Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft een NIB allergietest gedaan en wat kwam daaruit?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Wie heeft een NIB allergietest gedaan en wat kwam daaruit?

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Als we dat nu eens onder elkaar zetten, dan zie je
A. Of er veel verschil inzit
B Of er misschien bepaalde voeding is waar honden sneller allergisch voor zijn.

Ik wil ook graag weten of het goed helpt. Heb een nieuw topic geopend om dit bijelkaar te hebben staan.

Denk dat ik er ook een aan ga vragen.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft een NIB allergietest gedaan en wat kwam daaruit?

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ja, er kwam het uit dat ze allergisch is voor kip/gevogelte, granen en mijten.

We zijn nu een week of 3 over op ander voer en het is een wereld van verschil. Geen rode bultjes meer, geen kale plekken, geen jeuk. De vacht begint goed te herstellen, dus hier heeft de wisseling van voer heel goed geholpen.
Iedereen zegt het ook: goh wat ziet ze er nu goed uit, wat een verschil. En dat terwijl we nog niet eens zo heel lang bezig zijn.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Dank! Wat gaf je eerst en wat nu?
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Ik gaf eerst kvv en dan lotgering/kivo en af en toe haaksbarf.
Nu vooralsnog alleen smuldier vlees compleet glutenvrij en wil er straks langzaam weer haaksbarf of all animal bij voeren.
Er is niet heel veel waar geen kip/gevogelte in zit. Heb flink gezocht en dan denk je een merk gevonden te hebben waar het niet in zit als je naar de ingredienten kijkt, maar dan blijken er kippenbotten in te zitten als calciumbron. Alleen dat is dus niet gespecificeerd, dan staat er alleen calcium ..%
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb dus een test gedaan voor Bowie, uitkomst allergisch voor kip/gevogelte en een intolerantie voor granen/gluten...of net andersom.
Ze krijgt sindsdien Canex Fish and Rice en veel Smuldier gluten vrij en ze doet het er werkelijk prima op, nu een jaar later gaat zelf op d eplekken waar de huid echt heel erg kapot was weer haar groeien..ze ziet er super uit, mooie vacht geen bultjes en extreme jeuk, geen roodheid en vooral geen hond meer die hysterisch is van de jeuk.

Voordat we switchten van voer nav d etest kreeg ze verschillende soorten kvv zonder granen, daarvoor kreeg ze Cavom.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Is dat een eliminatie dieet? Sjon heeft ook zulke diëten gehad, enige wat daaruit kwam was dat hij jeuk krijgt van brok, en van vers niet. Dat was het. Maar met de prikkentest kwam er bij Sjon ook niks uit, dus hij was sowieso nogal een mysterygevalletje.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Maylala schreef:Is dat een eliminatie dieet? Sjon heeft ook zulke diëten gehad, enige wat daaruit kwam was dat hij jeuk krijgt van brok, en van vers niet. Dat was het. Maar met de prikkentest kwam er bij Sjon ook niks uit, dus hij was sowieso nogal een mysterygevalletje.

nee, check even http://www.natuurlijkinbalans.nl" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:

ik heb het met sam gedaan en dat is echt heel goed gegaan! sam is allergisch voor... vlees, granen en een paar pollen ofzo..

sammes.come2me.nl heb ik zijn verhaal staan, is zo lang anders :ugh:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Bedankt voor de link Mascha! Daar heb ik idd geen ervaring mee.
Afbeelding
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Ik ben al een ruim 3 weken bezig om een test te laten doen op 1 van mijn dames. Maar tjonge, tjonge, tjonge het heeft wat voeten in aarde.
Wat een super onpersoonlijke mails en verwijten richting mij. En dan schijnt mijn post ook niet bij haar te zijn bezorgd. Nee, ik heb geen vertrouwen meer in haar en vind het steeds vager worden. Heb vanavond gemaild naar haar dat ik mijn geld terug wil.
Ik hoop dat andere een beter gevoel bij haar hebben als ik.....
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

