Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Douce,moet terug van de rechter!!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

poeh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): van alles wat

Re: Douce,moet terug van de rechter!!!

Ongelezen bericht door poeh »

Ik denk ook dat er aan iets heel belangrijks voorbij gegaan wordt dat is namelijk de onjuiste en eenzijdige berichtgevingen vanaf het begin over de betrokken families (die zich ontfermd hadden over Douce), op de site van de RDE, marktplaats en bij andere media. Het verdriet om Douce is groot en hun kant van het verhaal moet en mag ook verteld worden.......omwille van Douce.
Maria7
Actief

Ongelezen bericht door Maria7 »

Voor de modjes;de adoptieaanvraag en de brief van Pam heb ik met hun toestemming geplaatst.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
marianca

Ongelezen bericht door marianca »

Maria7 schreef:
Ma-Rianne schreef:Tjee, Maria, ken je het trollenhandboek? Zo te lezen heb je het ding zelf geschreven. :hmmm:
Welk ding?
De oorlogszuchtige dwergen, geholpen door duistere machten, maken plannen om de wereld te overheersen. Noch de mensen, noch de elfen onderkennen het gevaar, dus is het aan de trollenkrijger Druan en zijn kameraden om dit kwaad te bevechten. Terwijl mensen hun dagelijkse gang gaan, strijden de trollen diep onder de grond een hopeloze strijd. Een aantal van hen gaat op weg om de bron van het kwaad te ontdekken. Maar alleen wanneer de mensen en de trollen broeders in de strijd worden, kan het lot van de wereld gered worden.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ma-Rianne schreef:Tjee, Maria, ken je het trollenhandboek? Zo te lezen heb je het ding zelf geschreven. :hmmm:
Zo te lezen heb jij hem regelmatig doorgelezen :smile: :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Maria7 schreef:Voor de modjes;de adoptieaanvraag en de brief van Pam heb ik met hun toestemming geplaatst.
Oke :ok:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Trollen

Trollen zijn grappige wezentjes met lange, felgekleurde haren. Trollen spelen altijd vrolijk in de bossen. En weet je wat
zo knap is? Nooit raken hun lange haren verward in de struiken. Trollen spelen niet alleen, ze hebben ook een taak. Ze moeten
goud en het zilver in de aarde beschermen. Sommige trollen bewaken zelfs een hele schat.

En reken maar dat ze dat goed doen. Daar komt echt niemand aan. Trollen zijn echte natuurwezens. In de bossen groeit alles
wat ze nodig hebben. Zo zijn ze dol op bosaardbeitjes. Maar het liefst eten nog allerlei soorten bessen. Behalve bij bessenstruiken
zijn ze ook te vinden bij het einde van de regenboog. Volgens de oude verhalen staat er aan het begin van de regenboog een
pot met goud. En de trollen moeten het goud natuurlijk bewaken. Zo'n regenboog trol herken je aan zijn fel gekleurde haren.
Die hebben alle kleuren van de regenboog. Er zijn allerlei soorten trollen: bos - trollen, watertrollen, bergtrollen. Maar
soms kom je een blauwharige watertrol tegen in het bos. En vaart er een bos - trol met zijn groene haar vrolijk over het water.
Want trollen zijn dol op reizen. Wie een trol vangt mag een wens doen.

Maar trollen zijn werkelijk water vlug, ze weten altijd weer te ontglippen. Gelukkig brengt het ook al geluk als je een trol
over zijn haren strijkt. Trollen zij trots op hun haar, daarom wassen ze het vaak. Daar gaat het haar van glanzen. Nooit zullen
ze er aan denken om het af te knippen. Met geen haar op hun hoofd! Trollen zijn iedereen te vlug af. Vraag dat maar aan de
mensen die ooit proberen te vangen. Ook oude trollen, met grijze strepen in hun haar, rennen sneller dan een haas. Ze blijven
zo fit omdat ze veel sporten. Alle sporten vinden ze leuk. Trollen houden niet allen van sport, ze zijn ook dol op verkleedpartijtjes.
Maar zij verkleden zich niet altijd voor de grap. Soms vermommen ze zich om mensen beter te kunnen helpen. Zo vallen ze minder
op. Dus als je ergens een poes ziet lopen kan het best een vermomde trol zijn.

