Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenartsen worden blij van IPO?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Dierenartsen worden blij van IPO?

Ongelezen bericht door Miranda »

Vandaag een gesprek met mijn dierenarts over Skadi.

Hij was érg onder de indruk van haar neus. Hij had haar wat koekjes gegeven en de afgesloten glazen pot daarna weggezet terwijl Skadi met een van de assistentes bezig was. Toen raakten we in gesprek en wandelde madam door de spreekkamer. Ze snuft een keer en gaat tegen het karretje staan waar de koekjes stonden.
"Wauw" zei de dierenarts "wát een neus heeft ze, die is goud waard, moet je mee gaan speuren!"

Ik zei dat ik van plan was om IPO te gaan doen met haar en dat ik overwóóg om ook (uitgebreider dan in IPO) te gaan speuren omdat die geweldige neus mij ook al opgevallen was.

Hij zei daarop dat dierenartsen héél blij worden van IPO-honden. En wreef als een vrek in zijn handen. "Ik ga graag véél op vakantie" zei hij er bij.
Op mijn vraag of hij doelde op afgebroken hoektanden zei hij "Ja, afgebroken hoektanden, geblesseerde nekwervels, rugblessure's, gescheurde banden....".
Hij raadde me dus aan om dat IPO gedeelte nog eens te heroverwegen. Niet met zoveel woorden, maar wel om hoe hij wat zei.
(Hij heeft een tamelijk sarcastische manier van communiceren, toen een poos geleden de eigenaren van twee patsende en borstelende reuen niet snel genoeg ingrepen zei hij bijvoorbeeld "Ja, laat ze vooral knokken, dierenartsen zijn dól op hechten. Dat reken ik per uur en ik naai héél zorgvuldig". :lol1: )

Maar eh...ik merk wel dat ik daardoor aan het twijfelen ben gekomen.
IPO schaar ik eigenlijk onder topsport en bij mensen weet ik dat dát niet gezond is. En bij honden?
Hoe blessuregevoelig is IPO eigenlijk?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Dierenartsen worden blij van IPO?

Ongelezen bericht door malinois »

Nou gelukkig is mijn dierenarts juist een africhtingsfan...

Natuurlijk, elke sport is blessuregevoelig... maar mijn mechelaars hebben zo goed als geen blessures opgelopen van IPO... behalve de oudste dober dat dan weer wel, diverse malen geblokt op de mouw door een pakwerker die het dus niet goed deed... gevolg een nekhernia (ongeneesbaar) en direct stoppen.

Maar geen gebroken tanden hier, geen ruggewervels van hun plek etc. etc. etc.
Dus van de 5 sporthonden in de afgelopen jaren was er eentje die problemen kreeg... en dat had ook erg met zijn bouw te maken overigens.
Xena is 9 en heeft bijv. nergens last van, loopt er nog bij als een jonge hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Begrijp me goed, ik ben niet tégen IPO, integendeel. Ik overweeg het zelf ook. Maar een percentage blessure's die zo zwaar zijn dat de hond totaal moet stoppen van 20% vind ik tamelijk hoog.
En ja, ik ben me er zeer van bewust dat het vaak de fout van de pakwerker is, maar dat komt me net iets te vaak voor eigenlijk....pakwerkers die niet helemaal weten wat ze aan het doen zijn.

De opmerking zette me aan het denken. En toen ik het er met mijn lief over had maakte hij ook nog eens een opmerking die me nog meer aan het denken zette (je bent zwaar tegen topsport bij mensen, waarom is dat voor honden anders?).

Ik ben járen geleden met veel plezier aan de gang geweest met africhting. En was dat nu weer van plan.
Maar ik zag destijds veel (ook heel nare) blessure's. Misschien wel té veel, ik weet het even niet meer zo goed. Zoals gezegd, ik ben aan het twijfelen geslagen. Misschien omdat ik ouder (en voorzichtiger) ben geworden, ik weet het niet.

Maar ik val dus zéker niemand aan, ik wil wel graag inzichten van mensen uit de africhting of dierenartsen die die honden behandelen. Zodat ik een gefundeerde en weloverwogen beslissing kan nemen.
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

je hoeft toch niet meteen op wedstrijdniveau te trainen?
Als je gewoon IPO traint doe je aan sport, niet aan topsport en ik neem aan dat je tegen gewoon sporten geen bezwaar hebt ;)

Ik heb jaren VH getraind met Jan en die heeft nooit een blessure opgelopen, maar ik heb de clubs wel goed uitgezocht.
Veel valt en staat met een goede pakwerker, al zit een ongeluk natuurlijk in een klein hoekje.
Maar goed je hond kan ook zn kniebanden ernstig beschadigen door een misstap in het bos, daar hoeft geen IPO aan te pas te komen.
Beetje afwegen van de mogelijkheden en je wensen denk ik
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
yvette_van_alert
Actief
Mijn ras(sen): duits herder, mechelse herder, corgi, dingo, hannoveraanse zweethond, kaukasische owcharka.

