Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zoooo frustrerend!!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 1

Zoooo frustrerend!!

Ongelezen bericht door Joepie »

Bij mijn werk woont een turk met een Amerikaanse stafford van nu ongeveer 20 maanden.Verschrikkelijk lief beestje maar die turk mishandeld hem.Als hij buiten is met hem vindt hij het leuk om hem zomaar aan zijn oren omhoog te trekken, bovenop hem te zitten totdat hij gilt,als het beestje snuffelt even een trap te geven.Hij woont in een flat en de hond zit altijd op het balkon,mag nooit naar binnen.
Laatst trok hij hem weer aan zijn oren omhoog beestje gilde het uit.Ik naar buiten gestormt vraag of hij wel helemaal goed bij zijn hoofd is,zit hij me alleen maar schaapachtig uit te lachen en verdwijnt weer met het beestje.
We hebben contact opgenomen met de dierenbecherming samen met een aantal buurtgenoten en die zijn gaan kijken.Maar de hond is niet ondervoedt heeft geen zichtbare verwondingen dus mogen ze hem niet meenemen.Met de dierenambulance hebben we nu afgesproken dat als de hond weer alleen buiten is(hij loopt altijd zonder riem en soms zonder baas) dat we hem snel moeten verstoppen de dierenambulance bellen en die brengen hem dan naar de andere kant van het land.(hij is niet gechipt)
Maar het lijkt wel of die turk het ruikt hij laat hem momenteel geen seconde uit het oog :boos:
Als het ons gaat lukken dan zit er ook weer een risico aan want de hond moet geplaatst worden bij mensen met veel kennis van het ras.De hond is altijd mishandeld geweest en nu is hij superlief en zachtaardig maar hij kan omslaan vertelden de medewerkers van de dierenambulance.
Afbeelding
dannyvectra
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Re: Zoooo frustrerend!!

Ongelezen bericht door dannyvectra »

niet normaal dat soort (mensen) hebben geen normen en waarden en geen respect voor honden

ben een paar keer op pit en staff shows geweest en je ziet heel veel allochtonen met dat soort honden
Afbeelding
Joepie
Zeer actief

Als het aan mij lag had ik zo die hond van hem afgepakt en hard weggereden.
Helaas dat mag niet.Het kan alleen stiekem.Dan is hij namelijk 'weggelopen'.
De dierenwinkel bij ons verkoopt honden daar heeft hij hem ook vandaan.
Hij staat nu wel op de 'zwarte' lijst.
Volgens ons had hij hem willen inzetten voor hondengevechten maar daar is hij te klein en te zachtaardig voor.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Joepie schreef:Als het aan mij lag had ik zo die hond van hem afgepakt en hard weggereden.
Helaas dat mag niet.Het kan alleen stiekem.Dan is hij namelijk 'weggelopen'.
De dierenwinkel bij ons verkoopt honden daar heeft hij hem ook vandaan.
Hij staat nu wel op de 'zwarte' lijst.
Volgens ons had hij hem willen inzetten voor hondengevechten maar daar is hij te klein en te zachtaardig voor.
Kun je hem niet van hem kopen voor een klein prijsje, het is toch geen vechter :wink:
Het risico blijft natuurlijk dat hij weer een andere hond neemt, bij hond-kidnapping en verkoop.
Eigenlijk moet deze meneer even flink worden opgevoed :engel: :ok:
Joepie
Zeer actief

Nee is al geprobeerd hij staat hem niet af.
Meneer is zelf altijd flink mishandeld door zijn moeder.
Vanaf zijn 10de in een tehuis gezeten.Hij is nu een jaar of 20.
Zijn broertje zit nog in een tehuis.
De enige optie is de hond stiekem meenemen.
Maar idd de kans is zeer groot dat hij weer een andere hond neemt via marktplaats ofzo.
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Nanna schreef:
Joepie schreef:Met de dierenambulance hebben we nu afgesproken dat als de hond weer alleen buiten is(hij loopt altijd zonder riem en soms zonder baas) dat we hem snel moeten verstoppen de dierenambulance bellen en die brengen hem dan naar de andere kant van het land
Zielig voor het hondje, maar het verbaast me nog het meest dat de dierenambulancemensen bereid zijn mee te werken aan diefstal en heling.
Mij verbaast het ook, ik vind dat zo iets niet kan. Snel in het asiel stoppen en zeggen dat je gelezen hebt op de site van het asiel dat die hond gevonden is, waarna die man hem terugkoopt is één ding. Maar gewoon stelen is zeker niet goed en volgens de wet verboden.

