Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Douce,moet terug van de rechter!!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Re: Douce,moet terug van de rechter!!!

Ongelezen bericht door mari-anne »

tineke schreef:Nou inderdaad als een hond goed zit dan laat je hem zitten.
Sowieso begon dit verhaal al met leugens ,op mijn allereerste mail naar de bestreffende stichting over deze hond werd er direct al gelogen.
De mensen zouden deze hond niet hebben willen adopteren terwijl het verzoek erom al gedaan was.
Ook over de omstandigheden waaronder deze hond verbleef wordt nu gelogen ,ik kreeg een mail erover waarin mij werd gezegd mijn stomme hoofd te houden (dat was de letterlijke tekst) en hoe durfde ik me uberhaupt met honden herplaatsen bezig te houden gezien mijn onkunde op dat gebied.
De hond is nu ,voor de zoveelste keer ,in opvang gegaan bij iemand die geen enkel back up plan heeft klaarliggen voorals het mis gaat met de aldaar aanwezig zijnde andere honden,waaronder ook teven.
Maar goed binnenkort wordt er wel weer een nestje rottweilers ''gevonden '' en afgegeven bij hun die dan weer op mp verpatst kunnen worden :ugh:

Ik kreeg op een mailtje ook zoiets terug. Had een gewoon net mailtje gestuurd,dat ik het betreurde dat zij doorgezet hadden en de hond daar weg haalde ondanks dat hij goed zat.

Ik werd ook voor stom en dom uitgemaakt en ik moest niet praten over iets waar ik geen verstand van had. Of ik was het met hun eens en zag in dat ik dom lulde, of ik was ook zo een aso als de mensen die deze hond hadden geadopteerd en was te dom om een hond te mogen hebben..............

Dat was dus het antwoord van de stichting !!!Die bewoordingen.
Maria7
Actief

Ongelezen bericht door Maria7 »

Het is werkelijk schandalig hoe er over de conditie van Douce wordt gelogen.
Mochten er foto,s van Douce achter de schermen circuleren ,dan zou ik die graag willen zien.
Je zou bijna gaan denken dat er foto,s van een of andere Rottweiler de ronde doen.Een Rottweiler die misschien nog niet zo lang geleden uit het asiel is gehaald.Douce zag er prachtig uit en oogde zeer gelukkig.
Ook over het gezin waar Douce zo gelukkig was, worden de meest vreselijke verhalen verteld en geschreven!!!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Maria7 schreef:Het is werkelijk schandalig hoe er over de conditie van Douce wordt gelogen.
Mochten er foto,s van Douce achter de schermen circuleren ,dan zou ik die graag willen zien.
Je zou bijna gaan denken dat er foto,s van een of andere Rottweiler de ronde doen.Een Rottweiler die misschien nog niet zo lang geleden uit het asiel is gehaald.Douce zag er prachtig uit en oogde zeer gelukkig.
Ook over het gezin waar Douce zo gelukkig was, worden de meest vreselijke verhalen verteld en geschreven!!!
Ik lees nergens op de site van RDE dat de conditie van de hond slecht zou zijn. Er staan zelfs foto's op van Douce, inclusief datum van 28 oktober, de dag dat hij in beslag is genomen.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ma-Rianne schreef:Ik lees nergens op de site van RDE dat de conditie van de hond slecht zou zijn. Er staan zelfs foto's op van Douce, inclusief datum van 28 oktober, de dag dat hij in beslag is genomen.
Op de site weet ik niet maar ik kreeg ook een mailtje van de voorzitster van de stichting over de slechte conditie van de hond,en ook dat de mensen maar ene tuin hadden van 4x 4 iets wat pertinent niet waar was ,die is namelijk 180 m2.

Op dit fimpje wat niet lang voordat ze weggehaald is vind ik er haar niet slecht uitzien.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Maria7
Actief

:denken: Na een nachtje slapen,heb ik het bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door Maria7 op 31 okt 2010 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Wat een walgelijke discussie. Ik vind beide partijen daar :kotz:
Ik ben tot pagina 6 gekomen en kom niet verder. Wat ik lees is de opmerking van iemand die blijkbaar informatie heeft van de stichting RDE "Dof, enigszins te mager en vaal"
Dat wordt in dat moddergooitopic op gegeven moment veranderd naar "te mager" .
Nou, ik vind eerlijk gezegd de hond voor een volwassen rottweilerteef ook wel erg schraal, ook op het you tube filmpje. Ik zou er ook voor kiezen om de hond wat zwaarder te laten. Maar ook in de discussie hier ontbreekt, net als op dat andere forum, alle vermogen tot nuancering. En dat vind ik het meest storende: het gaat niemand, aan beide kanten meer om de feiten of om de waarheid( hoe relatief die ook is) Beide partijen zijn er nu alleen nog maar op uit om elkaar figuurlijk "af te maken"om het eigen gelijk koste wat kost binnen te halen. Daarbij gaat het al helemaal niet meer om Douce en de andere honden, of over verschil in inzicht. Waarschijnlijk gaan jullie allemaal net zo lang door totdat er mensen letterlijk aan kapot gaan en zucht je dan tevreden: "Zie je wel"
Afbeelding
Maria7
Actief

Ik heb de url verwijderd want als dit de hoofdmoot van dit topic wordt, schiet het totaal niet op.
Zou weer een mooie aanleiding kunnen zijn om van het item Douce af te kunnen glijden.Dat vrijwilligers grote lol om de situatie Douce hebben,dat steekt enorm.

mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Ma-Rianne schreef:
Maria7 schreef:Het is werkelijk schandalig hoe er over de conditie van Douce wordt gelogen.
Ik lees nergens op de site van RDE dat de conditie van de hond slecht zou zijn. Er staan zelfs foto's op van Douce, inclusief datum van 28 oktober, de dag dat hij in beslag is genomen.

Ik hoorde van een kennis van mij die mailtje had geschreven, dat ze als antwoord terug kreeg dat hij onder de vlooien,wormen en teken zat. Doodongelukkig was en vies/mager.Dus zij strooien die verhalen wel rond.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Gewoon geen hond meer van die stichting nemen en dan haalt die stiching vanzelf bakzijl. Kwestie van de langste adem.
tineke

Wilm@ schreef:Gewoon geen hond meer van die stichting nemen en dan haalt die stiching vanzelf bakzijl. Kwestie van de langste adem.
Dat is inderdaad de enigste oplossing om het te doen stoppen net als broodfok in stand wordt gehouden door de kopers is het hier niet anders.
Je kunt je hond ook bij een goede stichting halen zodat de slechtere of hun praktijken moeten stoppen of de zaken gaan verbeteren.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ma-Rianne schreef: .
Nou, ik vind eerlijk gezegd de hond voor een volwassen rottweilerteef ook wel erg schraal, ook op het you tube filmpje.
Kijken we naar hetzelfde filmpje? Ik vind haar eerder nog ietsjes te stevig dan te dun. Absoluut niet te dun is ze
Perry en Noah

Afbeelding
Maria7
Actief

Dat Douce nu doodongelukkig is dat kan ik mij heel goed voorstellen.Ik weet uit eigen ervaring dat een hond uit heimwee kan overlijden .Niks is zo makkelijk om mensen in een slecht daglicht te plaatsen,mensen die zich totaal niet kunnen verdedigen .De familie zit totaal stuk en ook hun andere hond mist Douce verschrikkelijk .Deze mensen lezen of schrijven niet op fora,s. De leugens stapelen zich op!!! Douce zat daar in een paradijs .Water,bossen en een hele grote tuin.Douce kreeg heel veel liefde en aandacht.Die mensen hebben van alles ondernomen om Douce te kunnen adopteren.Waar zou Douce nu zitten????

senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Beide partijen zijn er nu alleen nog maar op uit om elkaar figuurlijk "af te maken"om het eigen gelijk koste wat kost binnen te halen
Imo is er maar één partij bezig om de andere kapot te maken.
Het zou mooi zijn als er eindelijk eens iemand door die façade heen prikt en recht laat spreken.
Groetjes Belinda
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

jacq1970 schreef:jaja... ach wat moet ik hier nu nog over zeggen.. contracten zijn niet rechtsgeldig toch.. en die stichting... :roll:
over de hond gaat het allang niet meer.. ze kunnen beter hun centjes naar de honden brengen ipv naar advokaten.
Dat dacht ik inderdaad ook! Heeft die stichting geld zat of zo? WAarom besteden zij dat geld niet op de juiste manier? Zo'n stichting hoeft eigenlijk geen steun meer te krijgen als die zo met geld om gaat.

Mensen steunen namelijk om de honden te helpen, en niet om het weg te smijten voor rechtszaken om een hond die ergens goed terecht gekomen is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

jacq1970 schreef:
jaja... ach wat moet ik hier nu nog over zeggen.. contracten zijn niet rechtsgeldig toch.. en die stichting... :roll:
over de hond gaat het allang niet meer.. ze kunnen beter hun centjes naar de honden brengen ipv naar advokaten.

Dat dacht ik inderdaad ook! Heeft die stichting geld zat of zo? WAarom besteden zij dat geld niet op de juiste manier? Zo'n stichting hoeft eigenlijk geen steun meer te krijgen als die zo met geld om gaat.

Mensen steunen namelijk om de honden te helpen, en niet om het weg te smijten voor rechtszaken om een hond die ergens goed terecht gekomen is.
Wat ik heb begrepen is de man van Sanna ( van RDE) zelf advocaat ( correct me when i'am wrong) dus die zal het dan wel voor nop doen.
Groetjes Belinda
Afbeelding
Maria7
Actief

Ja,haar man is Advocaat.

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik snap echt weinig van dit verhaal.. ik kan er geen touw aan vastknopen.. ook niet in dit topic waarin er blijkbaar mensen zijn die Douce en die mensen waar ze zat kennen?
Snap een stichting ook niet dat ze kosten wat kost een hond terughalen omdat het volgens de regels moet gaan.. als je langs gaat en je ziet dat die hond op zijn plek zit, gelukkig is en goed verzorgd wordt dan hoef je toch verder niet moeilijk te doen.. :19:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

ik snap wel meer niet, als je op mp kijkt bij de honden van deze stichting dan kosten ze allemaal zo ongeveer tussen de 250 en 300 euro. hiervoor halen ze daar een hond uit het assiel (Frankrijk) nemen het mee naar Nederland, om daar de hond door te verkopen. Ik weet niet wat je in Frankrijk voor een assiel hond moet betalen, of wat je betaald aan iemand die van zijn nest honden afwil. Opvallend is het aantal Rotweilers, waardoor ik het vermoeden heb dat ze een doorgeef luik zijn voor een in Frankrijk aanwezige fokker(s). Voor dit bedrag zijn de honden nog niet eens gecastreerd.

Als je dit vergelijkt met de stichtingen die hun honden uit Griekenland halen, dan slaan de bedragen die zij voor de honden vragen helemaal nergens op.
Ik denk dan RDE gewoon honden handelaren zijn. Die honden in Frankrijk opkopen en hier met een zielig verhaal doorverkopen.
Afbeelding
gevni havanezers
tineke

blondie schreef:Ik snap echt weinig van dit verhaal.. ik kan er geen touw aan vastknopen.. ook niet in dit topic waarin er blijkbaar mensen zijn die Douce en die mensen waar ze zat kennen?
Snap een stichting ook niet dat ze kosten wat kost een hond terughalen omdat het volgens de regels moet gaan.. als je langs gaat en je ziet dat die hond op zijn plek zit, gelukkig is en goed verzorgd wordt dan hoef je toch verder niet moeilijk te doen.. :19:
Maar dat hebben ze dus niet gedaan ,ze zijn enkel langs geweest om de hond op te halen meer niet.
Ze wilde niet met deze mensen praten over een evt. adoptie dus kijken of ze wel of niet goed zat had wat hun betreft geen enkele zin.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Damn wat een verhaal!!! :N:

Jammer dat Douce de dupe moet worden van deze hatelijk strijd... Waar is het belang van de hond gebleven? :jank:
RIP Cena :roos:
    corason del perro
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
    Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

duitse herder schreef:
    Ma-Rianne schreef: .
    Nou, ik vind eerlijk gezegd de hond voor een volwassen rottweilerteef ook wel erg schraal, ook op het you tube filmpje.
    Kijken we naar hetzelfde filmpje? Ik vind haar eerder nog ietsjes te stevig dan te dun. Absoluut niet te dun is ze
    Idem.
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

waar is dat topic dat de stichting vandaag zelf opende gebleven ?
    http://www.hondenforum.nl/plaza/profiel ... 99634.html" onclick="window.open(this.href);return false; ?
      bouvierpoedel
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

blacky schreef:ik snap wel meer niet, als je op mp kijkt bij de honden van deze stichting dan kosten ze allemaal zo ongeveer tussen de 250 en 300 euro. hiervoor halen ze daar een hond uit het assiel (Frankrijk) nemen het mee naar Nederland, om daar de hond door te verkopen. Ik weet niet wat je in Frankrijk voor een assiel hond moet betalen, of wat je betaald aan iemand die van zijn nest honden afwil. Opvallend is het aantal Rotweilers, waardoor ik het vermoeden heb dat ze een doorgeef luik zijn voor een in Frankrijk aanwezige fokker(s). Voor dit bedrag zijn de honden nog niet eens gecastreerd.

Als je dit vergelijkt met de stichtingen die hun honden uit Griekenland halen, dan slaan de bedragen die zij voor de honden vragen helemaal nergens op.
      Ik denk dan RDE gewoon honden handelaren zijn. Die honden in Frankrijk opkopen en hier met een zielig verhaal doorverkopen.
      Ja dat gevoel krijg ik ook.
      Schijnt dat ze in 5 jaar tijd 2500 honden hebben geplaatst x 250 a 300 eurie is een leuk bedrag.
      Leuke verdienste hoor op jaar basis.
      Hoef je niet te werken hoor..
      Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
      chrico
      Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Inge O schreef:
      SannePP schreef:
      waar is dat topic dat de stichting vandaag zelf opende gebleven ?
      http://www.hondenforum.nl/plaza/profiel ... 99634.html" onclick="window.open(this.href);return false; ?
      nee, het was een ander, met deze titel :

'Reactie Bestuur op Affaire Douce'

en dit was de reactie van het forum die ik net kreeg

'Je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen', dus ik ging ervan uit dat het topic om de één of andere reden gesloten was maar ik zie het ook nergens meer staan, ook niet met slotje :scratch: .
      Ik denk dat het topic voor overleg even in de wacht is gezet
      Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
      Dyna, Lulu, Kito, Nikan
      dagmar88
      Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:
      blacky schreef:ik snap wel meer niet, als je op mp kijkt bij de honden van deze stichting dan kosten ze allemaal zo ongeveer tussen de 250 en 300 euro. hiervoor halen ze daar een hond uit het assiel (Frankrijk) nemen het mee naar Nederland, om daar de hond door te verkopen. Ik weet niet wat je in Frankrijk voor een assiel hond moet betalen, of wat je betaald aan iemand die van zijn nest honden afwil. Opvallend is het aantal Rotweilers, waardoor ik het vermoeden heb dat ze een doorgeef luik zijn voor een in Frankrijk aanwezige fokker(s). Voor dit bedrag zijn de honden nog niet eens gecastreerd.

Ja dat gevoel krijg ik ook.
      Schijnt dat ze in 5 jaar tijd 2500 honden hebben geplaatst x 250 a 300 eurie is een leuk bedrag.
      Leuke verdienste hoor op jaar basis.
      Hoef je niet te werken hoor..
      Nemen ze nog Wajong-ers aan? Is dat probleem ook meteen opgelost :mrgreen:
      marianca

Ongelezen bericht door marianca »

Nou,kunnen we hier dan verder gaan over Douce?Mag ik niet als vrijwilliger van de RDE over de ontwikkelingen omtrent Douce schrijven?
      Douce is nu bij mij en zal hier ook blijven,een rechter of wie ook zal welkom zijn om te komen kijken hoe Douce hier leeft.. :engel:Ik zal Douce nimmer en nooit gaan afstaan aan de mensen die haar hebben ' achtergehouden ' ...Ze zag er heel onverzorg uit en best wel wat magertjes,mijn Rottweiler Stitch ziet er duidelijk beter uit..Als het toegelaten wordt door de moderators wil ik best fotos plaatsen...
      Laatst gewijzigd door marianca op 01 nov 2010 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
      chrico
      Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

marianca schreef:Nou,kunnen we hier dan verder gaan over Douce?Mag ik niet als vrijwilliger van de RDE over de ontwikkelingen omtrent Douce schrijven?
      Douce is nu bij mij en zal hie rook blijven,een rechte rof wie ook zal welkom zijn om te komen kijken hoe Douce hier leeft.. :engel:
      Wie het dichtst bij het vuur zit noemen we dat. Schandalig zoals jij er mee omgaat, de stichting moet zich doodschamen met zo een vrijwilliger :kotz: En dan klagen dat andere de stichting te kakken zet, nou daar hebben zij anderen helemaal niet voor nodig, dat doen de vrijwilligers wel :piew:
      Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
      Dyna, Lulu, Kito, Nikan
      marianca

chrico schreef:
      marianca schreef:Nou,kunnen we hier dan verder gaan over Douce?Mag ik niet als vrijwilliger van de RDE over de ontwikkelingen omtrent Douce schrijven?
      Douce is nu bij mij en zal hie rook blijven,een rechte rof wie ook zal welkom zijn om te komen kijken hoe Douce hier leeft.. :engel:
      Wie het dichtst bij het vuur zit noemen we dat. Schandalig zoals jij er mee omgaat, de stichting moet zich doodschamen met zo een vrijwilliger :kotz: En dan klagen dat andere de stichting te kakken zet, nou daar hebben zij anderen helemaal niet voor nodig, dat doen de vrijwilligers wel :piew:
      Wat is toch jouw probleem?Je weet helemaal niks ervan maar schreeuwt het hardst.. :mep:
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

marianca schreef:
      chrico schreef:
      Wat is toch jouw probleem?Je weet helemaal niks ervan maar schreeuwt het hardst.. :mep:
      Wat het probleem is? Dat Douce goed zat waar hij zat, maar dat hij toch per se weg moest, omdat...? Geen idee waarom, iets met ego's en geld... Zonde, want de hond is de dupe geworden van begin tot eind!
        marianca

In iedergeval doet Douce het geweldig hier,je merkt niks aan haar dat ze verdrietig is,ze is eerder heel opgewekt,speels en vrolijk..

Maar,een ding begrijp ik niet.We mogen hier niet in de naam van de Stichting praten terwijl andere dat wel doen..Graag uitleg hierover wat ermee bedoeld wordt en graag door een Moderator..
        Gesloten

Terug naar “Discussieforum”