Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Over een paar jaar

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: Over een paar jaar

Ongelezen bericht door Ellen. »

Marion. schreef:Ik meende toch echt dat jullie wel honden hadden. Bulletjes ofzo :denken:
En de rest weet ik waarschijnlijk niet omdat je dat in de vethoek hebt verteld. Zonde van haar HD maar geweldig dat ze mag blijven (en stiekem ben ik heel blij voor jullie dat je niet na een jaar afscheid hoeft te nemen, lijkt me enorm zwaar)

Maar goed, ben weer bijgepraat, dankjewel! Tips heb ik niet. Snap niet dat manlief honden tot onder je knie wil hebben :pffff:
Nou alsjeblieft geen Bulletjes voor mij.. dan heb je toch écht iemand anders voor je denk ik :F:
En volgens mij heb ik de rest inderdaad in de vethoek geplaatst.
We zijn ook superblij met haar want het is echt een heel leuk hondje met af en toe haar streken en kuren :N: :mrgreen:
Ik wil ook gewoon grote honden. Maar nee vriendlief (manlief praten we nog niet over haha) vind een kleiner hondje erbij leuker.. :hmmm:
Ellen.
Zeer actief

Nanna schreef:
Ellen. schreef: vriendlief (manlief praten we nog niet over haha) vind een kleiner hondje erbij leuker.. :hmmm:
Ik zeg niks :mann:
Hahahah ik snap hem al... vanuit een ander topic toevallig :F:
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Marjoleine schreef:
Denise. schreef:Havanezer :cheer:
Die lijken mij mega leuk.
Die zijn ook megaleuk!

Fien is altijd in voor actie, heel sportief, ze kan úren wandelen en ze leert heel erg snel.
Je kunt er alles mee doen: behendigheid, G&G, dog dance, treibbal, je kunt het zo gek niet bedenken.
Ze apporteert als de beste en speuren vindt ze ook leuk (ze kijkt alles mee wat ik met de rest doe en mag alles proberen ;) ).
Verder is ze dus supersociaal, wat logisch is, dat is dit ras gewoon, en ze loopt eigenlijk altijd los, geen enkel probleem.
Oja, Hava's zijn schoft ca. 27 cm en gemiddeld een kilo of zeven.
Ja precies, het lijken me hele jolige hondjes die ondanks hun formaat erg sportief zijn.
Ideaal dus als je een handzaam hondje zoekt waar je toch lekker mee aan de hondensport kan.
En ze komen ook nog eens in allerlei kleurtjes :cheer: :mrgreen:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik moest direct aan de mudi denken. Niet dat ik er ooit al één gezien heb, maar gewoon op basis van de rasbeschrijving.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ellen. schreef:
Joera schreef:kooiker, sheltie, markiesje?

Word Narda trouwens niet meer opgeleid tot geleidehond?
Alle 3 vind mn vriend niet echt leuk :F: Hij is heel kieskeurig.. Markiesje kan ik nog wel waarderen.
Narda wordt niet meer opgeleid nee, ze is afgekeurd vanwege slechte heupen..
Echt waar?! Helemaal gemist joh. Heeft ze HD? Enige voordeel is dat ze nu lekker bij jou kan blijven. :D

Edit: sorry heb nu op de gelezen dat ze idd HD heeft. Ik had eerst gereageerd en toen verder gelezen ;)
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

sTefaniA schreef:Ik moest direct aan de mudi denken. Niet dat ik er ooit al één gezien heb, maar gewoon op basis van de rasbeschrijving.
Zijn volgens mij vrij pittige honden en ook niet even vriendelijk tegen andere honden heb ik begrepen. :U:
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL.

Het is dat hier nog geen 1 loopt anders mochten jullie hem wel ff lenen ;)
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

reny zei het al: Cockerpower!

boris is niet blafferig (dat geldt niet voor alle cockers), boris vindt sporten geweldig; behendigheid en speuren, zwemmen, zoekwerk en lekker rennen. Boris houdt niet heel erg van spelen met andere honden, maar de meeste cockertjes die opgroeien met andere honden spelen wel graag met hun vriendje. De meeste cockers negeren andere honden buiten of willen af en toe een potje spelen. Cockertjes zijn de leukste pupjes die er zijn en hebben de liefste ogen van de wereld! ze vragen wel wat vachtverzorging.
de gemiddelde cocker is 40 a 41 cm schoft, en weegt een kilootje of 14, makkelijk op te tillen, maar ook geen ukkie. Ik denk dat een lab en een cocker heerlijk samen buiten kunnen rennen, lijkt me een leuke combi!
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Afbeelding

Cocker en lab gaan heel goed samen :E:
En de groeten van de mannen :zwaai
Ellen.
Zeer actief

vosse schreef:POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL POEDEL.

