Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Workshop Speuren/Zoeken 30 oktober

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Workshop Speuren/Zoeken 30 oktober

Ongelezen bericht door Minna »

30 oktober organiseren wij een workshop Speuren & Zoeken in Elp, Drenthe. Er zijn nog enkele plaatsen vrij.
Workshop duurt van 10.15 tot 15.30 met ruimte voor evt uitlopen, vragen stellen etc na de tijd. Lunch is aanwezig en in prijs ingegrepen. Deze workshop is geschikt voor alle honden ongeacht ras of leeftijd of trainingsniveau.
Geinteresseerden kunnen een kijkje nemen op de site http://www.jumparounddogsport.come2me.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of mailen jump-a-round@live.com of reageren via pb.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Re: Workshop Speuren/Zoeken 30 oktober

Ongelezen bericht door Tamara. »

De ochtend met Suusje en de middag met Fien, ik heb er nu al zin in :cheer:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

De hele dag met Nolan :cheer:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Lijkt me heel erg leuk, maar ik heb eens even in de OV reisplanner gekeken en het is echt niet aan te reizen voor mij :N:
Afbeelding
Loontje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed

Ongelezen bericht door Loontje »

Jammer... ik moet werken :cry:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

sjaak-k schreef:De hele dag met Nolan :cheer:
He wat leuk!
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ow waarom nou toch zo ver weg :jank:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Tamara. schreef:
He wat leuk!
Nou, dat is natuurlijk maar afwachten :mann: Maar gaat helemaal goed komen :ok:
Afbeelding
Minna
Zeer actief
Contacteer:

Ow waarom nou toch zo ver weg
Meestal is alles wat leuk/nuttig is juist voor ons heel ver weg! :mrgreen: Ik zit gemiddeld 12 uur per week in de auto om met de honden te kunnen trainen... :wink:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik heb net een berichtje terug gehad van Minna en heb me ook aangemeld! :cheer: Ik heb er erg veel zin in en ben erg benieuwd!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
-Gaby-
Zeer actief

Waar was jij vandaag Sjaak??? :hmmm:

Je hebt namelijk wat gemist, het was ontzettend leuk! :F: Minna hartelijk bedankt! :ok:

De dag bestond uit 4 onderdelen, spoor zoeken, vemist persoon zoeken, apporteren en een voorwerp aanwijzen. Op het apporteren na ging het erg goed bij ons. Rhodin vond het super leuk en begon echt te janken en piepen van spanning, zo'n zin had hij er in! De andere honden ook en er was een grote verscheidenheid aan honden. Bassets, Viszla's, Hollandse herders, Mechelaars, een Hovawart, een dove Dalmaat en een paar kruisingen, misschien vergeet ik nog wat. Erg leuk om te zien hoe de verschillende honden werkten. Buster en Fenneke zaten bij mij in de groep, Buster deed alle onderdelen goed en hij had er veel lol in. Het was ook keurig verzorgd, met een hele uitgebreide lunch. Ook heb ik een stuk met Tamara gewandeld, Suus en Rhodin konden het erg goed vinden samen. Rhodin ligt nu uitgeput te tukken, hij vond het fantastisch. Bedankt Minna, het is zeker voor herhaling vatbaar!! :cheer:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

nou goed :engel:

meneer vond het wel nodig om weer flink de clown uit te hangen :smile:
ik vond rhodin een erg leuke hond en hij deed het leuk met apporteren dat ging steeds beter en hij vond het toch heel leuk uiteindelijk :ok:

maar inderdaad een hele leuke dag gehad :cheer:

daarna nog de gele paaltjes route gelopen kon buster nog heerlijk door water sjeesen :N: hij was zwart :eek:

dus nu hebben buster en ik het wel gehad :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

fenneke schreef:nou goed :engel:

meneer vond het wel nodig om weer flink de clown uit te hangen :smile:
ik vond rhodin een erg leuke hond en hij deed het leuk met apporteren dat ging steeds beter en hij vond het toch heel leuk uiteindelijk :ok:

maar inderdaad een hele leuke dag gehad :cheer:

daarna nog de gele paaltjes route gelopen kon buster nog heerlijk door water sjeesen :N: hij was zwart :eek:

dus nu hebben buster en ik het wel gehad :mrgreen:
Ik zag hem niet de clown uithangen, hij schoot juist telkens weg als een pijl uit een boog, helemaal goed! :ok: Of nou ja, even dan, bij het apporteren liep hij de eerste keer wat met z'n balletje te klieren, maar daarna deed hij het keurig. :mrgreen: Ik merkte wel dat als Rhodin zich begon te vervelen, hij Buster uit probeerde te dagen door oogcontact te zoeken, heel irritant. Maar nadat ik hem in de pauze lekker had laten rennen en vliegen met Suus ging dat al een stuk beter gelukkig.
Apporteren begon wel te komen inderdaad! Ik ga denk ik even op zoek naar een voerdummy, wie weet krijg ik hem dan ooit zo ver dat hij het echt leuk vindt.