Als je een trol echt wilt zien, zul je veel geduld moeten hebben. Want ze verschuilen zich vaak, vermommen zich graag en gaan
voornamelijk op pad als het donker is. Kijk s' nachts maar een op een plek waar veel bessenstruiken staan. Misschien heb je
geluk. Misschien had je nog nooit van trollen gehoord. Maar in Scandinavië vertelden de mensen elkaar vroeger vaak verhalen
over die grappige wezentjes met hun lange haren. Jammer genoeg lieten trollen zich steeds minder vaak zien. En daar door werden
de trollen soms een beetje vergeten.

Waar is Babytrol?

Een zachte deken van sneeuw lag op de bossen; het werd kerstmis in het land van de trollen. De trollen waren reuze opgewonden.
Ze gingen op zoek naar een dennenboom om als kerstboom op te tuigen en zo hun gezellige grothuisje wat op te vrolijken. "Urre,
urre!"kirde baby trol die met ze mee wilde. "Je bent nog niet oud genoeg,"lachte opa trol, terwijl hij de piepkleine trolletje
weer in de grot trok. "Maar je mag wel meehelpen met het versieren van de grot met gors". Al snel waren opa en oma de lampen
en papieren slingers aan het op hangen. Ze hadden er zoveel plezier in dat ze niet eens in de gaten hadden dat baby trol bezig
was uit de grot te kruipen. Ze kroop een lang slingerend pad af op zoek naar haar broertjes en zusjes. De andere trollen waren
onder tussen dolblij toen ze een omgevallen dennenboom in het bos vonden. "Hij is precies de juiste afmeting voor onze grot,"
zei een vrolijke clowntrol, en hij maakte een radslag van vreugde! Zijn radslag werd onderbroken toen een grote sneeuw bal,
afkomstig van Nijntje trol, in zijn gezicht terecht kwam ! PATS! "Hi-hi! Dus je wilt een sneeuw bal gevecht!" Gniffelde clown,
en pakte een handvol sneeuw. Binnen de kortste tijd waren alle trollen heen en weer aan het dribbelen en sneeuwballen naar
elkaar aan het gooien, terwijl hun vrolijke gegiechel door het bos weerklonk. Maar toen ze thuis kwamen, troffen ze opa en
oma in alle staten aan . Ze renden over het pad voor hun huis heen en weer en zochten tussen alle bosjes en achter alle bomen.
"Baby trol is zoek!" Kreunde oma. "We kunnen haar nergens vinden. Ze is verdwaald in het bos!" "Baby trol! Baby trol! Waar
zijt gij baby trol?" Riep Romeo, op zijn gekke manier. "Wel , hier in ieder geval niet!" Zij Juliet, Romeo's beeldschone vriendin.
"We moeten haar gaan zoeken!" Het was Engel die haar kleine zusje vond. Baby trol was uit gegleden in de sneeuwen in een diep
ravijn gevallen. Ze was terecht gekomen op een dennentak die uit een heuvel groeide. Maar de tak dreigde langzaam uit de rots
te glijden baby trol liep het gevaar onder in het ravijn te vallen! "Maar goed dat ik het visnet bij mij had!" Zei Makreel,
en hing het net over de rand van het ravijn... net op tijd! De tak schoot los en baby belandde veilig in het net. "HOERA !"
Riepen alle trollen, terwijl ze baby naar de veilige grot brachten. En baby was ook blij. Ze had haar eigen speciale kerstboom
: de tak die haar had opgevangen. "Ik vind het de mooiste kerst trol van trollenland"! zei Cheerleader Trol. En iedereen was
het daar van harte mee eens
bron
Afbeelding
chrico
Zeer actief

:smile: :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Maria7
Actief

:ok:

Donnaperra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Donnaperra »

Zo, he, he, terug van werken en we zijn al weer heel wat bladzijden verder zeg.

Ik lees dat een antal vaste posters van hier er genoeg van begint te krijgen.
Ik lees ook dat er wat nieuwkomers zijn gearriveerd om de boel te ondersteunen.
Er wordt aardig heen en weer geruzied.
Maar waarom moeten we daar nu ineens mee ophouden? We zijn toch geen theekransen forum geworden na al die jaren?