Het is dat hier nog geen 1 loopt anders mochten jullie hem wel ff lenen ;)
Haha zorg dan maar dat er snel eentje loopt daar :F:
Ellen.
Zeer actief

Marlieke met Boris schreef:reny zei het al: Cockerpower!

boris is niet blafferig (dat geldt niet voor alle cockers), boris vindt sporten geweldig; behendigheid en speuren, zwemmen, zoekwerk en lekker rennen. Boris houdt niet heel erg van spelen met andere honden, maar de meeste cockertjes die opgroeien met andere honden spelen wel graag met hun vriendje. De meeste cockers negeren andere honden buiten of willen af en toe een potje spelen. Cockertjes zijn de leukste pupjes die er zijn en hebben de liefste ogen van de wereld! ze vragen wel wat vachtverzorging.
de gemiddelde cocker is 40 a 41 cm schoft, en weegt een kilootje of 14, makkelijk op te tillen, maar ook geen ukkie. Ik denk dat een lab en een cocker heerlijk samen buiten kunnen rennen, lijkt me een leuke combi!
Vachtverzorging vind ik niet erg hoor.. klinkt wel heel leuk! Ga het allemaal voorleggen aan mn vriend :ok:
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Joera schreef:
sTefaniA schreef:Ik moest direct aan de mudi denken. Niet dat ik er ooit al één gezien heb, maar gewoon op basis van de rasbeschrijving.
Zijn volgens mij vrij pittige honden en ook niet even vriendelijk tegen andere honden heb ik begrepen. :U:
Ik lees juist dat ze vriendelijk van aard zijn, niet hondagressief maar wel harde werkers die wat te doen moeten hebben. Dat ze ook geschikt zijn voor reddingswerk, en dat het een leuke gezinshond is voor een consequente baas.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Waarom kijk je niet even naar een vastgotaspets. Aangezien je vriend op de corgi's valt en jij graag sportief bezig wil zijn lijkt me dat een ideale combi.

Afbeelding
Gr. Aniek

Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Marjoleine schreef:
Denise. schreef:Havanezer :cheer:
Die lijken mij mega leuk.
Die zijn ook megaleuk!

Fien is altijd in voor actie, heel sportief, ze kan úren wandelen en ze leert heel erg snel.
Je kunt er alles mee doen: behendigheid, G&G, dog dance, treibbal, je kunt het zo gek niet bedenken.
Ze apporteert als de beste en speuren vindt ze ook leuk (ze kijkt alles mee wat ik met de rest doe en mag alles proberen ;) ).
Verder is ze dus supersociaal, wat logisch is, dat is dit ras gewoon, en ze loopt eigenlijk altijd los, geen enkel probleem.
Oja, Hava's zijn schoft ca. 27 cm en gemiddeld een kilo of zeven.
En houd je vriend van de wat langer versie dan kom je uit bij de coton de tulear. De havaneser en de coton zijn bijna niet uitelkaar te houden. Behalve de kleur dan (maar ook hava's zijn er in het wit). De coton is alleen langer dan hoog. (zelfs op de show in Leeuwarden dachten de Hava fokkers dat mijn Spike een Hava was hij is n.l. gekleurd) Ook Cotons hebben een schoft hoogte van 27-29 cm. En zijn zeer sportief.
Afbeelding
gevni havanezers
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Budkes schreef:Waarom kijk je niet even naar een vastgotaspets. Aangezien je vriend op de corgi's valt en jij graag sportief bezig wil zijn lijkt me dat een ideale combi.

Afbeelding
Dat is inderdaad ook een goede optie denk ik. Er is ook iemand die wedstrijden behendigheid loopt met meerdere Vastgotaspetsen. Doen het erg leuk.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Sita schreef:
Budkes schreef:Waarom kijk je niet even naar een vastgotaspets. Aangezien je vriend op de corgi's valt en jij graag sportief bezig wil zijn lijkt me dat een ideale combi.

Afbeelding
Dat is inderdaad ook een goede optie denk ik. Er is ook iemand die wedstrijden behendigheid loopt met meerdere Vastgotaspetsen. Doen het erg leuk.
Dat is zeker een erg mooi hondjes. Lekker stevig maar toch klein. Daar houd ik wel van.
Afbeelding
gevni havanezers
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

De vastgotaspetsen die ik gekend heb waren lekker actief, in voor werken voor de baas, aanhankelijk en ik denk kijkend naar wat je wil volgens mij meer geschikt dan een corgi.
vosse
Zeer actief

Tja als het aan mij lag had er allang 1,2,3,4,5 ofzo gelopen hoor ;)
Maar een smous of een vastgotaspets zijn ook wel leuk voor jullie.
Gister op dogs 101 ging het over de Gardigans. Ze waren de hele uitzending zowat aan het behendigheid lopen hoor. Snelste tijd zal er wel niet inzitten ;)
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Als je overweegt een smousje aan te schaffen, dan kun je je alvast plaatsen op de wachtlijst. Wachttijd is over het algemeen 1-3 jaar :wink:.
Is een pumi misschien iets?
Ellen.
Zeer actief

Afbeelding
Ow ja! Die vind ik ook erg leuk, 'kende' ze al maar was er ze snel nog niet opgekomen.. Ben benieuwd of mn vriend ze leuk vind.
En idd een Smoushond vind ik wel gaaf, weet dat de wachttijd lang is, maargoed wil dan ook nog geen hond erbij nu.
Mudi kan wel wat zijn, ken ze nog niet verder. En een Pumi ken ik zo ook nog niet, vind ze niet heel mooi.. :ok:
Ellen.
Zeer actief

De Vastgotaspets (krijg puntjes niet op de o en e) vind mn vriend wel heel erg leuk.. ga even kijken hoe het karakter is en dergelijke.
Mensen nog ervaring met dit ras?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Niet zelf, wel vroeger vrij veel samen mee getraind. Het zijn in ieder geval erg leuke hondjes om mee te werken en ik vond ze ook wel baasgericht.
Gr. Aniek

Afbeelding
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Niet zelf gehad, maar wel 4 gekend uit de omgeving. Persoonlijk vond ik het leuke honden. degene die ik kende hadden een goed karakter en waren heel trouw aan de baas. Hebben overigens een bek als een grote hond, beresterk. 3 meegemaakt in de behendigheid. konden het goed en wat belangrijker is vonden het ook leuk. Voor lange wandelingen waren deze echt in.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Nanna schreef:
Ellen. schreef:
Teuntje56 schreef:Daar kun je niet echt hel lang mee wandelen. :(
Why not? Omdat ze wat kleiner zijn? Ik weet toch wel zeker dat je met een Corgi of Teckel net zo goed 2 uur kan gaan wandelen..
Een teckel kan de hele dag lopen als het moet.
Afdeling "niet blafferig" wordt wel moeilijk want ze zijn loeiwaaks ;-)
die van mij blaft niet :F:
Afbeelding
vosse
Zeer actief

Collega heeft er 2 van de Vastgotaspets. Niet veel meegemaakt.
Maar idd trouwe honden met grootheidswaanzin :D
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

een hondje voor Mari?
nou DUH
sim-pel
een Jenson natuurlijk :cheer:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Ellen.
Zeer actief

Podenji schreef:een hondje voor Mari?
nou DUH
sim-pel
een Jenson natuurlijk :cheer:
Hahaha ja idd! Goed idee! Maar hij ziet er toch vanaf, iets téveel jachtpassie gezien van de Basenji hier thuis :F:
dorine64
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Vastgotaspets
Contacteer:

Ongelezen bericht door dorine64 »

Ellen. schreef:De Vastgotaspets (krijg puntjes niet op de o en e) vind mn vriend wel heel erg leuk.. ga even kijken hoe het karakter is en dergelijke.
Mensen nog ervaring met dit ras?
Momenteel heb ik 2 rooie vastgotaspetsen. Beide reuen lekker actief, sociaal naar andere honden toe (behalve de oudste tijdens hondenschows). Werk met beide honden als vrijwilliger bij een schaapskudde.
Met koeien en schapen dit vinden ze prachtig en houden het ook heel goed vol. (zijn niet moe te krijgen)
Met Ivan (6jaar) heb ik ook nog een tijdje behendigheid gedaan.

Met mijn vorige twee Vastgotaspetsen (wolfsgrauw) heb ik vooral zweetwerk mee gedaan. Dit is het opsporen van aangereden of aangeschoten wild. En reddingshondenwerk.
Ook hebben deze twee hun UV diploma gehaald.

Het zijn echte werkhondjes die graag bezig zijn ook voor de gehoorzaamheid zijn ze heel geschikt.
Het is een grote herder in een kleine formaat.

Neem gerust contact op de rasverreninging deze geven graag adressen in de buurt waar je verschillende vastgotaspetsen kunt bekijken. Of nog beter kom eens langs met een wandeling van de verreninging.
Ellen.
Zeer actief

Super! Wat een informatie, ik zal me eens aanmelden. Is er binnekort misschien een wandeling van de vereniging? Ben heel erg benieuwd, hebben ook al een fokker gemaild waar we eens een kijkje gaan nemen :ok:
Budkes
Zeer actief

Geef me zelf maar even een schouderklopje, ben net Yomanda als het op honden-bazen matchen aankomt. :smile: :engel:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”