Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
13-11 geboren Truffle & pups (P)update 04-01
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Tante's gezocht.... Truffle Drachtig
Leuk en gefeliciteerd!!!
We leven hier met je mee, erg leuk om dan bijna gelijktijdig ons eerste nestje te krijgen.
We leven hier met je mee, erg leuk om dan bijna gelijktijdig ons eerste nestje te krijgen.
- chocolat
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel / Dashund
- Contacteer:
@ Vania een goede tip
dank je wel heb vandaag van die bakje pate (blikvoer) gekocht en dat gaat erin als boter, al moest ze vandaag ook gekookte kip. Ik denk dat ze stiekem naar de Da heeft geluisterd vanmorgen.
we hadden een beetje geluk bij een ongeluk. Daar de recorder niets had opgenomen, heeft hij voor het dvd tje nog een keer een echo gemaakt. Met als gevolg dat hij ze nu goed ging tellen en we hebben er zeker 5 gezien.
Ben zo blij dat het geen 1 of 2 pups zijn. Vanwege de combinatie reu/ teef ben ik nu helemaal benieuwd wat we mogen verwachten.

Ze is vandaag 28 dagen na de eerste dekking en 26 dagen na de 2e dekking.HillieS schreef:Gefeliciteerd!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel je er hebt kunnen zien...
Op welke dag zit ze nu?
we hadden een beetje geluk bij een ongeluk. Daar de recorder niets had opgenomen, heeft hij voor het dvd tje nog een keer een echo gemaakt. Met als gevolg dat hij ze nu goed ging tellen en we hebben er zeker 5 gezien.

- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
chocolat schreef:@ Vania een goede tipdank je wel heb vandaag van die bakje pate (blikvoer) gekocht en dat gaat erin als boter, al moest ze vandaag ook gekookte kip. Ik denk dat ze stiekem naar de Da heeft geluisterd vanmorgen.
graag gedaan, Guapa eet hier nu "eindelijk" puppybrokken gemengd met puppymelk, ik doe er ook een klein beetje kvv onder en dat gaat er met smaak in
van harte gefeliciteerd

Gefeliciteerd! Ik duim mee voor een voorspoedige zwangerschap en bevalling. Hartstikke leuk voor je en wat betreft het eten, wat erin zit, zit er in...
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Hubby is gisteren begonnen met de werpkist en hij wordt gaaaaf
ondertussen eet Truffle weer, van het blikvoer ging ze enorm stinken dus ik heb een andere oplossing verzonnen kvv met een flinke lik smeerworst er door heen.
Sinds de echo ben ik op de een of andere manier geruster, zo van het is zo en we gaan er voor en vooral van genieten
Er gaat geen uur hier voorbij zonder dat ik er aan denk, een beetje....
Kan nu me eigen goed afleiden met vooral kopen en kopen (vitamine S)

ondertussen eet Truffle weer, van het blikvoer ging ze enorm stinken dus ik heb een andere oplossing verzonnen kvv met een flinke lik smeerworst er door heen.
Sinds de echo ben ik op de een of andere manier geruster, zo van het is zo en we gaan er voor en vooral van genieten

Kan nu me eigen goed afleiden met vooral kopen en kopen (vitamine S)

Hahaha, Miranda, dat klinkt zo bekend! Tot een week voor de uitgerekende datum, toen begon de ellende weer 

- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Truffle was vanmorgen weer misselijk, en vond het een goed plekje om in bed te spugen, gelukkig was het alleen maar slijm.
gisteren een pakketje binnen gekregen (vitamine S tiert hoogtijdagen) vetbedden, voertrog en speeltjes
De vetbedden zijn op maat gesneden, heeft iemand een tip om het rafelen tegen te gaan?
vind het een eng idee als de o zo kleine pups van die pluisjes gaan eten.
gisteren een pakketje binnen gekregen (vitamine S tiert hoogtijdagen) vetbedden, voertrog en speeltjes