Er zijn 9287 profielen om te bekijken en 61.796 topics op dit forum om te lezen.
En er is 1 topic dat gaat over een hond die ten onder gaat aan de praktijken van een bepaalde organisatie of stichting. En dat schijnt meer voor te komen. Met meerdere honden schijnt volgens de verhalen.
Waarom mag dat ene topic daar nou niet voor dienen? De vaste gebruikers kunnen toch gewoon niet inschrijven voor dit topic of kan dat niet? Krijg je altijd bericht?
En de schreeuwers schreeuwen dan maar denk ik.

Ik wil het namelijk wel lezen omdat ik zelf en meerdere vrienden van mij ook Rottweilers hebben. En die lezen ook mee. Zo krijgen wij een beeld waar sommige van onze Rotties blijven. En als een orga niet zou deugen dan willen wij daar graag iets aan doen.
Achter de schermen dan wel maar hier kun je best veel lezen.
Dus alsjeblieft laat diegenen die wel willen lezen. Degene die steeds maar schrijven het moet ophouden en ga weg beschouw ik maar als Stichtingxxxxxxx.

Voor de rest lees ik reuze interessante dingen.
Zoals die vrouw nr 1 blijkt die hond niet verduisterd te hebben. Blijkt uit de stukken.
Rechter wist dit niet. Blijkt uit de stukken. Vrouw nr 1 is dus fout en ook nog bij verstek veroordeeld.
Asiel is helemaal geen dodingstation. Foute voorlichting en foute suggestieve reclame.
Teef heeft minstens 3 nesten ongesteriliseerd rondgelopen in het bijzijn van de stichting.
Zegt mij dus heel wat.
Mevrouw nr 2 heeft de hond niet stiekum gehouden. Ze heeft 3 adoptieaanvragen gedaan.
Voor dat alles ging rollen en niet daarna.
Stichting heeft al die tijd geweten waar de hond zat maar kon hem niet stilzwijgend terug halen.Blijkt uit de stukken.
Kregen de pest in over de openbaarheid van de zaak.

En ho effe he, dat zeg ik allemaal niet, dat kun je hier allemaal lezen.

Wel dus, als er nog meer van deze zaken zijn dan moeten wij, als normale hondeneigenaren dat wel willen weten vind ik. Moeten sommigen er iets aan mogen doen om dat op te lossen.
Alsjeblieft geef hen een kans. Zal ik niet zeggen “voor de hondjes”.

Dus graag dit ene topic openhouden voor de verhalen van deze orga.het zal van ons een beter mens maken Wedden? :D
Dierenleed moeten we samen aanpakken
twinkeltje
moderator

Zoals je weet op dit forum bij normaal discussiëren sluiten we geen topics.
Afbeelding
Maria7
Actief

Met toestemming plaats ik deze tweede adoptieaanvraag.

Aan RDE
Adres verwijderd Modje

Tienhoven, 14 oktober 2010

Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van het schriftelijke verzoek van uw Naam verwijderd door modje advocaat om contact op te nemen stuur ik u deze brief. Helaas heb ik op mijn eerste brief, die op 13 september via de LID aan u gezonden is, tot op heden nog geen reactie van u mogen ontvangen.

In naam van Douce verzoek ik u nogmaals vriendelijk en beleefd om ons toe te staan haar te adopteren. Zij verblijft hier nu ruim twee maanden en voelt zich veilig, vertrouwd en geborgen. Wij hebben als bewijs hiervan vele foto’s en een film waarop te zien is hoe vrij, vrolijk en evenwichtig deze hond nu is. Ook hebben wij bezoek gehad van een vrouw die ervaren is in het beoordelen van de geschiktheid van gezinnen om honden te (her)plaatsen. Zij heeft een objectief verslag geschreven en dit is haar eindoordeel:
‘Van mij uit gezien zit Bram goed bij dit gezin, er wordt op een goede manier met haar omgegaan en dat is te merken aan het gedrag van Bram. Ervaring met grote honden is aanwezig en met liefde word er over beide honden gesproken. Bram heeft haar draai volledig gevonden in dit gezin. Mocht Bram via mij herplaatst zijn dan ben ik zeer tevreden met dat wat ik gezien heb. Mocht dit gezin op de wachtlijst willen voor een herplaatser dan zou ik ze opnemen tot er een hond kwam die ik daar kan plaatsen.’
Het complete verslag treft u aan in de bijlage.
Op het moment dat Douce door ons opgehaald is waren wij niet op de hoogte van haar naam en hebben wij haar Bram genoemd. Aangezien zij geen enkele reactie vertoont op de naam Douce hebben wij de naam Bram aangehouden omdat zij daar wel op reageert.

