Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

IJsselshow Zwolle

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: IJsselshow Zwolle

Ongelezen bericht door Podenji »

Machie schreef:Bij een ander ras werd een reu beste reu en die liet zich heeel heel heel slecht betasten.. Vind ik toch apart, of mag dat bij sommige rassen?
welk ras was dat?
bij bv windhonden en oertypes ( zoals podencos dus ) wordt niet altijd zo moeilijk gedaan daarover, nou ja ligt er wel een beetje aan hoe oud de hond is en in hoeverre hij spastisch doet bij het betasten.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Dat was bij de Tollers.
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Hoor ik toch dat een door mij gefokt teefje BOB is geworden bij de Tibetanen....vind ik harstikke leuk voor haar eigenaren, ze hadden haar gekocht zonder optie om te gaan showen,maar kregen toch de smaak te pakken.Ben er best trots op!
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Machie schreef:Dat was bij de Tollers.
In de volwassen klassen is angst een diskwalificerende fout bij de toller. De standaard zegt zelfs dat 'any shyness' diskwalificerend is. In de jeugdklasse mag het worden getolereerd hoewel er diverse keurmeesters zijn die er ook dan zwaar aan tillen.

Verder iedereen nog gefeliciteerd die tevreden was over het resultaat in Zwolle! Ik vind het altijd een leuke show maar kon er helaas niet bij zijn dit jaar (was in de VS om een pup op te halen).
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Van harte gefeliciteerd allemaal met de behaalde resultaten! :D
Josee schreef: Ik heb geen idee hoe het bij de Vizsla´s was, want die heb ik niet gezien.
Bij de weimpjes waren er idd een paar die terug deinsten, waaronder onze Mila.
Maar tja, ergens vond ik het niet vreemd als ik zag hoe ruw de keurmeester de tanden bekeek, hij liep in 1 rechte lijn af op het hoofd om dan meteen de bek open te trekken.... tja en een weim kan dat soort acties niet altijd waarderen... :wink:
Tuurlijk zie ik ook liever en hond die staat als een huis, maar stond hier dus niet van te kijken
Had Mila dit niet gedaan had ze zeker kans gehad om 1U te maken want de km ook aangaf....
Ik meen me te herinneren dat je de keurmeester mag vragen om zelf het gebit van je hond laten zien? :denken:
Natuurlijk moet de hond verder wel te bestasten zijn, maar gebit tonen hebben veel honden moeite mee als dat door een vreemde gedaan wordt. :19:
Plaats reactie

Terug naar “Show”