ChantalBos schreef:Ik ben al een ruim 3 weken bezig om een test te laten doen op 1 van mijn dames. Maar tjonge, tjonge, tjonge het heeft wat voeten in aarde.
Wat een super onpersoonlijke mails en verwijten richting mij. En dan schijnt mijn post ook niet bij haar te zijn bezorgd. Nee, ik heb geen vertrouwen meer in haar en vind het steeds vager worden. Heb vanavond gemaild naar haar dat ik mijn geld terug wil.
Wat vervelend zeg.
Dat gevoel deel ik (gelukkig) helemaal niet. Heb altijd heel snel reactie gekregen op mijn vragen en toevallig laatst nog een mail hoe het nu ging met kyra.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Veronique & Kyra schreef:
ChantalBos schreef:Ik ben al een ruim 3 weken bezig om een test te laten doen op 1 van mijn dames. Maar tjonge, tjonge, tjonge het heeft wat voeten in aarde.
Wat vervelend zeg.
Dat gevoel deel ik (gelukkig) helemaal niet. Heb altijd heel snel reactie gekregen op mijn vragen en toevallig laatst nog een mail hoe het nu ging met kyra.
ja ik ook, hele goede service, goede adviezen,.. jammer dat het zo gaat.
Afbeelding
ChantalBos
Zeer actief

jacq1970 schreef:
Veronique & Kyra schreef:
Wat vervelend zeg.
ja ik ook, hele goede service, goede adviezen,.. jammer dat het zo gaat.
Omdat iedereen zo positief was heb ik het ook willen doen.
Maar ja, bij mij liep het niet zo als bij juli, helaas.
Ik ga nu iemand anders zoeken die dat ook dat, want ik ben wel benieuwd of ze echt alles met haren kunnen zien.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Toevallig heb ik nu ook kontakt met NIB.
Ze reageert bij mij overal heel netjes en snel op.
Ik heb vandaag de spullen besteld op haar website die Beau nodig heeft, en meteen per computer betaald.
Morgen moet ik wat haren opsturen, die in alluminiumfolie verpakt moeten worden, ze heeft mij per e-mail precies uit gelegd hoe ik dat moet doen, die haren gaat ze onderzoeken voor de allergiedruppels op maat.
We weten waar Beau allergies voor is, want dat heeft de DA via bloedtesten laten onderzoeken.
De desensibilitatie heeft helemaal niet geholpen, een hoop geld weg, maar het ergste vind ik dat het niet geholpen heeft.
Toen hij er prednison bij kreeg had hij helemaal geen jeuk meer, maar ik wil hem niet zijn verdere leven op die rottige prednison hebben.
Daarom grijp ik deze strohalm vast, ik wil dat Beau van die rot jeuk afkomt, wat me dat ook gaat kosten, maar bij NIB vallen de prijzen reuze mee. En het gaat met natuurlijke middelen.
Ik hoop zo dat dit gaat helpen.
Josefien schreef dat Beau eerst een reinigingskuur moet, omdat hij deze zware medicijnen heeft gehad.
Vanaf 30 April tot voor drie weken geleden die spuiten en prednison. Eerst moet zijn lijfje gereinigt worden.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Een vriendin van mij heeft op mijn advies wat haren opgestuurd en haar hond is allergisch voor kip/gevogelte.
Ik heb wel het idee dat veel honden allergisch zijn voor kip en dat er in heel veel producten kip is verwerkt.
Ze geeft nu brokken van hertenvlees en aardappel en het gaat stukken beter met de jeuk.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik heb Gizmo ook ooit laten testen bij NIB. Hele snelle service , meteen antwoord op mijn mails! Niks dan lof! Hij bleek allergisch voor kip/gevogelte en granen.(behalve mais en rijst dan..) Was ook wat gevoelig voor vlooien. Heb toen een reinigingskuurtje gekregen en hem op lam/rijst brok van Prins gezet. Werkte prima!
Alleen was ik eigenwijs en heb ik hem na een jaar of twee weer op "gewone brok" gezet en daar doet hij het nu ook weer prima op ! Hij eet weer gewoon kip en granen. Merk er geen verschil meer in. Vraag me dus wel af of dat een hond een tijdelijke allergie ergens voor kan hebben..???
ChantalBos
Zeer actief

Ik vind het wel heel opvallend dat alle honden allergisch zijn voor kip/gevogelte en granen. Oké granen kan ik in komen maar iedereen voor kip/gevogelte......
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Voor Do heb ik ook een test laten doen bij haar daar kwam het volgende uit:

Kipeiwit: Intoleranties en allergie voor kip-eiwit-eigeel-eend-kalkoen-gevogelte
Granen: Intoleranties en overgevoeligheden voor graansoorten, zoals gerst, gierst, haver, rogge, zemelen, tarwe, boekweit.
Gevoelig voor vlooien, insecten, teken etc (dit kon komen omdat ze op het moment erg gevoelig was).