De vetbedden zijn op maat gesneden, heeft iemand een tip om het rafelen tegen te gaan?
vind het een eng idee als de o zo kleine pups van die pluisjes gaan eten.
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
De woonkamer is verbouwd en de werpkist staat.
Zelf vind ik hem heel mooi geworden en de raampjes zijn een uitkomst niet alleen voor Truffle maar ook voor ons kunnen we alles mooi zien
. wonderbaarlijk ging ze er gelijk in en vind ze het geweldig, dit geeft goede hoop dat ze niet in ons bed wilt bevallen. Het kraampakket is op een paar kleine dingetjes klaar en het is voor ons nu al aftellen. Ik vind het heel spannend maar moet ook bekennen doodeng
Ik hoop zo dat ik achteraf kan zeggen: "waar heb ik me allemaal druk om gemaakt".
paar foto's van de werpkist

Ik hoop zo dat ik achteraf kan zeggen: "waar heb ik me allemaal druk om gemaakt".
paar foto's van de werpkist

Re: Tante's gezocht.... Update 30-10
Wat een ontzettend gave werpkist! Ik ben jaloers!
Wanneer is dag 63?
Wanneer is dag 63?
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Wat een ontzettend mooie werpkist. Heb je die zelf gemaakt?
Of waar heb je die vandaan?
Of waar heb je die vandaan?
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Ja de werpkist is Custum made
Hubby heeft zijn best gedaan, ik geef aan hoe ik hem wil en hij mag zijn best doen met zijn 2 rechterhandjes; perfecte combinatie
Vraagje: Truffle ruikt zeg maar gerust stinkt enorm uit haar bekje, een soort kadaver lucht en ik weet zeker dat ze niets raars heeft gegeten. Kan dit bij de dracht horen?

Vraagje: Truffle ruikt zeg maar gerust stinkt enorm uit haar bekje, een soort kadaver lucht en ik weet zeker dat ze niets raars heeft gegeten. Kan dit bij de dracht horen?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een prachtige werpkist zeg, complimenten aan je man! 

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Super mooie kist!! Vooral het teckel vormpje is erg leuk!
Succes met aftellen!!
Succes met aftellen!!

Wat een onwijs gave werpkist!!
En als Do een boertje laat ga ik ook zowat van mijn stokkie
Het kan er dus bij horen.
En als Do een boertje laat ga ik ook zowat van mijn stokkie

Het kan er dus bij horen.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Nou, als je man zo handig is zou er nogwel eens handel in kunnen zitten. Zie hier vaak op het forum mensen opzoek naar een mooie werpkist. (hoewel het dan wel zo goedkoop mogelijk moet)chocolat schreef:Ja de werpkist is Custum madeHubby heeft zijn best gedaan, ik geef aan hoe ik hem wil en hij mag zijn best doen met zijn 2 rechterhandjes; perfecte combinatie
![]()

- heppiedepeppie
- Actief
- Mijn ras(sen): Beagles
Wat een mooie werpkist
.
Het wordt nu echt spannend. En ik moet bekennen elke keer ook voor mij is het telkens weer eng! Ik ben altijd blij als moeder en puppen tevreden en gezondheid in de werpkist liggen.
Ik wens jou en je hondje sterkte de komende weken.

Het wordt nu echt spannend. En ik moet bekennen elke keer ook voor mij is het telkens weer eng! Ik ben altijd blij als moeder en puppen tevreden en gezondheid in de werpkist liggen.

In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Dank jullie wel voor de complimenten.
Bieden mag
De werpkist gaat na het nest weer weg
Bieden mag

15 november is de uitgerekende dag, maar vraag niet waarom ik heb het gevoel dat ze iets eerder gaat bevallen.hercujess schreef:Wat een ontzettend gave werpkist! Ik ben jaloers!
Wanneer is dag 63?
Ik zal zo blij zijn als de bevalling voorbij is, niet omdat ik nieuwsgierig ben maar dat ik dan zeker weet dat alles gezond en wel is vooral voor Truffle.heppiedepeppie schreef:Wat een mooie werpkist.
Hoe is het met Truffle? En met jou
Ik heb twee dagen terug de eerste puppybewegingen mogen voelen, dat was zo bijzonder
Hier nog twee weken te gaan.