Misschien moet je eens je camera erbij pakken als hij gaat wandelen. Goed bewijsmateriaal voor mishandeling. Daarvoor kunnen ze de hond toch wel meenemen? Oh en de eigenaar verbieden nog honden te nemen is belangrijk.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zal wel een zeikert zijn hoor, maar hoe doet iemands afkomst er eigenlijk precies toe in deze situatie?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Daya

Ongelezen bericht door Daya »

Pffff wat vreselijk zeg! En heel frustrerend dat je er weinig aan kan doen.

Een collega van mij vertelde dat hij een hond heeft.
Ik vroeg wat voor hond, nou, een kruising tussen een stafford en nog iets.
Ik reageerde geinteresseerd dus hij begon te vertellen:

Hond zit altijd in schuur overdag. Ik: waarom?
Mijn moeder wil hond niet binnen.
Maar als nacht is, ik veel rennen met hond. Ik: waarom?
Hond moet sterke man worden, spieren!
Ik ga mooie man voor haar zoeken (??zij is toch een hij??) en dan gaan ze kindjes krijgen en ik kan voor veel geld verkopen want mijn hond heeft goeie papieren.
Ik: Nou, dat zal wel meevallen met pups van een kruising.
Hij: Nee man, ik heb paspoort, die blauwe boekje van dierenarts erbij en alles!
Ik inmiddels met stomheid geslagen: Is het nou een teef of een reu?
Een teef.
Ik: en die moet sterke man worden???

Toen ben ik weggelopen, ik wist bijgod niet wat ik ermee moest....

En wat de afkomst ermee te maken heeft; in hun cultuur wordt heel anders omgegaan met honden dan hier.
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Wat erg voor die hond zeg! Heb er geen woorden voor :cry:
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
Daya

Ongelezen bericht door Daya »

Nanna schreef:
Daya schreef:Hond moet sterke man worden, spieren!
:smile:
Heb je niet geinformeerd naar de in alle waarschijnlijkheid onwaarschijnlijke kleinheid van zijn sneue geslachtje?
Ghehehe, ik zal het hem eens vragen.(hoop niet dat 'ie dan zijn sterke vechthond op me af stuurt)
:N:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Daya schreef:
Nanna schreef:
Daya schreef:Hond moet sterke man worden, spieren!
:smile:
Heb je niet geinformeerd naar de in alle waarschijnlijkheid onwaarschijnlijke kleinheid van zijn sneue geslachtje?
Ghehehe, ik zal het hem eens vragen.(hoop niet dat 'ie dan zijn sterke vechthond op me af stuurt)
:N:
Misschien is alles wat sterk is "een sterke man" :E:
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Idd zoals eerder is gezegd filmen
kan je niet met buurtgenoten afspreken dat jullie de camera's klaar hebben liggen en eventueel zonder flits fotos maken
moet toch genoeg bewijs zijn om aangifte te doen ?
Afbeelding
Joepie
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik zal wel een zeikert zijn hoor, maar hoe doet iemands afkomst er eigenlijk precies toe in deze situatie?
Het is idd als 'luchtig'feit vermeld.
Maar nu je er zo over begint daar waar ik werk wonen veel allochtonen en die nemen niet een poedel.Als ze een hond nemen dan is het of een turkse herder of een pittbull,amstaff{engelse staff is te klein).En aangezien de honden niet in huis mogen vanwege hun geloof belanden ze op hun balkon.
En waar ik woon wonen weer veel donkere mensen en bij hun is het helemaal 'hot'om een pittbull liefst rednose te nemen.
Doe maar eens een rondje Amsterdam Centraal dan zie je precies wat ik bedoel :wink:
Afbeelding
Joepie
Zeer actief

Lellibel schreef:
Nanna schreef:
Joepie schreef:Met de dierenambulance hebben we nu afgesproken dat als de hond weer alleen buiten is(hij loopt altijd zonder riem en soms zonder baas) dat we hem snel moeten verstoppen de dierenambulance bellen en die brengen hem dan naar de andere kant van het land
Zielig voor het hondje, maar het verbaast me nog het meest dat de dierenambulancemensen bereid zijn mee te werken aan diefstal en heling.
Mij verbaast het ook, ik vind dat zo iets niet kan. Snel in het asiel stoppen en zeggen dat je gelezen hebt op de site van het asiel dat die hond gevonden is, waarna die man hem terugkoopt is één ding. Maar gewoon stelen is zeker niet goed en volgens de wet verboden.

