / Dashund
- Contacteer:
hihi die is leuk, ik had een dracht kalender gevonden en aangemaakt, helemaal op Truffle zitten berekenen met dagen etc. erbij, nee wordt het bij deze kalender al helemaal berekend...kant en klaarMelanie 74 schreef:Eigenlijk is het wat vroeg ja ... maar wat is normaal??

trouwens een hele mooie informatieve site, dank je wel

Graag gedaan!
Ik heb hem in het duits ( woon in Duitsland) en dat is nog uitgebreider die drachtkalender.
Inmiddels zijn wij ook in de derde week belandt ... zal mij benieuwen hoe Do reageert.
Een echo laten wij niet doen, en jij?
Ik heb hem in het duits ( woon in Duitsland) en dat is nog uitgebreider die drachtkalender.
Inmiddels zijn wij ook in de derde week belandt ... zal mij benieuwen hoe Do reageert.
Een echo laten wij niet doen, en jij?
Waar heb je die drachtkalender gevonden?
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Ik zit er wel aan te denken om een echo te doen, om te kijken of ze echt drachtig is mede omdat ze eigenlijk altijd wel schijnzwanger was. tevens zou ik heel graag willen weten hoeveel pups we ongeveer kunnen verwachten. Ik weet dat ze dit niet heel goed kunnen zien, maar dan moet de DA maar even extra kijkenMelanie 74 schreef: Een echo laten wij niet doen, en jij?

Heb jij al iets gemerkt bij DO?

Ik heb wel een echo laten maken. Ik vond het ook vooral heel leuk om te weten, maar ik wilde ook weten of het er niet maar één of twee waren.
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Ja echt
haar eerste nest 6 pups waarvan onze Truffle er eentje was.
@ hercujess: is het ook zo dat als de teckel 2 pups dragen, dat deze dan ook te groot kunnen zijn?

@ hercujess: is het ook zo dat als de teckel 2 pups dragen, dat deze dan ook te groot kunnen zijn?
Dat kan, maar die kans is al kleiner. En gezien de nesten die de reu vererft en van haar moeder, zal dat wel loslopen als ze goed heeft opgenomen. Zou dus gewoon een echo doen. Exacte aantallen kunnen ze niet geven, maar ze komen doorgaans wel aardig in de buurt.chocolat schreef:Ja echthaar eerste nest 6 pups waarvan onze Truffle er eentje was.
De echo doen we niet omdat stress pur is voor Do, en ik dan toch bang ben dat ze alsnog resorbeert door al die stress.
Maar als je een groot nest verwacht, kun je dat toch al snel zien.
Hoeveelheid kunnen ze niets over zeggen alleen of ze we of niet drachtig is.
Met een röntgenfoto kunnen ze wel preciezer zijn, maar dat zegt ook niet alles. Het nest waar Do uit komt was ook op de foto gezet, ongeveer 13 was het toen maar het kunnen er ook twee meer of minder zijn ... het waren er twee meer dus...
Do komt ook uit een lijn waar de moeders grote nesten krijgen ... ik hoop voor Do dat ze dat een beetje doorbreekt. Ik heb al gezegd 8 is mooi zat hoor!!
Hoeveelheid kunnen ze niets over zeggen alleen of ze we of niet drachtig is.
Met een röntgenfoto kunnen ze wel preciezer zijn, maar dat zegt ook niet alles. Het nest waar Do uit komt was ook op de foto gezet, ongeveer 13 was het toen maar het kunnen er ook twee meer of minder zijn ... het waren er twee meer dus...
Do komt ook uit een lijn waar de moeders grote nesten krijgen ... ik hoop voor Do dat ze dat een beetje doorbreekt. Ik heb al gezegd 8 is mooi zat hoor!!
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Dit is ons eerste nestje, en voordat ik haar zwanger kijk, wil ik het echt weten.De echo doen we niet omdat stress pur is voor Do, en ik dan toch bang ben dat ze alsnog resorbeert door al die stress.
jij hebt ervaring en vertrouwde back up dat scheelt natuurlijk zoveel.
Is Do echt zo stress gevoelig, als ik haar op de foto's zie dan denk ik oohhh wat een goedzak (net zoiets als onze new foundlander) alleen als ik je verhaal over het ras lees dan zou ik dat helemaal niet achter het uiterlijk zoeken. Onze newfy zou een inbreker nog hebben begroet met een lik en een kwispelende staart, enige wat gevaarlijk aan haar was, was dat je je nek niet moest breken als ze als een vloerkleed midden in de kamer lag.
Over stress gesproken, Truffle moet eigenlijk getrimt worden, ik twijfel heel erg of ik dit zal laten doen. maar als ik het niet doe dan zit ze midden in de winter om te trimmen en dit is veel te koud voor haar dus zou ik moeten wachten tot het voorjaar. Wat zouden jullie aanraden?

Vorig jaar heeft Do een ongeluk gehad, heeft daardoor haar borstbeen gebroken gehad en een gesloten ontsteking op haar rug tussen de derde en de vierde ruggewervel. Ze heeft zo veel slechte ervaringen met dierenartsen ... ze is tegen de achterklep van de auto gesprongen na het dekken vorig jaar.
Ze was knalhard, gaf geen piep .... dus ik dacht dat het goed afgelopen was. Niet dus ... we legde ook niet gelijk die link dus hebben we eerst veel rondgedokterd, heel veel onderzoeken, zelfs een MRI. Maar goed, als je het hele verhaal wil lezen kan ik de link even opzoeken voor je
Pas na een jaar is ze helemaal genezen en weer in conditie, maar de dierenarts vermijden we nu maar even als het niet hoeft.
Ervaart Truffle het trimmen als stressvol dan? Zo niet zou ik geen bedenken hebben hoor. En is het erg als ze in het voorjaar dan getrimd gaat worden? Verliest ze niet gewoon haar vacht zoals elke teef doet na een nestje?
Ze was knalhard, gaf geen piep .... dus ik dacht dat het goed afgelopen was. Niet dus ... we legde ook niet gelijk die link dus hebben we eerst veel rondgedokterd, heel veel onderzoeken, zelfs een MRI. Maar goed, als je het hele verhaal wil lezen kan ik de link even opzoeken voor je

Pas na een jaar is ze helemaal genezen en weer in conditie, maar de dierenarts vermijden we nu maar even als het niet hoeft.
Ervaart Truffle het trimmen als stressvol dan? Zo niet zou ik geen bedenken hebben hoor. En is het erg als ze in het voorjaar dan getrimd gaat worden? Verliest ze niet gewoon haar vacht zoals elke teef doet na een nestje?
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Wat een verschrikkelijk verhaal, wat zal jij opgelucht zijn geweest dat het bij de laatste dekking goed is verlopen en Do er geen schrik van heeft gehad.Vorig jaar heeft Do een ongeluk gehad, heeft daardoor haar borstbeen gebroken gehad en een gesloten ontsteking op haar rug tussen de derde en de vierde ruggewervel. Ze heeft zo veel slechte ervaringen met dierenartsen ... ze is tegen de achterklep van de auto gesprongen na het dekken vorig jaar.
Ze vind het trimmen niet leuk dat is zeker, maar ze heeft nu zo'n volle vacht dadelijk kan ik er mee zwabberen. Maar wat je zegt over haarverlies na een nest zit natuurlijk wel wat in, dan zou ik dadelijk een kale hond midden in de winter hebbenErvaart Truffle het trimmen als stressvol dan? Zo niet zou ik geen bedenken hebben hoor. En is het erg als ze in het voorjaar dan getrimd gaat worden? Verliest ze niet gewoon haar vacht zoals elke teef doet na een nestje?

