Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mensen zouden een verhaal eens een keer beter moeten lezen. Dan zouden ze weten dat het meisje bij een vriendinnetje speelde en het dus geen "eigen" hond was en van "eigen" moeder/oma geen sprake, maar die van de vriendin.
Hier zou de hond toch ook echt een spuit hebben gehad hoor. Als ik al twijfelde of ik zoiets wel of niet zou doen zijn mijn twijfels verdwenen bij het zien van dat toegetakelde meisje.
Joepie schreef:Ik vind het ook niet meer dan normaal dat de spuit in die hond gaat.
Die hond spoort niet.
Wat betreft die oma die had die hond al in zijn flikker moeten grijpen zodra die aan dat kind haar been zat
When she realised that Megan was being attacked, Ms Melville started kicking him and her second pet dog, named Zena, also attacked Saracen in a bid to save the child
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
lieke schreef:Verder erger ik me ook wezenloos aan de beschuldiging dat 'het meisje het vást zelf heeft uitgelokt'. Wat een totale onzin, zeg. Kind zat op de bank te spelen en hond sleurt de stakker aan de voet van de bank af en bijt haar gericht in het gezicht.
Nou-ou...het ligt geloof ik ietsjepietsje genuanceerder dan 'kind doet niks, zit lief te spelen en hond valt haar zonder reden aan'. Althans, volgens het artikel:
"Ms Melville was unavailable for comment, but it is understood that she told police that Megan may have kicked Saracen and that is why he attacked her".
And few will ever climb the great world-tree from which we've grown But those who seek will find the rhythm that vibrates high and far
lieke schreef:Verder erger ik me ook wezenloos aan de beschuldiging dat 'het meisje het vást zelf heeft uitgelokt'. Wat een totale onzin, zeg. Kind zat op de bank te spelen en hond sleurt de stakker aan de voet van de bank af en bijt haar gericht in het gezicht.
Als het mijn hond was geweest had ik 10 minuten later óók bij de da gezeten.
Wat de reden ook is, dergelijke honden passen helaas niet in een overvolle menselijke samenleving. De kans op (erge) ongelukken is gewoon te groot.
Wat voor honden passen dan wel in een overvolle menselijke samenleving? Alle honden kunnen bijten. En ik beweer niet dat het kind het zelf heeft uitgelokt. Wat ik beweer is dat het verhaal niet wáár hoeft te zijn. Als de JR van de buren mij bijt als ik aan het oppassen ben en hem een schop verkoop.. Kan ik achteraf ook zeggen.. Maar ik zat gewóóón een spelletje te doen
Wat de reden ook is, dergelijke honden passen helaas niet in een overvolle menselijke samenleving. De kans op (erge) ongelukken is gewoon te groot.
Wat voor honden passen dan wel in een overvolle menselijke samenleving? Alle honden kunnen bijten. En ik beweer niet dat het kind het zelf heeft uitgelokt. Wat ik beweer is dat het verhaal niet wáár hoeft te zijn. Als de JR van de buren mij bijt als ik aan het oppassen ben en hem een schop verkoop.. Kan ik achteraf ook zeggen.. Maar ik zat gewóóón een spelletje te doen
Precies het heeft natuurlijk niets met het ras te maken.
Nou-ou...het ligt geloof ik ietsjepietsje genuanceerder dan 'kind doet niks, zit lief te spelen en hond valt haar zonder reden aan'. Althans, volgens het artikel:
"Ms Melville was unavailable for comment, but it is understood that she told police that Megan may have kicked Saracen and that is why he attacked her".
ik denk niet dat een hond gelijk aanvalt als ie geschopt word gaan ze eerder bang in de hoek zitten
en mochten ze aanvallen omdat ze zich bedreigd voelen dan is het niet aanvallen en blijven aanvallen..
dat ie blijft bijten is toch een punt van agressie denk ik dan..
Once upon a time can happen anytimeWhiskey*Toska*Storm*Roxy*
Ik geloof niet dat de hond haar aanviel om het geluid van het spelletje.
Ik heb hier zelf een nerveus typje die op elk piepje en klikje begint te blaffen en te zoeken, maar die reagéért niet eens op dat spelletje, en ik heb het vaak gespeeld waar hij bij was. En als de hond al op het spel hád gereageerd, is aanvallen geen logische zet. Eerder blaffen en zoeken waar het geluid vandaan komt...
