Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leeftijd Nederlands Kampioen
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Contacteer:
Leeftijd Nederlands Kampioen
Staat er nog een leeftijd voor om je hond NL kampioen te maken? Voor de jeugd is dat duidelijk maar voor de Open Klasse honden staat niet meer dan:
De CAC's moeten zijn toegekend door twee verschillende keurmeesters. Op de dag van het behalen van de laatste kampioenschapsprijs moet de hond tenminste 27 maanden oud zijn.
Heb mijn reu alleen nog maar in de Open Klasse voorgebracht en hij heeft 1 volle cac punt en een kwart punt, hij is nu 26 maanden en we hebben de smaak te pakken ik zou het wel heel super vinden als hij zijn titel haalt.
De CAC's moeten zijn toegekend door twee verschillende keurmeesters. Op de dag van het behalen van de laatste kampioenschapsprijs moet de hond tenminste 27 maanden oud zijn.
Heb mijn reu alleen nog maar in de Open Klasse voorgebracht en hij heeft 1 volle cac punt en een kwart punt, hij is nu 26 maanden en we hebben de smaak te pakken ik zou het wel heel super vinden als hij zijn titel haalt.

- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Leeftijd Nederlands Kampioen
Ze moeten 27 maanden zijn geweest bij het halen van het laatste (reserve) CAC.
Dus als je hond voor de 27 maanden al 6 CAC heeft gehaald krijgt hij zijn titel nog niet. Deze krijgt hij de eerst volgende keer dat hij een (R) CAC haalt NA de 27 maanden. Dus hij moet daar eerst nog wel een (R) CAC voor halen en wordt niet automatisch na 27 maanden kampioen, ook al heeft hij voldoende punten.
Dus als je hond voor de 27 maanden al 6 CAC heeft gehaald krijgt hij zijn titel nog niet. Deze krijgt hij de eerst volgende keer dat hij een (R) CAC haalt NA de 27 maanden. Dus hij moet daar eerst nog wel een (R) CAC voor halen en wordt niet automatisch na 27 maanden kampioen, ook al heeft hij voldoende punten.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja idd dat had ik ook wel begrepen maar er staat niets in de tekst over dat als je hond net als de mijne op 26 maanden 1 volle en 1 reserve punt heeft dan moeten we nog tot de vier punten nog wat punten halen. Stel dat hij zijn tweede volle punt met 28 maanden haalt en op 30 maanden of later zijn laatste CAC punt.
In de tekst staat nml. tenminste 27 maanden, dus dat kan ook betekenen dat je hond met 35 maanden zijn laatste cac punt haalt.
In de tekst staat nml. tenminste 27 maanden, dus dat kan ook betekenen dat je hond met 35 maanden zijn laatste cac punt haalt.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik wil nml even zeker weten of Laska zijn titel kan behalen of dat dat niet meer mogelijk is 

- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
CAC gaan over een heel leven. Dus al haalt jouw hond tussen zijn 5de en 7de jaar 4 CAC 's dan is hij gewoon alsnog kampioen.
Jouw hond kan dus ook nog gewoon Nederlands Kampioen worden als hij genoeg punten haalt.
Jouw hond kan dus ook nog gewoon Nederlands Kampioen worden als hij genoeg punten haalt.
www.marengosoutfit.nl
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Tenminste betekend de minimum leeftijd voor het behalen van het laatste cac, er is dus geen maximum leeftijd. Ik weet wel honden die op hun 9e of 10e nog NL kamp werden.Lemony schreef:Ja idd dat had ik ook wel begrepen maar er staat niets in de tekst over dat als je hond net als de mijne op 26 maanden 1 volle en 1 reserve punt heeft dan moeten we nog tot de vier punten nog wat punten halen. Stel dat hij zijn tweede volle punt met 28 maanden haalt en op 30 maanden of later zijn laatste CAC punt.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ow kijk dan ben ik gerustgesteld dan had ik het toch goed begrepen.
Soms kan je in een gesprek komen en dan toch gaan twijvelen, want het is maar net hoe iemand een tekst leest.
Dank jullie allebei voor de snelle reacties !!!
Soms kan je in een gesprek komen en dan toch gaan twijvelen, want het is maar net hoe iemand een tekst leest.
Dank jullie allebei voor de snelle reacties !!!

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het is op zich vrij logisch vind ik als je de tekst leest.
Volgens mij is de achterliggende gedachte dat een hond nog niet vóór de leeftijd van 27 maanden tot Nederlands Kampioen uitgeroepen kan/mag worden, omdat men wil dat de betreffende hond in ieder geval 1x met goed resultaat (dwz (R)CAC) geshowd is nadat deze zo'n beetje lichamelijk echt volwassen is. Ik kan me zo voorstellen dat men het liever niet heeft dat een hond die als jonge hond nog prima was qua bouw wellicht als volwassen hond té grof/zwaargebouwd wordt.
Vandaar dat 1 (R)CAC nog behaald moet worden als de hond lichamelijk zo'n beetje uitgegroeid is en wat dat betreft niet meer zal veranderen.
Maar misschien zit ik er wel naast met deze gedachtengang hoor. Dan is er vast wel iemand die dat komt melden hier.

Volgens mij is de achterliggende gedachte dat een hond nog niet vóór de leeftijd van 27 maanden tot Nederlands Kampioen uitgeroepen kan/mag worden, omdat men wil dat de betreffende hond in ieder geval 1x met goed resultaat (dwz (R)CAC) geshowd is nadat deze zo'n beetje lichamelijk echt volwassen is. Ik kan me zo voorstellen dat men het liever niet heeft dat een hond die als jonge hond nog prima was qua bouw wellicht als volwassen hond té grof/zwaargebouwd wordt.
Vandaar dat 1 (R)CAC nog behaald moet worden als de hond lichamelijk zo'n beetje uitgegroeid is en wat dat betreft niet meer zal veranderen.
Maar misschien zit ik er wel naast met deze gedachtengang hoor. Dan is er vast wel iemand die dat komt melden hier.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat leek mij ook logisch, maar zelf heb ik niet zo vaak geshowt en ook nog nooit over een titel nagedacht. Ik wou even zekerheid van ervaren showers 

- Caramba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heb hier een nederlands kampioen van 25 maanden lopen... foutje van de raad, eens kijken hoe we dat gaan fixen als hij 27 maanden is, misschien wordt hij wel 2x ned kamp

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer: