Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BAER test ?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

BAER test ?

Ongelezen bericht door Podenji »

wie kan mij helpen aan info omtrent de BAER test?
ik heb e.e.a op internet gelezen maar ook dat ze dan een roesje moeten hebben...terwijl in amerika deze test gewoon gedaan kan worden zonder roesje, kwartiertje werk en klaar. Hoe zit het nou? en waar kan ik het laten doen?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: BAER test ?

Ongelezen bericht door sirene »

Als de hond stil kan liggen/zitten hoeven ze geen roesje. Misschien wel voor sommige rv om het officieel te hebben.
Wanneer een hond beweegt tijdens het testen of geluid maakt (piept of heel erg bibbert) wordt de uitslag beïnvloed.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

In Eersel doen ze het zonder roesje als je dat graag wilt. Op andere plekken dacht ik niet.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

dank je Sonja :ok:
ik ga eens informeren in Eersel :ok:
niet dat ze gefrutsel aan hun kop zo leuk vinden maar goed dat zien we dan wel weer :ugh:
overigens denk ik niet dat ze wat mankeren aan hun oren, maar ik wil deze test eigenlijk voor de goede orde laten doen, net zoals de ogentest en misschien toch ook HD.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Bij de dalmaten worden ze standaard getest met een bear test. (Als pup van ik geloof een week of 5). Gebeurd met een roesje.
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Bij de Dogo is het geen verplichting om de oren te testen maar het nest van een vriend van ons waar onze Cecilia uit komt, is wel getest. Dit mocht pas zodra de pups gechipt waren (dus tussen de 6 en 9 weken oud) en ging met een roesje.

Maarten Kappen in Eersel doet idd de Baer maar ook Nico Dijkshoorn in Zeist. Daar is dit nest geweest.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

dogo4ever schreef:
Maarten Kappen in Eersel doet idd de Baer maar ook Nico Dijkshoorn in Zeist. Daar is dit nest geweest.
mijn honden zijn al volwassen en ik weet nog niet of ik Smitthys nest laat BAER testen. Ik neig ook naar Dijkshoorn omdat ik dan wellicht meteen HD kan laten doen en het is dichterbij dan Eersel. Ik heb alleen liever dat ze geen roesje geven. Ik denk dat ik ze maar even moet bellen om erachter te komen hoe het daar gaat, op de site stond dus echter met roesje.
dogo4ever
Zeer actief

Ik weet niet of ze het uberhaupt doen zonder roesje. Misschien als je praat als Brugman en laat zien dat je honden zeker weten stil kunnen liggen? Ben ook benieuwd of ze het zonder doen.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

het schijnt dus zonder te kunnen, zoals Sonja al zei en ik weet dat ze het in amerika ook zonder doen.
Het is trouwens ook niet verplicht bij mijn ras.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

wat is je probleem met een roesje? dan weet je gewoon zeker, dat ze in 1 keer de test juist kunnen doen, vele, vele pups ( en ook wel volwassen honden) worden zo getest, hond maakt niks mee van gefrut in de oren, lijkt me voor de hond ook fijner. ik zou daar niet moeilijk over doen verder, ze gaan niet diep onder zeil ofzo...
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ja dat is waar, maar ik heb gewoon liever geen onnodig geprik in mijn honden :mrgreen:
HD kunnen ze ook zonder roesje doen, ik zat wel te denken dat als ze dan toch een roesje moeten dat ze dan meteen ook maar die HD fotos moeten doen terwijl ze een roesje hebben, is dan net zo makkelijk lijkt mij, nou ja ik moet er nog even goed over nadenken :ugh:
dogo4ever
Zeer actief

Er zijn rassen waarbij een narcose een meer dan gemiddelt risico is. Misschien is dat de reden?
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

dogo4ever schreef:Er zijn rassen waarbij een narcose een meer dan gemiddelt risico is. Misschien is dat de reden?
dat is inderdaad de reden waarom ik het liever helemaal zonder doe als het kan dus.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

volgens mij, maar kan ook zijn dat dat nu niet meer zo is, is/was het zo, dat als je het officieel wil doen ( dus voor de rvb) het roesje moet, om elke beinvloeding uit te sluiten...
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

nou het hoeft dus zoizo niet officieel maar ja ik ben dan wel weer zo dat wanneer ik dan die testen dan toch doe, dat ik het dan ook net zo goed meteen officieel doe.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Je wilt je volwassen honden laten testen ?
Mij lijkt dat echt niet nodig hoor Marianne. Tenzij je twijfelt over het gehoor van een hond anders is het echt geld weg gooien. Je doet veel met je honden, hebt ze gewoon thuis, zijn bij jou geboren. Als ze (eenzijdig) doof zouden zijn had je dat echt wel gemerkt. De pups zou je wel kunnen laten testen als doofheid een probleem is in het ras.