Ik denk dat er iets anders is gebeurd... en ik zou wel eens willen weten wat.
Joepie schreef:Precies het heeft natuurlijk niets met het ras te maken.
Misschien. Misschien niet. Mijn oom had vroeger in zijn gezin een beagle en ze waren op bezoek bij een kennis met een kindje van bijna 1. Beagle was normaal hartstikke lief maar hij heeft wel dat kind aangevallen. De ene hond van het ras is de andere niet. Ik zeg niet dat die hond niks gedaan heeft, maar ik betwijfel ook of omalief het wel helemaal goed vertelt heeft
ik denk niet dat een hond gelijk aanvalt als ie geschopt word gaan ze eerder bang in de hoek zitten
en mochten ze aanvallen omdat ze zich bedreigd voelen dan is het niet aanvallen en blijven aanvallen..
Een hond zal niet direct aanvallen maar gaat ook niet bang in een hoekje zitten, ik weet niet waar je dat vandaan haalt
Dan het aanvallen en blijven aanvallen. Denk je niet dat als dat gebeurd was het grietje er niet met deze verwonding vanaf was gekomen. Het was geen teckel die tegenover haar stond hoor
Punt 1 is het mag niet, dat is duidelijk. Het grietje zit er maar mooi mee en die vrouw is haar hond kwijt. Eigenlijk is iedereen slachtoffer in deze
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Een hond zal niet direct aanvallen maar gaat ook niet bang in een hoekje zitten, ik weet niet waar je dat vandaan haalt
Dan het aanvallen en blijven aanvallen. Denk je niet dat als dat gebeurd was het grietje er niet met deze verwonding vanaf was gekomen. Het was geen teckel die tegenover haar stond hoor
Punt 1 is het mag niet, dat is duidelijk. Het grietje zit er maar mooi mee en die vrouw is haar hond kwijt. Eigenlijk is iedereen slachtoffer in deze
als ie voor het eerst geschopt is zal ie niet weten wat er gebeurd hij zal mss niet in een hoekje gaan zitten maar hij zal niet zo aanvallen en zoals ik het lees.... ze moesten hem er van afschoppen lijkt het mij niet op een correctie dat lijkt mij meer op aanvallen en blijven aanvallen..
anders was het een beet en weer weg..
als ie voor het eerst geschopt is zal ie niet weten wat er gebeurd hij zal mss niet in een hoekje gaan zitten maar hij zal niet zo aanvallen en zoals ik het lees.... ze moesten hem er van afschoppen lijkt het mij niet op een correctie dat lijkt mij meer op aanvallen en blijven aanvallen..
Ik weet het niet, ik zie dan een beeld voor me wat kan gebeurd zijn. Nogmaals ik was er niet bij en het had gewoonweg niet mogen gebeuren.
Maar goed, kind zit te klieren met haar benen en hond ziet er een spel in. Pakt dat beentje beet en strekt het spelenderwijs van de bank maar het kind is in paniek daardoor en gilt en schopt harder. Baasje schrikt van de situatie die zij op dat moment ziet en schopt de hond die als reactie een hap geeft. Ik denk niet dat het meerdere aanvallen zijn geweest, daar is de schade te beperkt voor. Een hond van dit type zou dan eerder de hele wang afgescheurd hebben en een deel van de neus.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ik weet het niet, ik zie dan een beeld voor me wat kan gebeurd zijn. Nogmaals ik was er niet bij en het had gewoonweg niet mogen gebeuren.
Maar goed, kind zit te klieren met haar benen en hond ziet er een spel in. Pakt dat beentje beet en strekt het spelenderwijs van de bank maar het kind is in paniek daardoor en gilt en schopt harder. Baasje schrikt van de situatie die zij op dat moment ziet en schopt de hond die als reactie een hap geeft. Ik denk niet dat het meerdere aanvallen zijn geweest, daar is de schade te beperkt voor. Een hond van dit type zou dan eerder de hele wang afgescheurd hebben en een deel van de neus.
daar heb je gelijk in. het is een behoorlijk grote hond
het blijft raden wat er echt gebeurd is..
bouvierpoedel schreef:
Meestal heeft het heel veel met het ras te maken.