Ongelezen bericht door yvette_van_alert »

Ik denk dat het uitmaakt hoe er getraind wordt, wie er in t pak staat maar ook hoe jij met je honden omgaat...eerst rontgen en dan sporten!! Koud uit de auto hup op de pakwerken kan niet gezond zijn.... maar een warming up mankeert er nog wel eens aan bij vele hondensporten. Daarnaast is een goede conditie natuurlijk ook voor een sporthond belangrijk. Ik laat mijn honden 2 x per jaar preventief nakijken door een goede fysiotherapeut. Ik vraag veel van mijn honden en wil ze dus ook goed verzorgen.

Ik denk dat dan de risico's acceptabel zijn.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ja, van het fokken van rashonden worden ze ook blij. Met name van Berners gaat een mij bekende DA helemaal glimmen.

Tja, de economie moet draaien toch? :blauwoog:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:je hoeft toch niet meteen op wedstrijdniveau te trainen?
Hmmmm....daar heb je wel een punt te pakken.
Ik ben tamelijk fanatiek als ik iets leuk vind. En heb een net zo fanatieke hond uitgezocht.

*krabt achter oor*
And few will ever climb
Zenith
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chodsky pes Bordercollie ruwhaar teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zenith »

yvette_van_alert schreef:Ik denk dat het uitmaakt hoe er getraind wordt, wie er in t pak staat maar ook hoe jij met je honden omgaat...eerst rontgen en dan sporten!! Koud uit de auto hup op de pakwerken kan niet gezond zijn.... maar een warming up mankeert er nog wel eens aan bij vele hondensporten. Daarnaast is een goede conditie natuurlijk ook voor een sporthond belangrijk. Ik laat mijn honden 2 x per jaar preventief nakijken door een goede fysiotherapeut. Ik vraag veel van mijn honden en wil ze dus ook goed verzorgen.

Ik kan mij hier helemaal bij aansluiten!!!! :wink:
renee-uk
Zeer actief

Miranda schreef:
renee-uk schreef:je hoeft toch niet meteen op wedstrijdniveau te trainen?
Hmmmm....daar heb je wel een punt te pakken.
Ik ben tamelijk fanatiek als ik iets leuk vind. En heb een net zo fanatieke hond uitgezocht.

*krabt achter oor*
Je zult toch echt bij het begin moeten beginnen en dat is vast niet meteen vol in de wedstrijden.
Bovendien zijn er wedstrijden en wedstrijden en voorlopig ben je nog wel even zoet voordat je daar aan toe bent, kun je altijd nog heroverwegen :P

Zoek gewoon een goede club uit waar ze weten waar ze mee bezig zijn, dan heb je het al half gewonnen!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

yvette_van_alert schreef:Ik denk dat het uitmaakt hoe er getraind wordt, wie er in t pak staat maar ook hoe jij met je honden omgaat...eerst rontgen en dan sporten!! Koud uit de auto hup op de pakwerken kan niet gezond zijn.... maar een warming up mankeert er nog wel eens aan bij vele hondensporten. Daarnaast is een goede conditie natuurlijk ook voor een sporthond belangrijk. Ik laat mijn honden 2 x per jaar preventief nakijken door een goede fysiotherapeut. Ik vraag veel van mijn honden en wil ze dus ook goed verzorgen.

Hier ben ik het wel mee eens.. goede warming up eerst even uitlaten en voorlopen voor je het veld op gaat wordt vaak vergeten..
En dan is het maar net hoe hard je hond in manwerk stelt, hoe hij opgepakt wordt etc.. dat de wervels af en toe een optater krijgen is bij veel honden waar.. als ik judo of karate beoefen incasseer ik ook vallen e.d. heb zelf mijn hond eens chiropractie behandeling laten ondergaan.. zijn nek en rug bleken echt wel vast te zitten, na die behandelingen liep hij een stuk vrijer, of dat nu alleen door manwerk kwam kan ik natuurlijk nooit voor 100 % vaststellen.. maar als je ziet op sommige foto's hoe hard de honden op de mouw komen ook al worden ze goed weggezet.. kan ik me voorstellen dat er wel eens een wervel verschiet..
Maar met balletje gooien of over hindernissen springen bij agility kunnen ook verkeerde bewegingen gemaakt worden die blessures veroorzaken..
Als je niets met je hond doet dan alleen wandelen is de kans kleiner dat er wat gebeurd, als je actief met je hond bezig bent verhoog je de kans met blessures wat je ook doet :19:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nou ja...ik heb een betrekkelijk korte tijd in de IPO getraind (en jaar of 3) en in die tijd geen gebroken tanden meegemaakt.
Ik train nu een jaar of 4 in de KNPV en in die tijd 1 hond meegemaakt die inderdaad tanden brak....deze hond heeft 3 gebroken hoektanden gehad in amper 2 jaar tijd.
Ligt dat aan de hond of aan de helper????????
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Train volgend jaar 10 jr. KNPV, maar moet zeggen, weinig grote blessures gehad.....1x borstspieren gescheurd, 1x verstapt door kuil/konijnenhol op t veld

De rest hier is nooit training gerelateerd geweest....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:Begrijp me goed, ik ben niet tégen IPO, integendeel. Ik overweeg het zelf ook. Maar een percentage blessure's die zo zwaar zijn dat de hond totaal moet stoppen van 20% vind ik tamelijk hoog.
En ja, ik ben me er zeer van bewust dat het vaak de fout van de pakwerker is, maar dat komt me net iets te vaak voor eigenlijk....pakwerkers die niet helemaal weten wat ze aan het doen zijn.
Ik denk dat dit percentage wel mee valt... hoe komt hij daar bij? Als je kijkt hoeveel honden er in de africhting zitten, honden die vaak nooit een dierenarts zien dan kan hij volgens mij nooit aan een dergelijk percentage komen.
En ja veel hangt en staat met de pakwerker... daarom goed kijken dat is het enige wat je kunt doen. Ook pakwerkers zijn mensen en een blok zal elke hond weleens overkomen...
Daarnaast heeft de bouw van een hond daar ook behoorlijk mee te maken, als ik zie hoe klein en wendbaar mijn reu is, die kan veel meer hebben dan de dober destijds... Hij kan zich veel makkelijker weggooien.
De opmerking zette me aan het denken. En toen ik het er met mijn lief over had maakte hij ook nog eens een opmerking die me nog meer aan het denken zette (je bent zwaar tegen topsport bij mensen, waarom is dat voor honden anders?).

Ik ben járen geleden met veel plezier aan de gang geweest met africhting. En was dat nu weer van plan.
Maar ik zag destijds veel (ook heel nare) blessure's. Misschien wel té veel, ik weet het even niet meer zo goed. Zoals gezegd, ik ben aan het twijfelen geslagen. Misschien omdat ik ouder (en voorzichtiger) ben geworden, ik weet het niet.

Maar ik val dus zéker niemand aan, ik wil wel graag inzichten van mensen uit de africhting of dierenartsen die die honden behandelen. Zodat ik een gefundeerde en weloverwogen beslissing kan nemen.
Je begint met VZH en je moet nog maar zien of je ooit wedstrijden kunt draaien toch?
Op wedstrijden staan toch meestal wel de beste pakwerkers van NL (A-pakwerkers), het meeste risico loop je toch echt met trainen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Zoek gewoon een goede club uit waar ze weten waar ze mee bezig zijn, dan heb je het al half gewonnen!
:ok:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Kom nu 1,5 op een knpv club, waarvan een klein jaar zelf trainen.
En tot nu toe echt geen gekke dingen meegemaakt. Volgens mij valt het wel mee.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ik ga er eens over nadenken, ik hoef nu natuurlijk ook nog geen beslissing te nemen :wink:

Kent iemand trouwens 't Haartje in Amersfoort?
Die is me aanbevolen als een goede club.
And few will ever climb
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:Ik ga er eens over nadenken, ik hoef nu natuurlijk ook nog geen beslissing te nemen :wink:

Ligt eraan wat je wilt... wil je leuk trainen: ja
Wil je wedstrijden draaien: nee...

:wink:

Kijk gewoon eens naar deelnemers op wedstrijden en van welke verengingen deze komen :wink:
Daaraan kun je meestal wel zien of een vereniging voornl. recreatief traint of wedstrijdgericht.

ps. voor mij is het risico op blessures in de IPO dusdanig klein dat ik het met een gerust hart doe, ondanks wat Boy is overkomen.
Buiten in het bos lopen ze minstens zoveel kans op blessures met rennen, springen, bomen die niet uit de weg gaan etc.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Als je niks met je hond doet worden ze ook blij. Moeten ze dieetbrokken voorschrijven.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Nou, niks doen is met madam geen optie.
Die zou daar heel ongelukkig van worden, vermoed ik zo.
And few will ever climb
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Miranda schreef:Ik ga er eens over nadenken, ik hoef nu natuurlijk ook nog geen beslissing te nemen :wink:

Is gewoon een leuke club waar je naast IPO ook reddingshonden en het KNPV zoekhondenprogramma kan doen
Jan
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Im doe graag aan hondensport maar ik kan niet ontkennen dat daar inderdaad risico's aan vast zitten. Koko heeft in drie jaar tijd nu 1 teentje gebroken (nagel is nooit meer terug gekomen) en laatst 1 afgebroken hoektand. Realistisch weet ik dat het risico vrij groot is dat er nog eens iets fout gaat. Koko is gewoon een heel erg extreme hond en die loopt dus bijbehorende risico's helaas. Gisteren mocht ze voor het eerst sinds haar wortelkanaalbehandeling weer eens voorzichtig bijten maar hoewel ik haar tevoren flink heb laten werken zodat ze niet al te fel zou zijn ging ze er weer helemaal vol in :ugh: Terwijl we voor de zekerheid heel voorzichtig met een lap begonnen zijn.

Dus durf ik niet met zekerheid te stellen dat ze niet een keer veel erger geblesseerd raakt. En dat is iets waar ik wel degelijk over na denk. Maar goed ze beleeft er zo verschrikkelijk veel lol aan dat ik er ook niet mee op wil houden. Ik neem het risico dus maar.

Overigens worden dierenartsen veel rijker van bepaalde hondenrassen waar helemaal nooit mee gesport wordt, en van mensen die hun hond persé altijd los moeten laten lopen zonder bijbehorend appèl dus daar zou ik me niet teveel van aantrekken.

Groetjes,

Kees
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kijk dit gebeurde er bij de laatste wedstrijd bij mijn hond een paar weken geleden...

Afbeelding

Ja hij heeft hier de mouw dus ook nog gewoon vast...
Maar hij heeft gelukkig nergens last van gehad...daarom ben ik ook zo blij dat het een wendbaar ras is.
Nu moet ik toegeven dat het een moeilijke hond is voor een pakwerker hoor... hij trekt ineens naar binnen.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Eigen honden nog niets tegengekomen (toch niet sport gerelateerd; Ds haar teen is wel kapot, maar dat komt niet door de sport)

Biek (vader van de mijne) is wel zijn bovenste tanden afgebroken door de sport. Hij heeft er echter geen last van en sport nog gewoon zoals voorheen.
Het laatste dat ik van een gekwetste hond gehoord heb, is de jonge hond van Mario Verslijpe, die een barst in zijn bot heeft, door het pakwerk inderdaad.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

malinois schreef:Kijk dit gebeurde er bij de laatste wedstrijd bij mijn hond een paar weken geleden...
Oef...voor allebei :o
Zie ik die pakwerker nou losgekomen zijn van de grond?

Mevrouw hier is uiterst lenig en wendbaar. Ik sta in het bos wel eens met open mond te kijken naar d'r (en houd inderdaad ook wel eens mijn hart vast, maar je kunt ze lastig opsluiten in een glazen kastje). Daarnaast is ze (zeker voor een hondje van 16 weken) zo sterk als een beer. En bloedjefanatiek. Dat beukt rustig volwassen Duitse staande draadhaarreuen omver.
Volgens mij heeft ze absoluut IPO kwaliteit. Maar ik vraag me af of dat onbesuisde en fanatieke niet ervoor zorgt dat ze een verhoogde kans op blessure's loopt.

Daarnaast heeft ze echt een geweldige neus, zoiets heb ik nog nooit gezien bij een hond.
Dus speuren is voor ons ook een heel reële optie. En ik denk dat ze dat ook erg leuk vindt. De speur en zoekspelletjes die we doen vindt ze iig geweldig.

Ik ben er nog steeds niet uit, en ik denk ook niet dat dat op korte termijn gaat gebeuren :U:
Ik hoopte ergens denk ik dat dit topic een heel duidelijke tendens zou vertonen, maar dat zie ik ook niet zo. Ach ja, dat zou het maar gemakkelijk maken om een beslissing te nemen :wink:
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief

wat voor tendens? Zoiets van ah joh het valt allemaal wel mee?
Niet helemaal realistisch natuurlijk: waar gewerkt wordt vallen spaanders en waar gesport wordt komen blessures voor ;)
Afbeelding

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:wat voor tendens? Zoiets van ah joh het valt allemaal wel mee?
Ja, of juist de andere kant op, zo van: Ja, het komt echt vaak voor.
Ik moet zeggen, een jaar of 15/17 geleden heb ik véél blessure's gezien. Ik was dat eigenlijk een beetje vergeten totdat de da er over begon.
Maar ik kan me ook voorstellen dat dat inmiddels verbeterd is door betere pakwerkers en andere trainingsmethode's.
De methode's die ik toen zag, daar werd ik niet heel gelukkig van. Dat was een van de belangrijkste redenen om er mee te stoppen.

