Met 7 weken kwam je bij mijn ouders in huis, kleine freggel, cavia..Je moest doorgaan voor een Jack Russell, maar je leek wel een kruising van een Chihuahua en een Jack.
Je had de gruwelijke pest aan andere honden, maar 2 hebben altijd alles bij je kunnen maken, Jordi, de grote lobbes van het buurmeisje en Brutus, een toevallige voorbijkomende Jack Russell meneer op de camping.
Toen je 4 was kwam je onder een auto, gelukkig heb je het gered wel met 2 heftige operaties en gerafelde oortjes.
Een paar jaar later kreeg je kanker, mammatumoren en ook daar ben je aan geopereerd, je hebt veel meegemaakt, maar je hebt je er kraning doorheen gesleept kleine smurf. Ontzettend gek op Nen en Mo, helemaal dol van blijdschap als ze binnen kwamen, naar het bos met je baas, houthakken, hele dagen was je dan met takjes en dingetjes in de weer en als je het zat was wilde je in de auto, overal ging je mee naartoe, in je sjieke mandje in de auto...ballen gooien aan het strand, en maar rennen met je minipootjes, je was een dapper ding, tot op het laatst nog. Vorig jaar ben je bij mijn broer en schoonzus gaan wonen omdat mijn ouders het zo druk hadden met familie dingen, daar ging je samen wonen met Mack en Mara, jij en Mack waren net een oud getrouwd stel, maar ja dat kon ook niet anders met je voorliefde voor Jack Russell heren, waar Mack was, was jij en andersom...Je kreeg toevallen en mijn broer en schoonzus zijn niet van je zijde geweken, medicijnen, veel liefde en aandacht. Je ging nog steeds dapper mee op wandelingen tot afgelopen woensdag, 'sochtends liep je nog mee met de ochtendwandeling, daarna ging je in je mandje liggen, zelfs toen mijn schoonzus in de keuken bezig was bleef je liggen, eten wilde je niet en je hield je kopje afgewend, dat was voor hen een teken dat je echt ziek was...Mijn broer is nog met je naar de dierenarts geweest en je had hele hoge koorts, je was op, je wilde niet meer, na snel beraad is besloten dat je mocht gaan, nu ben je hopelijk bij Sanny, de overleden hond van mijn broer, waar je het ook goed mee kon vinden.
Dag kleine smurf, dag oma, ik hoop dat er ook balletjes en stokken zijn over de regenboogbrug, groet alle hondjes die je voor zijn gegaan en rust nu maar lekker

Saar 27-12-1998 - 27-10-2010