Edit: Ik had nog wat handdoeken mee, maar gelukkig is Rhodin niet zo'n smeerpoets en heeft hij niet van dat lange haar zoals Buster. Is Buster ook al zo moe?
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

-Gaby- schreef:
Nouja, omdat het vorige week zo slecht ging met m'n vader heb ik me dinsdag afgemeld, niemand had verwacht dat hij woensdag al zou overlijden... Achteraf gezien had ik best gekund, maar ik had het idee dat de reservelijst al aangesproken was.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

sjaak-k schreef:
-Gaby- schreef:
Nouja, omdat het vorige week zo slecht ging met m'n vader heb ik me dinsdag afgemeld, niemand had verwacht dat hij woensdag al zou overlijden... Achteraf gezien had ik best gekund, maar ik had het idee dat de reservelijst al aangesproken was.
Oh sorry, ik bedoelde het niet serieus overigens. :oeps: Ik kan me goed voorstellen dat je je af hebt gemeld. Veel sterkte met het overlijden van je vader. :roos:

Ze organiseren waarschijnlijk rond december, beetje afhankelijk van het weer, weer een workshop. Misschien kan Minna je daarover informeren. Jammer dat we je niet gezien hebben in elk geval, we hebben wel aan je gedacht. ;)
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Zo, ik ben er ook weer! Ik had héél even de ogen dichtgedaan toen ik op de bank ging liggen :engel:

In eerste instantie was het de bedoeling om het ochtendprogramma met Suus te doen en 's middags met Fien (Gert zou de honden komen omruilen) maar eenmaal bezig toch besloten om de hele dag met Suusje te doen. Als ze te moe zou zijn kon ik altijd nog stoppen. Maar ze heeft de hele dag keurig volgemaakt en bij elk onderdeel alle aandacht :ok:

De hele dag was erg leuk maar het allerleukste vond ik apporteersport en dat kwam omdat Suusje het zo ontzettend goed heeft gedaan :cheer: :cheer: Doordat ik hele goede en duidelijke aanwijzingen heb gekregen over hoe ikzelf wel of juist niet :F: moest reageren heeft Suus alle 4 de apporten keurig geapporteerd :cheer: :cheer:
2x een apport op het bospad en 2 (veel) moeilijkere apporten die ze in het bos moest zoeken en apporteren.

Er waren 2 trainers en de een gaf mij aanwijzingen en de ander ging Suus opjutten met de voerdummy. Suus wilde maar al te graag de voerdummy hebben en werd erg enthousiast en wilde maar al te graag :lol1: Toen werd de voerdummy het bos in gegooid, Suus, nog steeds aan de riem, en ik moest haar een beetje opjutten. De laatste dummy was uit het zicht komen te liggen dus ze moest echt zoeken wat ze ook keurig uit deed :ok: Ik moest vooral mijn mond honden :oeps:
Toen ze 'm vrij snel gevonden had pakte ze vol overgave de dummy en kwam hem vol enthousiasme bij me brengen voor de jackpot :cheer: :cheer:
Ik ben er des te blijer mee omdat dit al in de middag was en Suus er al een aantal programma's op had zitten. Voor sommigen zal dit allemaal peunuts zijn maar dit ben ik van mijn andere honden niet gewend, zoveel enthousiasme :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief

Tussen de middag en aan het einde van de workshop wezen wandelen met Gaby en Rhodin! Wat een plezier hebben die twee met elkaar gehad en ze waren erg gecharmeerd van elkaar :lol1:

Hartstikke bedankt voor deze leuke dag en goede organisatie :ok:
-Gaby-
Zeer actief

Tamara. schreef:Tussen de middag en aan het einde van de workshop wezen wandelen met Gaby en Rhodin! Wat een plezier hebben die twee met elkaar gehad en ze waren erg gecharmeerd van elkaar :lol1:

Hartstikke bedankt voor deze leuke dag en goede organisatie :ok:
Goed hoor, van je Suusje. :ok:

Ik vond het ook gezellig, Rhodin ook, en je mag Inge dankbaar zijn voor zo'n ontzettend leuke en mooie pup! Maar dat ben je wel geloof ik. ;) Ik vond het in elk geval erg leuk om in het echt één van de Huppelhoeve te mogen zien. :)
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Fijn dat jullie het leuk hebben gehad. Ik zou ook gaan maar ik moest op het laaltste moment een demo geven .. Ik neem wel weer een keer een losse les speuren bij Minna.

