Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Politie is het vangen van honden beu
Moderator: moderatorteam
- Maxine
- Zeer actief
Politie is het vangen van honden beu
Politie is het vangen van loslopende honden beu
do 30/09/2010 - 07:38
In de politiezone Puyenbroeck riskeren baasjes van honden voortaan een boete als de politie hun hond op straat moet vangen. De politie spendeert er per jaar honderden uren aan loslopende honden, maar de korpschef is dit stilaan beu.
Volgens een voorzichtige schatting lopen in het arrondissement Gent elk jaar zo'n 3.000 honden weg. En dat vergt heel wat inspanningen van de politie, zegt korpschef Koen Eeckhaut van de politiezone Puyenbroeck (Lochristi, Moerbeke-Waas, Wachtebeke en Zelzate).
"Je mag rekenen: de ploeg moet aanrijden, moet de hond vangen, dat is niet altijd evident, er achteraan lopen. Dan moet die hond overgebracht worden naar Zelzate of Lochristi. Je mag dus rekenen: twee man, twee uur per hond, in ons geval 400 honden. Simplistisch samengevat: 800 uur per jaar. Die 800 uur kunnen we in interessantere zaken steken", concludeert Eeckhaut.
Vaak maken de honden ook nog eens de politiecombi's grondig vuil tijdens hun transport. En eenmaal op kantoor moeten de dieren ook nog de nodige verzorging krijgen, zoals eten en een onderdak, tot hun baasjes arriveren. Dankzij de chip zijn die baasjes meestal wel snel opgespoord.
De politie, uw vriend..... ja, ja...
do 30/09/2010 - 07:38
In de politiezone Puyenbroeck riskeren baasjes van honden voortaan een boete als de politie hun hond op straat moet vangen. De politie spendeert er per jaar honderden uren aan loslopende honden, maar de korpschef is dit stilaan beu.
Volgens een voorzichtige schatting lopen in het arrondissement Gent elk jaar zo'n 3.000 honden weg. En dat vergt heel wat inspanningen van de politie, zegt korpschef Koen Eeckhaut van de politiezone Puyenbroeck (Lochristi, Moerbeke-Waas, Wachtebeke en Zelzate).
"Je mag rekenen: de ploeg moet aanrijden, moet de hond vangen, dat is niet altijd evident, er achteraan lopen. Dan moet die hond overgebracht worden naar Zelzate of Lochristi. Je mag dus rekenen: twee man, twee uur per hond, in ons geval 400 honden. Simplistisch samengevat: 800 uur per jaar. Die 800 uur kunnen we in interessantere zaken steken", concludeert Eeckhaut.
Vaak maken de honden ook nog eens de politiecombi's grondig vuil tijdens hun transport. En eenmaal op kantoor moeten de dieren ook nog de nodige verzorging krijgen, zoals eten en een onderdak, tot hun baasjes arriveren. Dankzij de chip zijn die baasjes meestal wel snel opgespoord.
De politie, uw vriend..... ja, ja...

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Politie is het vangen van honden beu
Ik begrijp het wel eigenlijk. Ik zou er zelf ook een punthoofd van krijgen als ik als politie honden moest gaan vangen. Ik zou zeggen, vang ze alleen als ze problemen veroorzaken? 

- Maxine
- Zeer actief
Dat snap ik inderdaad ook wel.MARC_S schreef:Ik begrijp het wel eigenlijk. Ik zou er zelf ook een punthoofd van krijgen als ik als politie honden moest gaan vangen. Ik zou zeggen, vang ze alleen als ze problemen veroorzaken?
Of stel dan iemand aan die als hondenvanger fungeert? Zoals bij politiezone HaZoDi.

- dagmar88
- Zeer actief
Nou, bij mij is ooit tijdens een hevige storm de poort er uit gewaaid en de hond die ik toen had weggelopen... Was toch erg blij dat tegen de tijd dat ik gebeld werd de politie m'n hond al weer had gevangen, in de tuin gezet en de poort provisorisch had gerepareerd!MARC_S schreef:Ik begrijp het wel eigenlijk. Ik zou er zelf ook een punthoofd van krijgen als ik als politie honden moest gaan vangen. Ik zou zeggen, vang ze alleen als ze problemen veroorzaken?

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Tja, als ze het vangen van boeven niet beu waren konden ze daar die 800 uur in steken, maar ja... 

- iones
- Zeer actief
Maar waar zijn die eigenaren dan? Of zijn het zwerfhonden?
Als de honden een eigenaar hebben die ze gewoon laat rondzwerven, dan moeten ze de honden gewoon afnemen.
Als de honden een eigenaar hebben die ze gewoon laat rondzwerven, dan moeten ze de honden gewoon afnemen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Geen slecht idee om de eigenaar dat te laten betalen. Er zijn vast veel mensen die hun hond bewust laten loslopen "Dan laat hij zichzelf uit" of die honden loslaten terwijl ze niet luisteren. Tja das dan je eigen probleem. En als mijn hond perongeluk weg loopt doordat hij bijvoorbeeld ergens van schrikt, ben ik de politie allang dankbaar dat ze hem vinden en terugbrengen en zou daar best voor betalen 

-
- Actief
Ik betaal ze al indirect, nl. door de hondenbelasting.
Hier in de gemeente zie je er namelijk niets van terug, dus zal het vast ergens anders voor gebruikt worden.
Maar in geval van weglopen gebeurd hier volgens mij eigenlijk alles via de dierenambulance.

Hier in de gemeente zie je er namelijk niets van terug, dus zal het vast ergens anders voor gebruikt worden.
Maar in geval van weglopen gebeurd hier volgens mij eigenlijk alles via de dierenambulance.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Dit valt toch niet onder dierenleed? Eerder agentenleed 

- iones
- Zeer actief
Ik vind het toch wel een vorm van verwaarlozing als mensen hun dieren maar op straat laten rondslingeren waar ze het zelf maar uit moeten zoeken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen