Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

GPS halsband (Update pagina 2!)

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

29996D

Re: GPS halsband

Ongelezen bericht door 29996D »

Irisz schreef:
MissDorien schreef:Deze hebben wij:
http://www.mobiletrack.nl/peopletracker1202.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals ik al zei, vrij groot. Maar werkt echt uitstekend!
Dat hele kastje heb je bevestigd aan de halsband van de hond?? Jee, dat is wel erg groot.
Blijft dat uberhaupt zitten?
Om eerlijk te zijn heb ik het nog niet voor honden gebruikt ;)
Hij is ook niet voor honden bedoeld in de eerste plaats, maar met een paar tie-wraps moet hij wel blijven zitten.
Het is gewoon een erg goed systeem, voor weglopers zou je naar zoiets moeten kijken (dus GPS + GPRS)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Mag ik het een matig idee vinden? :wink:
Althans. Ik vind het natuurlijk geen slecht idee om te kunnen zien waar je hond is, hoewel je daar in wezen ook niets meer mee opschiet dan een iets geruster gevoel misschien. Maar ik ben bang dat je hetzelfde effect krijgt als bij een hond die als een idioot aan de riem trekt en daarom elke dag wordt losgelaten op een plek waar dat geen kwaad kan.
Het probleem wordt er vaak eerder groter dan kleiner van.

Ik zou me echt meer op de oplossing gaan richten dan op het symptoom.
Elke hond moet regelmatig los kunnen lopen, maar een hond die (gechargeerd) jou vergeten is als je hem losklikt is niet geholpen met een gps :wink:
Je kunt ook met hem gaan fietsen toch?
Je zult er echt niet te lang mee moeten wachten om er mee aan de slag te gaan hoor, want het gaat niet vanzelf over :wink:
En het vergroten van de vrijheid, en dus het beperken van jouw invloed werkt averechts.
En daarom moet je link uitkijken als je om problemen heen begint te organiseren.
Nou ,dat moest ik even kwijt :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ben t met de rest eens dat ik dit geen oplossing vind. Wij willen ze voor de terriërs, maar dat is omdat je die idd op hun instinct t bos in laat gaan (en van t weekend zijn ze op stap geweest en alles was er aan t einde vd drift weer)

Voor de vogels (jachtvogels) hebben we ook zenders, deze blijven circa 5 dgn werken, maar zo'n setje kost wel 900 euro.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Jaap* schreef:Mag ik het een matig idee vinden? :wink:
Althans. Ik vind het natuurlijk geen slecht idee om te kunnen zien waar je hond is, hoewel je daar in wezen ook niets meer mee opschiet dan een iets geruster gevoel misschien. Maar ik ben bang dat je hetzelfde effect krijgt als bij een hond die als een idioot aan de riem trekt en daarom elke dag wordt losgelaten op een plek waar dat geen kwaad kan.
Het probleem wordt er vaak eerder groter dan kleiner van.

Ik zou me echt meer op de oplossing gaan richten dan op het symptoom.
Elke hond moet regelmatig los kunnen lopen, maar een hond die (gechargeerd) jou vergeten is als je hem losklikt is niet geholpen met een gps :wink:
Je kunt ook met hem gaan fietsen toch?
Je zult er echt niet te lang mee moeten wachten om er mee aan de slag te gaan hoor, want het gaat niet vanzelf over :wink:
En het vergroten van de vrijheid, en dus het beperken van jouw invloed werkt averechts.
En daarom moet je link uitkijken als je om problemen heen begint te organiseren.
Nou ,dat moest ik even kwijt :mrgreen:
Ik vind wel dat je de waarheid nu een beetje geweld aan doen. Xavi is mij niet vergeten zodra ik de riem los klik.
Hij loopt elke dag meerdere keren los en komt iedere dag in het bos en toch is het in ruim een half jaar tijd pas 1x 'mis' gegaan en dat was vandaag. Hij luistert verder bijzonder goed, zeker gezien zijn leeftijd, en er wordt elke dag met hem getraind.
Zoals je het nu zegt komt het over alsof ik nu ineens een probleem constateer en met een halve maatregel wil dat het gedrag wordt opgelost.
Zo zit het helemaal niet. Ik ben elke dag met hem alleen op pad om te trainen en 1x per week op de hondenschool.
Het 'hier-commando' krijgt al heel erg veel aandacht, juist omdat ik weet dat hij zo'n jachtpassie heeft.
Maar uiteraard kom je met oefenen niet dagelijks wild tegen, dus is het lastig om de situatie in scène te zetten. In vrijwel alle gevallen luistert hij super en dit is dus die ene uitzondering die heel af en toe voorkomt. Zelfs als hij in de verte een konijn ziet wegschieten en ik roep meteen, komt hij nog. Het wordt pas een probleem als hij al onderweg is richting konijn. Vanaf dat moment ziet hij niks anders meer dan het konijn en hoort hij me niet meer.

En ja, daar moet inderdaad een oplossing voor komen en daar zijn we druk mee bezig. Maar dat soort dingen zijn niet in een paar dagen gefixt helaas. Vandaar dat ik dit als tijdelijk hulpmiddel wil gebruiken om in ieder geval te weten waar hij uithangt, zodat ik zelf naar hem toe kan gaan voor hij zich onder een auto gooit o.i.d.
Misschien inderdaad niet de perfecte oplossing, maar ik zoek dus een tijdelijk hulpmiddel voor korte termijn, totdat dit beter gaat.

Fietsen doe ik trouwens nog niet met hem, want hij is pas 8 maanden. Ik begin als hij bijna een jaar is.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Ben t met de rest eens dat ik dit geen oplossing vind.
Het is ook geen oplossing, maar een hulpmiddel voor mijzelf. Dan kan ik in ieder geval zien waar hij is.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Jaap*
Zeer actief

Irisz schreef:Ik vind wel dat je de waarheid nu een beetje geweld aan doet. Xavi is mij niet vergeten zodra ik de riem los klik.
Dat weet ik wel :wink:
En daarom chargeer ik ook, ik zeg het er ook nog expliciet bij :mrgreen:
Omdat problemen vaak ontstaan door, meestal onbewust, de mogelijkheden ertoe te faciliteren. (er omheen organiseren)
Met die insteek begín je er niet aan, maar het gevaar er op is wel heel groot. Vanwege het gevoel van valse veiligheid.
Als het zó zelden voorkomt zou ik er geen gps voor kopen, maar mezelf heel goed trainen in het lezen van de hond. Want het kondigt zich gedragsgewijs aan. Je hebt er écht meer aan als je je dáár op gaat richten, en op het goede moment ingrijpt, dan onbewust gaan vertrouwen op een gps.
Ik wilde je slechts een kijkje in de eventuele toekomst geven, omdat onbewust struisvogelen (waarvan ik je absoluut niet wil betichten, maar wederom alleen maar voor wil waarschuwen) tot die toekomst kan leiden.
In deze fase moet je er bij zijn, want nu heb je er nog grip op. Dat kán heel snel veranderen.
Dat wilde ik je alleen maar even meegeven, met de beste bedoelingen :wink:
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Dat weet ik wel :wink:
En daarom chargeer ik ook, ik zeg het er ook nog expliciet bij :mrgreen:
Omdat problemen vaak ontstaan door, meestal onbewust, de mogelijkheden ertoe te faciliteren. (er omheen organiseren)
Met die insteek begín je er niet aan, maar het gevaar er op is wel heel groot. Vanwege het gevoel van valse veiligheid.
Als het zó zelden voorkomt zou ik er geen gps voor kopen, maar mezelf heel goed trainen in het lezen van de hond. Want het kondigt zich gedragsgewijs aan. Je hebt er écht meer aan als je je dáár op gaat richten, en op het goede moment ingrijpt, dan onbewust gaan vertrouwen op een gps.
Ik wilde je slechts een kijkje in de eventuele toekomst geven, omdat onbewust struisvogelen (waarvan ik je absoluut niet wil betichten, maar wederom alleen maar voor wil waarschuwen) tot die toekomst kan leiden.
In deze fase moet je er bij zijn, want nu heb je er nog grip op. Dat kán heel snel veranderen.
Dat wilde ik je alleen maar even meegeven, met de beste bedoelingen :wink:
Oke, dan vatte ik het een beetje verkeerd op. Sorry. :wink:
Maar je hebt gelijk hoor. Ik moet nu actie gaan ondernemen om te zorgen dat het niet verder ontwikkelt.
Ik kreeg van iemand de tip om met een fluit te gaan werken met het hier-commando ipv gewoon met stem.
Zou dat werken?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Jaap*
Zeer actief

Irisz schreef:Ik kreeg van iemand de tip om met een fluit te gaan werken met het hier-commando ipv gewoon met stem.
Zou dat werken?
Als het de moeite waard is voor die eigenheimer wel :mrgreen: :wink:
Er zit wel een systeempje achter hoor, want de fluit op zich doet niks anders dan fluiten natuurlijk. Een fluit is consistenter en draagt verder dan roepen, maar meer is het in principe niet.

Eerst moet je voor jezelf een lekkere riedel op de fluit bedenken. Veel mensen doen tuut tuuuuut, maar zelf fluit ik één lange fluittoon van hoog naar laag naar hoog. Met de nadruk op een hoge uitloop. Want bij felix duurt het soms even voordat het doordringt :mrgreen:
Je kunt het best een fluitje kopen (acme 210,5 of 211,5) en daarmee in je eentje een eind wegfietsen en gaan oefenen op de riedel die je het beste ligt. Dat moet Xavi niet horen.

Daarna ga je Xavi leren wat het fluitje betekent. Je roept hem gewoon, en geeft hem wat lekkers. Dat doe je een paar keer.
Daarna roep je hem én fluit meteen daarna je nieuw bedachte riedel. Als hij komt krijgt hij weer wat lekkers.
Als hij dat goed begrijpt fluit je alleen maar. En als hij begrijpt dat hij dan moet komen krijgt hij de jackpot.

Dan ga je kijken of hij het op andere plekken ook begrijpt, eventueel ga je een aantal stapjes terug om hem aan het verstand te brengen dat je toch echt overal hetzelfde verwacht :mrgreen:
Het is best belangrijk om het met geduld echt goed aan te leren, ga er niet te snel vanuit dat hij het begrijpt.

Daarna komt de fase van de grote verrassingsbeloningen, dat er een volledige maaltijd tevoorschijn wordt getoverd als hij op een iets grotere afstand, of bij wat meer afleiding ook netjes bij je komt op de fluit.
En dát moet je een behoorlijk lange tijd onderhouden. Niet elke keer uitbundig belonen, maar onregelmatig écht vette beloningen. Met name in situaties die je zelf als twijfelachtig had ingeschat.
Na verloop van tijd zit de reflexreactie op de fluit er dan echt goed in.

Het is belangrijk om niet te fluiten als je verwacht dat het nutteloos is. Het moet worden voorkomen dat er situaties ontstaan waarin er wel gefloten wordt maar het effect uitblijft. Dan kun je beter niet fluiten.
Die situaties worden vanzelf zeldzamer als je het langzaam opbouwt.
Je moet in kleine stapjes de moeilijkheidsgraad opbouwen, dan kom je vanzelf steeds verder.

Ga er niet vanuit dat je een hond uit de endorfine-rush van het najagen terug kunt roepen of fluiten, dat zijn te hoge verwachtingen. Als het lukt is het mooi, maar reken er niet op.
Je zult altijd één oog op je hond moeten houden om hem tijdig bij je te kunnen roepen.
Als je te laat bent, en de hond is vertrokken, kun je hem beter 100 meter laten lopen en dán eens gaan fluiten.
Of als je ziet dat de gang er een beetje uit is. Eerder heeft dat dan sowieso geen zin.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Heel erg bedankt Jaap, ik ga hier z.sm. aan de slag. Zal meteen even een fluitje bestellen en lekker een eind gaan fietsen binnenkort. :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Jaap*
Zeer actief

Doe dan meteen even twee fluitjes, één voor aan de riem en één voor in je jaszak ofzo :wink:
En bedenk maar vast rare beloningen, van de soort die in het kopje blijven hangen. Spuitbus slagroom, een chipje uit een krakend chipszakje, wat natvoer, 'le chef' kaastube, enz. Leef je uit :mrgreen:
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Doe dan meteen even twee fluitjes, één voor aan de riem en één voor in je jaszak ofzo :wink:
En bedenk maar vast rare beloningen, van de soort die in het kopje blijven hangen. Spuitbus slagroom, een chipje uit een krakend chipszakje, wat natvoer, 'le chef' kaastube, enz. Leef je uit :mrgreen:
:ok: Danku!
Ik ga er mee aan de slag. Ben heel benieuwd hoe snel het kwartje gaat vallen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik sluit me helemaal aan bij Jaap*. Heel 'hard' aanpakken nu je er nog grip op kan krijgen. Kun je in de veteranenhoek? Dan dit topic misschien lezen, dan begrijp je Jaap* zijn reactie misschien ook wat beter :wink: http://www.hondenforum.nl/plaza/veteran ... 98819.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Jaap , bedankt :ok: , erg leerzaam stukje.
Ik ga ook met de fluit aan de gang om het hierkomen er nog beter in te krijgen. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Tamara. schreef:Ik sluit me helemaal aan bij Jaap*. Heel 'hard' aanpakken nu je er nog grip op kan krijgen. Kun je in de veteranenhoek? Dan dit topic misschien lezen, dan begrijp je Jaap* zijn reactie misschien ook wat beter :wink: http://www.hondenforum.nl/plaza/veteran ... 98819.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga het topic zo even helemaal doorlezen, dankjewel. :ok: Fluitjes zijn besteld, hoop heel erg dat dit gaat werken.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

http://www.jachthondenwinkel.nl/index.p ... 11&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

deze vond ik nog
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

:cheer: :cheer: :cheer: Xavi is geweldig! (en Jaap ook!!)

http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 02569.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Jaap* schreef:Als het de moeite waard is voor die eigenheimer wel :mrgreen: :wink:
Er zit wel een systeempje achter hoor, want de fluit op zich doet niks anders dan fluiten natuurlijk. Een fluit is consistenter en draagt verder dan roepen, maar meer is het in principe niet.

Eerst moet je voor jezelf een lekkere riedel op de fluit bedenken. Veel mensen doen tuut tuuuuut, maar zelf fluit ik één lange fluittoon van hoog naar laag naar hoog. Met de nadruk op een hoge uitloop. Want bij felix duurt het soms even voordat het doordringt :mrgreen:
Je kunt het best een fluitje kopen (acme 210,5 of 211,5) en daarmee in je eentje een eind wegfietsen en gaan oefenen op de riedel die je het beste ligt. Dat moet Xavi niet horen.

Daarna ga je Xavi leren wat het fluitje betekent. Je roept hem gewoon, en geeft hem wat lekkers. Dat doe je een paar keer.
Daarna roep je hem én fluit meteen daarna je nieuw bedachte riedel. Als hij komt krijgt hij weer wat lekkers.
Als hij dat goed begrijpt fluit je alleen maar. En als hij begrijpt dat hij dan moet komen krijgt hij de jackpot.

Dan ga je kijken of hij het op andere plekken ook begrijpt, eventueel ga je een aantal stapjes terug om hem aan het verstand te brengen dat je toch echt overal hetzelfde verwacht :mrgreen:
Het is best belangrijk om het met geduld echt goed aan te leren, ga er niet te snel vanuit dat hij het begrijpt.

Daarna komt de fase van de grote verrassingsbeloningen, dat er een volledige maaltijd tevoorschijn wordt getoverd als hij op een iets grotere afstand, of bij wat meer afleiding ook netjes bij je komt op de fluit.
En dát moet je een behoorlijk lange tijd onderhouden. Niet elke keer uitbundig belonen, maar onregelmatig écht vette beloningen. Met name in situaties die je zelf als twijfelachtig had ingeschat.
Na verloop van tijd zit de reflexreactie op de fluit er dan echt goed in.

Het is belangrijk om niet te fluiten als je verwacht dat het nutteloos is. Het moet worden voorkomen dat er situaties ontstaan waarin er wel gefloten wordt maar het effect uitblijft. Dan kun je beter niet fluiten.
Die situaties worden vanzelf zeldzamer als je het langzaam opbouwt.
Je moet in kleine stapjes de moeilijkheidsgraad opbouwen, dan kom je vanzelf steeds verder.

Ga er niet vanuit dat je een hond uit de endorfine-rush van het najagen terug kunt roepen of fluiten, dat zijn te hoge verwachtingen. Als het lukt is het mooi, maar reken er niet op.
Je zult altijd één oog op je hond moeten houden om hem tijdig bij je te kunnen roepen.
Als je te laat bent, en de hond is vertrokken, kun je hem beter 100 meter laten lopen en dán eens gaan fluiten.
Of als je ziet dat de gang er een beetje uit is. Eerder heeft dat dan sowieso geen zin.

Exact hoe ik het doe en het werkt top, ze komen allemaal braaf aanhollen, staat wel ergens hier op het forum een filmpje van :ok:
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

YES! YES! YES! YES! Vanmiddag topmoment 2!
We kwamen een bocht om en ik zie nog net twee achterpoten in de bosjes verdwijnen op maar een paar meter afstand.
Xavi ging in de alerte houding staan en draaide zich vervolgens direct om naar mij om zijn beloning in ontvangt te nemen! :cheer: Yes! Ik vind het helemaal geweldig. Ik oefen nog steeds 3-4x per week en het gaat zo goed!

Ik heb 'm daarna wel eventjes aan de riem gedaan, voordat hij alsnog de benen zou nemen, maar dit momentje hebben we mooi weer binnen. Ik vind het super knap van 'm.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Irisz schreef:YES! YES! YES! YES! Vanmiddag topmoment 2!
We kwamen een bocht om en ik zie nog net twee achterpoten in de bosjes verdwijnen op maar een paar meter afstand.
Xavi ging in de alerte houding staan en draaide zich vervolgens direct om naar mij om zijn beloning in ontvangt te nemen! :cheer: Yes! Ik vind het helemaal geweldig. Ik oefen nog steeds 3-4x per week en het gaat zo goed!

