Dus dat hele kort geding is 1 grote facade met medewerking van de wetmarianca schreef:De rechter heeft al besloten..fes/lou schreef:En k*tstichtingen...
Wat nou als de rechter beslist dat de hond wel terug moet?
Laten jullie hem dan uit nijd afmaken of zo?![]()
Trouwens,zit jij niet ook op het Forum wat de RDE op hun site heeft staan?
En,een dier 'maak je niet af' maar laat je inslapen als de tijd daar is..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Douce,moet terug van de rechter!!!
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Re: Douce,moet terug van de rechter!!!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Is daar een regel voor op het HF?
Dat je het niet over afmaken mag hebben?
Geloof dr niks van...
Geloof dr niks van...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
marianca
Ik heb het niet over de 'regels' van het HF.Ik begrijp alleen niet hoe iemand over 'afmaken' kan praten..fes/lou schreef:Is daar een regel voor op het HF?
Geloof dr niks van...
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Sja, als jij je om de tuin laat leiden door wollig taalgebruik, ik ben niet zo onnozel.
Het is nl precies hetzelfde......
Je kunt het beestje bij de naam noemen en er omheen kletsen, net wat je wilt...
-
marianca
Maar,kom jij hier ook http://www.ons-dierenforum.nl/..misschien" onclick="window.open(this.href);return false; kun je daar een normaal antwoord op geven?fes/lou schreef:Sja, als jij je om de tuin laat leiden door wollig taalgebruik, ik ben niet zo onnozel.
Laatst gewijzigd door marianca op 07 nov 2010 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
marianca
Er is toch al een rechtzaak geweest waarin de rechter RDE als de rechtmatige eigenaar heeft toegewezen, deze rechtzaak is niets meer en niets minder dan een formaliteit, in deze rechtzaak mag Mevr, V .haar zelf verdedigen, maar dat Rde de eigenaar is staat al vast.chrico schreef:Dus dat hele kort geding is 1 grote facade met medewerking van de wetmarianca schreef:De rechter heeft al besloten..fes/lou schreef:En k*tstichtingen...
Wat nou als de rechter beslist dat de hond wel terug moet?
Laten jullie hem dan uit nijd afmaken of zo?![]()
Trouwens,zit jij niet ook op het Forum wat de RDE op hun site heeft staan?
En,een dier 'maak je niet af' maar laat je inslapen als de tijd daar is..
Laatst gewijzigd door marianca op 07 nov 2010 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Nope, dat forum ken ik niet, hoezo?
-
marianca
Hummmmm,dacht toch dat jij je had aangemeld en voorgesteld..fes/lou schreef:Nope, dat forum ken ik niet, hoezo?
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dit forum zie ik voor het eerst.
- Maria7
- Actief
Ja,nu gaat het er om aan wie Douce word toegewezen .Ben jij toch niet helemaal goed op de hoogte gebracht.En waarom moet mevrouw de V zich verdedigen?marianca schreef:
De rechter heeft al besloten..![]()
Er is toch al een rechtzaak geweest waarin de rechter RDE als de rechtmatige eigenaar heeft toegewezen, deze rechtzaak is niets meer en niets minder dan een formaliteit, in deze rechtzaak mag Mevr, V .haar zelf verdedigen, maar dat Rde de eigenaar is staat al vast.

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
-
chrico
- Zeer actief
Waar tegen moet mevrouw de V zich verdedigen?marianca schreef:
Er is toch al een rechtzaak geweest waarin de rechter RDE als de rechtmatige eigenaar heeft toegewezen, deze rechtzaak is niets meer en niets minder dan een formaliteit, in deze rechtzaak mag Mevr, V .haar zelf verdedigen, maar dat Rde de eigenaar is staat al vast.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Curl
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Rottweilers en andere honden
maakt niet zoveel uit wat je nog zegt, ze heeft nu je i.p.adres en dat vergelijkt ze met de i.p.aanmelding op dat andere forum.fes/lou schreef:Nee, dit forum zie ik voor het eerst.
Dus als we allemaal ff klikken hebben ze alle i.p.,s daar met de namen hier.
Doet Marianka wel net of dat niet zo is want anders is dat RDE forum al door de mand gevallen voordat het begonnen is.
beetje bedenkelijk misschien maar zo heb je ook wat.
-
marianca
hahahahahah,nu lig ik echt dubbel.Curl..IPadres vergelijken.weet nieteens hoe dat moet..
Tjonge,wat een waanbeelden..
Maar goed,voor dadelijk welterusten en morgen allemaal gezond weer op..
Tjonge,wat een waanbeelden..
Maar goed,voor dadelijk welterusten en morgen allemaal gezond weer op..
