Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voor het eerst samen op vakantie
Moderator: moderatorteam
-
mazzel
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
voor het eerst samen op vakantie
Ik wil graag een weekend of een weekje weg. Hiervoor had ik altijd oppas voor de hond
waar hij perfect zat dus nam ik hem nooit mee. Inmiddels kan hij helaas niet meer bij de oppas
terecht. Nu heb ik nog één oppas waar hij heen zou kunnen maar daar heb ik niet alle vertrouwen
in dus neem ik hem liever mee. Maar hoe doen jullie dat, als je ergens heen gaat waar hij niet heen
mag laat je hem/haar dan gewoon in het huisje of hotel? Thuis sloopt hij nooit en blaft ook niet als hij
alleen is ik ben alleen bang dat hij dat op vakantie dus wel zou doen.
waar hij perfect zat dus nam ik hem nooit mee. Inmiddels kan hij helaas niet meer bij de oppas
terecht. Nu heb ik nog één oppas waar hij heen zou kunnen maar daar heb ik niet alle vertrouwen
in dus neem ik hem liever mee. Maar hoe doen jullie dat, als je ergens heen gaat waar hij niet heen
mag laat je hem/haar dan gewoon in het huisje of hotel? Thuis sloopt hij nooit en blaft ook niet als hij
alleen is ik ben alleen bang dat hij dat op vakantie dus wel zou doen.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Re: voor het eerst samen op vakantie
Bij ons blijven ze dan gewoon in het huisje.
De laatste keer was Spike gewoon los in de kamer. Kelly zat in de badkamer. (durft te slopen en gaat niet samen met Spike als wij er niet bij zijn) En Indy in de bench, (was nog maar een paar maanden)
Nog nooit geen gedoe gehad, ging altijd goed.
Mijn ervaring met onze eigen honden is dat als ze thuis niets slopen ze dat in een andere omgeving ook niet doen.
De laatste keer was Spike gewoon los in de kamer. Kelly zat in de badkamer. (durft te slopen en gaat niet samen met Spike als wij er niet bij zijn) En Indy in de bench, (was nog maar een paar maanden)
Nog nooit geen gedoe gehad, ging altijd goed.
Mijn ervaring met onze eigen honden is dat als ze thuis niets slopen ze dat in een andere omgeving ook niet doen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik zou dan kiezen voor een verblijf waar de honden echt welkom zijn zodat je de hond achter kan laten, muziekje aan, wat lekkers erbij en zorgen dat de hond goed moe is.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Wij gaan ook meerdere keren per jaar naar Landal/Center parcs e.d., wij laten ze altijd in het huisje. Ze slopen thuis niet en in de huisjes ook niet. Wel vinden ze het lastig(er) om alleen te blijven in vreemde omgeving...
Maar ik zorg er ook, zoals hierboven genoemd, voor dat ze moe en voldaan zijn.
Maar ik zorg er ook, zoals hierboven genoemd, voor dat ze moe en voldaan zijn.

- Jeannettebo
- Zeer actief
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Hier zijn ze vorig jaar ook mee geweest naar een huisje, was ook geen probleem.
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
In een vreemd huisje laat ik Kees echt niet alleen hoor. Hij gaat gewoon overal mee naar toe, is ook net zo gezellig.
- Hanneke2
- Zeer actief
Hier net zo. Misschien zou het best goed gaan hoor (thuis en bij mijn ex thuis kunnen ze prima alleen blijven), maar ik ga niet het risico lopen dat het NIET goed gaat en ik weer met verlatingsangst zit.antheman schreef:In een vreemd huisje laat ik Kees echt niet alleen hoor. Hij gaat gewoon overal mee naar toe, is ook net zo gezellig.
Dus gewoon lekker mee of er blijft iemand in het huisje. Werkt hier prima.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
mazzel
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
thuis sloopt hij niet, maar ben toch een beetje bang dat hij het daar wel zou doen, is dan ook behoorlijk balen als dat gebeurd! Is inderdaad wel een goed idee om hem lekker moe te maken en een lekker bot of iets te geven. En waar hij mee naar toe kan mag hij natuurlijk ook gewoon mee. Maar denk dat dat per park verschilt waar een hond allemaal welkom is en waar niet. Wil inderdaad wel een park waar honden echt welkom zijn. Dan mag hij waarschijnlijk ook bijna overal mee naar toe. Maar als ik alle reactie zo lees moet het goed komen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wij gaan de laatste jaren altijd met de honden (3, voorheen 2) op vakantie en laten ze dan de eerste dagen zowiezo niet alleen achter. Het is best te doen, ook met meerdere honden, om gelegenheden te vinden waar je hond(en) ook welkom zijn voor als je gaat eten, en bij het boodschappen doen nemen we ze óf mee in de auto, óf 1 van ons blijft thuis op de honden passen terwijl de ander boodschappen doet.
Na een paar dagen, of bij een tweede verblijf in dezelfde accommodatie, laten we de honden wel thuis, bij voorkeur in een aparte ruimte zodat ze niet in de verleiding komen om iets stuk te gaan maken.
Maar dat is tot op heden ook nog nergens gebeurd.
Na een paar dagen, of bij een tweede verblijf in dezelfde accommodatie, laten we de honden wel thuis, bij voorkeur in een aparte ruimte zodat ze niet in de verleiding komen om iets stuk te gaan maken.
Maar dat is tot op heden ook nog nergens gebeurd.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik ben wel eens met Caja alleen naar Schiermonnikoog geweest.
Toen liet ik haar wel gewoon alleen in de hotelkamer met ontbijten (waren geen honden toegestaan) en als ik boodschappen deed.
Maar Caja is ook geen sloper.
Toen liet ik haar wel gewoon alleen in de hotelkamer met ontbijten (waren geen honden toegestaan) en als ik boodschappen deed.
Maar Caja is ook geen sloper.

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ik durf de honden nooit zo goed in een vreemd huis alleen te laten.
Toch bang dat ze iets slopen en dan zijn het dus niet mijn eigen spullen.
Ondanks dat Hera en Woopy aj jaren niks meer gesloopt hebben.
Ben altijd een beetje bang dat ze misschien in paniek raken als ze ons weg zien rijden en zij toch in een vreemde omgeving achtergelaten worden. Dat ze dan wellicht in hun paniek deuren proberen open te krabben o.i.d.
Meestal gaan we dan dus apart weg of ik ga een eind wandelen in het bos met de honden en Frank gaat iets met de kinderen doen.
Heel soms zet ik de autokennel in het huisje neer waar dan 2 honden in kunnen. En de andere gaan dan mee als we echt iets samen willen doen.
Toch bang dat ze iets slopen en dan zijn het dus niet mijn eigen spullen.
Ondanks dat Hera en Woopy aj jaren niks meer gesloopt hebben.
Ben altijd een beetje bang dat ze misschien in paniek raken als ze ons weg zien rijden en zij toch in een vreemde omgeving achtergelaten worden. Dat ze dan wellicht in hun paniek deuren proberen open te krabben o.i.d.
Meestal gaan we dan dus apart weg of ik ga een eind wandelen in het bos met de honden en Frank gaat iets met de kinderen doen.
Heel soms zet ik de autokennel in het huisje neer waar dan 2 honden in kunnen. En de andere gaan dan mee als we echt iets samen willen doen.

Cash v Heiligental en Flow.
- maranoa
- Actief
- Contacteer:
Bij ons doen we ook aan hondenoppas.
Als het baasje een dagdeel iets zonder hond wil ondernemen dan passen wij op en mag de hond lekker rond lopen in ons huis en tuin.
We laten ze dan ook uit.
Wij hebben een B&B waar honden van harte welkom zijn.
Als het baasje een dagdeel iets zonder hond wil ondernemen dan passen wij op en mag de hond lekker rond lopen in ons huis en tuin.
We laten ze dan ook uit.
Wij hebben een B&B waar honden van harte welkom zijn.
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"

http://www.chezmaranoa.be"

- basje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen en Franse buldog
De eerste dagen laten we Conan niet alleen. Daarna wel. Muziekje aan.Gelukkig sloopt hij nooit.
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bij mij is een soort vuistregel dat ze eerst moeten weten dat we nu hier wonen. Dus de eerste dagen laat ik ze niet alleen of doe ze in de auto. Vaak is trouwens het feit dat ze rustig gaan liggen slapen 's nachts op de plek waar ze ook alleen moeten zijn genoeg reden om aan te nemen dat het vanaf dan goed zal gaan. En dan nog laat ik ze niet zo lang alleen als ik thuis wel zou doen.