Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het zal je kind maar wezen jajajajajaaa....

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Het zal je kind maar wezen jajajajajaaa....

Ongelezen bericht door Inge »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:En donderdag laat ik ze beide uitgebreid checken door een fysio. Zal allemaal wel heel tuttig zijn, maar dat boeit mij dan weer niet :wink:
Voor jou is het anders omdat ze werkprestaties moeten leveren. En dat moeten ze ook maar kunnen dus een goede medische begeleiding daarin lijkt mij niet overdreven ;-)
Maar dat is hier ook zo. Hier wordt ook 3x per week met Biène getraind en fysiek moet ze dus wel een prestatie leveren. Vandaar ook dat ik haar wel rondom heb laten röntgenen.
Maar als ze een dagje mank loopt sta ik bv. niet direct bij een dierenarts. Als het na een paar dagen niet over zou zijn dan weer wel. :wink:
Ik heb wat dat betreft met Biène ook mazzel hoor, dat beest heeft nooit wat. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zoek stok! schreef:
Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:En donderdag laat ik ze beide uitgebreid checken door een fysio. Zal allemaal wel heel tuttig zijn, maar dat boeit mij dan weer niet :wink:
Voor jou is het anders omdat ze werkprestaties moeten leveren. En dat moeten ze ook maar kunnen dus een goede medische begeleiding daarin lijkt mij niet overdreven ;-)

Verder boeit het me maar matig hoe vaak mensen met hun hond bij de DA staan; ik hoef het niet te betalen. :mrgreen:
Soms vind ik het wel doodzielig als ik zie wat er in leven gehouden wordt "omdat we zo van hem houden en hem niet kunnen missen". :roll:
Ga eens wat meer van de hond uit ipv jezelf, denk ik dan.
Maar dat weet ik dan wel weer zeker van mezelf. Dat ik de beslissing kan nemen voor een hond om ermee te stoppen. Tot die tijd krijgen ze alle mogelijke medische zorg zodat ze zo gezond mogelijk zijn. Ik ben gelukkig als ik zie hoe vrij en blij Bram nu rondrent in plaats van elke dag op pijnstillers te staan voor rug en knie. En dat is toch echt te danken aan twee artsen. Kost wat, heb je ook wat.
Dat geldt voor mij ook. Als je ziet hoeveel jaar Billy nu al, letterlijk!, rondspringt met zijn 'kunst-knieën'. Hij is zo actief dat het me niet zou verbazen als hij zijn laatste adem tijdens een partijtje rennen uit blaast. (Pas over een jaar of 10 natuurlijk! :pffff: )
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ben het ook een héél eind met je eens!
Het gaat nogal eens te ver in mijn ogen. :wink:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Jammer dat er maar 1 puntje (gedrag) uit het hele betoog uitgelicht wordt.
Ik ben het helemaal eens met wat bp schrijft over het stukje nog bij de fokker. Over de kneusjes erdoor trekken enzo.

Een wijs man zei eens: "Je durft ze op de wereld te zetten, durf je ze er ook af te halen?"
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Even ....
Als je een goede GT hebt (bent), dan geef je mensen een advies dat bij ze past. Je kunt wel vinden dat ze die hond een keer een draai om zijn oren moeten geven, maar als die mensen dat niet in zich hebben, komt het er nooit goed uit. Met als gevolg dat het probleem erger wordt. De meeste problemen komen doordat mensen de hond niet goed begrijpen. Ze moeten dus leren alles in de juiste context te zien. En daar help je als GT mee. en een goeie zal zijn advies afstemmen op de situatie. Mijn honden mogen niet op de bank, ik hou daar niet van. Ze mogen niet in bed en mogen eigenlijk ook niet in de badkamer (ik woon op een flat, dat gaat wel eens mis). Maar er zijn mensen die dat juist wel graag willen. Onder bepaalde voorwaarden, kan ik voor die mensen een manier vinden om dat toch te doen. Terwijl mijn hart roept "Ga toch wég ! Doe die hond op de grond". Tsja, dat is mijn mening en niet die van de mensen. Zal dus ook nooit werken, want ze willen dat eigenlijk niet.