Niemand heeft er belang bij om de hond te blijven verplaatsen en het is niet uitgesloten dat dit negatieve gevolgen zal hebben voor de karakterontwikkeling van deze gevoelige hond. Een hond kan niet voor zichzelf opkomen wanneer zij de speelbal is in een conflict tussen personen. Ik heb Douce onder mijn hoede en haar beloofd goed voor haar te zijn en haar te beschermen. Als ik in haar lieve ogen kijk lees ik dat zij daarop vertrouwt. Daarom vraag ik u uit naam van Douce om de adoptie door ons gezin mogelijk te maken.
Ik besef dat de wijze waarop Douce bij ons is beland uw oordeelsvermogen om ons als geschikte adoptanten te zien ernstig vertroebeld heeft. Deze hele gang van zaken betreur ik hevig maar ik ben helaas niet bij machte dat ongedaan te maken. Toch verzoek ik u om alstublieft door de procedure heen te kijken en in het belang van deze hond te handelen!
Wij willen aan alle eisen voldoen die voor adoptie via uw stichting noodzakelijk zijn. Graag verneem ik wat in uw ogen nodig is om het vertrouwen te herstellen. Alles uit naam van Douce om haar toekomst veilig te stellen. Douce kan hier helemaal niets aan doen en zij verdient het zo ontzettend niet om weer verplaatst te worden. Wie kan de hond uitleggen waarom zij weggehaald moet worden? Ik schaam me diep als ik met haar zou laten sollen, dan zou ik mezelf geen goede beoordeling geven om een hond aan toe te vertrouwen. Ik hoop dat u, die zich al jaren inspant om honden een goed tehuis te bezorgen, ook deze hond haar welverdiende veilge haven gunt.
Laten we kosten, tijd en energie niet steken in rechtszaken maar aan alle honden ten goede komen die onze steun en zorg zo hard nodig hebben! Laten we als wijze volwassenen onze verantwoordelijkheid voor diegenen die aan onze zorg toevertrouwd zijn met waardigheid dragen!

In afwachting van uw reactie,
met beleefde groet,

A.L. de Vxxxxxxxxx

Donnaperra
Vaste gebruiker

Nou dat vind ik een keurige adoptieaanvraag. Of de mensen ook zo goed zijn voor de hond kan ik niet over oordelen maar het heeft hier toch echt schijn van dat het niet zulke asociale mensen zijn als op de website van de stichting valt te lezen.

Hoe meer beleefd of door het stof, hoe je het maar ook wilt noemen, moet iemand dan gaan voor de hond? Hoeveel organisatie,s krijgen zo een adoptieaanvraag? Zelfs mijn fokker krijgt nog wel eens brieven van ik wil een hond voor me kind of andere hond. Ik schets maar wat.

@Maria, hoe heeft de stichting daarop gereageerd? En wie reageerde daarop?
Want bij mijn hondenclub heb je(of had je) diverse bestuurders en kon je ook nog wel eens met een ander praten. En werd er overlegd.
Donnaperra
Vaste gebruiker

@ Martijn,
Zeker daar heb je gelijk in. Dat is helemaal geen vrijbrief om die hond daar te laten.
Maar ik kan me toch wel voorstellen dat je met zulke mensen in ieder geval gaat praten over hoe de hond zit, wat hun toekomstverwachtingen zijn(zoals met elk huisbezoek) en in dit geval hoe het zover heeft kunnen komen.Dan stap je toch even voorbij je eigen grens?

@Martijn,
Hoezo briefgeheim? ja ik begrijp wel wat dat inhoud maar Maria7 mocht toch ook de adotieaanvraag posten? Is dit nu zo een gekke vraag? Wat zei die stichting toen?
Misschien dat ik je verkeerd begrijp?
marianca

Maria, die mensen waren zo zelfverzekerd over het feit dat ze Douce wel illegaal konden houden dat ze wekenlang adressen achterhielden, de vele verzoeken van de stichting om Douce terug te geven werd genegeerd, ze zouden zelfs een rechtzaak met veel vertrouwen tegemoet zouden zien.
Pas ( let op PAS) toen het duidelijk was dat de stichting de rechtzaak zou doorzetten kwam de eerste brief pas, ja niet in het begin hoe ze zo graag doen willen laten overkomen, maar pas na weken.
De tweede brief kwam pas NA de uitslag van de rechter.
Geen enkele keer is er een adoptievraag rechtstreeks via de normale weg aan de stichting geweest.