Ik heb 'm daarna wel eventjes aan de riem gedaan, voordat hij alsnog de benen zou nemen, maar dit momentje hebben we mooi weer binnen. Ik vind het super knap van 'm.
Wat goed, super!
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

christo schreef:
Irisz schreef:
MissDorien schreef:Deze hebben wij:
http://www.mobiletrack.nl/peopletracker1202.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals ik al zei, vrij groot. Maar werkt echt uitstekend!
Dat hele kastje heb je bevestigd aan de halsband van de hond?? Jee, dat is wel erg groot.
Blijft dat uberhaupt zitten?
Waarom niet dat kastje vastmaken aan een tuigje?
Dat zou ik nooit doen bij een jagende hond. Ik heb een keer gezien hoe een van onze honden na een tochtje door het kreupelhout met zijn tuig terugkwam. En dan hadden hij en ik nog geluk dát hij terug kon komen.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Re: GPS halsband (Update pagina 2!)

Inge O schreef:helemaal super zeg, daar kreeg hij zeker een biefstuk friet voor :D ?
Als ik het bij me had gehad, had hij dat zo gekregen. :wink: Maar slagroom was ook voldoende.
Tot nu toe gaat het nog steeds super. Het stikt hier van de herten in het bos, maar komt elke keer terug voordat hij helemaal uit zicht is geweest door het fluitje en de slagroom. Ben er echt super blij mee, het wandelt een stuk relaxter.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Jaap*
Zeer actief

Leuk om te lezen :ok:
Als hij het echt goed doet moet je niet te bang zijn om ook eens een keer over te slaan hoor. Anders moet je straks met steeds grotere beloningen op de proppen komen en komt hij alleen nog als er ook appeltaart bij is :ugh: :mrgreen:
Het is het mooist als hij er nét niet aan went dat hij altijd iets krijgt. Dan blijft hij scherp :wink:
En als je dan een half jaar verder bent sta je er niet eens meer zo bij stil, en Xavi ook niet. Dan is het een automatisme geworden en geef je hem zo nu en dan nog eens wat om het te onderhouden :ok:
Jaap*
Zeer actief

Reageert Luna er ook op trouwens?
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Leuk om te lezen :ok:
Als hij het echt goed doet moet je niet te bang zijn om ook eens een keer over te slaan hoor. Anders moet je straks met steeds grotere beloningen op de proppen komen en komt hij alleen nog als er ook appeltaart bij is :ugh: :mrgreen:
Het is het mooist als hij er nét niet aan went dat hij altijd iets krijgt. Dan blijft hij scherp :wink:
En als je dan een half jaar verder bent sta je er niet eens meer zo bij stil, en Xavi ook niet. Dan is het een automatisme geworden en geef je hem zo nu en dan nog eens wat om het te onderhouden :ok:
Op dit moment beloon ik nog wel continu met de slagroom. Ik beloon ook regelmatig als hij tijdens het wandelen zomaar even komt buurten en dan krijgt hij een 'gewoon' koekje. Je merkt wel dat hij gewoon veel meer in de buurt blijft nu.
Maar inderdaad, langzaam maar zeker zal ik de beloning moeten gaan afbouwen. Ik weet alleen niet of ik dat nu al durf, haha. Het gaat net zo goed! :wink:

Met Luna heb ik nog niet zo veel apart met het fluitje geoefend, maar ze ziet dat Xavi heel hard aan komt stuiven als ik fluit en iets heel lekkers krijgt, dus tegenwoordig zit ze ook meteen vooraan als er gefloten wordt. :wink: Ze leert het van Xavi.
Maar Luna's jagen is heel makkelijk te controleren. 1x roepen is genoeg en ze gaat nooit zo ver bij mij vandaan.
Maar het is natuurlijk wel makkelijk als ze beide hetzelfde systeem kennen. :ok:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
heidi66
Actief
Mijn ras(sen): teckel, ooit...

Ongelezen bericht door heidi66 »

Irisz schreef:
Tamara. schreef:Ik sluit me helemaal aan bij Jaap*. Heel 'hard' aanpakken nu je er nog grip op kan krijgen. Kun je in de veteranenhoek? Dan dit topic misschien lezen, dan begrijp je Jaap* zijn reactie misschien ook wat beter :wink: http://www.hondenforum.nl/plaza/veteran ... 98819.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga het topic zo even helemaal doorlezen, dankjewel. :ok: Fluitjes zijn besteld, hoop heel erg dat dit gaat werken.
Is dit een speciale afdeling?
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”