Uiteraard in de context he! Als iemand zijn hond niet uitlaat en dan komt me thet probleem van onzindelijkheid, lijkt het me vrij logisch dat ik dan toch adviseer om de hond te gaan uitlaten, ook al willen ze dat liever niet. Sommige dingen kun je eenvoudig niet omheen. Die Mechelse Herder uit werklijnen moet aan het werk, welke vorm dan ook.

Dus ik vind een GT niet de categorie "verwennerij en hondjes knuffelen". Maar goed, dat zou ook dom zijn, ik ben er zelf een .... :mrgreen:
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik ben wel regelmatig met Daisy en Spike bij de hondenfysiotherapeut geweest. Ik zag er effect van. En ze waren toen echt nog niet zo ver dat het over en sluiten moest zijn. Want doortobben ben ik ook absoluut niet van.
Maar als ik zie dat fysio effect heeft, ze wat soepeler zijn in combinatie met medicijnen, prima toch!

Zolang als het hondwaardig is en ze hebben het leuk, kunnen hond zijn, is het voor mij voldoende. Is dat niet meer zo.... einde verhaal.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Misschien omdat overal de lol van af is.
Vertrutting van .
Hoge levens standaard wat maakt dat je doorschiet.
Net als armoe je weer met beide poten op de grond zet.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Inge O schreef:
Nanna schreef:
Inge O schreef: waarom zien mensen hun honden tegenwoordig meer als kinderen :scratch: ?
Omdat je vroeger een hond had voor het nút ;-)
Als jachthond, politiehond, erfhond, noem maar op. (je ziet bij deze mensen nog steeds dat die hun honden niet echt flauw behandelen met kusjes en jasjes).
Tegenwoordig is het in bijna 100% van de gevallen een gezellige huismeut. Zoals ik al zei: een lid van het gezin. Die als zodanig ook verwend wordt.
bouvierpoedel schreef:Hoge levens standaard wat maakt dat je doorschiet.
zal inderdaad wel met allebei deze factoren te maken hebben.

op het moment loopt hier een tv-reeks van iemand die nogal actief was/is met oa. hiv-wezen in afrika en er jaren geleden ook een kind heeft geadopteerd.

een vrouw die daar een weeshuis heeft opgericht kwam hier onlangs in belgië op bezoek en was aan de ene kant aangenaam verrast over oa. de mentaliteit van mannen enz. maar ze snapte ook echt niet waarom hier zo getut werd met de kinderen, waarom het bv. nodig is om met hele hordes kinderwagens te rijden en al helemaal niet waarom dat dan kinderwagens zijn die bijna meer op een jeep lijken dan wat anders terwijl alles hier superglad geplaveid/geasfalteerd is enz.

maw. : dat mens vond ons ook redelijk doorslaan :piew: maar verwoordde het wat tactischer :mrgreen: .
Ja met verbazing kijken ze naar een dierenwinkel, het is nogal een omslag om van een land te komen waar mensen gewoon langs de weg sterven naar een dierenwinkel met 80 soorten dierenvoeding.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Dat doen we toch niet alleen met honden of kinderen maar ook met onszelf :19: De duurste auto, de beste schoenen etc.
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
Nanna schreef:
Inge O schreef: waarom zien mensen hun honden tegenwoordig meer als kinderen :scratch: ?
Omdat je vroeger een hond had voor het nút ;-)
Als jachthond, politiehond, erfhond, noem maar op. (je ziet bij deze mensen nog steeds dat die hun honden niet echt flauw behandelen met kusjes en jasjes).
Tegenwoordig is het in bijna 100% van de gevallen een gezellige huismeut. Zoals ik al zei: een lid van het gezin. Die als zodanig ook verwend wordt.
bouvierpoedel schreef:Hoge levens standaard wat maakt dat je doorschiet.
zal inderdaad wel met allebei deze factoren te maken hebben.

op het moment loopt hier een tv-reeks van iemand die nogal actief was/is met oa. hiv-wezen in afrika en er jaren geleden ook een kind heeft geadopteerd.

een vrouw die daar een weeshuis heeft opgericht kwam hier onlangs in belgië op bezoek en was aan de ene kant aangenaam verrast over oa. de mentaliteit van mannen enz. maar ze snapte ook echt niet waarom hier zo getut werd met de kinderen, waarom het bv. nodig is om met hele hordes kinderwagens te rijden en al helemaal niet waarom dat dan kinderwagens zijn die bijna meer op een jeep lijken dan wat anders terwijl alles hier superglad geplaveid/geasfalteerd is enz.

maw. : dat mens vond ons ook redelijk doorslaan :piew: maar verwoordde het wat tactischer :mrgreen: .
Daar zit ook wat in.
Voor een groot gedeelte zal het ook een sooort van wedstrijdje zijn onbewust.
Ik houd meer van dieren dan jou want ik heb een buggy ,kleertjes en een hemelbedje enzovoort.

Op shows zie je ook hordes die geen leven naast de honden hebben en ieder weekend op show met de hele handel.
Hebben uitgevonden dat ze ook ergens bijhoren en dat andere mensen hun ook vreselijk interessant vinden.
Neem ze de honden weg en er blijft geen kut van hun staande.

Met die kind showtjes/wedstrijden zie je dat ook.
De bewijsdrang en het gepoch.

Alles moet ook een prijskaartje hebben tegenwoordig anders kun je er niet mee opscheppen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
Valerie schreef:Dat doen we toch niet alleen met honden of kinderen maar ook met onszelf :19: De duurste auto, de beste schoenen etc.
maar van schoenen en een auto kan je tenminste nog zeggen dat je ze nodig hebt - dat heb je met driekwart van die hondentutterij allemaal niet.
De persoonlijke liefde van een hond daar kan geen mens tegenop en dan moet Fifi ook wel het beste van het beste krijgen.
Voor hun geven ze liefde terug in het kopen van prulletjes .
Daarnaast genereren ze aandacht en ze zitten in een cirkeltje.
Beetje als de barby pop waar ze weer uitgroeien en er een paard moet komen .
En die moet plaatsmaken voor de geile knul op zijn te kekke scooter.

Alles is maakbaar en vervangbaar en alles voor de aandacht.
Pronkziek en etaleren die handel is helemaal in.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:Pronkziek en etaleren die handel is helemaal in.
Ik hou d'r van :mrgreen:
Ja jij wel, jij doet zelfs die ontplofte haarballen nog een jassie aan omdat ze het anders koud krijgen :piew:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
bouvierpoedel
Zeer actief

fes/lou schreef:
Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:Pronkziek en etaleren die handel is helemaal in.
Ik hou d'r van :mrgreen:
Ja jij wel, jij doet zelfs die ontplofte haarballen nog een jassie aan omdat ze het anders koud krijgen :piew:
Ga jij maar hondjes dood schieten met je schietgeweer. :tongue:
Nanna trekt haar hondjes uit liefde jasjes aan.
Dat heet pas echte liefde. :N: :smile:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dat wou jij doen, ik heb een broodmes Afbeelding
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Valerie
Zeer actief

Inge O schreef:
Valerie schreef:Dat doen we toch niet alleen met honden of kinderen maar ook met onszelf :19: De duurste auto, de beste schoenen etc.
maar van schoenen en een auto kan je tenminste nog zeggen dat je ze nodig hebt - dat heb je met driekwart van die hondentutterij allemaal niet.
Een auto en schoenen heb je helemaal niet nodig hoor :19: Je overleeft het echt wel zonder. Dat zijn dingen die het leven makkelijker maken, net zoals een goede kinderwagen. Zo zijn er ook allemaal gadgets voor honden te koop. Nodig niet, leuk wel.
nuuz
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler kruising met zeehond en Argentijnse loeder

Ongelezen bericht door nuuz »

Als je voor een paar jaar terug met je hond naar de DA ging omdat hij op was dan kreeg hij een spuitje.
Tegenwoordig moet je oppassen want anders krijg jezelf een spuit in je kont.
Want afspuiten doen ze niet ,maar wel nog even wat onderzoekjes er tegen aan gooien want dat heeft Fifi wel verdiend.

In dierenasielen word ook niets meer afgespoten.
Alles heeft recht op liefde en aandacht en een goed honden baasje.
Ondertussen zitten er sommige gewoon weg te rotten of krijgen ze aan de lopende band weer terug.

Dat GT's al paddenstoelen de grond uit komen.
De 1 nog erger dan de ander met hun geblaat en weing wol.
Dit gebeurt toch ook met "oudereren" lang leven de vergrijzing... :ugh:
Plaats maar weer een nieuwe heup geef dat mens maar meer morfine... het houd gewoon niet op! :hmmm:
Wie het laatst lacht is traag van begrip...

Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Valerie schreef:Een auto en schoenen heb je helemaal niet nodig hoor :19: Je overleeft het echt wel zonder. Dat zijn dingen die het leven makkelijker maken, net zoals een goede kinderwagen. Zo zijn er ook allemaal gadgets voor honden te koop. Nodig niet, leuk wel.
Ik ben toch wel heel blij dat ik schoenen heb zeker als ik de radio gelove moet dat het volgende week wel eens overdag -6 graden kan worden! :wink:
Valerie
Zeer actief

corason del perro schreef:
Valerie schreef:Een auto en schoenen heb je helemaal niet nodig hoor :19: Je overleeft het echt wel zonder. Dat zijn dingen die het leven makkelijker maken, net zoals een goede kinderwagen. Zo zijn er ook allemaal gadgets voor honden te koop. Nodig niet, leuk wel.
Ik ben toch wel heel blij dat ik schoenen heb zeker als ik de radio gelove moet dat het volgende week wel eens overdag -6 graden kan worden! :wink:
Ach een stuk schapenvel om je voeten binden werkt net zo goed :pffff:
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

[quote="bouvierpoedel"]Als je voor een paar jaar terug met je hond naar de DA ging omdat hij op was dan kreeg hij een spuitje.
Tegenwoordig moet je oppassen want anders krijg jezelf een spuit in je kont.
Want afspuiten doen ze niet ,maar wel nog even wat onderzoekjes er tegen aan gooien want dat heeft Fifi wel verdiend.

quote]

Voor een deel ben ik het wel met je eens, bij mensen geldt natuurlijk ook hetzelfde, de gezondheidszorg blijft zich ontwikkelen. Maar als hondeneigenaar ben je er toch ook nog eens zelf bij en kun je je gezonde verstand gebruiken. Vragen naar het waaromn etc kan ook nog zodat je er zelf in mee kunt beslissen. Maar ik denk dat heel veel mensen geen afscheid meer kunnen en willen nemen en doorgaan terwijl het eigenlijk niet meer dierwaardig is.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Je hebt natuurlijk wel kleding en kleding.
Een functionele jas voor oude honden of honden met extreem kort haar vind ik in de wintermaanden helemaal geen overbodige luxe.
Afbeelding

Gaat het echter déze kant op, dan haak ik af. Dat is niet meer waardig voor de hond en degradeer je hem tot aankleedpopje.
Afbeelding
Aaaahhhh lief.
waar heb je dat 2e setje gekocht.
Zeker handwerk hé.
Waar haal je het geld vandaan meid.
Dottig en beeldig. :mann:
Valerie
Zeer actief

Inge O schreef:
ja, duhh, ga je nu het nut van schoenen of een auto vergelijken met dat van een hondenjas?

dat zegt ook alweer veel :19: .
Het zegt ook wel veel dat jij dat er van maakt :19:
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Inge O schreef: zal inderdaad wel met allebei deze factoren te maken hebben.