- Maria7
- Actief
Waarom is Douce dan inbeslaggenomen denk jij?Waarom Moet Douce bij een onafhankelijk iemand zittenmarianca schreef:

- poeh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): van alles wat
Ja inderdaad ze schrijft dan haar verhaal!! maar je lijkt wel een beetje op de RDE en haar advocaat die vergeten soms ook belangrijke details of datums te vermeldenMa-Rianne schreef:Als je iets verder leest op het PFF blijkt dat "Dax" (Forumnaam) die zegt de hond gevonden te hebben al op 7 september de RDE begint af te kraken, omdat ze een rechtzaak zijn begonnen over de hond.
Lijkt mij dus een logische reactie dat je een adoptieaanvraag, die op 13 september verstuurd wordt niet meer in behandelig neemt, aangezien je dan al een week voor rotte vis bent uitgemaakt.
De onderstaande advertentie die Mariska. K. plaatste op marktplaats dat Douce verduisterd was is gezet op 3 september 2010 om 12.05 uur.
En voor de oplettende lezers ja M. K is degene die naast dierenarts T. de L als onafhankelijk bewaarder van Douce is benoemd bij de inbeslagname
op advies van Marianca verwijderd
we willen toch niet iets doen wat niet is toegestaan, dat laten we aan anderen over
Laatst gewijzigd door poeh op 08 nov 2010 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier ben ik het zo mee eens! Geen enkele andere stichting weet zovaak negatief in beeld te komen als RDE... treurig!Job schreef: Ik denk dat een verstandige stichting zich beseft dat het oa afhankelijk is van hun imago hoeveel
honden ze kunnen redden en herplaatsen.
RDE is de enige stichting die ik alleen maar ken van schreeuwen, dreigen, scheldpartijen.
Dit zowel op tv als op diverse fora.
Je zou toch denken dat ze zich in het belang van de honden
wat beschaafder op zouden stellen.![]()
RIP Cena
- Maria7
- Actief
Ja, dat was een heel fris bericht op MP.Dan moet je vooral rustig blijven en je totaal niet kwaad maken.
Hadden ze twee jaar geleden met de adoptanten van Douce moeten doen.
Hadden ze twee jaar geleden met de adoptanten van Douce moeten doen.

-
Adriano
- Actief
- Mijn ras(sen): herder
Hier ben ik het volledig mee eens , hoeft niets meer aan toegevoegd te worden.
-
marianca
Nou,Martijn..dat is heel duidelijk..
Het siert de Stichting ook dat ze opkomen voor de honden die helemaal geen kans maken,Rottweilers,Staffords,Herders etc..De meesten mensen draaien hun hoofd om bij zo`n ras terwijl het super honden zijn die alleen maar een stabiele ondergrond willen.Als dat niet kan moet je zo`n hond niet adopteren en de Stichting gaan zwart omdat ze de hond niet aankunnen, een Rottweiler of Stafford willen of Herder is niet ff niks en al helemaal niet als deze hond een verleden heeft.Als het mis gaat wordt de Stichting erop aangekeken en zo komen de negatieve verhalen op het internet.Wel hard schreeuwen dat je bekend bent met het ras en uiteindelijk gaat het mis..
Trouwens,ik vind dat hier nogal wat toegelaten wordt als het over Stichtingen gaat Ik meen me te herinneren dat je geen links mocht plaatsen en geen stichtingen 'zwart' maken,volgens mij treden de modjes ook niet naar behoren op..
Dan kunnen ze de RDE ook toelaten tot dit Forum en niet bij het topic Voorstellen al eraf knikkeren...
Het siert de Stichting ook dat ze opkomen voor de honden die helemaal geen kans maken,Rottweilers,Staffords,Herders etc..De meesten mensen draaien hun hoofd om bij zo`n ras terwijl het super honden zijn die alleen maar een stabiele ondergrond willen.Als dat niet kan moet je zo`n hond niet adopteren en de Stichting gaan zwart omdat ze de hond niet aankunnen, een Rottweiler of Stafford willen of Herder is niet ff niks en al helemaal niet als deze hond een verleden heeft.Als het mis gaat wordt de Stichting erop aangekeken en zo komen de negatieve verhalen op het internet.Wel hard schreeuwen dat je bekend bent met het ras en uiteindelijk gaat het mis..
Trouwens,ik vind dat hier nogal wat toegelaten wordt als het over Stichtingen gaat Ik meen me te herinneren dat je geen links mocht plaatsen en geen stichtingen 'zwart' maken,volgens mij treden de modjes ook niet naar behoren op..
Dan kunnen ze de RDE ook toelaten tot dit Forum en niet bij het topic Voorstellen al eraf knikkeren...
Laatst gewijzigd door marianca op 08 nov 2010 12:58, 2 keer totaal gewijzigd.
