Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rassen en speuren
Moderator: moderatorteam
- poeh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): van alles wat
rassen en speuren
Het speurwerk wordt door de regel gedaan met rassen die daarvoor het meest geschikt zijn maar zijn er ook uitzonderingen? Ik heb een vrij jonge husky en het verbaasd me hoe ze op haar neus afgaat zou ik ook met haar kunnen gaan speuren of zou het te maken hebben met het feit dat dit ras nog heel dicht bij de wolf en hun gedragingen/jachtinstinct staat?
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: rassen en speuren
Hier een Chihuahua in het dorp, vrouw legt zelf altijd spoortje uit enzo. Beestje kan het leuk hoor.
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
elke hond kan in principe speuren! sommige hondjes vinden het alleen niet heel leuk, terwijl anderen het super vinden. Boris onze cocker is natuurlijk een jachthond en vindt speuren ook geweldig, maar ik ken ook wat cockertjes die daar niks aan vinden. Gewoon proberen en kijken hoe leuk ze het vindt!

Ja joh, gewoon doen!
Ik wil straks met Joe ook graag gaan speuren (collie), terwijl ik er Beuk (jachthond) totaal geen plezier mee zou doen.
Ik wil straks met Joe ook graag gaan speuren (collie), terwijl ik er Beuk (jachthond) totaal geen plezier mee zou doen.
- poeh
- Vaste gebruiker
Dus gewoon proberen maar en kijken of ze het leuk vind en goed op pakt.
Ik heb het vroeger (in mijn beleving al eeeeuwen geleden
) met mijn rottweiler ook gedaan maar eens kijken wat er bij mij nog is blijven hangen
Gek eigenlijk bij een husky denk je aan een slee of steppen en niet zo snel aan speuren maar wel heel leuk je weet maar nooit misschien is ze wel een uitzondering op de regel net als een speurende Chihuahua
ik ben heel benieuwd.
Ik heb het vroeger (in mijn beleving al eeeeuwen geleden

Gek eigenlijk bij een husky denk je aan een slee of steppen en niet zo snel aan speuren maar wel heel leuk je weet maar nooit misschien is ze wel een uitzondering op de regel net als een speurende Chihuahua

Leuk! Vooral je ervaringen delen!poeh schreef:Dus gewoon proberen maar en kijken of ze het leuk vind en goed op pakt.
Ik heb het vroeger (in mijn beleving al eeeeuwen geleden) met mijn rottweiler ook gedaan maar eens kijken wat er bij mij nog is blijven hangen
![]()
Gek eigenlijk bij een husky denk je aan een slee of steppen en niet zo snel aan speuren maar wel heel leuk je weet maar nooit misschien is ze wel een uitzondering op de regel net als een speurende Chihuahuaik ben heel benieuwd.
- poeh
- Vaste gebruiker
Zal ik zeker doen
ik ben zelf ook heel benieuwd.

ik ben zelf ook heel benieuwd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
De Schnauzer van een vriendin, traint samen met ons voor de jachtproeven :hij gebruikt zijn neus bijna zo goed als onze honden ( meestal Retrievers ) : het heeft iets langer geduurd om het aan te leren, maar lol dat hij er in heeft......
Ik laat soms mijn J.R een spoor volgen : doet ze ook heel graag .
Ben benieuwd, hoe jouw hond het gaat doen .
Ik laat soms mijn J.R een spoor volgen : doet ze ook heel graag .
Ben benieuwd, hoe jouw hond het gaat doen .
-
- Zeer actief
Gewoon doen, als je hond het leuk vind dan komt hij er wel.
De poedel die ik hier heb is een goede speurder, was echt lachen want dat verwachte ik totaal niet. Dan hebben we er 1 die het ook wel leuk vind om op een uitgezet spoor te zitten als hij er zin in heeft maar de ander totaal niet.
De poedel die ik hier heb is een goede speurder, was echt lachen want dat verwachte ik totaal niet. Dan hebben we er 1 die het ook wel leuk vind om op een uitgezet spoor te zitten als hij er zin in heeft maar de ander totaal niet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Wij speuren met onze Newfoundlander. En dat bevalt prima. Jaymz vindt het leuk en kan het ook goed. Alleen moet ik hem wat beter leren lezen.
Het gaat erom dat de hond het leuk vindt, het ras maakt niet uit.

Het gaat erom dat de hond het leuk vindt, het ras maakt niet uit.