Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het scheelde slechts één oefening...

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Het scheelde slechts één oefening...

Ongelezen bericht door maart »

of Fax en Biek hadden op de BC koppelwedstrijd 'de Gaverbokaal' terug gewonnen :devil: (de Gaverbokaal staat al een jaar op een andere club en blijft daar nu nog een jaartje (terecht) langer staan :ok: )

Jaarlijks organiseert onze club een B/C koppelwedstrijd. Een vriendschappelijke wedstrijd, bedoelt om de sportieve sporters onder ons een leuke dag en leuke wedstrijd te bezorgen. de wedstrijd komt niet in het boekje te staan, maar is wel leuk voor iedereen om te weten waar je staat.

Je vormt dus een team met iemand, de één speelt gehoorzaamheid met zijn hond, de ander speelt pakwerk met zijn hond.
Plan was dat Fax en Hasj een koppel gingen vormen, maar gezien Hasj vertrokken is, werd het bijgevolg Fax en papa Biek.

Fax legde een prima staaltje gehoorzaamheid na, op zijn jeugdige enthousiasme af (bij het lopen aan de voet kwam hij boven mijn hoofd uit :N: ) en zijn (voorspelbare) trage terugkomst bij het apporteren na. Maar een nette oefening en goeie opener van de dag (ik ben nogal gevoelig aan nr. 1 trekken bij lottrekking :F: )

Dan op naar het afliggen terwijl een ander persoon de oefingen aflegt. Het begon erg netjes.
Zeg wel... begon :oohja:
Opeens zag ik Fax zijn staart beginnen kwispelen, nooit een goed teken :roll: en ja hoor, daar ging de neus in de grond. en nog eens, en nog eens... en toen had hij dat plekje wel geroken.. op naar het volgende plekje :cheer: :jank: :boos:

Toen hij alle plekjes rondom hem geroken had, besloot hij recht te staan :pffff: nieuwe plekjes opzoeken :mann:
Op dat moment werd het mij te veel en riep ik luidkeels AF :devil: :devil: :devil: Gezien dit op mijn initiatief was, waren meteen al mijn punten van deze oefening weg :S:

Even later begon het snuffelen opnieuw, stond hij terug recht, verliep weer een meter of 5 en toen ben ik me er maar naast gaan stellen (punten waren toch al de vuilbak in :mrgreen: )

En zo bleven er slechts 80 punten over :jank: was de oefening goed geweest, had hij 90 en met de 93 punten die Biek in het pakwerk had gehaald, waren we eerste geweest :boos: :boos: Nu zijn we op een 4de plaats beland.

Maar de dag was weer heerlijk verlopen, sportiviteit was érg hoog en iedereen ging tevreden naar huis :ok: op naar de 5de editie :cheer:

en Fax? die mag vanaf nu tijdens het trainen een paar uurtjes gaan afliggen :mann:

O, Ds deed ook mee. Dit omdat een bevriend fokker graag had meegedaan, maar geen partner had, deed ik met Ds mee. Niet om te winnen (ze traint praktisch nooit meer), maar om een kans aan de ander te geven te weten waar hij staat.
Ds kwam met 70 van het terrein af. haar apporten O, houdingen konden vlotter etc etc... maar dat was allemaal te verwachten :wink:
els1
Actief
Mijn ras(sen): 3 Friese Stabij`s (zonder stamboom), 1 kruising mechelaar reu en 1 volle mechelaar teefje.

Re: Het scheelde slechts één oefening...

Ongelezen bericht door els1 »

al met al dus gewoon een leuke en leerzame dag gehad lijkt mij!

Leuk stukje :D

gr.Els
Afbeelding ChicoAfbeelding Lindsy
Afbeelding NalaAfbeelding Madness
Afbeelding Kim
maart
Zeer actief

Gisteren terug een wedstrijdje meegepikt (om zijn afliggen te beoordelen) en ja hoor, uitmuntend afliggen :mann: :cheer:

Bij de rest heb ik hem af en toe geholpen (ik bezag het immers als training) en hij miste ook zomaar zijn zit :denken:
Hij heeft 85 gescoord.

Speuren heb ik ook meegedaan, daar ging hij op zijn eerste voorwerp liggen :evil: en bij het laatste ging hij er dan 2 meter voor liggen (hij dacht vast dat hij het niet nog eens kon proberen :F: ). Dus daar 90.

Op naar volgende week voor een volledig examen dan.
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

Proficiat, veel succes volgende week :ok:
maart
Zeer actief

thx Chris :ok:

ga jij naar Eurodog? ben aan het twijfelen om eens te gaan.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

balen joh!
Maar zoals je al aangaf is het vooral een dag om te kijken waar je staat. dus vooral weer leerzaam geweest. maar toch netjes resultaat van fax en ds!
maart
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:balen joh!
Maar zoals je al aangaf is het vooral een dag om te kijken waar je staat. dus vooral weer leerzaam geweest. maar toch netjes resultaat van fax en ds!

De eerste post is al een paar maand geleden hoor :F:
Dat was balen, en néé, dat waren geen nette resultaten :mrgreen: toch vooral niet van Ds, maar goed, die kan niets misdoen :8):
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

maart schreef:thx Chris :ok:

ga jij naar Eurodog? ben aan het twijfelen om eens te gaan.
Ja ik ben geweest :engel:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”