Wat zeggen deze brieven nu eigenlijk, we waren op de hoogte van verduistering, hebben ons schuldig gemaakt aan heling, alle pogingen om Douce illegaal te kunnen houden zijn misluikt, de dagbladen en SBS die we hebben benaderd wilden niet meewerken, dus dan toch maar als laatste poging nog een nette brief.
De eerste brief hebben ze zelfs met een omweg naar de stichting geschreven, ze wilden niet eens rechtstreeks met ze communiceren en dan zeker nog verwachten dat het beschaamde vertrouwen nog te herstellen is...
chrico
Zeer actief

marianca schreef:Maria, die mensen waren zo zelfverzekerd over het feit dat ze Douce wel illegaal konden houden dat ze wekenlang adressen achterhielden, de vele verzoeken van de stichting om Douce terug te geven werd genegeerd, ze zouden zelfs een rechtzaak met veel vertrouwen tegemoet zouden zien.
Pas ( let op PAS) toen het duidelijk was dat de stichting de rechtzaak zou doorzetten kwam de eerste brief pas, ja niet in het begin hoe ze zo graag doen willen laten overkomen, maar pas na weken.
De tweede brief kwam pas NA de uitslag van de rechter.
Geen enkele keer is er een adoptievraag rechtstreeks via de normale weg aan de stichting geweest.

Wat zeggen deze brieven nu eigenlijk, we waren op de hoogte van verduistering, hebben ons schuldig gemaakt aan heling, alle pogingen om Douce illegaal te kunnen houden zijn misluikt, de dagbladen en SBS die we hebben benaderd wilden niet meewerken, dus dan toch maar als laatste poging nog een nette brief.
De eerste brief hebben ze zelfs met een omweg naar de stichting geschreven, ze wilden niet eens rechtstreeks met ze communiceren en dan zeker nog verwachten dat het beschaamde vertrouwen nog te herstellen is...
Als je heel negatief denkt zou dat het kunnen zeggen. Als je dingen niet los van elkaar kan zien, als het welzijn van de hond niet voorop staat maar regeltjes belangrijker zijn dan zou je dat kunnen zeggen maar .........
Maar de rechtzaak was tegen mevr P en niet tegen mevr de V. In het beginstadium kan het ook zo zijn dat mevr de V helemaal niet op de hoogte was van het gehakketak tussen de stichting en mevr P.
Het kan zo zijn dat mevr de V pas op de hoogte gesteld is nadat de stichting de rechtzaak door zou zetten en verklaard dus ook waarom toen de eerste brief kwam. Het antwoord daarop zoals eerder te lezen was bleef uit als ik het goed begrijp. De tweede brief werd beantwoord met de woorden dwangsom, rechtzaak enz.
Je mag eigenlijk blij zijn dat mevr de V nog steeds vertrouwen bleef hebben in de stichting en evt een besluit tot een huisbezoek waarbij de adoptie centraal staat als je het bekijkt zoals ik het bekijk. Er is weinig vanuit de stichting gedaan om het vertrouwen te ondersteunen dus over beschaamde vertrouwen te praten ehm ehm ik denk dat het eerder omgekeerd is :denken: Ik vind het knap dat mevr de V ondanks de houding van de stichting nog steeds een beetje vertrouwen had dat het belang van de hond voorop staat, dat vind ik echt bewonderenswaardig. Dat vertrouwen is behoorlijk teniet gedaan door het hele gedoe wat er omheen is gebouwd en voornamelijk omdat er niet meer gekeken werd naar de hond die gewoonweg vergeten lijkt te raken in de regeltjes en het punt maken dat er niet gesold word met de RDW zoals jij dat zo mooi kon omschrijven
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Donnaperra
Vaste gebruiker

Dat is dus precies wat ik bedoel.
Jij geeft het op formidabele wijze weer en ik probeer met vragen eigenlijk net zover te komen.