Als advies op ander voer overstappen oa. Prins ProCare Hypo Allergic, speciaal voor honden met een allergie voor eiwitten van rund- of kippenvlees, tevens bevat deze brok geen tarwe gluten. Ook is er Pro Plan zalm en rijst van Purina, Fish& Rice van Canex, Carocroc Lam & Rijst hypo allergeen en Jarco HAR (hert, aardappel, rijst) wat geen kipeiwitten en granen bevat! Regelmatig afwisselen met diepvriesvlees is ook een optie. Of voor laten lichten door dierenwinkel.
Tevens ook met reinigingskuren starten om haar schoon te krijgen.

Ik heb geen klachten over haar, netjes zijn de mails beantwoord en post was goed aangekomen. Ik ben in het begin overgestapt naar prins hypo allergic daar werden de jeukklachten stukken minder door. Echter moest ik daar zoveel van voeren om haar iets op gewicht te krijgen dat ik met Prins careteam contact opgenomen had die mij adviseerde om even een week op de kvv lam-rijst over te stappen. Daar zit dus kip in waar ze heel snel op reageerde (Kip klopt dus zeker). Ze staat nu op de gewone lam/rijst van prins waar ze wel een beetje op jeukt. Maar moet ook eerlijk zeggen dat ze nog gewoon snacks krijgt die niet echt 100% lam/rijst zijn zeg maar. Op zich is ze wel al stukken beter dan voorheen. Ben nog aan het denken wat ik ga doen. Waarschijnlijk ook weer de smuldier compleet glutenvrij proberen. Hoop dat het daar goed op gaat omdat ik een onderbuikgevoel heb dat ze ook op rund reageert.
Maar het is erg moeilijk om iets te vinden zonder kip helaas.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

joyce83 schreef:Ik ben in het begin overgestapt naar prins hypo allergic daar werden de jeukklachten stukken minder door. Echter moest ik daar zoveel van voeren om haar iets op gewicht te krijgen dat ik met Prins careteam contact opgenomen had die mij adviseerde om even een week op de kvv lam-rijst over te stappen. Daar zit dus kip in waar ze heel snel op reageerde (Kip klopt dus zeker). Ze staat nu op de gewone lam/rijst van prins waar ze wel een beetje op jeukt. Maar moet ook eerlijk zeggen dat ze nog gewoon snacks krijgt die niet echt 100% lam/rijst zijn zeg maar. Op zich is ze wel al stukken beter dan voorheen. Ben nog aan het denken wat ik ga doen. Waarschijnlijk ook weer de smuldier compleet glutenvrij proberen. Hoop dat het daar goed op gaat omdat ik een onderbuikgevoel heb dat ze ook op rund reageert.
Maar het is erg moeilijk om iets te vinden zonder kip helaas.
Ik zou als ik jou was dan ook de snacks aanpassen, anders weet je nog niet waar een eventuele reactie vandaan komt.
Ik heb nu een droogmachine waarmee ik de snacks zelf maak. Dan weet je in ieder geval wat er in zit.
En ook qua voer zou ik zeker voor het begin wel even 1 merk en smaak aanhouden, als ze dan nog reageert dan is het makkelijker zoeken waar het vandaan komt.

Ik heb nu pas de all animal besteld en dan de konijn en haring variant, daar zit dan ook echt alleen konijn en haring in. Zo kan ik een beetje afwisselen met de smuldier. Dit wil ik nu langzaam gaan proberen en dan alleen even de konijn om te kijken hoe ze erop reageert.
Haaksbarf kun je ook voeren, maar dat is wel een heel stuk duurder en Tinlo heeft ook een aantal varianten die je zou kunnen geven.
Veroo
Actief
Mijn ras(sen): 2 duitse herders

Ongelezen bericht door Veroo »

Ik heb er een beetje een raar gevoel bij...
alle honden allergisch voor kip/ gevogelte en granen?

En dan vervolgens daar medicijnen/ druppels bestellen?
ik weet het niet hoor...

Als het echt zo goed zou werken en ze kunnen dit soort zaken controleren aan de hand van haar dan zouden deze testen ook door de da worden gedaan, maar zij kunnen niet testen op voedingsmiddelen?
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

In mijn geval heb ik het nagevraagd bij de dierenarts voor ik met NIB verder ben gegaan. Bij de dierenarts konden ze alleen externe factoren uitzoeken. Daarbij kosten het meer als 200 euro, dan gingen ze nog bepaalde dingen met prikken doen en dan was je per keer ook weer veel geld kwijt. Daarbij geen garantie dat het daarna over zou zijn.