- Maria7
- Actief
Het gaat hier over Douce en over het kortgeding enz.marianca schreef:Nou,Martijn..dat is heel duidelijk..![]()
Trouwens,ik vind dat hier nogal wat toegelaten wordt als het over Stichtingen gaatIk meen me te herinneren dat je geen links mocht plaatsen en geen stichtingen 'zwart' maken,volgens mij treden de modjes ook niet naar behoren op..

-
marianca
Ohhhh,is dat zo?Ik zie toch links naar het PFF over ook andere zaken...dan zie ik een advertentie verschijnen van Marktplaats die geplaats is door Mariska,mag je dat kopieeren en hier plaatsen?Maria7 schreef:Het gaat hier over Douce en over het kortgeding enz.marianca schreef:Nou,Martijn..dat is heel duidelijk..![]()
Trouwens,ik vind dat hier nogal wat toegelaten wordt als het over Stichtingen gaatIk meen me te herinneren dat je geen links mocht plaatsen en geen stichtingen 'zwart' maken,volgens mij treden de modjes ook niet naar behoren op..
Dan gaat het erover dat ze DHR v Duin van zijn zetel moeten halen...etc etc ect..
-
marianca
Het Kortgeding gaat morgen niet door... 
-
Adriano
- Actief
- Mijn ras(sen): herder
Ja, dat had je al gezegd, maar volgens Maria is dat nog niet zeker toch ?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Met alle respect....als je je erop beroept dat je dergelijke honden nog een kans geeft zul je moeten zorgen dat de screening van de nieuwe "eigenaren" tiptop in orde is en zul je óók moeten zorgen dat je nacontrole op orde is. En dan bedoel ik niet alleen eens een mailtje sturen hoe het gaat maar ook ter plekke controleren.marianca schreef:Nou,Martijn..dat is heel duidelijk..![]()
Het siert de Stichting ook dat ze opkomen voor de honden die helemaal geen kans maken,Rottweilers,Staffords,Herders etc..De meesten mensen draaien hun hoofd om bij zo`n ras terwijl het super honden zijn die alleen maar een stabiele ondergrond willen.Als dat niet kan moet je zo`n hond niet adopteren en de Stichting gaan zwart omdat ze de hond niet aankunnen, een Rottweiler of Stafford willen of Herder is niet ff niks en al helemaal niet als deze hond een verleden heeft.Als het mis gaat wordt de Stichting erop aangekeken en zo komen de negatieve verhalen op het internet.Wel hard schreeuwen dat je bekend bent met het ras en uiteindelijk gaat het mis..![]()
Wanneer je zoveel honden plaatst (ik las ergens 5000 honden tot nu toe ofzo....in ieder geval ruim boven de 2000) is het met zo'n beperkte groep vrijwilligers simpelweg niet mogelijk om dat goed op orde te hebben.
Bovendien moet je mensen een eerlijk beeld kunnen geven van hoe de hond is en niet een zielig verhaal ophangen over een dodingsstation en dus op emotie van mensen spelen.
Als ik her en der op internet verhalen lees van mensen die om wat voor reden dan ook afhaken en dan de reactie krijgen: "door jou is er nu een hond dood en één minder gered" dan zakt mijn broek af.
Voor mij is dat een signaal om heel ver weg te blijven van een dergelijke stichting.
Ik snap er überhaupt niets van dat als ik een paar 100 euro zou betalen voor een herplaatser, ik die hond eten, aandacht en medische zorg geef, ik géén eigenaar zou zijn maar een stichting die, wanneer ze het op de één of andere reden op hun heupen krijgen, ineens de hond terug eisen kan. Ja daag! Maar dat is een andere discussie.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- poeh
- Vaste gebruiker
Vriendelijk bedankt voor je advies over de advertentie van marktplaats, omdat je hier zelf toegeeft dat die advertentie inderdaad op 3 sept. 2010 is geplaatst door Mariskamarianca schreef: Ohhhh,is dat zo?Ik zie toch links naar het PFF over ook andere zaken...dan zie ik een advertentie verschijnen van Marktplaats die geplaats is door Mariska,mag je dat kopieeren en hier plaatsen?
Dan gaat het erover dat ze DHR v Duin van zijn zetel moeten halen...etc etc ect..
- Donnaperra
- Vaste gebruiker
O, jawel hoor.Martijn schreef:
Ik begrijp het "slechte stichting verhaal" ook niet. Er zijn hier ook slechte fokkers en slechte eigenaren. Die krijgen toch ook geen wekenlange groepsverkrachting te verduren?
Ik snap het gedoe niet.
Diverse fokkers en dierenwinkels en dierenpensions worden welzeker aangepakt.