@ Marianca,
Dank je Marianka dat je antwoord wilt geven maar jij hebt veel dingen van horen zeggen, omdat je niet in het bestuur zit blijft dit tweedehands, en wij lezen door de postings van Maria7 en omdat jij ons naar dat pff forum hebt gestuurd de originele brieven en ook te lezen is dat die eerst familie die die hond gevonden heeft de hond dus niet verduisterd heeft.
Dat is dus verkeerd weergegeven. Waarom lezen wij dat nou wel en jij niet?
Het staat er toch zwart op wit? Hond is in Frankrijk aangegeven als gevonden. Wat is daar nou toch verduisterd aan? Ik wil je zo graag oprecht begrijpen.Maar ik begrijp het niet dat je zo blijft denken?
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Waarom lezen wij dat nou wel en jij niet?
Het rare aan het hele verhaal is dat in april 2009 Marianca helemaal niet pro RDE was zelfs meeleefde met de benadeelden van RDE.
Haar eigen adoptie van haar hond Stitch is ook niet vlekkeloos verlopen, klopte het hele verhaal ook niet van.
Hoezo dan nu ineens helemaal eens zijn met wat de stichting doet? :U:

Mensen die een hond opvangen welke niet past in de roedel( lees vals naar andere honden) worden gedreigd met het weghalen van hun eigen geadopteerde hond. :piew:
Het is echt niet de eerste hond die ze terughalen terwijl hij goed zit.
Ze hebben zelfs een hond geplaatst die een week later van drie pupjes beviel.
RDE eiste deze pups met 6 weken terug.

http://www.petsfriendsforum.nl/index.php?topic=3667.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Belinda
Afbeelding
marianca

Chicro, dat geloof je toch zeker zelf niet.
Rde had een dag voordat Pam Douce weggaf tegen de stichting gezegd dat ze haar niet terug kregen maar dat zij haar zelf ging plaatsen.
Geloof jij nu werkelijk dat ze niet aan haar kennissen heeft verteld wie de rechtmatige eigenaars van Douce was, komop zo naief kun je niet zijn.
De stichting heeft vanaf de eerste dag Douce haar welzijn voor ogen gehad, daarom hebben ze ook zo hard voor haar gevochten, was toch veel gemakkelijker geweest om te zeggen laat haar daar maar zitten, wij halen wel een nieuwe rottweiler uit dat asiel in Frankrijk.
Je kunt het zo negatief mogelijk neerzetten hoe je wilt, feit is en feit blijft dat niet de stichting maar deze twee mevrouwen niet goed gehandeld hebben.
Dat beaamt de rechter, zelfs haar rechtsbijstand en alle instanties die het verhaal van de stichting hebben gehoord.

En je kunt hier nog zolang over doorgaan tot je geen kilo meer weegt, Douce is en blijft nu bij de stichting en terecht.
De anti Rde ers zul je kunnen overtuigen, zelfs een stuk of wat mensen die de stichting niet kennen, maar er zullen ook mensen zijn die de kant van Pam en Mevr.V niet zullen waarderen, nieuwschierig worden naar de stichting en hun eigen ervaringen met ze willen opdoen.
Dus behalve deze bezigheidstherapie zul je er verder niet veel meer mee bereiken.
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Martha waarom ben je van tegenstander van de RDE voorstander geworden?
Daar ben ik dan weer benieuwd naar.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
chrico
Zeer actief

marianca schreef:Chicro, dat geloof je toch zeker zelf niet.
Rde had een dag voordat Pam Douce weggaf tegen de stichting gezegd dat ze haar niet terug kregen maar dat zij haar zelf ging plaatsen.
Geloof jij nu werkelijk dat ze niet aan haar kennissen heeft verteld wie de rechtmatige eigenaars van Douce was, komop zo naief kun je niet zijn.
De stichting heeft vanaf de eerste dag Douce haar welzijn voor ogen gehad, daarom hebben ze ook zo hard voor haar gevochten, was toch veel gemakkelijker geweest om te zeggen laat haar daar maar zitten, wij halen wel een nieuwe rottweiler uit dat asiel in Frankrijk.
Je kunt het zo negatief mogelijk neerzetten hoe je wilt, feit is en feit blijft dat niet de stichting maar deze twee mevrouwen niet goed gehandeld hebben.
Dat beaamt de rechter, zelfs haar rechtsbijstand en alle instanties die het verhaal van de stichting hebben gehoord.