(Geheel terzijde: wat ook grappig is, toen zat er welgeteld één Mechelaar op de club. De rest was rottweiler en Duitse herder. Da's tegenwoordig volgens mij net andersom.)
And few will ever climb
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Niet helemaal realistisch natuurlijk: waar gewerkt wordt vallen spaanders en waar gesport wordt komen blessures voor ;)
Ook als je niet sport hoor. Hier een afgescheurde kruisband bij een bloedfanatiek herdertje die een reiger dwars door slootjes achtervolgde :ugh:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Miranda schreef:
Ja, of juist de andere kant op, zo van: Ja, het komt echt vaak voor.
Ik moet zeggen, een jaar of 15/17 geleden heb ik véél blessure's gezien. Ik was dat eigenlijk een beetje vergeten totdat de da er over begon.
Maar ik kan me ook voorstellen dat dat inmiddels verbeterd is door betere pakwerkers en andere trainingsmethode's.
De methode's die ik toen zag, daar werd ik niet heel gelukkig van. Dat was een van de belangrijkste redenen om er mee te stoppen.

(Geheel terzijde: wat ook grappig is, toen zat er welgeteld één Mechelaar op de club. De rest was rottweiler en Duitse herder. Da's tegenwoordig volgens mij net andersom.)
dat weet ik niet dat laatste ik trainde VH, bij een duitse herder kringgroep met jawel....... duitse herders en een enkel ander ras als een van de leden dat erbij had ;)
Denk eerlijk gezegd niet dat je de trainingsmethodes van toen kunt vergelijken met die van nu, bij mij op de clubs (en dat is inmiddels toch ook al weer zo'n jaar of 4-5 geleden) waren de harde hand trainenden of niet aanwezig omdat het niet getolereerd werd of heel ver in de minderheid.
Keurmeesters willen geen gedrukte hondjes meer zien tegenwoordig, daar krijg je puntenaftrek voor dus je bent wel gedwongen om positief te trainen wil je goed door je examens heenkomen.
Afbeelding

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:Denk eerlijk gezegd niet dat je de trainingsmethodes van toen kunt vergelijken met die van nu, bij mij op de clubs (en dat is inmiddels toch ook al weer zo'n jaar of 4-5 geleden) waren de harde hand trainenden of niet aanwezig omdat het niet getolereerd werd of heel ver in de minderheid.
Keurmeesters willen geen gedrukte hondjes meer zien tegenwoordig, daar krijg je puntenaftrek voor dus je bent wel gedwongen om positief te trainen wil je goed door je examens heenkomen.
Ik weet het :D

Ik zag het bij mijn buurman, die zijn Mechelaars africht.
Toen we erover in gesprek raakten hoorde ik dat het er tegenwoordig heel anders aan toegaat, en toen begon het direct weer te kriebelen.
Want ik vond het toen ook al leuk om te doen, al werd ik wel behoorlijk onder druk gezet om andere methode's te gebruiken. En dat wilde ik niet. Maar ik was jong en onzeker en besloot te stoppen inplaats van mijn eigen methode te hanteren.
Had ik toen maar de attitude gehad die ik tegenwoordig heb.... :roll:
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief

Miranda schreef:
renee-uk schreef:Denk eerlijk gezegd niet dat je de trainingsmethodes van toen kunt vergelijken met die van nu, bij mij op de clubs (en dat is inmiddels toch ook al weer zo'n jaar of 4-5 geleden) waren de harde hand trainenden of niet aanwezig omdat het niet getolereerd werd of heel ver in de minderheid.
Ik weet het :D

Ik zag het bij mijn buurman, die zijn Mechelaars africht.
Toen we erover in gesprek raakten hoorde ik dat het er tegenwoordig heel anders aan toegaat, en toen begon het direct weer te kriebelen.
Want ik vond het toen ook al leuk om te doen, al werd ik wel behoorlijk onder druk gezet om andere methode's te gebruiken. En dat wilde ik niet. Maar ik was jong en onzeker en besloot te stoppen inplaats van mijn eigen methode te hanteren.
Had ik toen maar de attitude gehad die ik tegenwoordig heb.... :roll:
you live and learn and its no use crying over spilled milk either ;)

maar waarom ga je niet gewoon eens ergens kijken?
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”