Het is anders wel een beetje moeilijk he om een fokker aan te pakken.
Die laten echt geen discussie toe in hun gastenboek. En als dat wel gebeurd wordt het gauw gesloten. Want een slecht imago is zo slecht voor de hondjes.Man ze hebben toch overal een lxl smoes voor.
Voor de rest lees ik ontzettend veel aanname,s in je posting. Ik wil je wel eens meemaken als je dochter of je moeder een doodziek hondje krijgt wat net zo hard weer ligt te sterven thuis.
Familie helemaal in paniek en de kinderen ontroostbaar. En de stichting de stichting roept doodleuk, tja dat kan gebeuren. Roep jij dan net zo hard mee mensen zeur niet zo?
Ik geloof er helemaal niks van,.
Eerst zelf meemaken dan oordelen. Dat jij een ziek hondje aankan of een ettertje zegt nog niet dat de gemiddelde vrouw, man , kind dat ook kan. En dan is het toch erg prettig dat er een fatsoenlijke stichting zou zijn.
Dierenleed moeten we samen aanpakken
-
marianca
FF lezen Poeh..zie jij een datum staan bij mijn postingpoeh schreef:Vriendelijk bedankt voor je advies over de advertentie van marktplaats, omdat je hier zelf toegeeft dat die advertentie inderdaad op 3 sept. 2010 is geplaatst door Mariskamarianca schreef: Ohhhh,is dat zo?Ik zie toch links naar het PFF over ook andere zaken...dan zie ik een advertentie verschijnen van Marktplaats die geplaats is door Mariska,mag je dat kopieeren en hier plaatsen?
Dan gaat het erover dat ze DHR v Duin van zijn zetel moeten halen...etc etc ect..heb ik deze dan ook verwijderd want ik wil toch niet iets doen wat niet is toegestaan
En ja, so what, ik heb niet naar de datum gekeken, maar als jij zegt dat die advertentie van 3 september was, zal best, wat stond daarin dat Douce verduisterd was ?
Dat was ze toch ook, ze weigerden Douce terug te geven, Rde kreeg toch geen adres waar ze verbleef, je kan het zo mooi maken als je wilt, maar verduisteren is verduisteren, dus wat is je punt hiermee.
-
marianca
Adriano schreef:Ja, dat had je al gezegd, maar volgens Maria is dat nog niet zeker toch ?
Adriano, ik weet niet waar Maria die informatie vandaan haalt,maar volgens mij gaat het morgen(dinsdag) dus niet door!
Misschien wil Maria nog reageren hierop en ons vertellen waarom het niet doorgaat?
- poeh
- Vaste gebruiker
Zo het lukt nu om inhoudelijk te reagerenmarianca schreef: FF lezen Poeh..zie jij een datum staan bij mijn posting![]()
En ja, so what, ik heb niet naar de datum gekeken, maar als jij zegt dat die advertentie van 3 september was, zal best, wat stond daarin dat Douce verduisterd was ?
Dat was ze toch ook, ze weigerden Douce terug te geven, Rde kreeg toch geen adres waar ze verbleef, je kan het zo mooi maken als je wilt, maar verduisteren is verduisteren, dus wat is je punt hiermee.
Mijn posting met advertentie van marktplaats was als reactie op de volgende stelling :
*Als er over jou negatief gepost wordt/ geroddeld wordt, ga je niet in zee met een vriend of vriendin van diegene die begonnen is negatieve berichten over jou te verspreiden?*
De datum en advertentie tonen dus aan dat de mevr. uit Rijsbergen pas LATER haar verhaal op een forum heeft geplaatst en de RDE al begonnen was met laster te verspreiden.
-
marianca
wat laster, feiten, als jou hond word verduisterd leg jij je daar dan zo bij neer en doe jij geen enkele poging om te achterhalen waar jou hond dan zit.poeh schreef:Zo het lukt nu om inhoudelijk te reagerenmarianca schreef: FF lezen Poeh..zie jij een datum staan bij mijn posting![]()
Dat was ze toch ook, ze weigerden Douce terug te geven, Rde kreeg toch geen adres waar ze verbleef, je kan het zo mooi maken als je wilt, maar verduisteren is verduisteren, dus wat is je punt hiermee.fijn kunnen we de discussie weer voort zetten.
Mijn posting met advertentie van marktplaats was als reactie op de volgende stelling :
*Als er over jou negatief gepost wordt/ geroddeld wordt, ga je niet in zee met een vriend of vriendin van diegene die begonnen is negatieve berichten over jou te verspreiden?*
De datum en advertentie tonen dus aan dat de mevr. uit Rijsbergen pas LATER haar verhaal op een forum heeft geplaatst en de RDE al begonnen was met laster te verspreiden.