Dat heb ik ook gezien.
Maar ook zei ze dat als men deze luxe heeft, waarom ook niet? :wink:
Afbeelding
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Nanna schreef:
Teuntje56 schreef: Maar ik denk dat heel veel mensen geen afscheid meer kunnen en willen nemen en doorgaan terwijl het eigenlijk niet meer dierwaardig is.
Vlak ook de mensen niet uit die Fifi maar niet in laten slapen om te laten zien hoe betrókken ze wel niet zijn en hoeveel ze niet van Fifi houden. En hoeveel gèld ze er wel niet voor over hebben :pffff:
En dat tegen iedereen vertellen die het maar wil aanhoren.
Hier thuis heet zoiets Münchhausen by Dogsy.
Klopt, goede benaming.
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Sommige dingen vind ik zeker ook erg overdreven, dat zal wel bij onze welvaart horen.
Maar ik hou wel van om met de tijd mee gaan :wink: De laatse jaren gaan de ontwikkelingen namelijk erg snel, inzichten veranderen en we hebben nu een andere kijk op de gezondheid, gedrag,voeding en welzijn van onze honden.
Ik haal veel voldoening om mijn honden te kunnen bieden wat ik denk dat ze nodig hebben: goed eten en kluifjes, lekker wandelen, trainen en samen leuke dingen doen. Ik verdiep me ook graag in hondengedrag en leer hier veel van ( ook veel over mezelf :D ) Ik maak hier graag tijd voor vrij en heb hier ook geld voor over, in mijn ogen niks bijzonders maar mijn ouders zijn van de oude stempel en vinden dit zwaar overdreven :wink:
Ik zal zelf (denk ik nu) niet eindeloos met honden naar specialisten en dokters gaan, daar ligt bij mij sneller een grens.
Ik vind ook dat fokkers gezonde honden moeten fokken, het is heerlijk om een gezonde hond te hebben! maar ik snap wel de "uitdaging" om een hond met gedragsproblemen weer op de rit te krijgen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

mariaa schreef:Sommige dingen vind ik zeker ook erg overdreven, dat zal wel bij onze welvaart horen.
Maar ik hou wel van om met de tijd mee gaan :wink: De laatse jaren gaan de ontwikkelingen namelijk erg snel, inzichten veranderen en we hebben nu een andere kijk op de gezondheid, gedrag,voeding en welzijn van onze honden.
Ik haal veel voldoening om mijn honden te kunnen bieden wat ik denk dat ze nodig hebben: goed eten en kluifjes, lekker wandelen, trainen en samen leuke dingen doen. Ik verdiep me ook graag in hondengedrag en leer hier veel van ( ook veel over mezelf :D ) Ik maak hier graag tijd voor vrij en heb hier ook geld voor over, in mijn ogen niks bijzonders maar mijn ouders zijn van de oude stempel en vinden dit zwaar overdreven :wink:
Ik zal zelf (denk ik nu) niet eindeloos met honden naar specialisten en dokters gaan, daar ligt bij mij sneller een grens.
Ik vind ook dat fokkers gezonde honden moeten fokken, het is heerlijk om een gezonde hond te hebben! maar ik snap wel de "uitdaging" om een hond met gedragsproblemen weer op de rit te krijgen.
Ook jaren en jaren geleden deden mensen al leuke dingen met honden en haalden ze voldoening uit het feit dat ze hun honden konden bieden wat ze dachten dat ze nodig hadden: goed eten, lekker wandelen, trainen en samen dingen doen.
Ook toen verdiepte men zich al in hondengedrag al gingen ze niet voor iedere dwarse scheet naar een gedragstherapeut.
Er waren ook toen al hondenclubs, boekwinkels en bibliotheken en daar kon je menig boek over honden en hun gedrag vinden.
Het waren zeker niet de minsten op hondengebied die boeken schreven die verslonden werden door leergierige hondenliefhebbers: ik noem zo in de gauwigheid even Lorenz en Trumler, de boeken van de laatste stammen uit begin 70er jaren.
Honden zijn om van te houden en Honden moet je serieus nemen, heten ze. Zeer leesbaar en zeer verhelderend, ook nu nog!

Dus om nou te zeggen dat je met je tijd meegaat als je je interesseert voor honden en hun gedrag vind ik redelijk overdreven, als je werkelijk in honden geinteresseerd was kon dat ook in de vorige eeuw al heel best.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Inge O schreef: ja, duhh, ga je nu het nut van schoenen of een auto vergelijken met dat van een hondenjas?

dat zegt ook alweer veel :19: .
Niet de auto. Maar wel 9 van de 10 bijgeleverde accessoires. :wink:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

renee-uk schreef:
mariaa schreef:Sommige dingen vind ik zeker ook erg overdreven, dat zal wel bij onze welvaart horen.
Ook jaren en jaren geleden deden mensen al leuke dingen met honden en haalden ze voldoening uit het feit dat ze hun honden konden bieden wat ze dachten dat ze nodig hadden: goed eten, lekker wandelen, trainen en samen dingen doen.
Ook toen verdiepte men zich al in hondengedrag al gingen ze niet voor iedere dwarse scheet naar een gedragstherapeut.
Er waren ook toen al hondenclubs, boekwinkels en bibliotheken en daar kon je menig boek over honden en hun gedrag vinden.
Het waren zeker niet de minsten op hondengebied die boeken schreven die verslonden werden door leergierige hondenliefhebbers: ik noem zo in de gauwigheid even Lorenz en Trumler, de boeken van de laatste stammen uit begin 70er jaren.
Honden zijn om van te houden en Honden moet je serieus nemen, heten ze. Zeer leesbaar en zeer verhelderend, ook nu nog!

