Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kapotte voetzool, wat te doen? *Update pag 2
Moderator: moderatorteam
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
Re: Kapotte voetzool, wat te doen?
als je morgen op schoentjes jacht gaat, en je vind ze doe er dan meteen twee kopen en 2 voetjes en schoentje aan dan heb je kans dat ze het schoentje aan haar pijnlijke voet laat zitten en aan de andere gaat proberen ze uit te krijgen
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Bedankt voor de tip! Ik had ook nog heel even zout water geopperd, maar volgens Manlief zou dat enorm pijn doen. Toen hebben we toch maar voor de soda en betadine gekozen. Volgende weekbeurt doe ik dan toch maar even in zout water tot ik biotex groen heb. Hoewel ik hoop dat het snel dichtgaat en niet meer geweekt hoeft te worden want ze vindt het heel erg stom.laura23 schreef:valt heel erg mee....ik heb er niet veel last van gehad...en ik ben best kleinzerig...
- Maylala
- Zeer actief
Haha, dat is inderdaad een goeie. Zou wel wat voor Roos zijn.bellabeest schreef:als je morgen op schoentjes jacht gaat, en je vind ze doe er dan meteen twee kopen en 2 voetjes en schoentje aan dan heb je kans dat ze het schoentje aan haar pijnlijke voet laat zitten en aan de andere gaat proberen ze uit te krijgen
- Maylala
- Zeer actief
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
volgens mij kun je het beste de wond open houden en er niets op of in smeren..de rotzooi moet eruit die erin zit...
lekker zo laten en af en toe laten weken in een badje.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- Maylala
- Zeer actief
Zucht. Ik weet het ook allemaal niet meer.laura23 schreef:volgens mij kun je het beste de wond open houden en er niets op of in smeren..de rotzooi moet eruit die erin zit...
Ik hou het iig goed schoon en kijk morgen wel wat ik ermee doe.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
onze bella deed het ook vandaar dat ik het meldt door ervaring leert men.Maylala schreef:Haha, dat is inderdaad een goeie. Zou wel wat voor Roos zijn.bellabeest schreef:als je morgen op schoentjes jacht gaat, en je vind ze doe er dan meteen twee kopen en 2 voetjes en schoentje aan dan heb je kans dat ze het schoentje aan haar pijnlijke voet laat zitten en aan de andere gaat proberen ze uit te krijgenDank je wel!
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Klopt, de meeste dierenwinkels verkopen de goedkopere schoentjes. Ik heb deze schoentjes gekocht bij een webshop.Maylala schreef:Hmm, bij de dierenwinkel hier hebben ze die niet maar ik zal morgen ook daarvoor eens rondbellen. Bedankt voor de tip! Wat kost zo'n schoen gemiddeld?Melissa schreef:Cenzo heeft ook altijd wat met zijn voetzolen, voor hem hebben we schoentjes gekocht. Als zijn voetzooltjes weer open zijn, heeft hij buiten zijn schoentjes aan.
Deze schoentjes hebben een harde zool, dus slijten ze ook niet zo snel.
Je hebt bij de meeste dierenwinkels ook een goedkopere schoentjes, maar deze zijn na 2 wandelingen kapot.
Dat zijn deze
Weet zo niet meer welke
Maar heb even voor je gezocht..........
http://www.natteneuzen.nl/categories/Hondenschoentjes/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.doggywebshop.com/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze zijn wel prijzig, maar de kwaliteit is super!

- Maylala
- Zeer actief
Bestellen bij een webshopt duurt me nu te lang, ik wil ze echt morgen al in huis hebben.Melissa schreef:Klopt, de meeste dierenwinkels verkopen de goedkopere schoentjes. Ik heb deze schoentjes gekocht bij een webshop.
Weet zo niet meer welke![]()
Maar heb even voor je gezocht..........
http://www.natteneuzen.nl/categories/Hondenschoentjes/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.doggywebshop.com/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze zijn wel prijzig, maar de kwaliteit is super!
Maar bedankt voor het zoeken, ik bestel ze misschien alsnog voor eventuele toekomstige ongelukken.
- Maylala
- Zeer actief
Net een laatste plasrondje gedaan en het ging goed!
Ze mankte veel minder, en dankzij de tape-tip van Blondie bleef het sokje ook goed zitten. Ze heeft zelfs een plas met opgeheven achterpoot gedaan, dus ze heeft duidelijk minder pijn aan haar voorpoot. Net even in zout water gehangen en een beetje betadine erop, en het ziet er keurig uit. Hopelijk doet de nacht de genezing ook goed, dan heb ik weer goede hoop. 
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Maylala schreef:Groene leem wondzalf, weet iemand of dat misschien wat is?
En op kapotte voetzolen gaat hier altijd berkenteerolie, stinkt als de hel, maar helpt perfect.
Gr. Aniek

- Maylala
- Zeer actief
Nou, Manlief gaat zo groene leem halen, hopelijk werkt dat.
Voetje gaat goed vandaag, maar we doen toch maar een rustdagje.
Voetje gaat goed vandaag, maar we doen toch maar een rustdagje.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... tml?hilit=" onclick="window.open(this.href);return false;

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Maylala
- Zeer actief
Ach wat een schattige foto Jaap!
Roosje zit er ook zo bij, maar die blieft echt geen paparazzo op haar kwetsbare momenten. 
- Maylala
- Zeer actief
Vandaag is dag 9 van De Kapotte Voet, en ik kan met grote blijdschap vermelden dat De Kapotte Voet niet meer kapot is!
We hebben met sokjes, tape, zout water, betadine en véél Groene Leem geklooid en haar flink rust gegeven. De zool is helemaal dicht met mooi nieuw rozig weefsel, het ziet er mooi dik en stevig uit. Het zooltje zelf moet wel nog naar elkaar teruggroeien, ik denk dat dat over een tijdje wel weer netjes is.
Vandaag hebben we een strandwandeling gemaakt, Roos heeft heerlijk door de zee gerend en haar pootje ziet er nog steeds mooi rustig en dicht uit.
Ben erg blij dat het allemaal zo snel en netjes is geheeld, bedankt voor alle goede tips!
We hebben met sokjes, tape, zout water, betadine en véél Groene Leem geklooid en haar flink rust gegeven. De zool is helemaal dicht met mooi nieuw rozig weefsel, het ziet er mooi dik en stevig uit. Het zooltje zelf moet wel nog naar elkaar teruggroeien, ik denk dat dat over een tijdje wel weer netjes is.
Vandaag hebben we een strandwandeling gemaakt, Roos heeft heerlijk door de zee gerend en haar pootje ziet er nog steeds mooi rustig en dicht uit.
Ben erg blij dat het allemaal zo snel en netjes is geheeld, bedankt voor alle goede tips!