Ik heb twee dagen terug de eerste puppybewegingen mogen voelen, dat was zo bijzonder

- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Oh joh wat gaaf om te lezen allemaal. Ik ben nog helemaal in de beginfase want mijn sheltiemeisje is 7 oktober pas 1 jaar geworden, maar we zijn enorm aan het brainstormen. Over wachten op je pup gesproken, op mijn beide shelties heb ik ruim 2 jaar gewacht omdat ik ook wist wat ik wilde
Eerst wil ik een kennelnaam gaan aanvragen en daarna eens rustig op zoek gaan naar een geschikte reu, het duurt nog wel 1½ jaar maar de voorpret is ook al leuk. Succes straks met de bevalling, ik heb al een paar bevallingen mee mogen maken, waar mijn Stabyhoun Manus de vader van is en ik vond het super en ook heel spannend, maar volgens mij is het nog veel spannender van je eigen teefje.

Esther en d'r beestenboel

Nog 10 dagen te gaan! Hou je het nog?
- Chris*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders
Waw zeg wat een heel mooie werpkist!
Die geur (stank) uit haar mond, zou best van de paté (blikvoeding) kunnen komen...
Die geur (stank) uit haar mond, zou best van de paté (blikvoeding) kunnen komen...
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Wat ontzettend leuk om mee te lezen met de voorbereidingen op de bevalling
Ik kan me voorstellen dat de het enorm spannend is! En die werpkist... wauw... je zou er haast een nestje voor krijgen
Succes de komende weken

Succes de komende weken

Gave werpkist! En heel veel sterkte met de aankomende bevalling. 

- dretje
- Zeer actief
verdorie waarom heb ik dit topic nou zitten lezen.......
het kwijl drupt op mijn toestenbord.....
niet omdat ik tante wil zijn want ik heb geen verstand van zwangere hondjes en nestje maar.....
ik ben helamaal verliefd geworden op de ruwhaar teckel!
zolang ik me kan herinneren vond ik dat al het leukste hondje. sinds 3 1/2 jaar ben ik zelf eigenaar van een nepteckel
(kruising gladhaar kaninchen mama teckel en ruwhaar jackrussel papa.....de uitkomst: een black en tan brokencoated teckeltje met wat jack uiterlijkheden. Die door het lot op ons pad kwam.
ik heb me altijd voorgenomen het bij een hondje te laten....vooral om praktische redenen maar een tweede zou wel erg leuk zijn
niet omdat ik tante wil zijn want ik heb geen verstand van zwangere hondjes en nestje maar.....
zolang ik me kan herinneren vond ik dat al het leukste hondje. sinds 3 1/2 jaar ben ik zelf eigenaar van een nepteckel
(kruising gladhaar kaninchen mama teckel en ruwhaar jackrussel papa.....de uitkomst: een black en tan brokencoated teckeltje met wat jack uiterlijkheden. Die door het lot op ons pad kwam.
ik heb me altijd voorgenomen het bij een hondje te laten....vooral om praktische redenen maar een tweede zou wel erg leuk zijn

- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Dank jullie wel voor de complimenten
Ik begin goed haar ruggengraat te voelen dat betekent dat de zwaartekracht gaat werken
, wat mij wel opvalt is dat ze ook veel breder word, natuurlijk hoort het erbij maar het lijkt nu of ze meer in de breedte groeit.
wat denk jij zal het bij Do nog 2 weken gaan duren?
sommige boeken lees ik al voor de derde keer en heb nog zoiets van ooooooo jeeeeeee onthoud ik dat allemaal wel. Soms denk ik als ik maar de reutjes en teefjes kan herkennen
oja en mocht Truffle zelf niet de navelstreng doen: dan eerst afknijpen met de kocher, bloed naar het hart duwen en niet vergeten ongeveer 3cm van de buik proberen rustig te scheuren of was het nu 2 nee alle gekheid op een stokje ik geloof dat de bevalling al tig keer is voorbij gekomen en dan niet vergeten dit te doen of niet vergeten dat haha ik heb een aantekeningen briefje in mijn kraampakket voor het geval....(hoeveel lijstjes wil je hebben)
Wat me nog net op de been hou is het vertrouwen dat ik in situaties heel rustig blijf dus dat vertel ik mezelf maar steed weer en weer.
Ik lig al dagen met mijn handen op haar buikje, maar gisterenavond voelde ik ze, heel vreemd want eerst dacht ik nog dat het de ademhaling was, vandaag weer geprobeerd en ja hoor ze stribbelen tegen alleen Truffle vind het volgens mij nietsMelanie 74 schreef:Hoe is het met Truffle? En met jou![]()
Ik heb twee dagen terug de eerste puppybewegingen mogen voelen, dat was zo bijzonder![]()

Ik begin goed haar ruggengraat te voelen dat betekent dat de zwaartekracht gaat werken
kort door de bocht: NEEhercujess schreef:Nog 10 dagen te gaan! Hou je het nog?

sommige boeken lees ik al voor de derde keer en heb nog zoiets van ooooooo jeeeeeee onthoud ik dat allemaal wel. Soms denk ik als ik maar de reutjes en teefjes kan herkennen

Ze krijgt gewoon weer kvv, ik heb haar tandjes gepoets en het is nu weg zou inderdaad kunnnen dat het daar gewoon mee te maken had dank je wel.Chris* schreef:Waw zeg wat een heel mooie werpkist!
een hondje naar je hart dat is toch het mooiste wat er is; jouw kameraad, jouw vriendje en steun en toeverlaat. Zo is het bij onze Truffle ook en vandaar dat ik het zo spannend vind.dretje schreef:verdorie waarom heb ik dit topic nou zitten lezen.......
Laatst gewijzigd door chocolat op 06 nov 2010 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- heppiedepeppie
- Actief
- Mijn ras(sen): Beagles
Nog maar 10 dagen... De laatste loodjes wegen ook voor jou het zwaarst hoor
Ik ben een week van te voren al op luchtbed naast Mystic gaan liggen. Niet voor mezelf, maar dame moest er 's nachts minstens 3-4x uit. Pupjes danste volgens mij graag op haar blaas
.
Hier zijn onze kanjers alweer 3 weken. Gaat zo snel allemaal, als alles er eenmaal is. Nog minder dan 5 weken en ze gaan richting hun nieuwe baas. Wij zitten wel in dubio... Houden we er nu wel één of niet. Eén reu hebben we in ieder geval nog aan niemand toegezegd...
Geniet ervan en houd ons op de hoogte. Ik leef mee!

Ik ben een week van te voren al op luchtbed naast Mystic gaan liggen. Niet voor mezelf, maar dame moest er 's nachts minstens 3-4x uit. Pupjes danste volgens mij graag op haar blaas
Hier zijn onze kanjers alweer 3 weken. Gaat zo snel allemaal, als alles er eenmaal is. Nog minder dan 5 weken en ze gaan richting hun nieuwe baas. Wij zitten wel in dubio... Houden we er nu wel één of niet. Eén reu hebben we in ieder geval nog aan niemand toegezegd...

Geniet ervan en houd ons op de hoogte. Ik leef mee!

In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
Ik geloof niet dat het werkelijk nog twee weken gaat duren, sinds gisteren is ze sneller hijgerig, ze klinkt wat benauwd.chocolat schreef:
Gelijk mijn moeder gebeld, nee hoor, is heeeel normaal verzekerde mijn moeder.
Ze hebben het ook warm en de puppy's drukken in de buik ...
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Re: Tante's gezocht.... Update 05-11
Wat een buikje heeft ze zeg!! Mooi hoor!
Succes voor jullie allebei met de laatste loodjes!!
Succes voor jullie allebei met de laatste loodjes!!