Misschien moet je eens je camera erbij pakken als hij gaat wandelen. Goed bewijsmateriaal voor mishandeling. Daarvoor kunnen ze de hond toch wel meenemen? Oh en de eigenaar verbieden nog honden te nemen is belangrijk.
De hond wordt dan meteen herplaatst gaat eerst naar een huis waar ze hem observeren.
Hij wordt natuurlijk niet op een site van een asiel geplaatst.
En als je ziet hoe dit hondje lijdt dan maakt het mij geen fluit uit hoe ze hem weghalen als hij maar weggehaalt wordt.
En de mensen van de dierenambulance denken er net zo over maar zitten vast aan regels.
Wij hebben de hond 'gevonden' en zij halen de 'gevonden' hond op.
Niets mis mee toch :wink:
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Wat ik heel storend vind is dat er gepraat wordt over 'die turk' en mensen antwoorden met 'dat soort mensen' ik zie meer Nederlandse mensen die hun hond mishandelen, of laat ik het zo zeggen, dieren mishandelen dan buitenlandse mensen. Vind dit echt niet netjes.

Maargoed ik hoop dat jullie het hondje bij hem weg kunnen krijgen! Want zo te lezen heeft hij geen leven :(
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Heel apart wat de dierenbescherming wil doen, ik kan niet geloven dat daar enige wettelijke grondslag voor te vinden is.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

WAt een misselijk stuk verdriet. Als je kunt, die hond stelen. en anders proberen te filmen wat er gebeurt. DAn heb je altijd bewijs. Wat moet dit verschrikkelijk zijn om te zien.
Is het niet genoeg dat er diverse getuigen zijn die het gezien hebben, of zijn die er geen? Ik word echt misselijk van dit bericht!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Joepie
Zeer actief

iones schreef:WAt een misselijk stuk verdriet. Als je kunt, die hond stelen. en anders proberen te filmen wat er gebeurt. DAn heb je altijd bewijs. Wat moet dit verschrikkelijk zijn om te zien.
Is het niet genoeg dat er diverse getuigen zijn die het gezien hebben, of zijn die er geen? Ik word echt misselijk van dit bericht!
Er zijn al heel veel getuigen,maar na een bezoek van de dierenbescherming hebben ze niet genoeg bewijs omdat hij er goed gevoed uitziet.De hond is ook heel vriendelijk naar iedereen.
We proberen ook te filmen met onze mobiele telefoon maar hij is nu heel erg op zijn hoede.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

djow schreef:Wat ik heel storend vind is dat er gepraat wordt over 'die turk' en mensen antwoorden met 'dat soort mensen' ik zie meer Nederlandse mensen die hun hond mishandelen, of laat ik het zo zeggen, dieren mishandelen dan buitenlandse mensen. Vind dit echt niet netjes.

Maargoed ik hoop dat jullie het hondje bij hem weg kunnen krijgen! Want zo te lezen heeft hij geen leven :(

inderdaad.
De Turk op mijn werk staat vaak te kroelen met Hondje, de bc op het werk
en als Fax mee is, kan hij zijn geluk niet op en blijft maar herhalen wat voor prachtige hond het is.
iones
Zeer actief

Joepie schreef:
iones schreef:WAt een misselijk stuk verdriet. Als je kunt, die hond stelen. en anders proberen te filmen wat er gebeurt. DAn heb je altijd bewijs. Wat moet dit verschrikkelijk zijn om te zien.
Er zijn al heel veel getuigen,maar na een bezoek van de dierenbescherming hebben ze niet genoeg bewijs omdat hij er goed gevoed uitziet.De hond is ook heel vriendelijk naar iedereen.
We proberen ook te filmen met onze mobiele telefoon maar hij is nu heel erg op zijn hoede.
En als je nu eens de partij voor de dieren in licht? Misschien kunnen zij iets bedenken?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Joepie
Zeer actief

iones schreef:
Joepie schreef:
En als je nu eens de partij voor de dieren in licht? Misschien kunnen zij iets bedenken?
Goed idee :ok: Die ga ik een mail sturen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik vind het zo raar. Als iemand vermoord wordt en er zijn mensen die het gezien hebben, dan is dat toch genoeg bewijs om die persoon op te sluiten?

En als mensen zien hoe een hond mishandeld wordt, is dat plotseling weer niet genoeg bewijs!

Ik vind dat als het rechtssysteem zo faalt, en de enige manier resteert om de hond te helpen hem stelen is, tjsa, dan moet dan maar. En als dat dan niet goed is, dan is dat de fout van het rechtssysteem, en niet van degenen die de hond weghalen. Het is namelijk het enige middel dat over blijft.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

iones schreef:Ik vind het zo raar. Als iemand vermoord wordt en er zijn mensen die het gezien hebben, dan is dat toch genoeg bewijs om die persoon op te sluiten?

