Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wow, prachtig filmpje weer, ik heb genoten!
De raakvlakken zijn echt supersafe, daar ga je heel veel profijt van hebben bij de wedstrijden denk ik.
En ze doet de palen ook echt supergoed, mooie zekere insteek en goed ritme. Het stukje slowmotion van de palen was echt om van te smullen!
Ik bedoel hier helemaal niets mee, ik kan er alleen maar van dromen dat diesel hopelijk ooit in zijn leven zo goed naar mij luistert als izzie naar jou, maar ik vind dat je nogal stijfjes loopt... Of hoort dat zo in agility?
Haha zo loop ik nou eenmaal. Of bedoel je als ik het spannend vind zoals bij de raakvlakken?
--
Mbt de raakvlakken. Ik heb de fout gemaakt om elke keer stil te gaan staan en op go te gaan bewegen. Ze associeert mijn beweging nu met 'ik mag gaan'. Dat probeer ik nu weer goed te krijgen door te bewegen en dan pas go te zeggen. Niet makkelijk, maar komt vast goed. Ik wil uiteindelijk vol door kunnen rennen en er op vertrouwen dat zij blijft staan tot ik go zeg.
Mbt de raakvlakken. Ik heb de fout gemaakt om elke keer stil te gaan staan en op go te gaan bewegen. Ze associeert mijn beweging nu met 'ik mag gaan'. Dat probeer ik nu weer goed te krijgen door te bewegen en dan pas go te zeggen. Niet makkelijk, maar komt vast goed. Ik wil uiteindelijk vol door kunnen rennen en er op vertrouwen dat zij blijft staan tot ik go zeg.
na deze uitleg begrijp ik wat je bedoelt en klinkt inderdaad heel handig al had ik er zelf nog nooit bij stilgestaan. Maar goed we zijn ook nog niet zover, Gimmick is wel dol op raakvlak staan (aussie trekje ) maar rent nog bij lange na niet zo super snel zelfstandig naar het einde als Izzie.
Zoek stok! schreef:Haha zo loop ik nou eenmaal. Of bedoel je als ik het spannend vind zoals bij de raakvlakken?
--
Ja het lijkt soms alsof je je inhoud om te lopen maar nu je erbij vertelde dat izzie de beweging associeert met go en dat je dan de raakvlakken spannend vind snap ik het. Je loopt echt niet stom ofzo hoor
Echt genieten om naar je filmpjes te kijken!
En heerlijk die hal, zou willen dat we hier zoiets zouden hebben, nu kan ik nog maar 1x in de week trainen en dat is buiten, dus zullen we straks in de winter een tijd niet kunnen trainen.
Het stuk waar ik "jaloers" op ben, is het feit dat ze superzelfzeker naar haar raakvlak toeloopt. Sem zal nooit een raakvlak missen, maar hij wacht op mij. Als ik hem voorbij loop, kan hij perfect stoppen op het vlak. Maar hij zal altijd wachten tot ik er ben.
Ik zou graag hebben dat hij uit zichzelf doorloopt tot op het vlak. Op training is voor daarop te trainen helaas echt niet de tijd momenteel. Ik heb er al aan gedacht om zo'n wip te kopen bij zooplus en het dan thuis te trainen. Maar dan zou hij ook de link moeten leggen met de overige toestellen. En ik heb eigenlijk geen idee of hij dat zou doen.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Het stuk waar ik "jaloers" op ben, is het feit dat ze superzelfzeker naar haar raakvlak toeloopt. Sem zal nooit een raakvlak missen, maar hij wacht op mij. Als ik hem voorbij loop, kan hij perfect stoppen op het vlak. Maar hij zal altijd wachten tot ik er ben.
Ik zou graag hebben dat hij uit zichzelf doorloopt tot op het vlak. Op training is voor daarop te trainen helaas echt niet de tijd momenteel. Ik heb er al aan gedacht om zo'n wip te kopen bij zooplus en het dan thuis te trainen. Maar dan zou hij ook de link moeten leggen met de overige toestellen. En ik heb eigenlijk geen idee of hij dat zou doen.
Jawel, dat helpt absoluut!! Ik heb namelijk thuis ook alleen een wip en daar heel veel op getraind. Vooruit op de wip terwijl ik achterblijf, alle kanten oplopen. Een raakvlak is een raakvlak, het principe is hetzelfde voor de hond. Izzie is het meest zelfverzekerd op de wip, maar ik denk dat dit ook met mij te maken heeft. Ik ben bang dat zij de schutting niet 'houdt' en daar reageert ze op.
Zoek stok! schreef:Haha zo loop ik nou eenmaal. Of bedoel je als ik het spannend vind zoals bij de raakvlakken?
--
Ja het lijkt soms alsof je je inhoud om te lopen maar nu je erbij vertelde dat izzie de beweging associeert met go en dat je dan de raakvlakken spannend vind snap ik het. Je loopt echt niet stom ofzo hoor
Gelukkig Daarom hoor je de trainster aldoor roepen loop door loop door. Ik ben zo spastisch aan het doen, dat het juist niet lukt. Daarom is zo'n filmpje zo goed. Ik zie nu pas hoe idioot ik doe en dat ga ik woensdag dus anders doen!
Veronique & Kyra schreef:Echt genieten om naar je filmpjes te kijken!
En heerlijk die hal, zou willen dat we hier zoiets zouden hebben, nu kan ik nog maar 1x in de week trainen en dat is buiten, dus zullen we straks in de winter een tijd niet kunnen trainen.
Voor mij is het helaas ook meer dan een uur rijden. Anders zou ik ook nog een keer in de week gaan om zelf te trainen.
Jawel, dat helpt absoluut!! Ik heb namelijk thuis ook alleen een wip en daar heel veel op getraind. Vooruit op de wip terwijl ik achterblijf, alle kanten oplopen. Een raakvlak is een raakvlak, het principe is hetzelfde voor de hond. Izzie is het meest zelfverzekerd op de wip, maar ik denk dat dit ook met mij te maken heeft. Ik ben bang dat zij de schutting niet 'houdt' en daar reageert ze op.
Leuk om te weten!! Ik vrees dat ik er anders best wel tijd op ga verliezen. Al laat ik hem nu op wedstrijd wel "vrij" voor dat hij perfect op het vlak staat en ik het zo wat kan opvangen. Ik heb in het begin heel wat gepruld met de raakvlakken en het is dus wel wat verkeerd gelopen. Met Hidde heb ik het van in het begin veel beter aangepakt en zij begrijpt het ook veel beter.
Nu, is het zo " onclick="window.open(this.href);return false; . Maar ik zou hem dus graag wat zelfstandiger zien op die vlakken.
~Tine~ schreef:
Leuk om te weten!! Ik vrees dat ik er anders best wel tijd op ga verliezen. Al laat ik hem nu op wedstrijd wel "vrij" voor dat hij perfect op het vlak staat en ik het zo wat kan opvangen. Ik heb in het begin heel wat gepruld met de raakvlakken en het is dus wel wat verkeerd gelopen. Met Hidde heb ik het van in het begin veel beter aangepakt en zij begrijpt het ook veel beter.
Nu, is het zo " onclick="window.open(this.href);return false; . Maar ik zou hem dus graag wat zelfstandiger zien op die vlakken.
Zonde dat hij niet keihard naar het raakvlak rent inderdaad. Maak het raakvlak leuk in plaats van er druk op te zetten, dat is wat ik steeds in m'n hoofd houd.
~Tine~ schreef:
Zonde dat hij niet keihard naar het raakvlak rent inderdaad. Maak het raakvlak leuk in plaats van er druk op te zetten, dat is wat ik steeds in m'n hoofd houd.
Heb je helemaal gelijk in hoor . Met Sem is het allemaal wat verkeerd gegaan in het begin...
Is die wip van zooplus trouwens zwaar? Kan je ze alleen verzetten?
~Tine~ schreef:Is die wip van zooplus trouwens zwaar? Kan je ze alleen verzetten?
O ja absoluut. Ik neem tenminste aan dat je er geen kilometers mee wilt gaan sjouwen. Ik had hem op hoekje in de tuin staan en tilde het dan in het midden van de tuin. Dat lukt prima.
[/quote]
O ja absoluut. Ik neem tenminste aan dat je er geen kilometers mee wilt gaan sjouwen. Ik had hem op hoekje in de tuin staan en tilde het dan in het midden van de tuin. Dat lukt prima.[/quote]
Girlpower
Sepp schreef:Poehieh ze staat echt als een huis op de raakvlakken he....waanzinnig knap
Wil je Sepp ook ff de wip aanleren??? Is nogal een project-je maar ik zie dat jij dat perfect kan.
Gaaf dat izzie ook aan het schaatsen is bij de paaltjes...alleen hele stoere honden doen dat
Je hebt zelf ook een wip toch? Het lastige is natuurlijk dat hij running gewend is, Izzie kon de 2 op 2 af al. Gisteren weer flink geoefend met doorrrennen, Iz laten staan en dan go zeggen. Ze vindt het moeilijk, maar ik denk dat het gaat lukken zodat ik heel snel positie kan kiezen voordat ik haar release. Ze heeft gisteren ook de palen gedaan met vooruit sturen vanuit rechterhoek en ik achter de schutting voorbij lopen. Ik was heel trots
Geweldig filmpje weer van Izzy en ook wij zijn jaloers op die hal( en op jullie ook trouwens). Dan gaat de training in ieder geval altijd door en heb ik als toeschouwer tenminste warme voeten.