Dus om nou te zeggen dat je met je tijd meegaat als je je interesseert voor honden en hun gedrag vind ik redelijk overdreven, als je werkelijk in honden geinteresseerd was kon dat ook in de vorige eeuw al heel best.
:denken: waar schrijf ik dat ze vroeger niet geinteresseerd waren in het gedrag van honden?
Ik zeg alleen dat de kijk op honden (voeding,gedrag, rangorde) de laatste jaren heel erg in ontwikkeling is, persoonlijk vind ik het erg interessant om me te verdiepen in deze nieuwe theorieen en ideeen. ( vandaar dat ik ook vaak op het hondenforum zit :wink: ) In die zin ga ik dus graag "met de tijd mee"
Ik denk dat mensen in het algemeen door Marin Gaus en de hondefluisteraar etc zich nu meer dan ooit bezig houden met het gedrag van honden ( en hun eigen aandeel hierin) en daarom ook hulp willen als dingen niet goed lopen. In deze tijdgeest in het ook veel normaler om hulp en therapie te vragen als je ergens in vast loopt.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mariaa schreef:
renee-uk schreef:

:denken: waar schrijf ik dat ze vroeger niet geinteresseerd waren in het gedrag van honden?
Ik zeg alleen dat de kijk op honden (voeding,gedrag, rangorde) de laatste jaren heel erg in ontwikkeling is, persoonlijk vind ik het erg interessant om me te verdiepen in deze nieuwe theorieen en ideeen. ( vandaar dat ik ook vaak op het hondenforum zit :wink: ) In die zin ga ik dus graag "met de tijd mee"
Ik denk dat mensen in het algemeen door Marin Gaus en de hondefluisteraar etc zich nu meer dan ooit bezig houden met het gedrag van honden ( en hun eigen aandeel hierin) en daarom ook hulp willen als dingen niet goed lopen. In deze tijdgeest in het ook veel normaler om hulp en therapie te vragen als je ergens in vast loopt.
Ik zou zeggen lees je eerste berichtje nog eens en dan vooral het deel over met je tijd meegaan, andere kijken op dingen en de vernoeming van je ouders als mensen van de oude stempel, dan zul je misschien begrijpen waarom ik terugpak naar het verleden.
De kijk op honden (voedig, gedrag, rangorde) isecht al jaren een onderzoekspunt in de hondenwereld, daar is helemaal niets nieuws aan.
MG is in de 70er jaren met zijn dierenhotel/hondenschool in Lelystad begonnen, zo'n 40 jaar geleden alweer en is ook oude stempel dus ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Mijn opa, en diens vader ook al, deden helemaal niet zoveel anders dan cesar millan eigenlijk.
Ik denk dat het een misvatting is dat alle mensen vroeger hele starre opvattingen over dieren hadden. Eerder het tegendeel misschien juist wel :wink:
Ze leefden van, en mét, dieren. Op een veel natuurlijker manier dan nu het geval is. De koeien stonden bijna in de woonkamer en met de honden moest je een beetje goeie maten blijven, want die moesten je helpen.
Heel ánders dan nu, maar of we nu zo vooruitstrevend zijn in de omgang met dieren vraag ik me wel eens af :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Nanna schreef:
Jaap* schreef:De koeien stonden bijna in de woonkamer en met de honden moest je een beetje goeie maten blijven, want die moesten je helpen.
Heel ánders dan nu, maar of we nu zo vooruitstrevend zijn in de omgang met dieren vraag ik me wel eens af :wink:
Ik denk dat heel veel honden terug zouden verlangen naar die tijd ;-)
De tijd van kettinghonden en honden voor de trekkar? :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”