En als mensen zien hoe een hond mishandeld wordt, is dat plotseling weer niet genoeg bewijs!

Ik vind dat als het rechtssysteem zo faalt, en de enige manier resteert om de hond te helpen hem stelen is, tjsa, dan moet dan maar. En als dat dan niet goed is, dan is dat de fout van het rechtssysteem, en niet van degenen die de hond weghalen. Het is namelijk het enige middel dat over blijft.
Je kan nou eenmaal niet zonder bewijs aanvoeren dat een hond mishandeld word. En daarnaast is het de vraag, wanneer is iets dierenmishandeling. Is dat als je een fysieke correctie uitdeelt door een slipketting, of is dat als je een hond aan z'n oren optrekt?
Ik bedoel het zou van de zotte zijn dat je in het eerste geval een straf tegemoet kan zien, voor een manier van opvoeden van je hond, maar goed wil je het laatste geval kunnen bestrijden, zou je al het fysiek pijn doen, met of zonder doel, moeten afstraffen. Maar dan ben je in het eerste geval dus ook de pineut.
Ik begrijp je intentie, maar het is in het rechtssysteem niet te realiseren om zo'n manier van mishandeling te bestrijden.
iones
Zeer actief

En wat als kinderen dan mishandeld worden, in kasten worden opgesloten, geslagen worden maar net zo dat het niet zichtbaar is.

Dan ook maar niet ingrijpen?
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

iones schreef:En wat als kinderen dan mishandeld worden, in kasten worden opgesloten, geslagen worden maar net zo dat het niet zichtbaar is.

Dan ook maar niet ingrijpen?
Als ze anders de visite lastigvallen of alle hapjes opeten zou ik het lekker laten gaan.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
iones
Zeer actief

Ja dan wel. Dat zal ze leren! :lol1:
Lellibel
Zeer actief

Aimee schreef:
iones schreef:Ik vind het zo raar. Als iemand vermoord wordt en er zijn mensen die het gezien hebben, dan is dat toch genoeg bewijs om die persoon op te sluiten?

Je kan nou eenmaal niet zonder bewijs aanvoeren dat een hond mishandeld word. En daarnaast is het de vraag, wanneer is iets dierenmishandeling. Is dat als je een fysieke correctie uitdeelt door een slipketting, of is dat als je een hond aan z'n oren optrekt?
Ik bedoel het zou van de zotte zijn dat je in het eerste geval een straf tegemoet kan zien, voor een manier van opvoeden van je hond, maar goed wil je het laatste geval kunnen bestrijden, zou je al het fysiek pijn doen, met of zonder doel, moeten afstraffen. Maar dan ben je in het eerste geval dus ook de pineut.
Ik begrijp je intentie, maar het is in het rechtssysteem niet te realiseren om zo'n manier van mishandeling te bestrijden.
Eens, bovendien is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Afbeelding
iones
Zeer actief

En intussen is het kind, of de hond de lul. Fijn....
Lellibel
Zeer actief

Joepie schreef:
Lellibel schreef:
Nanna schreef: Zielig voor het hondje, maar het verbaast me nog het meest dat de dierenambulancemensen bereid zijn mee te werken aan diefstal en heling.

De hond wordt dan meteen herplaatst gaat eerst naar een huis waar ze hem observeren.
Hij wordt natuurlijk niet op een site van een asiel geplaatst.
En als je ziet hoe dit hondje lijdt dan maakt het mij geen fluit uit hoe ze hem weghalen als hij maar weggehaalt wordt.
En de mensen van de dierenambulance denken er net zo over maar zitten vast aan regels.
Wij hebben de hond 'gevonden' en zij halen de 'gevonden' hond op.
Niets mis mee toch :wink:
Maar de hond is dan niet écht kwijt. Best wel laf om hem te stelen en niet recht in zijn gezicht te zeggen. Hij denkt dan gewoon, hond weggelopen/gestolen = nieuwe, terwijl je dat ook anders op kunt lossen. :wink:

En ik bedoel met op de site van een asiel plaatsen júist zodat hij weet dat zijn hond daar is, zodat hij wellicht zal betalen om zijn eigen hond terug te krijgen, daar leert hij wel wat van :wink:
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief

iones schreef:En intussen is het kind, of de hond de lul. Fijn....
Ja zoals jij het wilt gebeurde al in de middeleeuwen en dat zijn we allang gepasseerd :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”