Maar meestal niet de rassen waar mensen de mond van vol hebben
Ik eet geen hond .
Dus geen mond vol.
Oh soms dan kun je verstelt staan er is ook wel eens een tekkel geweest die de baby van het gezin dood beet.
Als ik kijk bij mijn eigen honden zou een beet naar een kind eerder van mijn bouvier vandaan komen dan van mijn poedel.
Je kunt geen rassen gaan fokken en houden om hun afkomst en karakter en dan later lopen wegwijffen dat ze dat nooit zouden doen zonder reden.
Natuurlijk zal er in de meeste gevallen een reden zijn.
En heel puur sec is de mens toch de grootste factor.
Maar sommige rassen kun je niet uitvlakken als ..........
StormenRoxy schreef:
Ik denk dat je niet kan zeggen hoe een hond reageert en waarom. Misschien trapte dat meisje de hond wel midden in zijn smoel omdat hij te dicht bij haar kwam. Veel honden pikken dat niet van bezoek-kindjes en dan kan hij haar dus aan haar voet van de bank getrokken hebben. Als dat kind hem dan slaat of schopt en begint te gillen is het zo een gevecht waarbij het kind erg het onderspit delft. Laat ik het zo zeggen, als een meisje willekeurig waar de gemiddelde volwassen rottweilerreu een beuk gaat geven loopt dat best wel vaak niet zo goed af denk ik Je kan niet zeggen dat hij dus in een hoekje zou gaan zitten.
Even ter verduidelijking (om niet weer in een oeverloze discussie over 'rassen' te verzeilen ) ik heb het over dergelijke honden. Niet over rassen. Gewoon individuele honden. Een hond die een kind van de bank sleurt en keer op keer in het gezicht bijt, heeft wat mij betreft geen recht op leven.
Omdat m.i. zo'n hond (of het nou een teckel, een mastiff of voor mijn part een collie is!) niet in deze samenleving past. Gewoon te gevaarlijk. Al zou de schade door een mastiff over het algemeen groter zijn dan die van een teckel, kan ik me zo voorstellen.
lieke schreef:Even ter verduidelijking (om niet weer in een oeverloze discussie over 'rassen' te verzeilen ) ik heb het over dergelijke honden. Niet over rassen. Gewoon individuele honden. Een hond die een kind van de bank sleurt en keer op keer in het gezicht bijt, heeft wat mij betreft geen recht op leven.
Omdat m.i. zo'n hond (of het nou een teckel, een mastiff of voor mijn part een collie is!) niet in deze samenleving past. Gewoon te gevaarlijk. Al zou de schade door een mastiff over het algemeen groter zijn dan die van een teckel, kan ik me zo voorstellen.
Niets meer aan toe te voegen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
lieke schreef:
Even ter verduidelijking (om niet weer in een oeverloze discussie over 'rassen' te verzeilen ) ik heb het over dergelijke honden. Niet over rassen. Gewoon individuele honden. Een hond die een kind van de bank sleurt en keer op keer in het gezicht bijt, heeft wat mij betreft geen recht op leven.
Niemand van ons is bij dit trieste incident geweest; niet te oordelen of te veroordelen.
Ooit ben ik als 8-jarig kind tegen 'mijn' DH aan gaan liggen die overdag op zijn mat lag en 's avonds stond te blaffen of hij aub naar zijn ruime uitlaatkennel mocht buiten.
Ik stoorde hem overdag in zijn slaap en hij snapte vlak voor mijn gezicht met als resultaat dat ik van schrik een bloedneus kreeg.
Mijn boodschap blijft dan ook: houd je (jonge) kind verre van de hond des huizes mits je als ouder/verzorger niet zelf in de buurt bent.
Pootjes van Ella en Joost (Josie) Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Ik vind zowiso dat honden niet "zomaar" ingeslapen moeten worden na een incident. Laat ze dan eerst checken door een goede GT (en niet een die het er juist om te doen is dát het beest ingeslapen gaat worden, maar juist die misschien zou kunne helpen dit te voorkomen) Of het nou in ditgeval een Bullmastiff is of dat het een *weetikveelwatvoorras* is, dat maakt helemaal niet uit.
Ook nintendo zou ik niet de schuld geven.. er zijn zoveel dingen waar hondengeluiden afkomen, dus om nou nintendo hiervoor schuldig te stellen..