Dijkshoorn deed het toen (2007) niet zonder roesje.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

dank je Sonja,
behalve dat ze wortels in hun oren hebben als het hun uitkomt denk ik inderdaad niet dat ze wat mankeren aan hun oren. Zo was Cy gisteren ondeugend en rende het speelveld op na de wandeling terwijl ik al bij de auto stond, hij stond een paar honderd meter verderop te snuffelen, ik pakte een zakje met snoepjes om aan de rest ( die al braaf in de auto zat ) te geven en meneer stond ineens naast me, dus denk niet dat er wat met zijn gehoor is :F:

doofheid kán een probleem zijn, bij de ruwharen is het zoizo bekent, maar goed die heb ik niet in mijn lijnen. MIschien dat ik dan het nest doe, gewoon voor de goede orde.
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Podenji schreef:
dogo4ever schreef:
mijn honden zijn al volwassen en ik weet nog niet of ik Smitthys nest laat BAER testen. Ik neig ook naar Dijkshoorn omdat ik dan wellicht meteen HD kan laten doen en het is dichterbij dan Eersel. Ik heb alleen liever dat ze geen roesje geven. Ik denk dat ik ze maar even moet bellen om erachter te komen hoe het daar gaat, op de site stond dus echter met roesje.
Ik ben bij Dijkshoorn geweest voor een foto van een elleboog, waar ze normaal ook een roesje voor moeten. Ik wilde dit liever niet en heb gevraagd of ze het zonder roesje wilden doen, en dat was geen probleem daar :ok: Dus als je het vraagt, wil hij het misschien wel doen zonder roesje.
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Mijn pups ondergaan standaard met een roesje de BAER test. Zelfs dan hebben ze soms nog last van het geluid. Als je het dopje bij je eigen oor houdt begrijp je waarom. Het is echt geen prettig getik wat ze in hun oren krijgen.
Mijn volwassen honden (als dat zou moeten) zou ik het om die reden ook niet zonder roesje laten ondergaan.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

FF wijzigen, wat een wartaal :oeps: .

Wij hebben goede ervaringen met Eersel (Maarten Kappen). Wij zijn dus iets verder wezen rijden omdat we deze kliniek beter vonden dan dichterbij.

Je schijnt (binnenkort?) ook in Drachten te kunnen testen, bij het Dierenziekenhuis. Wij zijn niet heel erg weg van deze kliniek, maar anderen hebben er wel weer goede ervaringen mee.

De puppen krijgen ook gewoon een roesje. Ik heb hier persoonlijk weinig problemen mee. Ze krijgen naast de klikers in hun oren ook 3 naaldjes in hun hoofd, lijkt me voor een hond die niet onder zeil is ook niet prettig. Daarbij heb ik altijd begrepen dat als een hond wakker is dit de test kan beinvloeden, aangezien de hersenactiviteit wordt gemeten.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Bunker heeft in Eersel een beartest gehad en die was al ivm een heupfoto onder zeil.
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door booster »

Even een oude topic omhoog halen.
Hoe betrouwbaar is deze test?
Welke kosten zitten hier aanvast?
Is zo een roesje risco of niet?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

booster schreef:Even een oude topic omhoog halen.
betrouwbaar om (éénzijdig of tweezijdige) doofheid uit te sluiten.
ong 45 €
Een roesje is altijd een risico.

Waarom wil je een BAER test doen ?

Is jouw naakthondje dat hondje dat op MP heeft gestaan als kruising Chihuahua x AHT ?
Weet je waar hij vandaan komt (gefokt is) ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
booster
Zeer actief

sirene schreef:
booster schreef:Even een oude topic omhoog halen.
betrouwbaar om (éénzijdig of tweezijdige) doofheid uit te sluiten.
ong 45 €
Een roesje is altijd een risico.

Waarom wil je een BAER test doen ?

Is jouw naakthondje dat hondje dat op MP heeft gestaan als kruising Chihuahua x AHT ?
Weet je waar hij vandaan komt (gefokt is) ?
Het is voor me oudste hond het lijkt of ze slechthorend/doof aan het worden is.

Nee mijn naakthondje is amerikaanse naakthond x chineese naakthond.
Ik ken de persoon die hem gefokt heeft.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Volgens mij is BAER alleen te gebruiken voor doof of niet doof. Slechthorendheid kan er niet mee getest worden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
booster
Zeer actief

Ik heb een mail naar eersel gestuurt misschien dat ik daar antwoord op krijg.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”