En je kunt hier nog zolang over doorgaan tot je geen kilo meer weegt, Douce is en blijft nu bij de stichting en terecht.
De anti Rde ers zul je kunnen overtuigen, zelfs een stuk of wat mensen die de stichting niet kennen, maar er zullen ook mensen zijn die de kant van Pam en Mevr.V niet zullen waarderen, nieuwschierig worden naar de stichting en hun eigen ervaringen met ze willen opdoen.
Dus behalve deze bezigheidstherapie zul je er verder niet veel meer mee bereiken.
Laat mij dan maar naief zijn, met het vertrouwen van goede dingen in mensen (daar heb je ook mensenkennis voor nodig :wink: ) heb ik het een heel eind geschopt en dat wil ik ook graag zo houden.
Ik hoef echt niemand te overtuigen om anti-RDE te worden, daar zorg jij zelf voor door je zo op te stellen uit naam van de stichting. Mensen mogen gerust hun eigen ervaring krijgen met de stichting maar er zullen er weinig zijn die uit nieuwschierigheid nav dit verhaal dat risico willen lopen. Mensen die bewust op zoek zijn naar een hond kijken waarschijnlijk verder.
Bezigheidstherapie, zie je zo het herplaatsen van honden?? Dan kan ik mij voorstellen dat er fout op fout gemaakt word en er niet van geleerd word :ok: Ik hoef gelukkig niets te bereiken met hulp van jou noch de stichting, dank je wel in elk geval voor het aanbod maar ik sla het graag af :ok:
(vraag mij eigenlijk af hoe licht jij bent ondertussen, besta je uberhaupt nog wel na zoveel jaar :mrgreen: )
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Na het lezen van bovengenoemde link wordt mijn eerste gedacht alleen maar meer bevestigd.............GELD GELD GELD is de enig drijfveer voor deze stichting.
In en in triest dat mensen zo met anderen omgaan onder de noemer dat het dierenliefde is. :jank: :piew:
Sandra
Afbeelding
marianca

Het Topic is; Douce,moet terug van de rechter..

Wat ik nu allemaal lees is een stichting en dan wel de RDE zwart maken.Er komen links bij van het PFF.
Ik dacht dat het hier niet toegestaan was op het Forum,discusieren of een Stichting goed of slecht is.. :scratch:
Laatst gewijzigd door marianca op 07 nov 2010 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
chrico
Zeer actief

Job schreef:Martha waarom ben je van tegenstander van de RDE voorstander geworden?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Vooral na het lezen van die berichten waarin duidelijk was hoe fanatiek er door haar geschopt werd tegen de stichting.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

chrico schreef:
Job schreef:Martha waarom ben je van tegenstander van de RDE voorstander geworden?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Vooral na het lezen van die berichten waarin duidelijk was hoe fanatiek er door haar geschopt werd tegen de stichting.
Misschien een gevalletje "if you can't beat them, join them" ?
chrico
Zeer actief

LongFields schreef:
Dat denk ik ook, angst kan een hoop doen met mensen, dat blijkt weer
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Douce moet terug is idd het topic :ok: .....en helaas niet alleen Douce maar al meer honden. Herkenbaar??
Groetjes Belinda
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Als je iets verder leest op het PFF blijkt dat "Dax" (Forumnaam) die zegt de hond gevonden te hebben al op 7 september de RDE begint af te kraken, omdat ze een rechtzaak zijn begonnen over de hond.
Lijkt mij dus een logische reactie dat je een adoptieaanvraag, die op 13 september verstuurd wordt niet meer in behandelig neemt, aangezien je dan al een week voor rotte vis bent uitgemaakt. :U:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

senna en odin schreef:
http://www.petsfriendsforum.nl/index.php?topic=3667.0" onclick="window.open(this.href);return false;
:ugh:
Afbeelding
marianca

chrico schreef:
LongFields schreef:
Dat denk ik ook, angst kan een hoop doen met mensen, dat blijkt weer
Angst??Tjonge,een kleutergroepje kan je beter mee discusieren als met jullie..
marianca

senna en odin schreef:
Douce moet terug is idd het topic :ok: .....en helaas niet alleen Douce maar al meer honden. Herkenbaar??
Oke,jullie gaan ermee door om de RDE zwart te maken,ik ga me nu eens verdiepen erin of dat uberhaupt kan/mag hier..
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”