Ik had zoiets laat me eerst voor 35 euro kijken hoe ver ik kom voordat ik mijn hond al die onderzoeken en prikken aan ga doen.
Ik geef onze hond nu geen pillen of druppels of wat dan ook. Ze krijgt nu ander voer en het gaat goed. Dat was ook mijn bedoeling. Ik ging er meer in van laat ik eens zien wat eruit komt, klopt het dan heb ik geluk en anders heb ik misschien wel een richting gevonden waar ik op moet letten.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Veroo
Actief
Mijn ras(sen): 2 duitse herders

Ongelezen bericht door Veroo »

helemaal gelijk hoor. Ik heb geen allergietest bij de da laten doen vanwege het geld en de onzekerheid want je hebt er 9 van de 10 keer geen ene fuck aan...

Ik heb zelf uitgezocht waar ze allergisch voor is. Tenminste ik denk dat ze daar allergisch voor is omdat het nou echt stukken beter gaat.
(eliminatiedieet)
Want als de da met de allergietest niks vind moet je alsnog zo'n dieet gaan doen. En met alle respect als eruit komt dat ze allergisch is voor 1 of andere grasspriet wat wil je daar dan aan doen? Nooit meer over gras laten lopen? Das toch geen optie?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Veroo schreef:helemaal gelijk hoor. Ik heb geen allergietest bij de da laten doen vanwege het geld en de onzekerheid want je hebt er 9 van de 10 keer geen ene fuck aan...

Ik heb zelf uitgezocht waar ze allergisch voor is. Tenminste ik denk dat ze daar allergisch voor is omdat het nou echt stukken beter gaat.
(eliminatiedieet)
Want als de da met de allergietest niks vind moet je alsnog zo'n dieet gaan doen. En met alle respect als eruit komt dat ze allergisch is voor 1 of andere grasspriet wat wil je daar dan aan doen? Nooit meer over gras laten lopen? Das toch geen optie?

als het die ene grasspriet is dan is dat heel vervelend.

"voordeel" van een hond met meerdere allergieen is dat als je er een paar onder controle kunt houden zoals voedingsallergieen dat de weerstand van de hond zoveel beter wordt dat er voldoende afweer is voor die grassprietallergie.

sam heeft een heleboel voedselallergieen maar ook een paar pollen etc. van die laatste heeft hij zo goed als geen last meer sinds hij geen voeding meer krijgt waar hij allergisch voor is.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Veroo schreef:Ik heb er een beetje een raar gevoel bij...

ik weet het niet hoor...
Ik ken ook een hond die allergisch is/was voor rund en die krijgt nu dus vooral kip.
Ook via NIB.

Ik heb er verder geen mening over trouwens, maar het is dus niet zo dat alle honden dezelfde uitslag krijgen.
Sam van Massam kreeg ook een andere uitslag trouwens.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Veroo schreef:Ik heb er een beetje een raar gevoel bij...

ik weet het niet hoor...

Als het echt zo goed zou werken en ze kunnen dit soort zaken controleren aan de hand van haar dan zouden deze testen ook door de da worden gedaan, maar zij kunnen niet testen op voedingsmiddelen?
Bowie heeft alleen een reiningskuur gehad om de stoffen waar ze niet tegen kan zo snel mogelijk het lijf telaten verdwijnen.. daarma heeft ze nooit meer een druppel oid gehad hoor/.. ik heb wel voor de zekerheid in huis, mocht ze een boterham oid uit een sloot eten dan kan ik met druppel de reactie daarop een heel stuk verminderen.
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

Veroo schreef:
ik weet het niet hoor...
Ik geef ook geen medicijnen hoor. Alleen in het begin een reinigingskuur en een kuurtje probiotica om de weerstand op te bouwen, maar inmiddels alleen nog maar ander voer.

Kan me voorstellen dat je skeptisch bent, dat was ik ook hoor, ik had zoiets van baat het niet schaad het niet. Maar als jij er geen goed gevoel bij hebt moet je het natuurlijk niet doen.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik ben nu sinds twee dagen bezig met de kuren van Josefien (NIB).
Ben nu dus bezig met de reinigingskuur, en de probiotica.
Als ik even met deze twee dingen bezig ben, moet ik Beau de allergie druppels erbij gaan geven.
Wat me vandaag opvalt is dat hij vandaag al een paar keer heerlijk rustig languit heeft liggen slapen.
Ik hoop zo dat dit allemaal gaat helpen, want het desensibiliteren van de DA heeft helemaal niet gewerkt.
Ik heb niets dan lof voor Josefien, geweldige vrouw, die meteen antwoord op alle mails die je haar stuurt.
En ze er zelfs voor gezorgd heeft dat terwijl TNT donderdag en vrijdag staakten, dat de medicijnen vrijdagavond hier toch netjes afgelevert werden. :roos: :roos:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”