Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond van het jaar show 2010
Moderator: moderatorteam
- bieb4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Miniature American Shepherd en een Friese Stabij
- Aantal honden: 2
Hond van het jaar show 2010
heeft een nieuwe regel:
Clubwinnaars.
Voor de Hond van het Jaar 2010 worden de Clubwinnaars (CW) van de Kampioenschapsclubmatches van de
rasverenigingen uitgenodigd voor deelname.
De rasverenigingen zullen hierover worden geïnformeerd middels een brief en een aanmeldingsformulier waarop zij
de gegevens van de Clubwinnaar kunnen aangeven.
Vervolgens zullen deze honden worden uitgenodigd om deel te nemen en samen met de overige geselecteerde
honden te gaan strijden om de titel Hond van het Jaar 2010.
ook wordt er iets voor de veteranen gedaan.
Onze Troy mag daar aan mee doen en dat vinden we een hele eer. Hij heeft er al eens gestaan omdat hij 2e in rasgroep 1 was geworden en nu mag hij omdat hij de kampioensclubmatch gewonnen heeft.
wij hebben deze show als heel leuk ervaren en zullen zeker aanwezig zijn.
Vind deze regel ook wel leuk omdat je toch vaak dezelfde rassen ziet winnen in de eindkeuringen en nu kan elk ras met 1 hond vertegenwoordigd zijn
Clubwinnaars.
Voor de Hond van het Jaar 2010 worden de Clubwinnaars (CW) van de Kampioenschapsclubmatches van de
rasverenigingen uitgenodigd voor deelname.
De rasverenigingen zullen hierover worden geïnformeerd middels een brief en een aanmeldingsformulier waarop zij
de gegevens van de Clubwinnaar kunnen aangeven.
Vervolgens zullen deze honden worden uitgenodigd om deel te nemen en samen met de overige geselecteerde
honden te gaan strijden om de titel Hond van het Jaar 2010.
ook wordt er iets voor de veteranen gedaan.
Onze Troy mag daar aan mee doen en dat vinden we een hele eer. Hij heeft er al eens gestaan omdat hij 2e in rasgroep 1 was geworden en nu mag hij omdat hij de kampioensclubmatch gewonnen heeft.
wij hebben deze show als heel leuk ervaren en zullen zeker aanwezig zijn.
Vind deze regel ook wel leuk omdat je toch vaak dezelfde rassen ziet winnen in de eindkeuringen en nu kan elk ras met 1 hond vertegenwoordigd zijn
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: Hond van het jaar show 2010
dus toch clubwinnaars!!!
dan zal Solar ook wel mee mogen doen
ik hoor het dan wel vanzelf van de RV en de Raad.
dan zal Solar ook wel mee mogen doen

ik hoor het dan wel vanzelf van de RV en de Raad.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
doen ze denk je het voor alle clubwinners of alleen de beste van de hele club.
Zoals onze club heeft zoveel rassen, mag dan alleen de BIS of alle BOB's op de kampioensclubmatch?
Zoals onze club heeft zoveel rassen, mag dan alleen de BIS of alle BOB's op de kampioensclubmatch?
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
de BOB krijgt de titel clubwinner, dus het lijkt mij dat het om alle BOB's gaat.
anders heeft Solar ook pech
anders heeft Solar ook pech

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Maar wat als een buitenlandse hond wint.. dan heb je alsnog niks aan deze regel lijkt mij
Dus hoeft nog altijd niet ieder ras vertegenwoordigd te zijn tijdens het hond van het jaar show

Dus hoeft nog altijd niet ieder ras vertegenwoordigd te zijn tijdens het hond van het jaar show
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
daarom is die regel toch ook niet ingesteld?AnimalFriend schreef:Maar wat als een buitenlandse hond wint.. dan heb je alsnog niks aan deze regel lijkt mij![]()
ik weet niet waarom de regel precies is ingesteld maar reageerde meer op de laatste zin van Topicstarterdaarom is die regel toch ook niet ingesteld?
- bieb4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Miniature American Shepherd en een Friese Stabij
- Aantal honden: 2
ja dat heb je wel dat een buitenlandse hond wint maar het is ook vaak genoeg dat een nederlandse hond wint, ik vidn het gewoon heel leuk om er nog een keer naar toe te mogen gaan
- mon doesie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoezen
- Aantal honden: 6
Er zijn hondenrassen oa de schapendoes die bijna nooit bij de eerste 3 in de eindkeuring komen.
Dit kan ook komen doordat sommige keurmeesters nooit dit ras zullen kiezen omdat ze het ras niet eens kennen.
Engeland bv heeft dit ras ook niet erkend, komt ook niet op de crufts.
waarom niet een hond van het jaar show, met alle nederlands kampioenen van dat jaar erbij?
er komen dan ook meer honden op de show, en honden die anders nooit/bijna nooit een kans maken,
komen nu ook eens in de picture.

Dit kan ook komen doordat sommige keurmeesters nooit dit ras zullen kiezen omdat ze het ras niet eens kennen.
Engeland bv heeft dit ras ook niet erkend, komt ook niet op de crufts.
waarom niet een hond van het jaar show, met alle nederlands kampioenen van dat jaar erbij?
er komen dan ook meer honden op de show, en honden die anders nooit/bijna nooit een kans maken,
komen nu ook eens in de picture.

en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.