Ik weiger altijd pertinent om drachtige teven te trimmen. Ik wil het niet op mijn geweten hebben als er wel wat gebeurt.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Melanie 74 schreef: Do komt ook uit een lijn waar de moeders grote nesten krijgen ... ik hoop voor Do dat ze dat een beetje doorbreekt. Ik heb al gezegd 8 is mooi zat hoor!!
Dat had ik tegen guapa ook gezegd, 8 is genoeg hoor, maar madam gaf er 13, oké 2 waren dood, maar het zijn er nog altijd meer als dat we hadden afgesproken

- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Ik heb besloten om haar niet te laten trimmen, vond het voor mijn gevoel toch te "eng".
Gisteren was Truffle misselijk en heeft 2x gespuugd, het is zonde allemaal vrouwtjes schuld
Gisteren was Truffle misselijk en heeft 2x gespuugd, het is zonde allemaal vrouwtjes schuld

Goede keuze, dat haar kan er straks ook wel af. Ik heb Sterre vorige week geplukt. Sterre moest ook spugenchocolat schreef:Ik heb besloten om haar niet te laten trimmen, vond het voor mijn gevoel toch te "eng".

- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Vandaag is het de derde dag dat Truffle niets wilt eten. Ze krijgt altijd kvv en heeft daar nooit problemen mee. Vandaag heb ik zelf kipfilet en boullion toegevoegd, maar ze haalt zielig haar neus op.
Normaal zou ik me niet zo'n zorgen maken daarover, maar ik neem toch aan dat de eventuele pups toch ook het een en ander nodig hebben.
Hebben jullie misschien tips?
Normaal zou ik me niet zo'n zorgen maken daarover, maar ik neem toch aan dat de eventuele pups toch ook het een en ander nodig hebben.

Gefeliciteerd, je meisje is zwangerchocolat schreef:Vandaag is het de derde dag dat Truffle niets wilt eten. Ze krijgt altijd kvv en heeft daar nooit problemen mee. Vandaag heb ik zelf kipfilet en boullion toegevoegd, maar ze haalt zielig haar neus op.
Normaal zou ik me niet zo'n zorgen maken daarover, maar ik neem toch aan dat de eventuele pups toch ook het een en ander nodig hebben.![]()

Sterre had dit ook en ze ging vanzelf weer eten!
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Hoe lang mag dit duren?Gefeliciteerd, je meisje is zwangerhet schijnt dat als ze rond de 4e week niet willen eten, ze dus (meestal) zwanger zijn...
Sterre had dit ook en ze ging vanzelf weer eten!

Vandaag de afspraak gemaakt voor de Echo. Ze mag maandag komen.
wordt een aantal dagen duimen als ik mijn nagels niet te ver opvreet

Spannend!!
Ik duim voor je mee, en dat niet eten is na een paar dagen meestal weer over.
Ik duim voor je mee, en dat niet eten is na een paar dagen meestal weer over.
Bij Sterre duurde het iets minder dan een week. Gewoon aan je teennagels beginnen als het te lang duurtchocolat schreef:Hoe lang mag dit duren?Gefeliciteerd, je meisje is zwangerhet schijnt dat als ze rond de 4e week niet willen eten, ze dus (meestal) zwanger zijn...
Sterre had dit ook en ze ging vanzelf weer eten!![]()
Vandaag de afspraak gemaakt voor de Echo. Ze mag maandag komen.
wordt een aantal dagen duimen als ik mijn nagels niet te ver opvreet

- chocolat
- Actief
- Contacteer:
We gaan de 7e dag in dat Truffle niet wilt eten; ik vind dit echt niet leuk meer.
ze krijgt normaal kvv, nu daar haalt ze gelijk haar neus bij op, we hebben al tataar en gekookte kipfilet geprobeerd maar met een beetje dwang (voor de neus blijven houden en zeggen dat ze moet eten) krijg ik er 4 a 5 kleine stukjes in. af en toe wil ze een plakje kipfilet maar meer als 2 op een dag hoo maar. Vind het zo vreemd dat een hond zijn neus ophaalt voor vlees. Moet ik gaan denken om haar supplementen te gaan geven?
Gelukkig had ze wel wat reserves, daar ze voor de dag dat ze loops werd, 3 weken op vakantie is geweest bij mijn vader en moeder, en net als met de kleinkinderen verwend tot op het bot dus behoorlijk wat ronder geworden. Maar zou dit goed zijn voor de pups?

ze krijgt normaal kvv, nu daar haalt ze gelijk haar neus bij op, we hebben al tataar en gekookte kipfilet geprobeerd maar met een beetje dwang (voor de neus blijven houden en zeggen dat ze moet eten) krijg ik er 4 a 5 kleine stukjes in. af en toe wil ze een plakje kipfilet maar meer als 2 op een dag hoo maar. Vind het zo vreemd dat een hond zijn neus ophaalt voor vlees. Moet ik gaan denken om haar supplementen te gaan geven?
Gelukkig had ze wel wat reserves, daar ze voor de dag dat ze loops werd, 3 weken op vakantie is geweest bij mijn vader en moeder, en net als met de kleinkinderen verwend tot op het bot dus behoorlijk wat ronder geworden. Maar zou dit goed zijn voor de pups?
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Guapa weigerde ook kvv te eten tijdens haar dracht, dus overgestapt op brokken (de oudste hond krijgt hier nog brokken) en dat ging dan weer een paar dagen goed en dan wilde ze weer niets meer, alleen lappen pens en een ei en brood, dan maar brokken gaan weken, een ei er over, brood er door en wat puppymelk, dat moest ze wel, tot ze bevielchocolat schreef:We gaan de 7e dag in dat Truffle niet wilt eten; ik vind dit echt niet leuk meer.![]()
sinds de pups er zijn wil ze alleen maar een mengeling van puppybrokken/puppymelk en wat blikvoer
niet mijn "type" eten, ik heb veel liever dat ze terug gaat op kvv, maar nu eet ze tenminste wel
ik zou gewoon alles proberen om haar weer aan het eten te krijgen, als de pups weg zijn, of niet meer mogen drinken kan ze terug zetten op de kvv
zolang de pups er hier zijn, mag ze van mij wat "verwend" worden, maar van zodra ze weg zijn of niet meer mogen drinken, krijgt ze terug haar "normaal" eten, wil ze het niet, pech gehad dan geen eten
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Er zijn veel teven die niet of slecht eten tijdens de dracht. Het kan voor de pups geen kwaad.
Als ze wat rond is zoals je zegt is het zelfs wel goed dat ze afvalt, voor een te dikke hond is de bevalling zwaarder.
Als ze wat rond is zoals je zegt is het zelfs wel goed dat ze afvalt, voor een te dikke hond is de bevalling zwaarder.
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
="kitty
hier had ik ook al aan zitten denken. Ondanks dat ze niet gegeten heeft is ze deze week 2 ons aangekomen en waarschijnlijk zal het alleen maar meer worden. maar ben zo bang dat de pups die nu in de ontwikkelingsfase zitten niet genoeg vitaminen en mineralen hebben.

- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Re: Tante's gezocht.... Truffle DRACHTIG
Vanmorgen hebben we de echo gehad. En.......... we zijn zwanger
nou ja Truffle is drachtig en hoe.

nou ja Truffle is drachtig en hoe.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Re: Tante's gezocht.... Truffle Drachtig
Gefeliciteerd!!!!!
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel je er hebt kunnen zien...
Op welke dag zit ze nu?

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel je er hebt kunnen zien...
Op welke dag zit ze nu?

- heppiedepeppie
- Actief
- Mijn ras(sen): Beagles
Gefeliciteerd! Spannende tijd ga je tegemoet.
Veel plezier met zwangeren....
Veel plezier met zwangeren....

In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Gefeliciteerd!!
Spannend en nu dus echt aftellen!!
Spannend en nu dus echt aftellen!!