En gaan jullie er verder nog wat mee doen ?
sjaak-k
Zeer actief

-Gaby- schreef:Oh sorry, ik bedoelde het niet serieus overigens. :oeps: Ik kan me goed voorstellen dat je je af hebt gemeld. Veel sterkte met het overlijden van je vader. :roos:

Ze organiseren waarschijnlijk rond december, beetje afhankelijk van het weer, weer een workshop. Misschien kan Minna je daarover informeren. Jammer dat we je niet gezien hebben in elk geval, we hebben wel aan je gedacht. ;)
Oh, geen reden om sorry te zeggen hoor :wink: Achteraf gezien had het gekund hoor, maar de verwachting was dat het nog een paar dagen langer zou duren...

Minna zou mij mailen als het weer is :ok:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ja ik vond het ook leuk om een echte huppel hond te zien :mrgreen: ze is prachtig :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

@ Shanty, wat leuk dat je bij Minna lessen gaat volgen! Ja, ik wil er wel wat mee gaan doen. Ik heb geen auto, nu had ik er één geleend, en met openbaar vervoer is het geen doen om echt een cursus te volgen, hoewel me dat echt super leuk lijkt. Ik was ook al een klein beetje begonnen, maar heb nu wel meer ideeën om verder te gaan. Ik heb een boek gekocht van Nicky Gootjes, 'Z'n neus achterna' en probeer daar dingen uit. In of rondom Groningen kan ik niets vinden qua recreatief speuren, gewoon een avondje in de week bijvoorbeeld. Dat vind ik erg jammer en daarom ga ik het zelf op proberen te pakken.

@ Sjaak, Misschien dat ik me de volgende keer weer aanmeld, misschien kom ik je dan tegen!
Afbeelding
shanty

Oh ik les al een tijdje bij Minna hoor dus dat is niets nieuws.. Ik wil alleen met bobbie nog een keer speuren ik denk nl dat hij dat goed kan.

Ik vind het erg leuk.
sjaak-k
Zeer actief

-Gaby- schreef:@ Sjaak, Misschien dat ik me de volgende keer weer aanmeld, misschien kom ik je dan tegen!

:N:

:F:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

sjaak-k schreef:
-Gaby- schreef:@ Sjaak, Misschien dat ik me de volgende keer weer aanmeld, misschien kom ik je dan tegen!

:N:

:F:
:mann:
Afbeelding
Minna
Zeer actief
Contacteer:

Wat leuk dat iedereen het zo leuk heeft gevonden! De honden hadden er echt heel veel plezier aan, en dat is wel erg belangrijk. We zitten al een beetje te plannen voor vervolgworkshop, en een workshop zoeken en sorteren binnen ivm het winterse weer die op komst is.
Wij vonden het ook voor herhaling vatbaar. Ik heb alle honden alleen gezien met het grondspoor, gisteren avond uiteraard nog een uitgebreide evaluatie gehad en volgens de andere trainers gingen de andere onderwerpen ook prima! :D
Er zijn dus plannen voor 15 januari, december gaat niet meer lukken ivm dogdanceworkshop, hondenmassage workshop, en een wandeling. Hoezo druk... :mrgreen:
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

heb ook interesse in januari!! Had dit weekend tijdje terug al in mijn agenda genoteerd, maar had andere verplichtingen.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Minna
Zeer actief
Contacteer:

15 januari staat vast! Afhankelijk van het winter wat wij gaan krijgen en van het wedstrijdagenda gaan we waarschijnlijk ook een datum prikken eind februari/begin maart. Eind maart beginnen we weer met de gewone 10-lessen cursussen. Daarbij doen we uiteraard ook privelessen speuren/zoeken de hele jaar door. :wink:
Tamara.
Zeer actief

Ik doe het wel even per pb :mrgreen:
shanty

Leuk ik ga eens kijken of ik kan !!

Ik heb je ook gemaild via hyves :wink: